Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 augustus 2008, 07:09   #41
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Dit onderwerp hoort thuis in K&K. We gaan vragen om het daar te plaatsen. Het heeft met ecologie en milieu niks te maken.
Iedereen moet natuurlijk begrijpen dat in de Ideale Wereld van C2C, de mening van "jan modaal" inderdaad thuishoort bij "K&K". De Ideale Wereld wordt immers bestuurd door de Partij, en de Partij weet wat goed is voor jou.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 07:11   #42
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Baseert u zich ook ergens op? Of kan u niet zonder persoonlijke aanvallen om een bepaald statement neer te zetten, net zoals onze Jeremy?
Net zoals "onze Jeremy", houd ik van een goede portie satire en ironie. Ieders mening is relatief, ook de mijne, ook de jouwe.

En neen, we zijn niet in een "war on climate" beland waarbij degenen die de eco-soldiers stokken in de wielen proberen te steken, af moeten worden gedaan als "landverraders" of -godbetert- "negationisten".
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 07:14   #43
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vertrouw toch liever op de wetenschappelijke gemeenschap.
Ik niet, en dat zeg ik als wetenschapper. De toets met "de realiteit" (de sociale, economische, politieke realiteit) moet er zijn. Al was het maar om "ons" wat te temperen: een wetenschapper wilt namelijk nogal graag "de vlucht vooruit" toepassen, en bekijkt de wereld als één groot labo-experiment. "Stel nu eens dat we dit doen, wat zou er dan gebeuren?". Leuke Spielerei, maar we zijn god niet.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 07:31   #44
monza
Gouverneur
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d24e Bekijk bericht
Ik ben wel fan van Jeremy Clarkson maar ik hoop dat ze op Top Gear toch eens goed kijken naar de toekomst van milieuvriendelijke wagens. Dat hoeft helemaal geen stap terug te zijn in prestatie/comfort/uiterlijk.
Dat geldt ook voor verwarming, elektriciteits gebruik en luxe in de rest van je leven. Toch als ik al die eco shows op discovery channel mag geloven.
En dat allemaal zonder je schuldig te moeten voelen, schitterend!
Dat hebben ze al gedaan in de nieuwere series die op BBC worden uitgezonden.
Een vergelijking tussen een Prius en een BMW M5 en bleek dat de prius maar enkele liters minder verbruikte dan de M5. En tot op heden zijn milieuvriendelijk karren wel een stap terug in prestatie en comfort. EN als we de Prius pakken ook op uiterlijk

Jeremy heeft op sommige punten wel gelijk maar hij is wat ze in de UK een "petrolhead" noemen en die mensen leven van petrol. De dag dat er een degelijk alternatief is zal die ook wel helemaal omslaan.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 07:48   #45
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

zijn meningen over milieu ed deel ik absoluut niet, maar ze maken daar toch schitterende televisie hoor. de aflevering die ze gisteren op Canvas hebben getoond was gewoon hilarisch.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 07:51   #46
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Dat hebben ze al gedaan in de nieuwere series die op BBC worden uitgezonden.
Een vergelijking tussen een Prius en een BMW M5 en bleek dat de prius maar enkele liters minder verbruikte dan de M5. En tot op heden zijn milieuvriendelijk karren wel een stap terug in prestatie en comfort. EN als we de Prius pakken ook op uiterlijk

Jeremy heeft op sommige punten wel gelijk maar hij is wat ze in de UK een "petrolhead" noemen en die mensen leven van petrol. De dag dat er een degelijk alternatief is zal die ook wel helemaal omslaan.
Nog een beetje verder hierop doorbomend ...

Net na productie heeft een Toyota Prius een grotere ecologische voetafdruk dan een ... HUMMER.
Het productieproces, incluis batterijen en electromotorentechnologie, maakt een Prius vervuilender dan een Hummer. Eens de beestjes gaan rijden haalt de Hummer de Prius wel snel in, maar wanneer men de vergelijking tussen Toyota Prius en pakweg een VW Golf 1.6 maakt duurt het, afhankelijk van het aantal km maar bij een Prius niet enorm, al tot een decennium tot wanneer de ecologische voetafdruk van de Prius kleiner wordt dan de VW Golf.

So far emotionaliteit in de klimaatsdiscussie
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 13:32   #47
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vertrouw toch liever op de wetenschappelijke gemeenschap.
Wetenschappers? Maar allez, dat zijn in het beste geval gevaarlijke bolsjevieken, en in het slechtste geval fundamentalistische ecologisten die u willen verbieden om in een stinkende, logge, vervuilende, inefficiënte, primitieve benzine-verbrandende oude rommeldoos te rijden.

Nee, laat voortaan Jeremy Clarkson en zijn puberale hobby uw leiddraad zijn.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 16:29   #48
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Die mijnheer zou eens een race moeten organiseren tussen een Tesla Roadster opgeladen met windenergie, en een wagen uit het oude vuile domme lompe tijdperk gevuld met dino-petrol, waar hij zo op kickt.
Ik ben er van overtuigd dat ie dat nog wel eens gaat doen. Maar eerst moet je natuurlijk je hand kunnen leggen op een Tesla Roadster. Liefst eentje die rijvaardig is. Op dit moment is dat niet zo eenvoudig...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 16:32   #49
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Voor mensen die wel geinteresseerd zijn in de waarheid:
- niets doen tegen de klimaatsverandering zal ons net arm maken
Hoe definieer je de "waarheid". De consensus onder de wetenschappers die de IPCC raporten schreven lijkt bijvoorbeeld te zijn dat zowat iedereen in 2100 rijker zal zijn dan nu, wat er ook gebeurt. De opwarming van de aarde kan er wel voor zorgen dat onze kleinkinderen maar 5,8 keer zo rijk zullen zijn als wij ipv. 6 keer.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 17:06   #50
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik ben er van overtuigd dat ie dat nog wel eens gaat doen. Maar eerst moet je natuurlijk je hand kunnen leggen op een Tesla Roadster. Liefst eentje die rijvaardig is. Op dit moment is dat niet zo eenvoudig...
Je kan er eentje bestellen via het internet.

Hierzo: http://www.teslamotors.com/buy/resyourcar.php
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 17:28   #51
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Net zoals "onze Jeremy", houd ik van een goede portie satire en ironie. Ieders mening is relatief, ook de mijne, ook de jouwe.

En neen, we zijn niet in een "war on climate" beland waarbij degenen die de eco-soldiers stokken in de wielen proberen te steken, af moeten worden gedaan als "landverraders" of -godbetert- "negationisten".
Orginele uitleg.
Zo simpel, dat ik hem zelf niet bedenken kon.
Mag ik u dan vriendelijk vragen dat niet meer te doen op de kap van mijn persoon?
Of ik zal u van dingen moeten beschuldigen die al even weinig fraai zijn als de uitlatingen van Jeremy.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 12 augustus 2008 om 17:29.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 21:30   #52
BenX
Burger
 
BenX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2007
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Zo simpel, dat ik hem zelf niet bedenken kon.
Lijkt me logisch
__________________
... - CFR - Federal Reserve - 9-11 - IG Farben - Oklahoma - USS Liberty - JFK - Bilderberg - Reichstag - ...
BenX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 22:35   #53
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenX Bekijk bericht
Lijkt me logisch
Ik vrees dat we mekaar verkeerd begrijpen...
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 22:56   #54
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Het is een ironisch artikel, geschreven tegen het getrut. Ik denk dat Clarkson best regelmatig nadenkt over milieuvriendelijke auto's, hij is alleen het getuttel zat. Kan ik me indenken.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 23:06   #55
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het is een ironisch artikel, geschreven tegen het getrut. Ik denk dat Clarkson best regelmatig nadenkt over milieuvriendelijke auto's, hij is alleen het getuttel zat. Kan ik me indenken.
Welk getuttel? Er is helemaal geen getuttel. Er zijn alleen autoconstructeurs die vandaag nog altijd oude roestbakken mogen maken die 5 liter per 100 kilometer verbruiken.

Getuttel zou zijn alle constructeurs verplichten tot het maken van HEVs, PHEVs, EVs, of NEGEVs, en de bovengrens voor CO2 emissies op 50g/km leggen.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 07:21   #56
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Mag ik u dan vriendelijk vragen dat niet meer te doen op de kap van mijn persoon?
Neen.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 07:56   #57
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het is een ironisch artikel, geschreven tegen het getrut. Ik denk dat Clarkson best regelmatig nadenkt over milieuvriendelijke auto's, hij is alleen het getuttel zat. Kan ik me indenken.
Right on
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 08:37   #58
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Je kan er eentje bestellen via het internet.

Hierzo: http://www.teslamotors.com/buy/resyourcar.php
Dat je dat kan weet ik. Maar tot nu toe zijn er nog maar negen gebouwd, en er zijn er al twee total loss... Telsa heeft ook nog steeds problemen met de versnellingsbak, waardoor de prestaties van de auto's nog niet dat zijn wat oorspronkelijk beloofd was.

Nu, ik geloof wel dat de toekomst van de auto electrisch is, maar dat duurt nog wel even.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 08:40   #59
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Jeremy zou natuurlijk Jeremy niet zijn moest hij hier in het verkondigen van zijn mening niet even snel door de bocht gaan als met sommige auto's die hij test in zijn programma.

Ik ga dus zeker niet akkoord met alles watie zegt, of de manier waarop, maar hij kaart wel een paar dingen aan waar ie volgens mij gelijk heeft.

Ik ben absoluut geen aanhanger van de groene politieke partijen of de groene extremistische organisaties, net zoals de absolute meerderheid van de gewone mensen denk ik. Maar ik ga wel akkoord dat we goed in de gaten moeten houden waar we mee bezig zijn en zoveel mogelijk schadelijk invloed moeten vermijden.

Waar ik wel zeer veel problemen mee heb ik de prietpraat waar veel van die extreme groenen mee afkomen. Als ik hun "Noel Slangen" zou zijn, zou ik toch serieus in mijn haar krabben. Meestal zijn hun voorstellen totaal onsamenhangend of nog erger totaal onmogelijk, tenzij.... Tenzij ze inderdaad willen dat, zoals Jeremy het misschien overdreven plastisch stelt, iedereen terug naar het "stenen tijdperk" gaat.
Eerste voorbeeld dat me te binnenschiet is het probleem rond de energiebevoorrading: aan de ene kant willen ze alle kerncentrales toe, maar langs de andere kant mogen we gene CO2 extra uitstoten. Geen klassieke centrales dus. Ik vraag me dan serieus af hoe ze aan energie gaan geraken? Meestal komt er dan zo'n antwoord van "alternatieve energiebronnen". Allemaal mooi, maar iemand met technische achtergrond weet dat je met dergelijke zaken géén stabiel elektriciteitsnetwerk opbouwt. Om dan maar te zwijgen van het feit dat men slechts 10-15% van de energiebehoefte kan dekken met die energiebronnen. Wie dat ontkent is naief (evenals de mensen die zeggen dat het klimaat niet verandert. Het heeft al altijd verandert, ik zie niet in dat dat nu anders zou zijn). Als we geen kerncentrales en klassieke centrales mogen hebben, en pak dat we nog superveel energie halen uit alternatieve energiebronnen (we halen de 20% woehoe!), waar gaat men dan die resterende 70-80% van de energie halen? Ik heb nog NOOIT een deftig antwoord gekregen op die vraag.
Verder dan "besparen" geraken ze meestal niet. Kan ik best in komen, en ga ik volledig mee akkoord, maar je kan geen 80% besparen van de energievoorziening. Tenzij...... Jeremy's "stenen tijdperk".
Bovendien, als we, zoals de groenen willen, nog met zijn allen bvb elektrisch gaan rijden, of perslucht of whatever, de elektriciteitsbehoefte nog net groter gaat worden.
En dat is slechts één voorbeeld van de soms contradictorische standpuntinname van de groene mensen.
Als ik dan toch even de "noel slangen" mag spelen kan ik ze maar twee tips geven:
Of eerlijk aan de bevolking zeggen waar jullie feitelijk naartoe willen .
Of een meer haalbaar standpunt innemen waar men de bevolking zonder al te veel problemen kan naartoe bewegen en al een serieuze verbetering kan betekenen op milieuvlak.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 08:45   #60
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Nog een beetje verder hierop doorbomend ...

Net na productie heeft een Toyota Prius een grotere ecologische voetafdruk dan een ... HUMMER.
Het productieproces, incluis batterijen en electromotorentechnologie, maakt een Prius vervuilender dan een Hummer. Eens de beestjes gaan rijden haalt de Hummer de Prius wel snel in, maar wanneer men de vergelijking tussen Toyota Prius en pakweg een VW Golf 1.6 maakt duurt het, afhankelijk van het aantal km maar bij een Prius niet enorm, al tot een decennium tot wanneer de ecologische voetafdruk van de Prius kleiner wordt dan de VW Golf.

So far emotionaliteit in de klimaatsdiscussie
Inderdaad!
Zelfde verhaal bij de zonnepanelen die door sommige groenen de hemel worden ingeprezen als een van dé alternatieven van de klassieke elektriciteitsproductie. Terwijl de productie ervan zo vervuilend is als het maar kan zijn.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be