Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juni 2009, 16:59   #1
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard België steek uw licht aan!

Gezegend zijn onze brave burgers, en sommige politici,

Maar moeten we niet eens wakker worden jongens en meisjes?
Ik merk op dat de mentaliteit-setting hedendaags in BE als volgend luidt:

We zijn maar een klein landje, dus kunnen op wereldschaal weinig uithalen.

Maar wat als wij ons licht eens aansteken? Licht kan toch zelfs niet op de hoogste berg verborgen blijven in de donkerste nachten?

Ik huiverde bij de verkiezingen. Niet omdat we rechts gestemd hebben.
Maar omdat we zo weinig belang hechten aan het groene welzijn van ons en vooral onze nakomelingen.

Kunnen we het openbaar vervoer echt niet gratis maken?
Kunnen we geen verplichtingen opleggen om niet meer te rijden met benzine?
Dit lijkt compleet van de pot gerukt, maar wat als we nu eens meer groen worden en minder grijs?

Overigens ben ik ook van mening dat alle Groen! sympathisanten of a-politeke mensen die nauw verband zijn met de natuur meer moeten opkomen voor hun rechten.
Dit is iedereen haar thuis, dit is moeder aarde.
We moeten de vervuiling van haar resoluut tegengaan. We komen en leven van haar, neem een vinger maar neem geen arm!
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 17:46   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Maar omdat we zo weinig belang hechten aan het groene welzijn van ons en vooral onze nakomelingen.
..
Kunnen we het openbaar vervoer echt niet gratis maken?
Kunnen we geen verplichtingen opleggen om niet meer te rijden met benzine?
...
Neen het openbaar vervoer rijdt op een brandstof die nog veel vervuilender is als benzine, namelijk diesel (giftige roetdeeltjes en NO²). Dus het openbaar vervoer mag gerust duurder wegens milieuredenen als nu.

Meegenomen is dan ook dat meer jonge mensen te voet en de fiets nemen ipv die enkele kms* op dat duur "gratis vervoer" op kap van de gemeenschap.
(*uitgezonderd bepaalde senioren, daar zijn pasjes voor).

De gezondheid en de ziekenkaskosten zullen er wel bij varen.
De meeste "jonge mensen" die nu -beetje lui- de gratis bus nemen, gaan er slanker en gezonder bij worden...

Laatst gewijzigd door Micele : 18 juni 2009 om 17:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 17:53   #3
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Geen excuusjes.
We kunnen openbaar vervoer op elektriciteit laten rijden en die op wielen op gas.
Veel vuilnigswagens rijden al op LPG.

De elektriciteit kan verworven worden uit de grootste kracht van ons zonnenstelsel, de zon.
Op de aarde hebben we ook veel natuurkrachten waar we enorm veel stroom uit kunnen ophalen.
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 18 juni 2009 om 17:54.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 18:26   #4
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Gezegend zijn onze brave burgers, en sommige politici,

Maar moeten we niet eens wakker worden jongens en meisjes?
Ik merk op dat de mentaliteit-setting hedendaags in BE als volgend luidt:

We zijn maar een klein landje, dus kunnen op wereldschaal weinig uithalen.

Maar wat als wij ons licht eens aansteken? Licht kan toch zelfs niet op de hoogste berg verborgen blijven in de donkerste nachten?

Ik huiverde bij de verkiezingen. Niet omdat we rechts gestemd hebben.
Maar omdat we zo weinig belang hechten aan het groene welzijn van ons en vooral onze nakomelingen.

Kunnen we het openbaar vervoer echt niet gratis maken?
Kunnen we geen verplichtingen opleggen om niet meer te rijden met benzine?
Dit lijkt compleet van de pot gerukt, maar wat als we nu eens meer groen worden en minder grijs?

Overigens ben ik ook van mening dat alle Groen! sympathisanten of a-politeke mensen die nauw verband zijn met de natuur meer moeten opkomen voor hun rechten.
Dit is iedereen haar thuis, dit is moeder aarde.
We moeten de vervuiling van haar resoluut tegengaan. We komen en leven van haar, neem een vinger maar neem geen arm!
Een partij krijgt de stemmen die het verdient. Als GROEN! ontgoocheld is omdat het er niet in slaagt om een groter deel van de misnoegde stemmen binnen te halen, moeten ze maar eens een mea culpa doen en op onderzoek gaan waarom al die potentiële kiezers keer op keer hun deur passeren.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 19:03   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Geen excuusjes.
We kunnen openbaar vervoer op elektriciteit laten rijden en die op wielen op gas.
Veel vuilnigswagens rijden al op LPG.

De elektriciteit kan verworven worden uit de grootste kracht van ons zonnenstelsel, de zon.
Op de aarde hebben we ook veel natuurkrachten waar we enorm veel stroom uit kunnen ophalen.
"We" kunnen... en het geld daarvoor valt uit de hemel ?

Privé-vervoer betaalt de eigenaar zelf.
Als ik een electrische wagen wil rijden koop ik ene, evenzo met een aardgas of een LPG-auto.
Men zal het geld voor het milieuvriendelijk-OV weer bij de melkkoe privé-auto moeten halen...

En als ge over openbare wegen wilt hebben:
O.V. heeft altijd openbare wegen of sporen nodig.

Privé verkeer eigenlijk niet:
http://www.mend-autosport.be/fotosit...4/DSC01897.JPG
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 19:14   #6
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Groen heeft weinig stemmen gekregen omdat ze om de 2 maanden verjongen en hun oude boegbeelden afschrijven.

Het is toch al lang duidelijk dat mensen niet stemmen op programma's maar op personen. En ik moet zeggen dat er bij groen niet veel charisma zat.
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 19:22   #7
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Groen heeft weinig stemmen gekregen omdat ze om de 2 maanden verjongen en hun oude boegbeelden afschrijven.

Het is toch al lang duidelijk dat mensen niet stemmen op programma's maar op personen. En ik moet zeggen dat er bij groen niet veel charisma zat.
Dingen als dit heb ik al ettelijke malen proberen aan te kaarten bij Groenen van de 'strekking Vogels' maar ik verspil er geen energie meer aan: het is hopeloos. De kans dat je de muren gaat overtuigen van je gelijk is nog groter dan dat men dit zal erkennen of inzien.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 20:07   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Groen zat toch 8 jaar in de paarsgroene regering ?

Zijn er echte milieuverbeteringen geweest ? eerder integendeel...

Citaat:
3) Heeft Nederland de ongezondste lucht van Europa?
Misschien is het in België nog iets ongezonder, maar in dat geval staat Nederland zeker op nummer twee. Satellietbeelden van stikstofdioxide in de lucht en berekeningen van de uitstoot van fijnstof wijzen dat uit.

http://www.milieudefensie.nl/verkeer...aliteit/feiten
NL is dichter bevolkt 397 tov Be: 349 inwoners/km²... Be kan wel meer transitverkeer van camions hebben (die evenzo teveel stilstaan...)

bvb. los uit de pols
- Be heeft ondertussen 60% dieselpersonenwagens, Nederland maar 25 %...
> waarom is/blijft diesel zo goedkoop in Be ?
> waarom komt LPG niet van de grond ?
> waarom zijn er geen openbare aardgastankstations in Be ?
> waarom is nog nooit de verkeerstaks berekend op basis van de milieuvriendelijkheid van het voertuig ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_emissiestandaard

... omdat de overheid jarenlang steeds de verkeerde brandstof - diesel- véél aantrekkelijker gemaakt heeft voor de verbruiker ? (via accijnzen)

- hoeveel Belgen willen (nieuwbouw), en stoken nog steeds op stookolie alhoewel er aardgas beschikbaar is in hun straat ?

- sinds wanneer doet men iets voor beter geisoleerde woningen ?
...

Toch raar dat in alle buurlanden (of gewest of staat) de "groenen" stemmenwinst halen in huidige tijden, behalve onze Vlaamse Groenen, zijn die wel groen ?

Laatst gewijzigd door Micele : 18 juni 2009 om 20:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 21:49   #9
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De mensheid heeft een goede machtige dictator nodig die met een uitgebreid kernarsenaal eens wat maatregelen ter preservatie van de planeet oplegt.

Want uit onszelf via de democratie doen we het niet, gemakszuchtige vetzakken die we zijn....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 22:18   #10
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De mensheid heeft een goede machtige dictator nodig die met een uitgebreid kernarsenaal eens wat maatregelen ter preservatie van de planeet oplegt.

Want uit onszelf via de democratie doen we het niet, gemakszuchtige vetzakken die we zijn....


Aleja, buiten de typische kritieken van 'goede' dictator en hoe die te vinden: het feit dat 'maatregelen ter preservatie' geen natuurwetenschappelijke kwestie is, maar een economische kwestie, waarbij kennis van de natuurwetenschappen handig is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 18 juni 2009 om 22:25.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 22:56   #11
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht


Aleja, buiten de typische kritieken van 'goede' dictator en hoe die te vinden: het feit dat 'maatregelen ter preservatie' geen natuurwetenschappelijke kwestie is, maar een economische kwestie, waarbij kennis van de natuurwetenschappen handig is.
Als we het moeten hebben van de huidige economische gang van zaken zal er denk ik niet veel menswaardigs gebeuren. Alle tenminste niet voor degene die niet kunnen/willen meedraaien. En natuurlijk voor het milieu. Maar dat is triviaal zeker?
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 23:03   #12
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Als we het moeten hebben van de huidige economische gang van zaken zal er denk ik niet veel menswaardigs gebeuren. Alle tenminste niet voor degene die niet kunnen/willen meedraaien. En natuurlijk voor het milieu. Maar dat is triviaal zeker?
Hoezo, de vertraging van de economische groei heeft er voor gezorgd dat de electriciteitsconsumptie sinds lang gedaald is het voorbije jaar. Elk nadeel heeft zo zijn voordeel.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 23:33   #13
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht


Aleja, buiten de typische kritieken van 'goede' dictator en hoe die te vinden: het feit dat 'maatregelen ter preservatie' geen natuurwetenschappelijke kwestie is, maar een economische kwestie, waarbij kennis van de natuurwetenschappen handig is.
Lachen en bulderen, maar ik vrees er voor dat zonder drastische maatregelen mijn kleinkinderen misschien wel eens een rotslecht leven kunnen gaan hebben omwille van onze (en onze ouders) hun vetzakkerij.

Ik heb het over hongersnoden, watersnood, oorlogen en ga zo maar door....we beseffen nog te weinig hoe belangrijk ons leefmilieu is. We zijn nog steeds te gehecht aan onze materiele welstand dat we niet snappen dat wat we nu voor vanzelfsprekend beschouwen (vruchtbare grond, voldoende neerslag, enz...) wel eens dat niet meer kan zijn in de toekomst.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 07:50   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Lachen en bulderen, maar ik vrees er voor dat zonder drastische maatregelen mijn kleinkinderen misschien wel eens een rotslecht leven kunnen gaan hebben omwille van onze (en onze ouders) hun vetzakkerij.

Ik heb het over hongersnoden, watersnood, oorlogen en ga zo maar door....we beseffen nog te weinig hoe belangrijk ons leefmilieu is. We zijn nog steeds te gehecht aan onze materiele welstand dat we niet snappen dat wat we nu voor vanzelfsprekend beschouwen (vruchtbare grond, voldoende neerslag, enz...) wel eens dat niet meer kan zijn in de toekomst.
Het probleem is toch wel gedeeltelijk dat de keuze er ergens een is van: wij dat rotslecht leven, of onze kleinkinderen dat rotslecht leven ? En wat kies je dan ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 13:33   #15
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Lachen en bulderen, maar ik vrees er voor dat zonder drastische maatregelen mijn kleinkinderen misschien wel eens een rotslecht leven kunnen gaan hebben omwille van onze (en onze ouders) hun vetzakkerij.

Ik heb het over hongersnoden, watersnood, oorlogen en ga zo maar door....we beseffen nog te weinig hoe belangrijk ons leefmilieu is. We zijn nog steeds te gehecht aan onze materiele welstand dat we niet snappen dat wat we nu voor vanzelfsprekend beschouwen (vruchtbare grond, voldoende neerslag, enz...) wel eens dat niet meer kan zijn in de toekomst.
En jij wilt een structuur in leven roepen die er absoluut geen enkel belang bij heeft om daar iets tegen te doen? Dan ga ik toch eerder voor structuren die er wel degelijk belang in hebben dat er oplossingen voor komen: met het oplossen van problemen wordt er in een markt geld verdient. Met het verknallen van oplossingen, krijgt een overheidsonderdeel meer geld.

Het 'probleem' dat jij signaliseert, is fundamenteel een probleem van productie. Niets meer, niets minder.

De vraag is immers niet 'gaan we de huidige levensstandaard behouden'. De vraag is niet 'hoe zit het met onze kinderen'. De vraag is: welk mechanisme zorgt ervoor dat, gegeven de omstandigheden, de beste resultaten bereikt worden. Private eigendom heeft een goede trackrecord. Het ontbreken van private eigendom heeft het tegenovergestelde. Alle grote Westerse milieuproblemen zijn gevolgen van het ontbreken van private eigendom: we zouden daar conclusies uit kunnen trekken.

Oh, en ik ben me er van bewust dat ik 'alweer' mijn mantra afhaal, dat jij kwatsj vindt. Het punt is echter dat ik enkel moet bewijzen dat mijn systeem beter functioneert dan het uwe. Op theoretische gronden is dat misschien nog niet overtuigend, maar op empirisisch vlak vind ik collectieve eigendom toch niet goed scoren, hoor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 19 juni 2009 om 13:39.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 13:34   #16
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Als we het moeten hebben van de huidige economische gang van zaken zal er denk ik niet veel menswaardigs gebeuren. Alle tenminste niet voor degene die niet kunnen/willen meedraaien. En natuurlijk voor het milieu. Maar dat is triviaal zeker?
Ik vind het altijd sadistisch dat 'de wereld is niet perfect' een argument is voor 'daarom zijn maatregelen die de wereld nog verder gaan verknallen goed'.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 13:54   #17
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

vertel me eens AH, zijn de verminderde CO²-uitstoot verbrandingsmotor, het loodvrij- en zwavelvrij worden van de brandstof er gekomen vanuit de industrie of door overheidsinmenging?

En het stopzetten van het gebruik van CFC's is er ook spontaan gekomen vanuit de industrie, of heeft de overheid dat ook weer moeten opleggen?
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 14:03   #18
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
vertel me eens AH, zijn de verminderde CO²-uitstoot verbrandingsmotor, het loodvrij- en zwavelvrij worden van de brandstof er gekomen vanuit de industrie of door overheidsinmenging?

En het stopzetten van het gebruik van CFC's is er ook spontaan gekomen vanuit de industrie, of heeft de overheid dat ook weer moeten opleggen?
Door het toepassen van de logica van private eigendom, in het derde geval. Door gebruik te maken van het creëren van private eigendom, in het eerste geval.

Het tweede geval ken ik niet. Maar dat zal wrslk wel door regulering zijn, anders zou je het niet aanhalen, he.

Verder is het wel wat cynisch om de 'overheid' wat te promoten, als je kijkt naar wie het probleem heeft veroorzaakt, he. Aleja; wie heeft er indertijd toegelaten dat de zware industrie de omgeving vervuilde - tegen de common law rechtspraak in?

Ik snap wel dat je een binaire wereld in wilt roepen 'overheid' versus 'private bedrijven', maar daarmee haal je het niet echt. 'Private eigendom' versus 'tragedy of the commons' is waar je eigenlijk naar op zoek bent.

Immer: zowel co2 als de CFK-problematie is er eentje waar er vanuit gegaan werd dat er geen schaarste was; uitstoot zorgt niet voor problematiek. De wetenschappelijke consensus is dan in beide gevallen dat er wel degelijk gevolgen zijn, waardoor de assumptie van schaarsteloosheid fout is. De beste manier om met schaarste om te gaan, is een economische problematiek, waar er ook een wetenschappelijke consensus is: private eigendom. Het creëren van private eigendomstitels in zake 'lucht' is echter geen sinecure. Een oplossing is het compleet verbieden van dergelijke zaken (zoals bij cfk's is toegepast). Een andere is wat er bij co2's wordt toegepast en wat de facto neerkomt op overheden die het monopolie claimen over die 'eigendom' en dan gaan beslissen wie er wel en geen co2's mag uitstoten. Een manier omdat te regelen, is door co2 rechten te verkopen. Op zich niet slecht; in ieder geval niet zo marktverstorend. Tenzij ze dan weer gaan beginnen met zaken gratis weg te geven (en dus aan cross-subsidizing te beginnen). Waardoor de milieuproblematiek wordt aangegrepen om een onderdeel te zijn van bepaalde vormen van beleid - wat wel weer een probleem is.

Maar de co2-problematiek op economisch vlak is nog geen done en done deal. Er is bijvoorbeeld kritiek dat de maatregelen die genomen worden niet gerechtvaardigd kunnen worden op basis van de IPCC rapporten, i.e. dat die rapporten gewoon misbruikt worden als legitimatie en niets meer dan dat. Of die kritiek nu waar is of niet, weet ik niet. Maar het is wel iets dat bekijken mag worden, imo.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 19 juni 2009 om 14:28.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 14:31   #19
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Hoezo, de vertraging van de economische groei heeft er voor gezorgd dat de electriciteitsconsumptie sinds lang gedaald is het voorbije jaar. Elk nadeel heeft zo zijn voordeel.
Ik denk niet dat er daarom minder bomen gekapt zijn of minder vervuiling is.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 18:42   #20
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Ik denk niet dat er daarom minder bomen gekapt zijn of minder vervuiling is.
Natuurlijk wel. Minder electriciteitsproductie impliceert sowieso minder uitstoot en een verminderd gebruik van resources. Heel handig trouwens want op deze manier zijn de inspanningen om de Kyoto normen te halen plots een heel stuk minder zwaar als initieel gepland.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be