Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 december 2018, 08:47   #61
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Het heelal zou God zelf moeten zijn.

Dat het heelal God zelf is, is niks nieuws, want dat is al bekend als pantheïsme, maar dat klopt dan niet, want het heelal ziet er helemaal niet uit als een levend wezen of je zou moeten geloven dat de sterren atomen zijn in het lichaam van een macroreus, wat Dick Waanders denkt, maar waar ik toentertijd nog niet aan dacht, en waar ik ook nu niet in geloof.
Ik vond de oplossing daarentegen in de microkosmos.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2018, 09:39   #62
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.487
Standaard

Van ozon gaat ge dood. Mooi oxidatiemiddel trouwens.
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2018, 12:33   #63
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
Van ozon gaat ge dood.
als euthanasiemiddel te verkrijgen bij de apotheek?
Citaat:
Mooi oxidatiemiddel trouwens.
En wie heeft daar nou behoefte aan?
Ik behoef niet te gaan roesten bij mijn dood.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2018, 12:39   #64
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Je hebt ook een Geest die het oneindige kan denken, zoals deze zich openbaart in mijn atoomtheorie.
Je behoeft het niet overboord te werpen.
Het verstand is ook nodig.
Die wijsheid is er al in mijn atoomtheorie, maar dat willen de mensen maar niet weten.
Dat is het probleem.
Harrie, hoe verandert jou kennis van de atoomtheorie de wereld???
Wat is, is en het enige dat de wereld zal veranderen is dat de mens eindelijk volwassen zou worden... Maar de heersende machten hier op aarde doen er alles aan opdat dat toch vooral niet zou gebeuren...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2018, 12:44   #65
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Juist het verstand heeft zich enorm ontwikkeld in onze tijd, met name in de wetenschappen.
Maar wat de Geest is dat weet men niet.
Noch is de wereld tot wijsheid gekomen.

Exodus 31:3 3 En Ik heb hem vervuld met den Geest Gods, met wijsheid, en met verstand,

Van Dale: vertand: vermogen om iets te begrijpen;
Verstand: vermogen om iets te begrijpen...
Dus het verstand komt altijd erna, nooit ervoor... Het verstand schept niets, de geest wel...
Maar het verstand in zijn hoogmoed ziet zichzelf voor God en is daardoor totaal verdwaasd... en vormt zo een enorm scherm tussen de mens en God...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2018, 13:10   #66
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Harrie, hoe verandert jou kennis van de atoomtheorie de wereld???
Door een veel betere godsdienst die het bestaan van God kan bewijzen en daaruit tevens de inspiratie te putten de aarde te behouden voor de toekomst.
De Geest van de mens moet veel krachtiger worden om zijn hebzucht te boven te komen.
Tevens door zich bewust te worden van onze toekomst in het heelal.
De aarde moet nog 5 miljard jaar mee.
Citaat:
Wat is, is en het enige dat de wereld zal veranderen is dat de mens eindelijk volwassen zou worden...
Dat kan alleen met mijn atoomtheorie, want de bestaande godsdiensten zijn erg kinderlijk en ook de wetenschap bakt er niet veel van.
De wetenschap beziet alles slechts van de materiële kant en zijn heelal stelt niet veel voor en heeft ook geen toekomst, maar zal onder gaan in een eindeloze leegte.
Citaat:
Maar de heersende machten hier op aarde doen er alles aan opdat dat toch vooral niet zou gebeuren...
Neen, ze doen er zeker niet alles aan.
Ze doen nauwelijks iets.
Ze willen alleen maar rijker en machtiger worden en dan ook nog een klein beetje voor het milieu.
Het is dweilen met de kraan open.
De gehele mentaliteit moet volledig veranderen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2018, 13:17   #67
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Verstand: vermogen om iets te begrijpen...
Dus het verstand komt altijd erna, nooit ervoor... Het verstand schept niets, de geest wel...
Het verstand is ook creatief in het begrijpen door nieuwe ideeën te scheppen.
Uit de ene gedachte komt de andere voort.
En het verstand is het wezenlijke van de Geest.
Citaat:
Maar het verstand in zijn hoogmoed ziet zichzelf voor God en is daardoor totaal verdwaasd... en vormt zo een enorm scherm tussen de mens en God...
Neen hoor, want juist in het denken ligt de eenheid van God en Mens.
En dat is nu juist de heilige geest, dat de geest van God ook in de mens is.
Maar de moderne wetenschap, die gelooft helemaal niet in God, kan het ook niet begrijpen en meent zelf de hoogste te zijn in het heelal.
En dat is juist hoogmoed.
Dat is het lagere materialistische verstand.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2018, 13:18   #68
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Neen, ze doen er zeker niet alles aan.
Ze doen nauwelijks iets.
Ze willen alleen maar rijker en machtiger worden en dan ook nog een klein beetje voor het milieu.
Het is dweilen met de kraan open.
De gehele mentaliteit moet volledig veranderen.
Hewel, het is toch daarom dat ze er alles aandoen opdat de burger niet wijzer zou worden..., want dan weten ze ook dat het gedaan is met hun alsmaar rijker en machtiger worden...
En als hen iets daarbij helpt dan is het wel het verstand dat over vanalles en nog wat zeurt en de mensen met onbenulligheden bezig houdt...

De eerste opdracht opdat een verstand zou stoppen met zijn voortdurend gezaag is in te zien dat de wijsheid enkel ondergraven wordt door al die verstandelijke rommel...

Daarna zullen de mensen misschien eindelijk leren om rond te kijken en te zien ipv ziende blind te zijn...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2018, 18:42   #69
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
als euthanasiemiddel te verkrijgen bij de apotheek?En wie heeft daar nou behoefte aan?
Ik behoef niet te gaan roesten bij mijn dood.
Om alkenen te oxideren naar aldehydes.
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2018, 07:57   #70
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hewel, het is toch daarom dat ze er alles aandoen opdat de burger niet wijzer zou worden..., want dan weten ze ook dat het gedaan is met hun alsmaar rijker en machtiger worden...
Dat we allen onder zullen gaan, dat weten wij allen, zowel de machthebbers als het volk, dat net zo schuldig is, want ook het volk wil steeds rijker en rijker wil worden.
Citaat:
En als hen iets daarbij helpt dan is het wel het verstand dat over vanalles en nog wat zeurt en de mensen met onbenulligheden bezig houdt...
zo is het.
Maar mijn atoomtheorie wil niemand lezen om de waarheid te leren kennen.
Citaat:
De eerste opdracht opdat een verstand zou stoppen met zijn voortdurend gezaag is in te zien dat de wijsheid enkel ondergraven wordt door al die verstandelijke rommel...
Neen, door mijn atoomtheorie te lezen.
Want de wijsheid komt niet zomaar vanzelf tevoorschijn door het verstand weg te gooien.
Citaat:
Daarna zullen de mensen misschien eindelijk leren om rond te kijken en te zien ipv ziende blind te zijn...
Met rond kijken schiet je echt niet op.
Dat doen de mensen al sinds de oertijd.
Mijn atoomtheorie lezen, daar gaat het om.
We moeten vooruit en niet achteruit.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2018, 22:57   #71
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Want de wijsheid komt niet zomaar vanzelf tevoorschijn door het verstand weg te gooien.
Wie spreekt erover om het verstand weg te gooien??? Het verstand moet beter gebruikt worden en het misbruik van het verstand moet ophouden...
Wie het doordrammen van het verstand kan stoppen; wie het verstand in een zekere rusttoestand krijgt, waar het verstand observeert en niet altijd en opnieuw zichzelf overschat en meent de leiding te moeten nemen...
Hewel, wie daartoe in staat is, die persoon zal ontdekken dat de wijsheid zichzelf openbaart en het verstand zal hem helpen om zich daar bewust van te worden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 09:24   #72
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wie spreekt erover om het verstand weg te gooien??? Het verstand moet beter gebruikt worden en het misbruik van het verstand moet ophouden...
zo is het.
Maar daarvoor heeft de mens eerst een diepere wijsheid nodig en dat is mijn atoomtheorie, die het bestaan van God kan bewijzen.
Citaat:
Wie het doordrammen van het verstand kan stoppen; wie het verstand in een zekere rusttoestand krijgt, waar het verstand observeert en niet altijd en opnieuw zichzelf overschat en meent de leiding te moeten nemen...
Maar dan moet je daarvoor een goed alternatief hebben en dat is mijn atoomtheorie, die een veel diepere wijsheid bevat dan het moderne, vooral natuurwetenschappelijke verstand.
Citaat:
Hewel, wie daartoe in staat is, die persoon zal ontdekken dat de wijsheid zichzelf openbaart en het verstand zal hem helpen om zich daar bewust van te worden...
Neen, de wijsheid openbaart zich niet zomaar vanzelf.
Integendeel is dat een moeilijk zoeken geweest om mijn atoomtheorie te vinden.
Maar wel openbaar ik het nu aan de wereld, maar de wereld wil het niet weten.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 11:53   #73
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

7 - Levende wezens op een elektron.

Want stel dat er op een elektron levende wezens wonen net als wij op de aarde. De reden daarvoor is eenvoudig, want een atoom lijkt op een zon met planeten. Dus als je dan een elektron als een aarde voorstelt, dan zouden daar ook levende wezens kunnen wonen*.

*Te vergelijken met de fantasie van Einstein hoe het zou zijn als hij met een lichtstraal mee zou reizen. Nu, dan kan het niet anders zijn of een foton moet een ruimteschip zijn (1 juni 2013).
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 14:54   #74
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
7 - Levende wezens op een elektron.

Want stel dat er op een elektron levende wezens wonen net als wij op de aarde. De reden daarvoor is eenvoudig, want een atoom lijkt op een zon met planeten. Dus als je dan een elektron als een aarde voorstelt, dan zouden daar ook levende wezens kunnen wonen*.

*Te vergelijken met de fantasie van Einstein hoe het zou zijn als hij met een lichtstraal mee zou reizen. Nu, dan kan het niet anders zijn of een foton moet een ruimteschip zijn (1 juni 2013).
Je gaat dus uit van het principe dat alles wat zich afspeelt in de grote wereld zich ook afspeelt in de kleine wereld...
Alles is op de ene of andere manier inwisselbaar en wie het kleine niet eert is het grote niet weert...

Waarom zou dat een gerustgevende gedachte kunnen zijn en waarom zou ik blij moeten zijn om in zo'n vast stelsel te leven...

Of het in het groot zou zijn of in het klein het is alleen meer van hetzelfde...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 14:56   #75
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Neen, de wijsheid openbaart zich niet zomaar vanzelf.
Integendeel is dat een moeilijk zoeken geweest om mijn atoomtheorie te vinden.
Maar wel openbaar ik het nu aan de wereld, maar de wereld wil het niet weten.
Zeg mij wat er geruststellend is aan jouw atoomtheorie???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 10:02   #76
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Je gaat dus uit van het principe dat alles wat zich afspeelt in de grote wereld zich ook afspeelt in de kleine wereld...
Niet helemaal juist, (want hier gaat het nog alleen om hoe ik mijn atoomtheorie gevonden heb, niet de atoomtheorie zelf) .....want de kleine wereld is een veel hogere wereld.
Het is een hogere ruimtevaartcultuur.
En pas in de verre toekomst gaan wij die ook bouwen in de macrokosmos.
Citaat:
Alles is op de ene of andere manier inwisselbaar en wie het kleine niet eert is het grote niet weert...
Niet alles is zomaar inwisselbaar.
De microcosmos is een veel hogere wereld.
Oneindig hoog zelfs.
En wij zijn een veel lagere wereld.
Wij komen pas kijken.
Het moet zijn: wie het hogere niet eert, is het eigen lagere leven niet weert.
Citaat:
Waarom zou dat een gerustgevende gedachte kunnen zijn en waarom zou ik blij moeten zijn om in zo'n vast stelsel te leven...
Het geruststellende is de waarheid van God en het heelal te kennen.
En daarin tevens het eigen leven als eeuwig te beseffen in eenheid met God te zijn.
Citaat:
Of het in het groot zou zijn of in het klein het is alleen meer van hetzelfde...
Neen, dat is nu juist niet hetzelfde.
De microcosmos is een veel hogere wereld en de macrokosmos is nog primitief, die wij in de verre toekomst van triljoenen jaren en nog meer tot een ruimtevaartcultuur gaan bouwen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 24 december 2018 om 10:10.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 10:07   #77
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zeg mij wat er geruststellend is aan jouw atoomtheorie???
Het gaat om de waarheid te kennen in de eerste plaats, de waarheid van God en het heelal, dat Gods Rijk in de microkosmos bestaat.
En daarin kun je de gelukzaligheid beleven ook zelf één met God te zijn in het weten en denken en begrijpen daarvan.
En het geruststellende dat de dood niet werkelijk bestaat, maar een overgang is in een ander nieuw leven, dit omdat het heelal een levend heelal is, een heelal dat uit levende wezens bestaat.
En bovendien dat de hemel in je eigen innerlijk bestaat, je eigen innerlijk is in liefde, schoonheid en begrip.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 12:01   #78
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

8 - "Wie ben ik?"

Volgens Börger was het ik een abstracte gedachte, dus zo dat het ik niet werkelijk bestaat*. Maar daar kon ik me moeilijk mee verzoenen, want je zegt toch ook: "Ik ben hier", dus dan moet dat ik toch bestaan om hier te kunnen zijn. Ik besta toch, dus dan kan mijn ik moeilijk abstract zijn, dus geen enkele uiterlijke vorm bezitten. Om het ene toch met het andere te verzoenen dacht ik dat het ik dan een punt moest zijn.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2018, 08:18   #79
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Het Ik als een punt.

Want het punt bestaat, maar is toch niks, want het is oneindig klein. Maar als het ik een punt is, hoe kan het ik dan een beeld zien, dat ruimte inneemt? Zo'n beeld zou steeds kleiner kunnen worden, om door dat ik-punt omvat te kunnen worden, maar dat kan dan niet, want als het beeld zo klein is als het punt zelf, dan is het geen beeld meer.
En door een reeks van steeds kleinere beelden richting dat ik-punt te tekenen kwam ik op de fantasie om dat ik-punt als een klein mannetje op een electron te tekenen.
Maar als er een klein mannetje in mij zit, dan zou er in dat mannetje ook weer een mannetje moeten zitten en daarin weer een mannetje, enzovoort.
Maar daarmede zou ook het probleem van het zien tot in het oneindige verschoven worden. Dus iets oplossen deed het niet.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2018, 11:04   #80
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het Ik als een punt.

Want het punt bestaat, maar is toch niks, want het is oneindig klein. Maar als het ik een punt is, hoe kan het ik dan een beeld zien, dat ruimte inneemt? Zo'n beeld zou steeds kleiner kunnen worden, om door dat ik-punt omvat te kunnen worden, maar dat kan dan niet, want als het beeld zo klein is als het punt zelf, dan is het geen beeld meer.
En door een reeks van steeds kleinere beelden richting dat ik-punt te tekenen kwam ik op de fantasie om dat ik-punt als een klein mannetje op een electron te tekenen.
Maar als er een klein mannetje in mij zit, dan zou er in dat mannetje ook weer een mannetje moeten zitten en daarin weer een mannetje, enzovoort.
Maar daarmede zou ook het probleem van het zien tot in het oneindige verschoven worden. Dus iets oplossen deed het niet.
Het enige dat jij doet volgens mij is trachten een fysieke voorstelling te geven aan abstracte begrippen...
Een verhaal te verzinnen dat plausibel zou zijn voor mensen die het bij de fysieke werkelijkheid houden...
En is het nu juist niet die fysieke werkelijkheid die wij, miniem als ze is, in een groter kader moeten plaatsen zodat ze aan belang inboet en terug verwezen wordt naar de juiste plaats die ze in het geheel inneemt...
Zo denkend is er geen haar op mijn hoofd die er nog maar aan twijfelt dat de dood enkel een overgang is en in te zien dat de harde realiteit niet meer is dan een droom, een hersengespinsel...
Dus ik zie niets verleidelijk in het idee om later in een ruimteschip te moeten rondvarend... Het is zo aards en zo bekrompen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be