Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 maart 2017, 15:53   #121
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
U had het niet enkel over illegale drugs in uw eerste post. Maar dat doet er niet toe, drugs zijn drugs, legaal of niet. Het onderscheid maken is gewoon een manier om het geweten te sussen om toch maar niet te moeten erkennnen dat men zelf druggebruiker is.
Het doet er wel degelijk toe.
Gebruikers van legale drugs hebben niets misdaan, integendeel.
In zekere zin zijn ze slachtoffer geworden ondat het sociaal aanvaard was en er reclame voor gemaakt werd.
Dat druggebruikers er nu zoveel tamtam rondmaken is om hun eigen fout te verschonen.
Zie je wel zij gebruiken ook drugs en wij mogen niet.
Bleit bleit
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 16:12   #122
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Zij die blowen, ervaren jullie ook een opkuis?
De ene na de andere wordt gepakt.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 16:32   #123
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het doet er wel degelijk toe.
Gebruikers van legale drugs hebben niets misdaan, integendeel.
In zekere zin zijn ze slachtoffer geworden ondat het sociaal aanvaard was en er reclame voor gemaakt werd.
Dat druggebruikers er nu zoveel tamtam rondmaken is om hun eigen fout te verschonen.
Zie je wel zij gebruiken ook drugs en wij mogen niet.
Bleit bleit
Da's de wettelijke kant van de zaak, maar daar heb ik het niet over.
't Is niet omdat je kip geen vlees vindt, en enkel kip eet, je daarom een vegetariër bent. Hypocrisie zit niet enkel bij de illegale-druggebruikers hoor.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 16:40   #124
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het doet er wel degelijk toe.
Gebruikers van legale drugs hebben niets misdaan, integendeel.
In zekere zin zijn ze slachtoffer geworden ondat het sociaal aanvaard was en er reclame voor gemaakt werd.
Dat druggebruikers er nu zoveel tamtam rondmaken is om hun eigen fout te verschonen.
Zie je wel zij gebruiken ook drugs en wij mogen niet.
Bleit bleit
Inderdaad zuiver gezien doen ze niets verkeerd met te gebruiken. Echter wat Verzet terecht aantoont is dat ze evenwel gebruiken en of hetgeen je gebruikt nu legaal is of niet doet er niet toe.....je bent een gebruiker van legale drugs waar wel een gebruiker.
Of laten we stellen dat heroïne morgen legaal is dan is een heroïne gebruiker geen drugsgebruiker meer?? Met andere woorden is een inwoner van Californie die een joint rookt ook geen gebruiker want daar is het legaal ??
En of gebruikers van Softdrugs nu hun fouten willen verschonen betwijfel ik. De meeste mensen willen gewoon de hypocrisie en de discriminatie blootleggen in ons drugsbeleid.
Ook de media gaat hierin niet vrijuit. Om welke reden spreken ze steeds over Alcohol En Drugs en niet gewoon over drugs en daarmee uit ?
Net als je evengoed de Alcoholboeren kan verwijten dat ze met hun mooie reclames promoties prijzen en diploma's voor strafste bier en beste wijn hun fouten willen verschonen en hun goedje willen goedpraten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 maart 2017 om 16:47.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 16:54   #125
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inderdaad zuiver gezien doen ze niets verkeerd met te gebruiken. Echter wat Verzet terecht aantoont is dat ze evenwel gebruiken en of hetgeen je gebruikt nu legaal is of niet doet er niet toe.....je bent een gebruiker van legale drugs waar wel een gebruiker.
Of laten we stellen dat heroïne morgen legaal is dan is een heroïne gebruiker geen drugsgebruiker meer?? Met andere woorden is een inwoner van Californie die een joint rookt ook geen gebruiker want daar is het legaal ??
En of gebruikers van Softdrugs nu hun fouten willen verschonen betwijfel ik. De meeste mensen willen gewoon de hypocrisie en de discriminatie blootleggen in ons drugsbeleid.
Ook de media gaat hierin niet vrijuit. Om welke reden spreken ze steeds over Alcohol En Drugs en niet gewoon over drugs en daarmee uit ?
Net als je evengoed de Alcoholboeren kan verwijten dat ze met hun mooie reclames promoties prijzen en diploma's voor strafste bier en beste wijn hun fouten willen verschonen en hun goedje willen goedpraten.
Er stond "hebben niets misdaan.
Drug gebruikers wisten dat het illegaal was en hebben er bewust voor gekozen.
Dus spaar mij uw hypocrisie dat ge het doet om hypocrisie en de discriminatie bloot te leggen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 17:19   #126
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja we kennen dat gebrul . Tot ooit op een dag één van uw geliefden een gebruiker blijkt te zijn dan brallen mensen zoals jou opeens heel anders.
Extreem rechtsen.....heel streng zijn voor alle anderen maar vooral niet voor hunzelf....want dan is het altijd de fout van die onnozele flikken.
Maar ge geeft toch toe dat, als al die losers en zwakkelingen die het leven niet aankunnen zonder een roes te hebben, stoppen met gebruiken, heel veel problemen opgelost zijn.

Gij als liberaal moet dat toch bij uitstek weten.

Want ik wil niet betalen voor al dat vergif. Mijn belastingsgeld dient niet voor parasieten te onderhouden.

Dat moet gij als liberaal tot weten.

En volgende keer niet op BDW stemmen!

Niet doen!

Stout!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 18:54   #127
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
U had het niet enkel over illegale drugs in uw eerste post. Maar dat doet er niet toe, drugs zijn drugs, legaal of niet. Het onderscheid maken is gewoon een manier om het geweten te sussen om toch maar niet te moeten erkennnen dat men zelf druggebruiker is.
De wet is de enige maatstaf om te bepalen wat legale drugs zijn, niet uw, mijn of iemand anders zijn geweten.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 18:58   #128
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De wet is de enige maatstaf om te bepalen wat legale drugs zijn, niet uw, mijn of iemand anders zijn geweten.
Maar de wet is niet consequent? Wie gaat haar dan ooit serieus nemen?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 19:01   #129
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Voor mij mogen de legale drugs ook illegaal worden. Gebruikers van legale drugs tevreden omdat illegale drugs, illegaal blijven, en gebruikers van illegale drugs tevreden, omdat legale drugs ook illegaal worden. Kortom iedereen tevreden.
Voor mij niet gelaten. Alle drugs toegelaten of alle drugs verboden. Eens zien wat de publieke opinie zou beslissen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 19:04   #130
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Uw fantaziekes over de drugswetgeving zijn bladvulling.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 19:20   #131
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De wet is de enige maatstaf om te bepalen wat legale drugs zijn, niet uw, mijn of iemand anders zijn geweten.
Kan zijn, maar niet de wet bepaald wat drugs zijn en wat niet.
Dus drink je zelf, of rook je, dan ben je druggebruiker.
Is dat een probleem? Nee, niet per se.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 20:00   #132
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Kan zijn, maar niet de wet bepaald wat drugs zijn en wat niet.
Dus drink je zelf, of rook je, dan ben je druggebruiker.
Is dat een probleem? Nee, niet per se.
Gebruik deze praatjes maar als uitvlucht voor een rechter en laat ons weten hoe de rechter op die praatjes reageerde.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 20:09   #133
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Gebruik deze praatjes maar als uitvlucht voor een rechter en laat ons weten hoe de rechter op die praatjes reageerde.
Voor de rechter? Ik zie niet in waarom ik daar zou zitten.
Ik zal het op het papieren schrijven moest ik ooit eens een gasboete van de volle 75 eurokes krijgen, is da ook goed?

Groeten,

een collega druggebruiker.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 20:14   #134
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Voor de rechter? Ik zie niet in waarom ik daar zou zitten.
Ik zal het op het papieren schrijven moest ik ooit eens een gasboete van de volle 75 eurokes krijgen, is da ook goed?

Groeten,

een collega druggebruiker.
Ja dat is ook goed.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 20:17   #135
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is het de taak van de gemeenschap om op te draaien voor verkeersslachtoffers die bewust het reglement aan hun laars lappen ? Is het de taak van de gemeenschap om op te draaien voor mensen die veel te veel frieten en taartjes eten ? Is het de taak van de gemeenschap om op te draaien voor waaghalzen....als daar zijn alpinisten....racepiloten...base jumpers en skiërs ???
Wat drugs betreft zijn die pas een groot probleem geworden éénmaal de politiek zich er mee is willen gaan moeien en ze in het hok van justitie heeft gestoken terwijl ze eigenlijk net zoals voorheen thuishoren bij volksgezondheid.
Wat mij betreft is dat zeker allemaal niet de core business van de gemeenschap. Alhoewel een groot stuk van de verkeersslachtoffers dan weer het gevolg zijn van drugsgebruik. Tegen veel van deze dingen mag men wel iets kordater optreden, of tenminste de kosten die hieruit voortvloeien door het individu zelf laten betalen, in plaats van door de gemeenschap.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 20:29   #136
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Da's de wettelijke kant van de zaak, maar daar heb ik het niet over.
't Is niet omdat je kip geen vlees vindt, en enkel kip eet, je daarom een vegetariër bent. Hypocrisie zit niet enkel bij de illegale-druggebruikers hoor.
Het is kiezen tussen de pest en de cholera. Ofwel enkele legale drugs (met een massa kankerdoden, en een massa verslaafden, waarvan de alcoholverslaafden werkelijk een probleem vormen) ofwel een hoop (of alle) illegale drugs, legaal (met een hoop meer verslaafden en problemen).
De oplossing is natuurlijk alle drugs illegaal.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 20:31   #137
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ja dat is ook goed.
Oei, ge hebt er precies moeite mee om te erkennen dat ge ook een druggebruiker zijt. Of ben je geheelonthouder misschien.
Wel mee opletten, ontkenning is namelijk een van de symptomen. En die verslaving trekt zich dat niet aan hoor, of het spul legaal of niet is.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 20:41   #138
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Voor mij niet gelaten. Alle drugs toegelaten of alle drugs verboden. Eens zien wat de publieke opinie zou beslissen.
Het is juist omdat men geen echt draagvlak heeft om vooral alcohol illegaal te maken, dat het niet gebeurd. Maar bij tabak is er de laatste decennia toch al een zekere evolutie merkbaar (van de sigaret voor de sportman, naar niet mis te verstane waarschuwingen op een pak sigaretten). Alcohol ontsnapt (voorlopig ?) nog altijd aan deze demonisatie (omdat degenen die het moeten demoniseren - politiekers en media - zelf frekwente alcoholgebruikers zijn ?).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 20:47   #139
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het is juist omdat men geen echt draagvlak heeft om vooral alcohol illegaal te maken, dat het niet gebeurd. Maar bij tabak is er de laatste decennia toch al een zekere evolutie merkbaar (van de sigaret voor de sportman, naar niet mis te verstane waarschuwingen op een pak sigaretten). Alcohol ontsnapt (voorlopig ?) nog altijd aan deze demonisatie (omdat degenen die het moeten demoniseren - politiekers en media - zelf frekwente alcoholgebruikers zijn ?).
+1
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 21:01   #140
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het is juist omdat men geen echt draagvlak heeft om vooral alcohol illegaal te maken, dat het niet gebeurd. Maar bij tabak is er de laatste decennia toch al een zekere evolutie merkbaar (van de sigaret voor de sportman, naar niet mis te verstane waarschuwingen op een pak sigaretten). Alcohol ontsnapt (voorlopig ?) nog altijd aan deze demonisatie (omdat degenen die het moeten demoniseren - politiekers en media - zelf frekwente alcoholgebruikers zijn ?).
We zien toch al een beweging. Tournéé minérale bleek toch succes te hebben.

Er is echter een verschil met de aanpak van tabak. Bij het roken schaadt men ook de gezondheid van anderen en dit is niet aanvaardbaar. Met alcohol schaadt men in principe enkel de eigen gezondheid. Ik zeg in principle want geïntoxiceerd met de auto rijden kan ook schade aan anderen toebrengen.

Dan blijft natuurlijk nog de kosten voor de gezondheidszorg.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be