Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2014, 23:12   #341
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard Wie geen spijkers met koppen slaat, zoekt dan maar spijkers op laag water....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
In plaats van je opponenten vanuit de hoogte van je pretentie aan te schrijven, zou je best eens je D/T-regels nakijken!!
Vr. 14/2 op de draad "Als België barst...":
Brussel betaalt door de E.-U....
Misschien zetten zo'n kemels je aan tot wat meer nederigheid...
Dat bericht door Jan, is echter blijkbaar niet terug te vinden op vrijdag 14 feb. in deze draad.
Wel het volgende bericht in die zin van Cato:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=282
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 februari 2014 om 23:41.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 23:21   #342
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard Als ik het niet kan halen dan zijn de anderen arrogant....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
Ik zal nooit op een taalfout wijzen van een forumgenoot. Zoals je schrijft begaat iedereen wel eens een fout, ik incluis.
Indien iemand echter zelf collega's verbetert of mij in quasi elke posting vanuit de hoogte van zijn holle arrogantie aanschrijft, zal ik hem niet meer sparen. Dat hij zijn fouten banaliseert, toont zijn totale gebrek aan zelfkritiek en zelfrespect, kenmerk van opgeblazen kikkers.
Nemo me impune lacessit.
Of wie voelt dat hij het onderspit delft in de diskussie, dan maar zijn opponent arrogantie aanwrijft; het zwaktebod van trachten te overtuigen met persoonlijke aanvallen in de plaats van met zakelijke argumenten.
Zoals een kat die in het nauw gedreven is, een hoge rug opzet en en wild om zich heen krijst.

Een pijnlijk verlies van zelfbeheersing etaleert ge hier.
Zoals trouwens hier:
http://forum.politics.be/showthread....ie#post7012627
Uitgerekend aan Jan zoudt gij hier nu net een voorbeeld kunnen nemen; nog nooit of nimmer heb ik die zien schelden.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 februari 2014 om 23:31.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 23:37   #343
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Of wie voelt dat hij het onderspit delft in de diskussie, dan maar zijn opponent arrogantie aanwrijft; het zwaktebod van trachten te overtuigen met persoonlijke aanvallen in de plaats van met zakelijke argumenten.
Zoals een kat die in het nauw gedreven is, een hoge rug opzet en en wild om zich heen krijst.

Een pijnlijk verlies van zelfbeheersing etaleert ge hier.
Zoals trouwens hier:
http://forum.politics.be/showthread....ie#post7012627
Uitgerekend aan Jan zoudt gij hier nu net een voorbeeld kunnen nemen; nog nooit of nimmer heb ik die zien schelden.
Bedankt voor de mooie woorden.

In menig discussie verliest mauste zijn redelijkheid. Ogenschijnlijk heeft hij het er emotioneel bijzonder moeilijk mee als zijn stellingen verworpen worden en op geen bijval kunnen rekenen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 09:35   #344
mauste
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Berichten: 975
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht

Een pijnlijk verlies van zelfbeheersing etaleert ge hier.
.
En jij o.a. een slordige taalbeheersing.
"Het is een woord die te maken heeft met..."
(Als België barst... 10/2 16:19)
Ha, de taal- en volksnationalisten die hun eigen taal verkrachten, pseudo-psychologie komen kakelen en hun gelijkgezinden schouderklopjes komen toedienen...
Vertederend.
mauste is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 09:57   #345
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, de kans is bijzonder klein dat een gebiedsuitbreiding van Frankrijk op enige goedkeuring van Duitsland zal kunnen rekenen.
Misschien kunnen wij dan Frans Vlaanderen terug krijgen, een ruil operatie.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 10:40   #346
mauste
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Berichten: 975
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Uitgerekend aan Jan zoudt gij hier nu net een voorbeeld kunnen nemen; nog nooit of nimmer heb ik die zien schelden.
Van bij mijn eerste interventies vorig jaar op dit forum, kreeg ik volgende verwelkomingswoord van jouw protégé:
"Dat is pure onzin wat u hier uitkraamt....'Je mening is niet veel waard..."
Dat je met zo'n verwaand en arrogant taaltje geen luisterbereide lezers hebt, lijkt me vanzelfsprekend.
Ooit pleegde ik een stukje zonder bronvermelding. Dit werd me door jou, terecht, verweten. Ik heb me voor die slordigheid publiekelijk verontschuldigd.
In een latere, laffe reactie op een van mijn bijdragen vroeg je mij waar ik nu weer mijn tekst had gehaald.
Nutteloos en krenkend zwaktebod van uwentwege. En slecht voor de latere luisterbereidheid van je opponent.
Je moreel kompas slaat dus ook duidelijk af en toe tilt.
mauste is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 11:47   #347
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
Van bij mijn eerste interventies vorig jaar op dit forum, kreeg ik volgende verwelkomingswoord van jouw protégé:
"Dat is pure onzin wat u hier uitkraamt....'Je mening is niet veel waard..."
Dat je met zo'n verwaand en arrogant taaltje geen luisterbereide lezers hebt, lijkt me vanzelfsprekend.
Ooit pleegde ik een stukje zonder bronvermelding. Dit werd me door jou, terecht, verweten. Ik heb me voor die slordigheid publiekelijk verontschuldigd.
In een latere, laffe reactie op een van mijn bijdragen vroeg je mij waar ik nu weer mijn tekst had gehaald.
Nutteloos en krenkend zwaktebod van uwentwege. En slecht voor de latere luisterbereidheid van je opponent.
Je moreel kompas slaat dus ook duidelijk af en toe tilt.
Iets minder emotie is best wel een aanrader op dit forum. Hoeveel keren ik als "Ollander" persoonlijk ben gekrenkt op Belgische fora is niet meer te tellen. Dus ik kan het weten. Maar op dit forum gaat het er ook nog behoorlijk detaillistisch aan toe. Het gevaar is ook dat men zich in de details gaat en dreigt te verliezen.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 23 februari 2014 om 12:10.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 11:56   #348
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
Van bij mijn eerste interventies vorig jaar op dit forum, kreeg ik volgende verwelkomingswoord van jouw protégé:
"Dat is pure onzin wat u hier uitkraamt....'Je mening is niet veel waard..."
Dat je met zo'n verwaand en arrogant taaltje geen luisterbereide lezers hebt, lijkt me vanzelfsprekend.
En hij legde uit waarom die meningen pure onzin zouden zijn en niet veel waard waren.
Dat is dus nog altijd op de bal spelen en niet met persoonlijke beledigingen op de man...
Citaat:
Ooit pleegde ik een stukje zonder bronvermelding. Dit werd me door jou, terecht, verweten. Ik heb me voor die slordigheid publiekelijk verontschuldigd.
In een latere, laffe reactie op een van mijn bijdragen vroeg je mij waar ik nu weer mijn tekst had gehaald.
Nutteloos en krenkend zwaktebod van uwentwege.
En die reaktie was zeer terecht want na die eerste keer viel je in herhaling, niet te verwonderen dat men zich dan de bronvermelding afvraagt en terecht twijfelt aan de authenticiteit van wat ge schrijft.....

Citaat:
En slecht voor de latere luisterbereidheid van je opponent.
Zo slecht dat ge u zelfs van persoon vergist en de ene zijn fout de andere toedicht. Blijkbaar letterlijk een geval van zins-verbijstering door een te grote emotionele geladenheid van uw persoon...Zie # 341.
Zen, mauste! Zen!
In de plaats van met ontvlamde gedrevenheid op zoek te gaan naar mijn typfouten die taalfouten lijken. Want geloof het of niet, maar handgescheven zou ik die fout niet gemaakt hebben. Ik typ moeizaam en traag en moet telkens de verbetertoets inschakelen om woorden te wissen en in te lassen, zinnen om te gooien, enz...na een eerste "typgeut".
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 23 februari 2014 om 12:04.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2014, 07:57   #349
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
Laat me niet lachen! De concurrerende IJzerwake en IJzerbedevaart spreken je angelisme flagrant tegen. Op de IJzervlakte gingen de sympathisanten van de ene "herdenking" op de vuist met de aanhangers van de andere "herdenking"...Broedermoord!

Uit GvA
N-VA-voorzitter Bart De Wever gelooft niet echt meer in de meerwaarde van de Vlaamse Beweging. "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan".
Bingo!
Is de Vlaamse beweging vergelijkbaar met de PVV in Nederland?
Of zijn het Vlaams Nationalisten, die en besmet verleden hebben door WOII?
Waarom kan de Vlaamse beweging geen bijdrage leveren aan het Vlaams Nationalisme,als ze hun racistische opvattingen vaarwel hebben gezegd?
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2014, 11:04   #350
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Is de Vlaamse beweging vergelijkbaar met de PVV in Nederland?
Of zijn het Vlaams Nationalisten, die en besmet verleden hebben door WOII?
Waarom kan de Vlaamse beweging geen bijdrage leveren aan het Vlaams Nationalisme,als ze hun racistische opvattingen vaarwel hebben gezegd?
Ik vind die vermenging in de discussie over Vlaamse dit en dat en dan in één zin genoemd met WOII zeer kwalijk en vertroebelend.

Ikzelf zit in Nederland op de lijn tussen D66 en VVD in maar zou indien ik in Vlaanderen woonde ZEKER tot de Vlaamse beweging behoren en zéker NVA stemmen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2014, 05:03   #351
Len
Burger
 
Geregistreerd: 27 april 2014
Berichten: 180
Stuur een bericht via Skype™ naar Len
Standaard

Ik heb al lang het gedacht dat van Franssprekende kant, men eerst een uitbreiding van Brusselse gemeentes wenst te verzekeren. Daarom wordt er m.i. nu geen stadsgewest opgebouwd ondanks duidelijke winst in organisatie. Liever arm dan efficiënt totdat de corridor er is.
Vervolgens komt er dan een uitroeping van Wallonië en Frankrijk om samen te smelten.
Frankrijk wilt Brussel en de show gastheer zijn voor de Europese Unie.
De Oostkantons willen zoveel beïnvloeding niet en zullen een eigen weg gaan met nauwere samenwerking met Duitsland.
Vlamingen zullen moeilijker kunnen omgaan met die pukkel uitgesneden uit hun grondgebied en plat liggen door de interne discussies. Met zulke handelingen raken we de voerstreek en meer ook kwijt.

Europa wenst geen stadsstaat te hebben, dan hadden ze Luxembourg wel gekozen voor hun activiteiten. Je kan geen internationaal beleid doen als je op lokaal niveau moet werken. Europa gaat dan opeens onderwijs moeten organiseren ipv gewoon de regeltjes te dicteren. En alle lidstaten moeten dan meebetalen voor Brussels onderwijs?
Ikzelf heb die denkpiste dus al verlaten.

Vlaanderen moet pleiten voor stadsgewest Brussel. En inzetten op verbindingen, maak de Brussels haven een Vlaamse haven. Laat de Brusselaars werken in de rand.
Push Vlaamse studenten naar de VUB en ULB. Steek een hand uit naar Zeeland en Frans-Vlaanderen.
We moeten ons manifesteren als sterke partner van de omliggende regio's.

Wallonië zal snel erbovenop komen. Lagere lonen in de start, maar voldoende ruimte voor ontwikkeling. En hoe langer we wachten, hoe meer energie Vlaanderen zal moeten importeren van buurlanden met kernenergie. toevallig die Fransen.
Len is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 12:48   #352
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

België haalt haar 200jarige bestaan niet..Laat België splitsen!!
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 09:20   #353
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ik vind die vermenging in de discussie over Vlaamse dit en dat en dan in één zin genoemd met WOII zeer kwalijk en vertroebelend.

Ikzelf zit in Nederland op de lijn tussen D66 en VVD in maar zou indien ik in Vlaanderen woonde ZEKER tot de Vlaamse beweging behoren en zéker NVA stemmen.
Voor mij geldt dit ook.
In België zou ik NVA stemmen en ik zie die partij als de rechtervleugel van de VVD, de aanhang van de vroegere Ria Verdonk.
Het VB vind ik meer vergelijkbaar met de PVV
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 12:30   #354
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, de kans is bijzonder klein dat een gebiedsuitbreiding van Frankrijk op enige goedkeuring van Duitsland zal kunnen rekenen.
2
En ook niet van Italië of Spanje.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 14:55   #355
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
2
En ook niet van Italië of Spanje.
Duitsland is al lam geslagen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 15:46   #356
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Ik ben benieuwd of België daadwerkelijk ooit hervormd gaat worden. Ik denk zelf van niet, waardoor dan het einde van Belgistan dan in zicht komt..
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 16:35   #357
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Ik ben benieuwd of België daadwerkelijk ooit hervormd gaat worden. Ik denk zelf van niet, waardoor dan het einde van Belgistan dan in zicht komt..
Nederland is al langer dan 400 jaar onafhankelijk en Vlaanderen moet er nog aan beginnen.
Dus met het Belgische tempo zal het nog wel 100 jaar duren.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 19:16   #358
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Ik denk dat ik toch van mijn Belgenlandje houd zoals het is. Ik mis wel de tijd waar Boudewijn nog koning was, maar heb een verborgen respect voor Koning Filip en Koningin Mathilde.
Let us make Belgium great again.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 19:28   #359
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik denk dat ik toch van mijn Belgenlandje houd zoals het is. Ik mis wel de tijd waar Boudewijn nog koning was, maar heb een verborgen respect voor Koning Filip en Koningin Mathilde.
Let us make Belgium great again.
Omdat hij op de Grondwet spuwde door de Abortuswet te weigeren te tekenen ????
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 19:35   #360
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Omdat hij op de Grondwet spuwde door de Abortuswet te weigeren te tekenen ????
Niet alleen dat. Internet was nog niet zo ingeburgerd en niemand had een gsm/smartphone.
De volksfeesten bruiste van leven en iedereen hield van elkaar desondanks onze verschillen. ‘T was zo simpel als ik vraag het aan.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be