Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2021, 18:15   #361
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat spreek ik ook niet tegen maar daar hadden we het nu niet direct over.

En neen alleen zuiver materialisme maakt het leven niet plezant. Trouwens een plezant leven is een leven waar volgens mij meer de nadruk moet liggen op welzijn dan op welvaart.

Een warme thuis is dan ook belangrijker dan een mooi huis.
Buiten het matriele hebben de jongeren al een jaar niets meer.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 18:17   #362
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er is veel verandert, maar het meeste niet ten goed.
En de citroën ID had al stuurbekrachtiging in 1955.
De airco was al in 1939 als optie verkrijgbaar bij Packard.
En nee, we hadden geen kleuren TV of internet, noch een paar honderd tv-kanalen.
De eerste kleuren TV kwam er pas in 1967.
De eerste kabel-TV kwam er in 1962.
Maar zelfs vandaag kijken de mensen nog meer 1 kanaal te gelijk geen 20.

Ach ja, de eerste microgolfoven kwam in 1955 op de markt
De eerste afwasmachine in 1924.
De eerste droogkast in 1938.
Als ik het niet verkeerd voor heb werd de eerste turbo motor al voorgesteld in 1905.

Maar ja de Egyptenaren voerden ook al hersen operaties uit en de Romeinen zouden ook al een soort van centrale verwarming hebben gehad.

Vooruitgang is niet zelden achterruitgang. Sommige dingen zijn nu beter andere dan weer niet.
Maar om af te ronden wie zegt dat het vroeger allemaal beter was heeft altijd voor 50 % gelijk zegt men weleens
Ik beweer voor 75 %

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 januari 2021 om 18:18.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 18:18   #363
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Buiten het matriele hebben de jongeren al een jaar niets meer.
Ochgottekes toch, de sukkelaars hier rond ons zijn nog geen moment gestopt om te gaan fuiven.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 18:36   #364
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat had je nu gedacht ? Dat alle zelfstandigen brave eerlijke mensen zijn ?
Dit heeft niets met braaf zijn of eerlijkheid te maken.
Een blinde ziet van kilometers ver de gaten in het systeem.
Hoe zou je zelf zijn.
Wees content dat er zelfstandigen zijn, anders was er nooit werk.
We zitten wel een beetje off topic denk ik.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 16 januari 2021 om 18:36.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 19:59   #365
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hij is ondertussen wel bereid geld te ontvangen, wetende dat hij zich failliet gaat laten verklaren als de restaurants terug open mogen.
Dat hij zich dan tenminste nu failliet laat verklaren. Dat is tenminste consequent.
Maar neen, eerst profiteren en dan pas faillissement.
Natuurlijk, zo werkt het systeem, dat is hetzelfde als aan de dop blijven als je weet dat je werk kan krijgen. Die vergoeding is gebaseerd op inkomsten van vorig jaar en er is voorlopig bescherming voor faillissement.

Hij krijgt geen dop als zelfstandige en kan ook niet als kok in een ander restaurant gaan werken want die zijn gesloten, wat kan hij anders doen dan afwachten en proberen te plannen?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 20:01   #366
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat spreek ik ook niet tegen maar daar hadden we het nu niet direct over.

En neen alleen zuiver materialisme maakt het leven niet plezant. Trouwens een plezant leven is een leven waar volgens mij meer de nadruk moet liggen op welzijn dan op welvaart.

Een warme thuis is dan ook belangrijker dan een mooi huis.
Of vrienden hebben waar je samen iets mee kan doen, het is net dat niet-materiële dat ze nu al een jaar kwijt zijn.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 20:44   #367
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Ochgottekes toch, de sukkelaars hier rond ons zijn nog geen moment gestopt om te gaan fuiven.
En hou oud zijn die sukkelaars rond u, en met hoeveel ?
Als in de krant staat dat er veel jongeren psychische problemen hebben dan is dat zo.
Dat gezeik en vergelijken met vroeger jaren doet niet ter zake.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 20:51   #368
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En hou oud zijn die sukkelaars rond u, en met hoeveel ?
Als in de krant staat dat er veel jongeren psychische problemen hebben dan is dat zo.
Dat gezeik en vergelijken met vroeger jaren doet niet ter zake.
die sukkeltjes zijn rond de 18 jaar en ze hebben nog nooit zo een lol gehad, e hebben achteraan een klein atelier en er is nog geen dag voorbij dat er geen jong volk was, en sinds wanneer neemt ge de kranten voor waar ik in ieder geval niet, gij misschien omdat het nu in uw kraam past.
verder nog een goeie avond en nee ik ga die bende niet verklikken.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 00:24   #369
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En hou oud zijn die sukkelaars rond u, en met hoeveel ?
Als in de krant staat dat er veel jongeren psychische problemen hebben dan is dat zo.
Dat gezeik en vergelijken met vroeger jaren doet niet ter zake.
Alles direct geloven wat in de krant staat.
Juist ja, zo worden we op zijn minst geïnformeerd.
Kritisch denken en capabel zijn om iets in perspectief te zien, dat is toch iets anders.

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat jongeren hun beperking in vrijheid in de schoenen van de ouderen schuiven.

Meer zelfs, als ik zowat reacties lees dan zouden veel jongeren graag hebben dat die ouderen zo vlug mogelijk sterven.
Het zegt uiteindelijk veel over hoe onze samenleving ineen zit als we belanden in crisissituaties.

De generatiekloof is volgens mij nog nooit zo groot geweest als nu. Het egocentrisme, en het gebrek aan empathisch vermogen is nog nooit zo groot geweest als nu.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 04:18   #370
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dit heeft niets met braaf zijn of eerlijkheid te maken.
Een blinde ziet van kilometers ver de gaten in het systeem.
Hoe zou je zelf zijn.
Wees content dat er zelfstandigen zijn, anders was er nooit werk.
We zitten wel een beetje off topic denk ik.
Precies hetzelfde hoor maak je geen illusies. Ik ben ook een echte Belg steeds op zoek naar het achterpoortje
Ik bedoelde dat nu ook weer niet al te letterlijk he

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 januari 2021 om 04:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 04:26   #371
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Of vrienden hebben waar je samen iets mee kan doen, het is net dat niet-materiële dat ze nu al een jaar kwijt zijn.
Klopt en dat is niet leuk. Maar dat geldt evenzeer voor mensen van middelbare leeftijd die niet meer kunnen gaan fitnessen of tafelen. Ook oudere mensen voor wie een tasje koffie gaan drinken met een vriend (in) nog zowat het enige verzet was dat ze hadden.
En ondertussen klikt de klok ongenadig verder.

In mijn omgeving hoor ik eigenlijk wat dezelfde verhalen ongeacht de leeftijd. Enig verschil dat ik lijk te merken is dat oude mensen wat banger zijn wat natuurlijk ook wat eigen is aan leeftijd.
Meestal verdwijnt een stuk roekeloosheid met de leeftijd.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 05:58   #372
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat jongeren hun beperking in vrijheid in de schoenen van de ouderen schuiven.
Wel, de ouderen zijn toch de enige reden waarom de niet-ouderen op ongeziene wijze in hun fundamentele vrijheden beperkt worden he.

Nu is het goed mogelijk dat de ouderen dat zelfs niet eens willen. Maar dat zou dan willen zeggen dat zo goed als niemand die vrijheidsbeperkingen wil. Behalve misschien de medische wereld zelf, voor hun eigen objectieven.

Dus wie is nu de schuldige van die vrijheidsbeperkingen ? Als het de ouderen niet zijn, wie dan wel ?

Het is ergens normaal om de strijd voor uw eigen vrijheid willen aan te binden he, maar dan moet je wel de juiste oorzaak van de beperking van uw vrijheid als uw vijand nemen. Zijn dat de ouderen, of is dat een of andere zotte kliek ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 januari 2021 om 05:59.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 07:39   #373
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Klopt en dat is niet leuk. Maar dat geldt evenzeer voor mensen van middelbare leeftijd die niet meer kunnen gaan fitnessen of tafelen. Ook oudere mensen voor wie een tasje koffie gaan drinken met een vriend (in) nog zowat het enige verzet was dat ze hadden.
En ondertussen klikt de klok ongenadig verder.

In mijn omgeving hoor ik eigenlijk wat dezelfde verhalen ongeacht de leeftijd. Enig verschil dat ik lijk te merken is dat oude mensen wat banger zijn wat natuurlijk ook wat eigen is aan leeftijd.
Meestal verdwijnt een stuk roekeloosheid met de leeftijd.
Ouderen hebben al een vaste vriendengroep, relatie, werk, routine en kan zelfs eens op reis. Schoolgaande jongeren zijn dat nog volop aan het opbouwen en zijn nog stees gebonden aan ouders en school.

Dat ze niet bang zijn is logisch, voor hen is het gewoon een griep met het voordeel van immuniteit in de toekomst. Dat ouderen banger zijn is ook logisch maar sluit je dan op en laat de rest z'n immuniteit opbouwen, win win.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 07:56   #374
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ouderen hebben al een vaste vriendengroep, relatie, werk, routine en kan zelfs eens op reis. Schoolgaande jongeren zijn dat nog volop aan het opbouwen en zijn nog stees gebonden aan ouders en school.

Dat ze niet bang zijn is logisch, voor hen is het gewoon een griep met het voordeel van immuniteit in de toekomst. Dat ouderen banger zijn is ook logisch maar sluit je dan op en laat de rest z'n immuniteit opbouwen, win win.
Ik lees hier voortdurend dat jongeren gewoon hun vrienden zien als weleer en van het ene feestje naar het andere hollen. Ook de zoon van onze huis viroloog holt van het ene feestje naar het andere.
Dus ik zou dat zagen en klagen maar opbergen. Zo veel zitten ze blijkbaar toch niet eenzaam op hun kamertje weg te kwijnen.
Ik zie ze niet stoppen met immuniteit op te bouwen.

Of wat ook kan dat is dat er hier veel wordt gelogen en gefantaseerd

En 20 uur dat is nog te doen, dan overnacht ge bij de anderen ; 18 uur, dat is echt vroeg om beginnen te feesten. Ge kunt niet veel studeren als ge al om 18 uur bij uw vrienden moet zijn om te feesten

Zijn feesten hebben geen enkele impact op het sanitaire, want ze hebben het toch allemaal al gehad, hij en zijn vrienden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 januari 2021 om 08:00.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 08:15   #375
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Sommige van mijn leeftijdsgenoten, dertigers, zien ook af maar dat zijn dan ook diegenen die al die stomme regels volgen. Veel mensen die afzien doen het eigenlijk zichzelf aan, althans in mijn omgeving, en ik heb dus weinig compassie ermee. Want het zijn ook diegenen die anderen bekritiseren omdat zij zich wel nog eens durven te amuseren en ze zelf in eenzaamheid zitten weg te kwijnen. Vrijheid krijg je niet, dat moet je nemen.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 08:24   #376
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik lees hier voortdurend dat jongeren gewoon hun vrienden zien als weleer en van het ene feestje naar het andere hollen. Ook de zoon van onze huis viroloog holt van het ene feestje naar het andere.
Dus ik zou dat zagen en klagen maar opbergen. Zo veel zitten ze blijkbaar toch niet eenzaam op hun kamertje weg te kwijnen.
Ik zie ze niet stoppen met immuniteit op te bouwen.
Dat zijn de slimme die zich niet houden aan de regels, niet elke jongere heeft die vrijheid. Mijn kinderen mogen los gaan maar ze zitten niet op kot en zijn geen feestvierders, hun sociale contacten zitten bij boardgames, sport en film.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 09:31   #377
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat zijn de slimme die zich niet houden aan de regels, niet elke jongere heeft die vrijheid. Mijn kinderen mogen los gaan maar ze zitten niet op kot en zijn geen feestvierders, hun sociale contacten zitten bij boardgames, sport en film.
Wat uw kinderen uitsteken zijt ge nooit zeker. Van nature zijn het pro's om te verbergen wat ge minder graag ziet.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 10:09   #378
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Wat uw kinderen uitsteken zijt ge nooit zeker. Van nature zijn het pro's om te verbergen wat ge minder graag ziet.
Ze zitten hoofdzakelijk thuis, ik spoor ze aan om naar vrienden te gaan maar die wonen bijna allemaal nog bij de ouders en dat gaat niet. Plus die vrienden hebben allemaal wel een oma of opa waar ze zich verantwoordelijk voor voelen dus ze willen niet eens komen. De vrije zijn deze die een kot hebben of in een gemeenschap wonen, de meeste zitten gewoon bij mama en papa thuis.

Ik kan niet eens op de koffie bij m'n broer, ze hebben iedereen extreem bang gemaakt.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 10:19   #379
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat zijn de slimme die zich niet houden aan de regels, niet elke jongere heeft die vrijheid. Mijn kinderen mogen los gaan maar ze zitten niet op kot en zijn geen feestvierders, hun sociale contacten zitten bij boardgames, sport en film.
Inderdaad.
Hier hebben ze zelfs mijn beamer afgepakt.
Kunnen ze met hun vier rustig nog een film kijken.
Sporten kunnen ze nog, omdat ze gebruik kunnen maken van de mogelijkheden hier.
Maar wat jongeren vooral missen, is gezellig samen dingen doen waarbij ze ouderen best kunnen missen.
Zo stonden laatst enkele jongeren te dansen in de stallen, terwijl ze die aan het reinigen waren.
Politie is wel komen kijken of ze daar wel moesten en mochten zijn.
En ja, hun paarden, dus hun taak om ze te verzorgen.

Maar de meeste jongeren hebben die mogelijkheden niet, en daardoor hebben ze geen gezonde geest meer in een gezond lichaam.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 10:21   #380
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Wat uw kinderen uitsteken zijt ge nooit zeker. Van nature zijn het pro's om te verbergen wat ge minder graag ziet.
Nog geen 1/3 van wat hun vader allemaal uitstak tijdens zijn jeugd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be