Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2020, 13:18   #101
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En dat kon toen... Nu mag je de kerk de grond in boren zoveel je wil, maar durf niet te spreken over Mohamed en zijn koran...
Vrijheid noemen ze dat...
Oh ja, je mag de anderen niet beledigen... maar jezelf, lees de Vlamingen, dan komen ze ineens af met dat de waarheid gezegd mag worden...
En wat zij waarheid noemen...
Inderdaad wij belgen discrimineren onszelf meer dan we de buitenlanders discrimineren.
Weeral uniek in de wereld.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 13:22   #102
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Als uitkomt dat in Duitsland (kerst in een bubbel van 10) en UK (23-27 december een christmas-bubble) geen dramatische cijfers hebben eind januari dan gaan alle Belgen...



... Heel boos op facebook typen dat ze boos zijn en daarna verder met hun leven.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 13:57   #103
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De school is dus synoniem geworden van indoctrinatie...
Dat was het in mijn schooltijd al.
Hoe ze ons de verheerlijking van het koningshuis opdrongen door misdadiger tegen de mensheid Leopold II voor te stellen als dé grote weldoener voor de Congolezen maar wel zwegen over het handen afkappen.
Nooit of te nooit kwam dat ter sprake.
En wij kinderen die geen internet hadden en niet beter wisten geloofden dat allemaal.

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 december 2020 om 13:58.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 13:57   #104
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Als uitkomt dat in Duitsland (kerst in een bubbel van 10) en UK (23-27 december een christmas-bubble) geen dramatische cijfers hebben eind januari dan gaan alle Belgen...



... Heel boos op facebook typen dat ze boos zijn en daarna verder met hun leven.
Ja, maar dan gaat het wel moeilijk worden om nog maatregelen op te leggen, iedereen gaat er de brui aan geven.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 14:00   #105
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ja, maar dan gaat het wel moeilijk worden om nog maatregelen op te leggen, iedereen gaat er de brui aan geven.
Och ze maken de mensen wel wijs dat deze maatregelen ervoor hebben gezorgd dat het aantal besmettingen is teruggelopen, terwijl dit makkelijk verifieerbaar onwaar is. Dus ja ... ze komen er altijd mee weg.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 15:21   #106
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ja, maar dan gaat het wel moeilijk worden om nog maatregelen op te leggen, iedereen gaat er de brui aan geven.
Dat wordt nu al 6 maanden gezegd, maar de bevolking blijkt een kikker in een kookpot te zijn.

En daarnaast zijn er een hoop mensen die door de aanhoudende oorlogspopaganda bereid zijn om alles te aanvaarden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 17:13   #107
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat was het in mijn schooltijd al.
Hoe ze ons de verheerlijking van het koningshuis opdrongen door misdadiger tegen de mensheid Leopold II voor te stellen als dé grote weldoener voor de Congolezen maar wel zwegen over het handen afkappen.
Nooit of te nooit kwam dat ter sprake.
En wij kinderen die geen internet hadden en niet beter wisten geloofden dat allemaal.
Mijn zoon leert toevallig over het koningshuis op school en was er over aan het vertellen. Hij zei me dat Leopold 2 een stoute meneer was omdat hij de zwarten liet werken en ze pijn deed als ze niet goed luisterden. Dus op dat vlak is er toch wel wat veranderd tegenover mijn tijd eerlijk gezegd.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 17:24   #108
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ben je geïnteresseerd in wat iemand achter de schermen doet.
Ach zo, het was hoe ze het 'verpakte' wat telde.
Wat er achter of wat er echt toe deed was voor u blijkbaar van minder belang.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 18:15   #109
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

cortom, de PC !! aka regelneverij is stilaan alles aan het kapot maken....

niet meer met 2zwartepietendie2pintjesdrinkensamenscholen
NIKS kan nog, behalve onder de paraplu van asielzoekers of ander fake minderbedeelden
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 18:17   #110
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Mijn zoon leert toevallig over het koningshuis op school en was er over aan het vertellen. Hij zei me dat Leopold 2 een stoute meneer was omdat hij de zwarten liet werken en ze pijn deed als ze niet goed luisterden. Dus op dat vlak is er toch wel wat veranderd tegenover mijn tijd eerlijk gezegd.
opletten als het over de Mo gaat ! het veranderd continu, heb zelfs ooit nog de 'gewijde' geschiedenis gekregen ! FAKE news ?* la carte !
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 18:22   #111
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Mijn zoon leert toevallig over het koningshuis op school en was er over aan het vertellen. Hij zei me dat Leopold 2 een stoute meneer was omdat hij de zwarten liet werken en ze pijn deed als ze niet goed luisterden. Dus op dat vlak is er toch wel wat veranderd tegenover mijn tijd eerlijk gezegd.
Hebben ze hem al geleerd dat hij zelf ook racist is omdat hij een blanke Belg is?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 20:30   #112
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Als uitkomt dat in Duitsland (kerst in een bubbel van 10) en UK (23-27 december een christmas-bubble) geen dramatische cijfers hebben eind januari dan gaan alle Belgen...



... Heel boos op facebook typen dat ze boos zijn en daarna verder met hun leven.
Luister als je in een openbare of verdoken dictatuur leeft is dat inderdaad het beste dat je kunt doen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 20:35   #113
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat was het in mijn schooltijd al.
Hoe ze ons de verheerlijking van het koningshuis opdrongen door misdadiger tegen de mensheid Leopold II voor te stellen als dé grote weldoener voor de Congolezen maar wel zwegen over het handen afkappen.
Nooit of te nooit kwam dat ter sprake.
En wij kinderen die geen internet hadden en niet beter wisten geloofden dat allemaal.
Ja en nu het omgekeerde, nl. dat door en door gekende koloniale machten denken dat ze zelf een haar beter worden door Leopold II door het slijk te halen... en over hun eigen daden te zwijgen...
Nu de mensen wijsmaken dat ze al die immigranten moeten aanvaarden want het zijn wij, westerse mensen die in hun landen de boel op stelten hebben gezet, terwijl zij, de macht die dat gedaan heeft nu zichzelf opnieuw schandelijk verrijkt met hier de hele boel naar het niveau van die derde wereldlanden terug te schroeven...

Discuteren en kritisch zijn wordt je aangeleerd als je goede leraren hebt; in mijn tijd waren ze er... Vandaag de dag twijfel ik eraan als we het niveau van onze media bekijken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 20:45   #114
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ja en nu het omgekeerde, nl. dat door en door gekende koloniale machten denken dat ze zelf een haar beter worden door Leopold II door het slijk te halen... en over hun eigen daden te zwijgen...
Nu de mensen wijsmaken dat ze al die immigranten moeten aanvaarden want het zijn wij, westerse mensen die in hun landen de boel op stelten hebben gezet, terwijl zij, de macht die dat gedaan heeft nu zichzelf opnieuw schandelijk verrijkt met hier de hele boel naar het niveau van die derde wereldlanden terug te schroeven...

Discuteren en kritisch zijn wordt je aangeleerd als je goede leraren hebt; in mijn tijd waren ze er... Vandaag de dag twijfel ik eraan als we het niveau van onze media bekijken...
Really ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be