Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2020, 21:36   #81
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Discussiëren heeft waarschijnlijk inderdaad weinig zin, religie neemt de mogelijkheid tot objectiviteit en logica weg en vervangt het door dogma's. De kans dat u openstaat voor argumenten lijkt me zeer klein.

Gezien u zich niet gebonden voelt door medische of biologische definities zou ik wel graag eens horen wat u onder "iets levens" bestaat.
Pas eens eerst begrijpend lezen toe en durf eens naar een laattijdige abortus kijken. Als je denkt dat het kind daar niet leeft heeft verdere discussie geen zin.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 21:36   #82
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als je de ingreep van een laattijdige abortus ziet, kan je mij niet wijsmaken dat dat kind niet leeft en daar niets van merkt. Ze rukken de benen, armen eraf met volle kracht.
Ah, nu begrijp ik het. U hebt gewoon geen enkele kennis over de ontwikkeling van de foetus of de uitvoering van abortus.

Het is misschien beter om u eerst wat te informeren alvorens een discussie te proberen aangaan. Wat uw pastoor u verteld is meestal niet de waarheid.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 21:37   #83
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Pas eens eerst begrijpend lezen toe en durf eens naar een laattijdige abortus kijken. Als je denkt dat het kind daar niet leeft heeft verdere discussie geen zin.
Zeg mij gewoon wat uw voorwaarden zijn om iets levend te noemen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 21:42   #84
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ah, nu begrijp ik het. U hebt gewoon geen enkele kennis over de ontwikkeling van de foetus of de uitvoering van abortus.

Het is misschien beter om u eerst wat te informeren alvorens een discussie te proberen aangaan. Wat uw pastoor u verteld is meestal niet de waarheid.
Ik heb het gezien en artsen gehoord die abortussen uitvoerden en daarmee stopten wegens gewetensbezwaar.

Ik denk dat jij me niets bij te leren hebt als u niet eens kan begrijpend lezen. Maar om het nog eens te zeggen: een hartslag is gelijk aan leven. Maar het begint al vroeger volgens mij. Een spermacel leeft ook he, maar dan gaan we te ver naar het relatieve.

Dus afgerond: hartslag = leven.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 2 december 2020 om 21:44.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 21:47   #85
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik heb het gezien en artsen gehoord die abortussen uitvoerden en daarmee stopten wegens gewetensbezwaar.

Ik denk dat jij me niets bij te leren hebt als u niet eens kan begrijpend lezen. Maar om het nog eens te zeggen: een hartslag is gelijk aan leven. Maar het begint al vroeger volgens mij. Een spermacel leeft ook he, maar dan gaan we te ver naar het relatieve.

Dus afgerond: hartslag = leven.
Iemand aan een hartlongmachine, leeft die nog? Iemand die hersendood is, leeft die nog?
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 21:53   #86
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Iemand aan een hartlongmachine, leeft die nog? Iemand die hersendood is, leeft die nog?
Stomme vraag en vergelijking gaat niet op.

Mijn vraag is: waarom kan een abortus niet binnen 12w gebeuren en moet die termijn omhoog?
Liever inzetten tot urgentie zodat vrouwen aborteren voor er een hartslag is. Als het kwaad dan toch moet schieden.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 22:08   #87
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Dit kleine lichaampje zou niet leven en niets merken van de procedure?
Vaak worden eerst de benen en armpjes afgerukt alvorens men het hoofd van de romp scheidt.

Hoe ziek moet je zijn dit als bestuurslid door te voeren? Een overheid zou net de zwakkeren moeten beschermen en zeker degene die dat nog niet voor zichzelf kunnen doen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg 6068DFFF-146A-4892-AECB-F836ACD14485.jpeg‎ (123,8 KB, 32x gelezen)
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 22:09   #88
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Stomme vraag en vergelijking gaat niet op.

Mijn vraag is: waarom kan een abortus niet binnen 12w gebeuren en moet die termijn omhoog?
Liever inzetten tot urgentie zodat vrouwen aborteren voor er een hartslag is. Als het kwaad dan toch moet schieden.
Omdat niet iedere zwangerschap bekend is binnen de 12 weken. Omdat er nieuwe elementen kunnen opduiken in het leven die het deftig opvoeden van een kind kunnen onmogelijk maken.
Mijn nicht was 6 maanden zwanger van haar 3e kind en ze wist het niet eens.

Legale abortus zorgt voor een sterke daling van wiegendood.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 22:13   #89
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dit kleine lichaampje zou niet leven en niets merken van de procedure?
Vaak worden eerst de benen en armpjes afgerukt alvorens men het hoofd van de romp scheidt.

Hoe ziek moet je zijn dit als bestuurslid door te voeren? Een overheid zou net de zwakkeren moeten beschermen en zeker degene die dat nog niet voor zichzelf kunnen doen.
Hoeveel herinner jij je nog van je geboorte?
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 22:16   #90
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Omdat niet iedere zwangerschap bekend is binnen de 12 weken. Omdat er nieuwe elementen kunnen opduiken in het leven die het deftig opvoeden van een kind kunnen onmogelijk maken.
Mijn nicht was 6 maanden zwanger van haar 3e kind en ze wist het niet eens.

Legale abortus zorgt voor een sterke daling van wiegendood.
Dus u weet niet dat vrouwen om de +/- 4 weken menstrueren? Als iemand zonder voorbehoedsmiddelen seks had, zou het belletje al moeten rinkelen als ze overtijd is he?

Als het opvoeden bemoeilijkt wordt moet dat aangepakt worden en niet opgelost met moord.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 22:17   #91
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Hoeveel herinner jij je nog van je geboorte?
Dat is het punt niet. Ik kon duidelijk maken wanneer ik pijn of honger had, ook al herinner ik me dat niet.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 22:32   #92
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dus u weet niet dat vrouwen om de +/- 4 weken menstrueren? Als iemand zonder voorbehoedsmiddelen seks had, zou het belletje al moeten rinkelen als ze overtijd is he?

Als het opvoeden bemoeilijkt wordt moet dat aangepakt worden en niet opgelost met moord.
Misschien is het in de realiteit niet altijd zo simpel als het in uw hoofd lijkt. Als er vraag is naar abortus na 12 weken dan is dat omdat er mensen zijn die dat pas dan willen. Anders hadden ze vanzelfsprekend wel eerder abortus gepleegd.

En hoeveel weeskinderen vangt u zo op? Of vindt u dat dan weer niet iets waar u zich mee moet moeien?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat is het punt niet. Ik kon duidelijk maken wanneer ik pijn of honger had, ook al herinner ik me dat niet.
Had u dan honger of pijn in de baarmoeder? Hoe maakte u dat dan juist duidelijk?
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 23:45   #93
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ze hebben het beschikkingsrecht anti conceptie te gebruiken.
Moeten we besnijdenissen bij vrouwen toelaten omdat het anders slecht kan gebeuren?
Ik begrijp niet wat die besnijdenissen hier komen doen.
Dit heeft toch niet met het leven van een kind te maken.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 23:51   #94
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Waarom u moord als zelfbeschikkingsrecht ziet is mij veel maal meer vreemd.

Je zegt het goed: als mensen verantwoordelijker zouden vrijen was deze discussie er niet. Maar een fout rechtzetten met moord is geen oplossing. Als we een onschuldig leven al in de baarmoeder mogen vermoorden zijn de daarop volgende mensenrechten een hol begrip.

Er was niet eens vraag naar een verhoging van de abortustermijn, waarom deden ze dit dan? Waarom is 12 weken niet voldoende? Heeft u ooit de ingreep gezien van een laattijdige abortus? Dat is de baby in de baarmoeder uit elkaar rukken. Wie daarachter kan staan heeft psychopathische neigingen volgens mij.
12 weken vind ik al voldoende om te spreken van moord. 12 weken is verdorie al drie maanden.
Na hoeveel maanden kunnen ze tegenwoordig prematuurkes in leven houden. 7 maanden ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 23:51   #95
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik begrijp niet wat die besnijdenissen hier komen doen.
Dit heeft toch niet met het leven van een kind te maken.
Het heeft ermee te maken, dat als we dit niet toestaan in een gecontroleerde omgeving het elders slecht gedaan kan worden en infecties zal teweeg brengen. Als tegenargument tegen illegale abortussen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 23:53   #96
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Helemaal niet juist, daar een abortus geen uiting is van zelfbeschikkingsrecht. Een zwangere vrouw nieuw leven in haar schoot. Geen eigen leven.
Als ik die kleine in elkaar heb geknutseld dan wil ik ook nog iets te zeggen hebben.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 23:58   #97
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het heeft ermee te maken, dat als we dit niet toestaan in een gecontroleerde omgeving het elders slecht gedaan kan worden en infecties zal teweeg brengen. Als tegenargument tegen illegale abortussen.
Awel CUFI, daar wil ik toch wel eens meer over weten:
Kortom: wat heeft vrouwenbesnijdenis met abortus gemeen.
Tegenargument ?
Ik meen het.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 00:15   #98
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Awel CUFI, daar wil ik toch wel eens meer over weten:
Kortom: wat heeft vrouwenbesnijdenis met abortus gemeen.
Tegenargument ?
Ik meen het.
Het gaat niet om de connectie tussen de 2 maar om de achterliggende reden waarom we abortussen moeten toestaan.
“Als we abortus niet toestaan kan het illegaal gebeuren met infecties tot gevolg.”
Aldus kunt ge dat argument ook op besnijdenissen toepassen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 00:22   #99
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Kom ik morgen op terug.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 00:49   #100
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
12 weken vind ik al voldoende om te spreken van moord. 12 weken is verdorie al drie maanden.
Na hoeveel maanden kunnen ze tegenwoordig prematuurkes in leven houden. 7 maanden ?
onder de 6 maanden is het quasi niet mogelijk. vanaf 7 maanden is er 50% kans op een gezond kind. en vanaf 8 maanden zal het een relatief normale bevalling geboorte zijn.

daarom zeg ik ook: abortus toelaten tot 24 weken. daarvoor leeft het kind enkel bij de gratie van het lichaam van de moeder.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be