Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juni 2014, 21:48   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is persoonsgebonden.80 % van de mensen halen helemaal geen voldoening uit hun afstompende job.
Volgens u is dus iedere job die niet samenvalt met het behaalde diploma "een afstompende job"?

Ik volg toch niet, hoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 21:49   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
als ik 38 uur in de week zou kunnen vinden dan ging ik ook niet voor die 20 uur hoor
U komt naar Kortrijk?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 22:25   #83
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U komt naar Kortrijk?

eww 2 uur heen (dus 4 uur heen en terug) om een job te doen die anderen om de hoek doen, dat is fysiek afmattend en afstompend hoor, nu binnenkort heb ik mss. niet meer de keuze en zal ik me mss. wel verder moeten verplaatsen
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 22:30   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
eww 2 uur heen (dus 4 uur heen en terug) om een job te doen die anderen om de hoek doen, dat is fysiek afmattend en afstompend hoor, nu binnenkort heb ik mss. niet meer de keuze en zal ik me mss. wel verder moeten verplaatsen
Wat bent u kieskeurig. In mijn beginjaren als onderwijzer deed ik van alles en nog wat tussen mijn tijdelijke opdrachten. Maakte mij het uit wat en waar het was: belangrijk was dat er brood op de plank kwam.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 22:34   #85
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Volgens u is dus iedere job die niet samenvalt met het behaalde diploma "een afstompende job"?

Ik volg toch niet, hoor.

hij bedoelt dat een afstompende job meestal geen hoger behaald diploma vereist ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 22:35   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
hij bedoelt dat een afstompende job meestal geen hoger behaald diploma vereist ..
Ik ken een arbeidster die aan de band staat en dat helemaal geen afstompend werk vindt. Integendeel, ze vindt het aangenaam, want er is niet echt verantwoordelijkheid van doen. Uitvoeren. Geen zorgen. Om vijf uur gedaan en dan volop tijd voor het gezin.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 22:43   #87
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat bent u kieskeurig. In mijn beginjaren als onderwijzer deed ik van alles en nog wat tussen mijn tijdelijke opdrachten. Maakte mij het uit wat en waar het was: belangrijk was dat er brood op de plank kwam.
ik deed vroeger ook vanalles en nog wat hoor, ik heb zelfs in de vroege kuisploeg van een hotel gestaan, boeh nooit meer! (ik werd daar niet alleen fysiek uitgebuit maar ook keek mij op mij neer) nee ik heb daar geen goede herinneringen aan, dan nog liever op de dop

Laatst gewijzigd door bembem : 12 juni 2014 om 22:44.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 22:43   #88
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Het grootste verschil tussen de 2 Vlaamse partijen kort en duidelijk uitgelegd.

Vlaams Belang=Eigen Volk Eerst(Iedere Vlaming arm, middenklasse of rijk)
NVA= Rijk Volk Eerst(enkel CEO, ondernemers, hogere middenklasse, bankiers, witteboordfraudeurs, egoïsten en andere geldwolven eerst.

NVA logica=U bent arm, u hebt pech!

NVA=LijstDeDecker XXL!!!

Mijn Stelling: Zou de NVA haar gele kleur beter niet vervangen door de blauwe kleur van enkel de welgestelde Vlamingen eerst. Past ze beter vind ik...
Ge hebt natuurlijk groot gelijk. Maar blijkbaar word ge hier al geband omdat ge de waarheid zegt. Kan toch geen toeval zijn dat ge nu geband word.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 22:50   #89
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik ken een arbeidster die aan de band staat en dat helemaal geen afstompend werk vindt. Integendeel, ze vindt het aangenaam, want er is niet echt verantwoordelijkheid van doen. Uitvoeren. Geen zorgen. Om vijf uur gedaan en dan volop tijd voor het gezin.

hmm voor sommigen is afstompend werk vooral fysiek afstompend, voor anderen is verstand op nul 'zwaar' .. en het is natuurlijk een heel verschil als zij dit al zittend kan doen, want al staande een hele dag dit volhouden moet niet evident zijn ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 23:28   #90
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ge hebt natuurlijk groot gelijk. Maar blijkbaar word ge hier al geband omdat ge de waarheid zegt. Kan toch geen toeval zijn dat ge nu geband word.
Deze "onschuldige" post zal toch wel de reden niet zijn?
Ik moet zeggen: toen ik hier nog maar pas was, viel het me al op dat deze "Calvinist" soms mensen in de grofste bewoordingen uitschold. Het verwonderde me dan ook niet dat ik niet veel later plots "banneling" bij zijn naam zag staan. En nu wéér....? Hij moet dan toch weer sommige mensen serieus geschoffeerd hebben.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2014, 00:24   #91
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Omdat dat geen kerntaak van een overheid.
Eens.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2014, 00:24   #92
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En ook omdat het je persoonlijk ook totaal geen voldoening schenkt.
Dat ga jij even voor een ander bepalen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2014, 08:23   #93
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Leg me dan eens uit hoe het komt dat ik met mijn 'attest van administratief bediende' steeds bot vang als ik op simpele A2 jobjes solliciteer waar ze slechts weinig of beperkte werkervaring voor vragen (staat expliciet in de vacature) ..

ik solliciteer heus niet voor jobs waar ze in de vacature vermelden dat ze ook bachelors/masters willen, of jobs waar veel ervaring gevraagd wordt ..



ik heb zelfs een Activa-kaart waardoor ik voor de werkgever een potentiële goedkope werknemer ben, en toch neemt men mij niet .. bizar niet? of plakt er aan het etiket Activa mss. een negatieve stempel? de Rva zei mij nochtans onlangs van niet, en van dit zeker in de vacature te vermelden ..

hmm Jantje ik krijg de indruk dat jij niet veel van de huidige arbeidsmarkt kent



hmm ik ga me niet uitspreken over de aantallen van hoeveel wordt verder gestudeerd, maar dat wie dit doet moet terugvallen op de lagere jobs vind ik niet normaal ..



.. met goede piston geraakt men ook een eindje op weg je hoeft er in het beste geval zelfs niet eens een jaar voor gedaan hebben ..
Ik weet niet in welke regio jij woont en werk zoekt, maar ik kan je vertellen dat zelfs mijn nichtje dat pas op 27 juni 2014 haar diploma A2 kantoor krijgt, nu reeds een arbeidscontract als bediende met een maandloon van 2161€ heeft ondertekend.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2014, 08:42   #94
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik weet niet in welke regio jij woont en werk zoekt, maar ik kan je vertellen dat zelfs mijn nichtje dat pas op 27 juni 2014 haar diploma A2 kantoor krijgt, nu reeds een arbeidscontract als bediende met een maandloon van 2161€ heeft ondertekend.

omg het is niet waar, die heeft reeds een job en ik sukkel maar als een debiel ..

hum sorry back on topic -> regio Antwerpen hier en ik zoek zowel voor A'pen als Brussel hoewel ik mij de laatste tijd eerder op Antwerpen concentreer ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2014, 08:51   #95
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
omg het is niet waar, die heeft reeds een job en ik sukkel maar als een debiel ..

hum sorry back on topic -> regio Antwerpen hier en ik zoek zowel voor A'pen als Brussel hoewel ik mij de laatste tijd eerder op Antwerpen concentreer ..
't, sommige mensen kennen de weg om te jobhoppen en andere blijven in de kou staan.

Vaak is de manier van jezelf te verkopen belangrijker dan wat je kan en kent.

In mijn directe omgeving is iedereen direct aan het werk na het verlaten van de schoolbanken.

En het gaat dan over de omgeving Antwerpen.
Mijn dochters, die bij hun moeder wonen, omgeving Leuven, doen ook niets anders dan jobhoppen.
Maar zij hebben geleerd zichzelf te verkopen als werknemer.

Laatst gewijzigd door Jantje : 13 juni 2014 om 08:55.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2014, 09:45   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik weet niet in welke regio jij woont en werk zoekt, maar ik kan je vertellen dat zelfs mijn nichtje dat pas op 27 juni 2014 haar diploma A2 kantoor krijgt, nu reeds een arbeidscontract als bediende met een maandloon van 2161€ heeft ondertekend.
In onze technische afdeling zijn er leerlingen van het laatste jaar die al maanden voor het einde van het schooljaar een arbeidscontract hebben ondertekend.

Er is werk, veel werk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2014, 20:57   #97
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik ken een arbeidster die aan de band staat en dat helemaal geen afstompend werk vindt. Integendeel, ze vindt het aangenaam, want er is niet echt verantwoordelijkheid van doen. Uitvoeren. Geen zorgen. Om vijf uur gedaan en dan volop tijd voor het gezin.
Iedereen kent wel iemand die wel en iemand die niet enz....enz....enz....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2014, 20:58   #98
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In onze technische afdeling zijn er leerlingen van het laatste jaar die al maanden voor het einde van het schooljaar een arbeidscontract hebben ondertekend.

Er is werk, veel werk.
Alles gaat inderdaad zeer goed in België ....werk in overvloed ! Waarover zitten die politici dan te klagen ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 juni 2014 om 20:59.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2014, 21:55   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Alles gaat inderdaad zeer goed in België ....werk in overvloed ! Waarover zitten die politici dan te klagen ?
Ja, veel werk. Daarom ook moeten we voor bepaalde knelpuntberoepen mensen uit het buitenland halen (denken we maar aan verpleegsters uit Roemenië, bouwvakkers uit Polen...).

Misschien ligt het probleem dus ergens anders: bij een bijzonder kieskeurig geworden, eigen bevolking.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 07:42   #100
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, veel werk. Daarom ook moeten we voor bepaalde knelpuntberoepen mensen uit het buitenland halen (denken we maar aan verpleegsters uit Roemenië, bouwvakkers uit Polen...).

Misschien ligt het probleem dus ergens anders: bij een bijzonder kieskeurig geworden, eigen bevolking.
Het probleem ligt niet enkel bij de werknemers die te kieskeurig zijn, maar ook bij de overheid die te veel lasten int op arbeid.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be