Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2019, 13:53   #41861
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
System/Het Oosten heeft gewonnen, ik migreer naar NL. Ik blijf wel een voorstaander van de Groot-Nederlandse ideologie en kan nog steeds stemmen in België.
welkom, vluchteling uit het Zuiden.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2019, 01:15   #41862
Adam Smith
Minister-President

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
welkom, vluchteling uit het Zuiden.
Holland is er groot mee geworden.
Oud 2 april 2019, 16:58   #41863
Weyland
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Holland is er groot mee geworden.
System zou voor Holland gewonnen moeten worden. Het zou een groot intellectueel bijkrijgen uit een land van cultuur. Helaas, die taak is vooralsnog onsuccesvol.

Hij moet toch wel beseffen dat de diversiteit van de Lage Landen op zich een mooi ding is.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2019, 18:48   #41864
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
System zou voor Holland gewonnen moeten worden. Het zou een groot intellectueel bijkrijgen uit een land van cultuur. Helaas, die taak is vooralsnog onsuccesvol.

Hij moet toch wel beseffen dat de diversiteit van de Lage Landen op zich een mooi ding is.
we hebben al grote intellectuelen uit landen van cultuur.

noem een Erasmus, een Spinoza, een Voltaire, een Einstein, een Descartes, een John Locke.

Ze kennen allemaal de weg naar de (Noordelijke) Lage Landen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 18:40   #41865
edwin2
Europees Commissaris

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
we hebben al grote intellectuelen uit landen van cultuur.

noem een Erasmus, een Spinoza, een Voltaire, een Einstein, een Descartes, een John Locke.

Ze kennen allemaal de weg naar de (Noordelijke) Lage Landen.
We staan open voor denkers en doeners, gisteren, vandaag en tot in de eeuwen der eeuwen.

Laatst gewijzigd door edwin2 : 17 april 2019 om 18:41.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 01:47   #41866
Adam Smith
Minister-President

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
We staan open voor denkers en doeners, gisteren, vandaag en tot in de eeuwen der eeuwen.
Amen?
Oud Gisteren, 18:04   #41867
Weyland
Minister

Standaard

Veel meer Nederlanders werken/wonen in BE dan vice versa, ook als je de hogere populatie van NL in acht neemt. Veel Belgen en Nederlanders denken dat dat is omdat de werkvoorwaarden in BE veel beter zijn dan in NL, maar dat is onzin (amper verschillend wat voordelen betreft en de Nederlandse koopkracht is bovendien hoger dan de Belgische). Voorts studeren ook veel meer Nederlanders in België dan vice versa, en dat is niet slechts omdat het studeren hier goedkoper is en ons onderwijs hoger aangeschreven (zeer twijfelachtig). Dat heeft een veel diepere reden.
De ware reden is omdat Nederlanders geen kerktorenmentaliteit bezitten en zelfs in eigen land niet vies zijn van verhuizen naar de andere kant van het land. Mij werd ook vaak verteld 'een Belg die in NL werkt is echt niet alledaags vergeleken met vice versa'. We weten allemaal waarom, maar het kind een naam geven doen we zelden of nooit. Als Belg zit je ook in een benarde situatie daarin, gezien je toch iets van een eigen regionale trots wil uitstralen, maar toch de waarheid kent.

Maar ik doe het toch en heb er geen spijt van.

Die baan is trouwens op de grens van Noord-Brabant en Zuid-Holland en ik zoek in Zuid-Holland te wonen. Lijkt me cultureel het interessantst. Of misschien verhuis ik naar Zeeland, ook een leuke optie. Al is Noord-Brabant toch een heerlijke provincie; de provincie waar ik me informeler kan opstellen wegens gelijkaardige mentaliteit en taalgebruik. Ik kies bewust voor wat meer verschilt van wat ik gewend ben, om zo als persoon nieuwe inzichten te verwerven.

Laatst gewijzigd door Weyland : Gisteren om 18:21.
Oud Gisteren, 18:36   #41868
Tavek
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ken het Nederlandse hoger onderwijs zeer goed uit ervaring.

De kwaliteit is vergelijkbaar. Dezelfde neergang in BE is daar zichtbaar afgelopen 10 jaar.

Alleen is het betaalbaarder. En scoren universiteiten zoals de KU Leuven goed internationaal, dus waarom niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 18:51   #41869
Weyland
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ken het Nederlandse hoger onderwijs zeer goed uit ervaring.

De kwaliteit is vergelijkbaar. Dezelfde neergang in BE is daar zichtbaar afgelopen 10 jaar.

Alleen is het betaalbaarder. En scoren universiteiten zoals de KU Leuven goed internationaal, dus waarom niet.
KU Leuven doet het iets beter dan de Universiteit van Amsterdam, maar UvA scoort ook erg goed internationaal.

Het wordt er niet beter op, want onderwijs taant zienderogen op alle vlakken. Jammer natuurlijk.
Oud Gisteren, 19:32   #41870
edwin2
Europees Commissaris

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
KU Leuven doet het iets beter dan de Universiteit van Amsterdam, maar UvA scoort ook erg goed internationaal.

Het wordt er niet beter op, want onderwijs taant zienderogen op alle vlakken. Jammer natuurlijk.
Het is compleet idioot dat men nu op de universiteiten de Nederlandse taal heeft ingeruild voor het Engels. Vreselijk gewoon..
Oud Gisteren, 20:40   #41871
Weyland
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Het is compleet idioot dat men nu op de universiteiten de Nederlandse taal heeft ingeruild voor het Engels. Vreselijk gewoon..
Eén van Nederlands domste beslissingen, helaas. Hopelijk onderhevig aan een ommekeer, want die zou zeker geen terugkeer betekenen naar mijn mening.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be