Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 december 2014, 14:16   #21
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Een subforum 'Justitie' maw?
Inderdaad. Ik vind dat een zeer belangrijk onderdeel van onze maatschappij en politiek gezien is dit ook meer dan relevant.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2014, 15:59   #22
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Het enige wat mij hier tegensteekt zijn de ontelbare draden over altijd maar weer hetzelfde onderwerp, die door telkens dezelfde poster worden geopend. Die draden zouden misschien beter stelselmatig kunnen worden samengevoegd tot 1 draad. (als er mij zou gevraagd worden om een voorbeeld te geven : ambtenarenpensioenen )
(Och ja, die smiliekes die (bij mij toch) niet meer zichtbaar zijn als smiliekes, maar enkel nog als 'bladafbeelding', da's ook irritant. Maar misschien ligt dat aan mijn masjien ?)
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2014, 16:21   #23
Allesstroomt
Gouverneur
 
Allesstroomt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1.121
Standaard

Een apart subforum over ambtenaren zie ik ook wel zitten :/
__________________
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2014, 17:17   #24
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Een apart subforum over ambtenaren zie ik ook wel zitten :/

You say eether and I say eyether,
You say neether and I say nyther;
Eether, eyether, neether, nyther,
Let's call the whole thing off!
You like potato and I like potahto,
You like tomato and I like tomahto;
Potato, potahto, tomato, tomahto!
Let's call the whole thing off!
But oh! If we call the whole thing off,
Then we must part.
And oh! If we ever part,
Then that might break my heart!
So, if you like pajamas and I like pajahmas,
I'll wear pajamas and give up pajahmas.
For we know we need each other,
So we better call the calling off off.
Let's call the whole thing off!

You say laughter and I say lawfter,
You say after and I say awfter;
Laughter, lawfter, after, awfter,
Let's call the whole thing off!
You like vanilla and I like vanella,
You, sa's'parilla and I sa's'parella;
Vanilla, vanella, Choc'late, strawb'ry!
Let's call the whole thing off!
But oh! If we call the whole thing off,
Then we must part.
And oh! If we ever part,
Then that might break my heart!
So, if you go for oysters and I go for ersters
I'll order oysters and cancel the ersters.
For we know we need each other,
So we better call the calling off off!
Let's call the whole thing off! "
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2014, 18:51   #25
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Een speelhoekje voor kinderen, misschien ook een suggestie
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2014, 19:04   #26
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Een speelhoekje voor kinderen, misschien ook een suggestie
Oh ja! En dan nodigen we de beschimmelde weer uit!
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2014, 07:50   #27
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Bs'd

Een subforum over het Midden Oosten. Een hoop mensen irriteren zich aan alle Israel onderwerpen, dan is dat ook opgelost.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2014, 08:40   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Waar ik ook al enkele keren aan dacht was een 'vind-ik-leuk-knop' bij elk bericht.

Ik , als dolenthousiast persoon , heb al te vaak voor gehad dat ik zo onder de indruk was van iemands post, dat ik ze gewoon heb als een quote heb overgenomen in mijn bericht met daaronder ,van mijn eigen hand, 'mooi!'.

Zo'n facebook-achtig duimpje zou daar verandering in kunnen brengen.

Als we daarbovenop ook nog een 'vin-i-niet-leuk-knop' aan toevoegen, zullen velen misschien 2 keer nadenken voor ze een one-liner posten...
Jongen ga dan op feesboek

Hier gebruiken we gewoon de twee.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 7 december 2014 om 08:40.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2014, 08:46   #29
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Waar ik ook al enkele keren aan dacht was een 'vind-ik-leuk-knop' bij elk bericht.

Ik , als dolenthousiast persoon , heb al te vaak voor gehad dat ik zo onder de indruk was van iemands post, dat ik ze gewoon heb als een quote heb overgenomen in mijn bericht met daaronder ,van mijn eigen hand, 'mooi!'.

Zo'n facebook-achtig duimpje zou daar verandering in kunnen brengen.

Als we daarbovenop ook nog een 'vin-i-niet-leuk-knop' aan toevoegen, zullen velen misschien 2 keer nadenken voor ze een one-liner posten...
Spaar ons aub van die toestanden. Als dat er is dan zet je de deur open voor vriendjespolitiek van het zevende knoopsgat. Ieder forum waar ze dat gebruiken is na een bepaalde tijd om zeep.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2014, 13:46   #30
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Voor de geografische forums lijkt me een objectieve manier van indeling er een gebaseerd op de alom bekende continenten. Een nadeel van deze aanpak is dat sommige categorieën zo goed als leeg zullen blijven. Men kan eventueel categorieën samen voegen. Voordeel is dat verwarring sterk gereduceerd wordt. Marokko en Pakistan in 1 categorie zetten is eigenlijk ook niet echt correct geografisch gezien. Verwarring met Afrika en Azië zullen blijven. Dan misschien liever nog een relatief lege categorie zoals Oceanië/Antartica of 'rest van de wereld'. Persoonlijk zou ik dat laatste vermeiden. een positieve omschrijving is ergens respectvoller.

Men kan er eventueel een simpel kaartje bijzetten voor alle duidelijkheid.

Citaat:
...the seven recognised continents of the World - Africa, Antarctica, Asia, Australasia, Europe, North America and South America

Some authorities recognise only six continents combining either Europe and Asia (Eurasia) or North and South America (America) while others prefer a five continent model - Africa, Antarctica, Australasia, Eurasia, America


De categorie 'binnenland' zou men zelfs kunnen weglaten of in een ander subforum onderbrengen, meer thematisch (bv. onder de naam 'binnenlandse politiek' of 'Belgische politiek') Eventueel risico is dat mensen dat in Europa over België gaan posten, maar dat kan uitgelegd worden.

Een groot politiek forum uit de VS maakt het onderscheid tussen west Europa en Oost Europa + Rusland. Gezien het bestaan van de EU misschien niet zo'n goed idee

Op datzelfde forum bestaat er een (vage jammer genoeg) categorie 'midden Oosten' die druk bezocht wordt. Midden Oosten en islam worden dan nog al eens verward. Centraal Aziatische republieken zijn eigenlijk geen midden Oosten. Indien men zou uitgaan van continenten wordt deze vaagheid vermeden.

Daarom..na overleg met mezelf zou ik voor continenten gaan.

De vraag is dan welke?

Subforum 'continenten':
Oplossing met 5 categorieën
  • De Americas (noord en Zuid)
  • Europa
  • Azië
  • Afrika
  • Oceanië/Antarctica (rest van de wereld)
Aangezien Africa apart staat zou men Noord en zuid Amerika ook kunnen splitsen. Dan komt men tot 6 categorieën (7 indien men 'binnenland' daarbij zou zetten. En 8 indien men 'Vlaanderen' er ook zou bij zetten. Maar dat zou ik misschien eerder oplossen via thematische categorieën)
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Pontifex : 25 december 2014 om 02:00.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2014, 14:17   #31
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Jongen ga dan op feesboek

Hier gebruiken we gewoon de twee.
Als ze zo'n tien keer in een draad een postje quoten met een tweetje is 't op den duur wel vervelend...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2014, 14:22   #32
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Thematische categorieën.

Zoals hierboven geargumenteerd zijn er bepaalde voordelen om de categorie 'binnenland' af te schaffen en onder te brengen bij maar thematische categorieën. Vooral van belang is denk ik dat het redelijk duidelijk is waar een draad thuis hoort. Het aantal categorieën kan sterk variëren. Men kan eventueel zelfs denken aan subsubforums. Ik ga (voorlopig) enkel een aantal mogelijke categorieën opsommen en me (nog) niet te veel bekommeren om afscheiding van categorieën

Vlaamse politiek (partijen en verkiezingen)
Belgische politiek (partijen en verkiezingen)
(eventueel samen te voegen onder 'binnenlandse politiek' )
actualiteit / nieuws
economie / handel
recht / justici
media / internet
geschiedenis / verleden
filosofie / religie
wetenschap`/ technologie
kultuur /sport
milieu / duurzaamheid
maatschappij (bv. onderwijs)
Gezondheid ( abortus, euthanasie,...)
Migratie (gegeven forumsamenstelling behouden schat ik)
Vakbonden (kleine bestaande categorie maar in ieder geval duidelijk omlijnd. Persoonlijk zou ik de vakbonden niet zo isoleren in een aparte categorie)
Mobiliteit (goede nieuwe categorie, duidelijk omlijnd en goed bezocht)


Opmerkingen:
Thema's mbt "energie" kunnen betrekking hebben bij milieu of technologie afhankelijk van invalshoek. Ik zou er geen aparte categorie voor maken.

K&K...Een discussie op zich. De boog staat nooit gespannen bij sommigen. Spam is schering en inslag. Hangt van instelling moderatie af. Vrijheid tgo orde en overzichtelijkheid. In ieder geval goed dat de draden die zich in K&K bevinden niet elders verspreiden. De categorie op zich is nuttig alleen al daarvoor.

Citaat:
'Mobiliteit' kan in haar omschrijving eventueel uitgebreid worden met ruimtelijke ordening en stedenbouw?
Lijkt me een goed voorstel.

Debatclub subforum zou ik afschaffen. 'Geschiedenis' handhaven in themaforums en Democratie.Nu misschien elders indelen en herbenoemen zodat het ruimer en meer bezocht wordt. Desnoods gewoon de ".nu" weglaten. De drie andere categorieën schrappen.

"Staatsinrichting"... elders onderbrengen ? Ik zou erover denken "Staatsinrichting", "Partijpolitiek en stromingen" en "binnenland" te vervangen door "Vlaamse politiek" en "Belgische politiek". Toch als discussiepunt op agenda zetten. Er is hier veel overlapping. Zeker met "Maatschappij en samenleving" en "migratie" er ook nog eens bij als aparte categorieën.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 december 2014 om 14:43.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2014, 14:22   #33
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Als ze zo'n tien keer in een draad een postje quoten met een tweetje is 't op den duur wel vervelend...
2

inderdaad
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2014, 14:36   #34
Allesstroomt
Gouverneur
 
Allesstroomt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
2

inderdaad
niet 3
__________________
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2014, 14:39   #35
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard

Mijn lijstje :

1. Themafora
- Migratie/integratie
- Justitie/criminaliteit
- Filosofie/religie
- ruimtelijke ordening (=samentrekking van milieu, mobiliteit en veiligheid)
- Staatsinrichting
- economie
- politiek stromingen/partijen/organisaties (dus ook vakbonden)
- maatschappij en samenleving

2. Mondiaal
- Westen (EU, VS , Australië)
- Midden-Oosten
- Afrika
- Azië
- Rusland
- Mondiaal
(Geen Z-Amerika , daar gebeurd toch nooit iets)

3. Suggesties en mededelingen

4. Koetjes en Kalfjes

5. archief




naar het archief met :
-> links
-> rechts
-> forumsessies met politici
-> algemeen
-> democratie.NU
-> Geschiedenis (ik vraag mij af hoe je nu over feiten kan discussiëren)




Ik denk wel dat dit mogelijk moet zijn...
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2014, 14:39   #36
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Inderdaad. Ik vind dat een zeer belangrijk onderdeel van onze maatschappij en politiek gezien is dit ook meer dan relevant.
Akkoord. Samen met media enorm bepalend voor de maatschappij en politiek. De 'vierde' machten niet?
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2014, 14:50   #37
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Een inspiratiebron De Gross national happiness index

Citaat:
GNH value is proposed to be an index function of the total average per capita of the following measures:

Economic Wellness: Indicated via direct survey and statistical measurement of economic metrics such as consumer debt, average income to consumer price index ratio and income distribution
Environmental Wellness: Indicated via direct survey and statistical measurement of environmental metrics such as pollution, noise and traffic
Physical Wellness: Indicated via statistical measurement of physical health metrics such as severe illnesses
Mental Wellness: Indicated via direct survey and statistical measurement of mental health metrics such as usage of antidepressants and rise or decline of psychotherapy patients
Workplace Wellness: Indicated via direct survey and statistical measurement of labor metrics such as jobless claims, job change, workplace complaints and lawsuits
Social Wellness: Indicated via direct survey and statistical measurement of social metrics such as discrimination, safety, divorce rates, complaints of domestic conflicts and family lawsuits, public lawsuits, crime rates
Political Wellness: Indicated via direct survey and statistical measurement of political metrics such as the quality of local democracy, individual freedom, and foreign conflicts.
'vakbonden' kan bv. "werk" worden (workplace welness). Iets ruimer. Physical en mental wellness zijn "gezondheid". Social wellness komt overeen met "maatschappij en samenleving". Een uitbreiding van "Democratie.nu" komt overeen met 'political wellness'.

Voorlopig enkel brainstormen.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2014, 15:17   #38
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Subforum media voor discussies over

Journalistiek, TV, krant, radio, film, internet, propaganda, media gebeurtenissen, analisten in de media,...
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2014, 16:46   #39
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
'vakbonden' kan bv. "werk" worden (workplace welness). Iets ruimer.
Wat denk je ervan om het subforum 'Vakbonden' uitbreiden naar een algemener subforum 'Maatschappelijk middenveld'?

'Werk' lijkt mij te algemeen omdat dat afhankelijk van de inslag (financiën, arbeidsrechten, beleid, markten, belastingen, organisatie, ...) in verschillende subfora terecht kan.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2014, 16:49   #40
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Subforum media voor discussies over

Journalistiek, TV, krant, radio, film, internet, propaganda, media gebeurtenissen, analisten in de media,...
Ja, maar waar moet dat net om gaan? Ik vermoed dat het dan draait over het bespreken van journalistieke rechten en analyseren van hoe media met bepaalde dingen omgaan? Of is het ook een plek waar mensen gewoon links naar andere media kunnen linken? Want dan lijkt het meer K&K.

Allezja, het is mij echt niet goed duidelijk waar je met zulk subforum heen wilt, dus kan je dat verhelderen?
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be