Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 september 2020, 14:12   #121
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.343
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit ook maar 1 programma van hem gezien heb, ik kijk geen VRT.
Ik ervaar dat niet als 'n gat in mijn cultuur.

Maar zoals Xeno zegt, die programma's doen niet ter zake (je zal altijd voor- & tegenstanders hebben; degustibus etc...), maar over z'n grensoverschrijdend, puberaal roofdiergedrag.
Zelfde hier, BRT, VTM, komt nooit op.

Ik bedoel maar, iedereen mag van mij de rest van zijn leven naar herhalingen van "De kampioenen" kijken, maar aan mij is dat niet besteed.

Netflix en zelfs "Play more" van Telenet, hoe gebrekkig en kleinschalig het ook in elkaar zit, het is nog altijd beter dan de programmatie van VTM/VRT.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 14:18   #122
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij heeft een hoop goeie programma’s gemaakt.

En omdat hij nu met die affaire zit is ook geen reden om die programma’s te gaan boycotten. Ik vond het ook onnozel dat men plotseling Michael Jackson niet meer wou draaien.
Als er dergelijke zaken naar buiten komen dan plaatst dat zowel die persoon als zijn prestaties in een volledig ander licht. En het is niet omdat betreffend persoon een beroemdheid is dat dat een verzachtende omstandigheid zou zijn, vetzakkerij is vetzakkerij.

Als de slager of de bakker om de hoek betrapt wordt op pedofilie dan gaat er ook geen volk meer naar zijn zaak, niemand zal zeggen: maar zijn brood of zijn hesp is heerlijk en het feit dat het een pedofiel is heeft niks met zijn zaak te maken. Iedereen gelijk voor de wet.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 15:39   #123
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Als er dergelijke zaken naar buiten komen dan plaatst dat zowel die persoon als zijn prestaties in een volledig ander licht. En het is niet omdat betreffend persoon een beroemdheid is dat dat een verzachtende omstandigheid zou zijn, vetzakkerij is vetzakkerij.

Als de slager of de bakker om de hoek betrapt wordt op pedofilie dan gaat er ook geen volk meer naar zijn zaak, niemand zal zeggen: maar zijn brood of zijn hesp is heerlijk en het feit dat het een pedofiel is heeft niks met zijn zaak te maken. Iedereen gelijk voor de wet.
Dat hij goede programma's maakt is geen verontschuldiging voor zijn gedrag.

Anderzijds maakt zijn gedrag zijn programma's ook niet beter of slechter.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 00:33   #124
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij heeft een hoop goeie programma’s gemaakt.

En omdat hij nu met die affaire zit is ook geen reden om die programma’s te gaan boycotten. Ik vond het ook onnozel dat men plotseling Michael Jackson niet meer wou draaien.
Ik ben oud genoeg om de jonge Bart de Pauw en Tom Lenaerts te herinneren, als tiener heb ik indertijd erg van hun werk genoten. Maar goed, in die tijd was Paul de Leeuw ook nog grensverleggend en vernieuwend. Andere tijden toen kon er meer op TV. De mores achter de schermen is een geheel ander verhaal, die is recentelijk hopelijk wel verbeterd, wat het scherm haalt daarentegen...

Toch begrijp ik ook dat Bart de schijn hoe dan ook tegen heeft, schuldig of onschuldig, gezien zijn publieke optredens, zullen velen denken, zou best kunnen.
Of het verstandig is dat Bart het laat voorkomen in plaats van te schikken, weet ik niet, maar staat er voor hem nog wel zoveel op het spel?
In het slechtste geval wordt voor het gerecht bevestigd wat het publiek al dacht, in het beste geval blijkt het minder zwaar te zijn dan beweerd, zijn reputatie is hoe dan ook al naar de kloten.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 01:10   #125
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Ik vermoed dat moest het niet om een BV gaan er niet zoveel belastingsgeld noch media aandacht naar deze zaak zou gaan.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 07:51   #126
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat hij goede programma's maakt is geen verontschuldiging voor zijn gedrag.

Anderzijds maakt zijn gedrag zijn programma's ook niet beter of slechter.
Vind ik dus ook: als ik morgen hoor dat de baas van de brouwerij een bandiet is, zal ik er geen pint minder om drinken.

Het is net als de standbeelden die men afbreekt, moest men consequent zijn met wat sommige (ook overleden) acteurs allemaal op hun kerfstok hebben, er zouden nog weinig films worden getoond.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 12 september 2020 om 07:51.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 08:36   #127
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Of het verstandig is dat Bart het laat voorkomen in plaats van te schikken, weet ik niet, maar staat er voor hem nog wel zoveel op het spel?
In het slechtste geval wordt voor het gerecht bevestigd wat het publiek al dacht, in het beste geval blijkt het minder zwaar te zijn dan beweerd, zijn reputatie is hoe dan ook al naar de kloten.
De geleden reputatieschade is ook commerciële schade. Deze schade is enorm. Het gaat moeilijk zijn om hier een getal op te plakken. Er zijn gederfde inkomsten, gemiste opportuniteiten en hij is in een groot stuk van ons medialandschap persona non grata geworden. Hoeveel producties willen met hem nog geassocieerd worden ?

De preventiedienst van de VRT draagt hier de grootste aansprakelijkheid. Ze hebben geschermd met hun beroepsgeheim dat nu door het parket doorbroken wordt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 september 2020 om 08:36.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 08:44   #128
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik vermoed dat moest het niet om een BV gaan er niet zoveel belastingsgeld noch media aandacht naar deze zaak zou gaan.
Datzelfde gevoel heb ik ook bij de media aandacht van de BV waarvan hun blote piemels digitaal rondgaan. Probeer als scholier maar eens jouw prentjes van het internet en de private sociale media te krijgen.

Zelfs de CEO van Child Focus kwam oproepen om in het belang van de BV's. Haar pleidooi was eerder een promotie om eigen sex-beelden in private kring te verspreiden, want volgens Child Focus staan er straffen op als ze buiten de doelgroep worden verspreid. Denkt dat mens nu echt dat een kind evenveel succes gaat hebben als de BV's om ongewenste verspreiding tegen te gaan ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 10:06   #129
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Datzelfde gevoel heb ik ook bij de media aandacht van de BV waarvan hun blote piemels digitaal rondgaan. Probeer als scholier maar eens jouw prentjes van het internet en de private sociale media te krijgen.

Zelfs de CEO van Child Focus kwam oproepen om in het belang van de BV's. Haar pleidooi was eerder een promotie om eigen sex-beelden in private kring te verspreiden, want volgens Child Focus staan er straffen op als ze buiten de doelgroep worden verspreid. Denkt dat mens nu echt dat een kind evenveel succes gaat hebben als de BV's om ongewenste verspreiding tegen te gaan ?
In de meeste gevallen zijn dat ook allemaal mensen die zomaar lukraak overal liggen op in te loggen of accounts op maken.

Child Focus weet nog niet half wat er leeft/rondgaat op het net.

U wel een accountje weg op wat dan ook, soms niet zo gemakkelijk.

Accountkiller
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 10:24   #130
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

De VRT schrijft: "Op het proces zal de identiteit van de slachtoffers openbaar gemaakt worden. "

Ik vraag me af of dit deontologisch wel verantwoord is om zo te formuleren aangezien er geen veroordeling is. Wat als blijkt dat het niet om een misdaad gaat?

"Aanklagers" of "vermeende slachtoffers" is juister. Speelt de VRT hier niet voor rechter?

Ik denk dat men kan verwachten dat de rechtbank de VRT niet zal in verlegenheid brengen door de aangeklaagde niet te veroordelen indien het zover komt. Zowel rechtbank als overheidszender zijn tenslotte deel van dezelfde ons kent ons staatsstructuur. Ik vermoed dat De Pauw uiteindelijk maar een kleine garnaal is in deze machtsstructuren.

Laatst gewijzigd door Bach : 12 september 2020 om 10:33.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 10:34   #131
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De VRT schrijft: "Op het proces zal de identiteit van de slachtoffers openbaar gemaakt worden. "

Ik vraag me af of dit deontologisch wel verantwoord is om zo te formuleren aangezien er geen veroordeling is. Wat als blijkt dat het niet om een misdaad gaat?

"Aanklagers" of "vermeende slachtoffers" is juister. Speelt de VRT hier niet voor rechter?

Ik denk dat men kan verwachten dat de rechtbank de VRT niet zal in verlegenheid brengen door de aangeklaagde niet te veroordelen indien het zover komt. Zowel rechtbank als overheidszender zijn tenslotte deel van dezelfde staatsstructuur.
Het feit dat er een proces ZAL komen wijst er op dat de "feiten" toch als voldoende zwaar beschouwd worden om op dergelijke wijze te behandelen.


Op een proces VOLGT een uitspraak ,en zijn de namen van de betrokkenen openbaar....

Wie klachten heeft jegens iemand moet er rekening mee houden dat het tot een proces kan komen,en al zeker als de beschuldigde enige andere schikking afwijst.Dat is het RECHT van de beschuldigde.....

Vergeten we overigens nioet dat "reputatieschade" en mogelijke "zakenschade" evenzeer zwaarwichtige zaken zijn waar gevolgen aan kunnen hangen...Het is niet allemaal naar het liedje van die dames hoor,en zal dat zeker niet zijn als BDP gehele of gedeeltelijke vrijspraak verkrijgt.Dan is het aan hem...




"deontologie" heeft er niks meer mee te maken,het was,het is,nu gewoon "nieuws"....

Laatst gewijzigd door kelt : 12 september 2020 om 10:45.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 10:43   #132
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.343
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De VRT schrijft: "Op het proces zal de identiteit van de slachtoffers openbaar gemaakt worden. "

Ik vraag me af of dit deontologisch wel verantwoord is om zo te formuleren aangezien er geen veroordeling is. Wat als blijkt dat het niet om een misdaad gaat?

"Aanklagers" of "vermeende slachtoffers" is juister. Speelt de VRT hier niet voor rechter?

Ik denk dat men kan verwachten dat de rechtbank de VRT niet zal in verlegenheid brengen door de aangeklaagde niet te veroordelen indien het zover komt. Zowel rechtbank als overheidszender zijn tenslotte deel van dezelfde ons kent ons staatsstructuur. Ik vermoed dat De Pauw uiteindelijk maar een kleine garnaal is in deze machtsstructuren.
Seffens moeten we wachten om iemand in beschuldiging te stellen tot hij veroordeeld is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 11:02   #133
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik denk dat men kan verwachten dat de rechtbank de VRT niet zal in verlegenheid brengen door de aangeklaagde niet te veroordelen indien het zover komt. Zowel rechtbank als overheidszender zijn tenslotte deel van dezelfde ons kent ons staatsstructuur. Ik vermoed dat De Pauw uiteindelijk maar een kleine garnaal is in deze machtsstructuren.
In een apenland zoals Belgique is zoiets doodleuk mogelijk. MAAR laat ons hopen dat er toch nog zoiets bestaat als onpartijdigheid, rechtvaardigheid en gerechtigheid...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 11:20   #134
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Speelt de VRT hier niet voor rechter?
Dat doen ze voortdurend. Als je ze bezig hoort in Terzake of De Afspraak dan lijkt het of enkel zij de waarheid in pacht hebben.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 11:23   #135
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Dat doen ze voortdurend. Als je ze bezig hoort in Terzake of De Afspraak dan lijkt het of enkel zij de waarheid in pacht hebben.
Als je naar die programma's kijkt dan zou je dat inderdaad gaan geloven. Als je diverse sociale media leest dan weet je dat almaar meer mensen (al lang) hun buik vol hebben van die linkse hoogdravende houding en gelijkhebberij.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 11:23   #136
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
MAAR laat ons hopen dat er toch nog zoiets bestaat als onpartijdigheid, rechtvaardigheid en gerechtigheid...
Daar geloof ik reeds lang niet meer in. De wereld zit zo niet in elkaar. Het zijn woorden van poco idealisten, je kan er in geloven of naar streven, maar in werkelijkheid moet je het met een korreltje zout nemen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 12:18   #137
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Seffens moeten we wachten om iemand in beschuldiging te stellen tot hij veroordeeld is.
Of een bewezen misdadiger aan de schandpaal kluisteren: not done, never!

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 12:36   #138
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het feit dat er een proces ZAL komen wijst er op dat de "feiten" toch als voldoende zwaar beschouwd worden om op dergelijke wijze te behandelen.
Wat met onschuldig tot schuld bewezen is? De VRT dient dit principe te respecteren in haar berichtgeving. Tot er een veroordeling is zijn deze vrouwen vermeende slachtoffers van De Pauw. De vraag is hier niet wie de dader is maar of er een misdaad begaan is. Men dient valse beschuldigingen niet uit te sluiten op voorhand noch misverstanden, een soft Weinstein imitatie gedrag, een BV effect, een afrekening door de VRT enzovoort.

Ook openbare aanklagers zijn maar mensen. Het media effect speelt hier niet ongetwijfeld een rol.

Laatst gewijzigd door Bach : 12 september 2020 om 12:40.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2020, 13:08   #139
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vrouwen zijn wat rare wezens op dat vlak. Stuur je geen sms ben je een flauwerik en zijn ze in hun gat gebeten want je geeft ze geen aandacht. Geef je ze wel aandacht maar niet de aandacht die ze hebben willen ben je een viezerik. Stuur je wat sms'en maar niet van die beetje pikante ben je een nerd of een melkmuil.

Het doet me altijd wat denken aan de vele malen ik die toestanden meemaakte. Vrouwen met een diepe decolleté.....wie er naar gluurt is een engerd ....gluur je er niet naar ben je waarschijnlijk een homo.

Ach....heb ondertussen wat medelijden gekregen met venten die hier nog de versiertoer willen opgaan.
Ik wil hier even met een dikke 2! achter zetten. Vandaag de dag is de wereld zo politiek correct dat je als man elk woord moet wikken en wegen. De simpele tijd waarin je gecharmeerd wordt door een prachtige vrouw en daar dan een compliment op geeft is voorbij dankzij dit soort vrouwen die hier munt proberen uit te slagen.

Kom dan als vrouw ook niet bleiten dat er geen "echte mannen" meer zijn. En dat mannen "bang" zijn om ze aan te spreken.

Nee, wij zijn niet "bang" om een mooie vrouw aan te spreken maar bang om er voor in den bak te vliegen.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2020, 13:18   #140
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ach....heb ondertussen wat medelijden gekregen met venten die hier nog de versiertoer willen opgaan.
Medelijden is niet nodig. Het is geen kunst. Vraagt wel wat intuïtie en mensenkennis. De boerkes lopen tegen de lamp.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be