Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 september 2020, 00:53   #361
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Tulsa heeft al verschillende jaren extra aanwervingen gedaan om hun politiekorps te vergroten. Geen onnodige luxe. Heel Tulsa Noord kan je gerust omschrijven als gangland. In een bepaald jaar (2015 als ik me niet vergis) hadden ze over 80 moordzaken. Niet slecht voor een stad met zowat 350.000 inwoners.

Defunding the police zou hier waanzin zijn. Gelukkig lijkt burgemeester GT Bynum het hoofd koel te houden.

https://tulsaworld.com/news/local/go...338c322bd.html
Onbegrijpelijk, hoe sommigen tegen de ordekrachten reageren, ook al kan men zien hoe men de gemeenschap provoceerde uit pure zin om chaos te creëren.
Overal, van Hong Kong tot Tulsa, Kaapstad of Paramaribo.
Plus Brussel & A'pen ook niet vergeten uiteraard.
Klotewereld.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 02:16   #362
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Onbegrijpelijk, hoe sommigen tegen de ordekrachten reageren, ook al kan men zien hoe men de gemeenschap provoceerde uit pure zin om chaos te creëren.
Overal, van Hong Kong tot Tulsa, Kaapstad of Paramaribo.
Plus Brussel & A'pen ook niet vergeten uiteraard.
Klotewereld.
The thin blue line. Neem dat laagje vernis weg en het wordt de jungle. Die van Calais zal daar een peulschil tegen zijn.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 15:45   #363
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Nadat twee agenten in Los Angeles in een hinderlaag gelokt en neergeschoten werden, daagden betogers op aan het ziekenhuis waar de twee verzorgd werden. De betogers riepen allerlei verwensingen naar de neergeschoten agenten en de politie in het algemeen, waaronder “Ik hoop dat ze doodgaan” en “Jullie gaan allemaal één voor één dood”. Bron SCEPTR
Nog een paar decennia en het is ook bij ons burgeroorlog.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 14 september 2020 om 15:47.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 17:41   #364
Binnenweg
Burger
 
Geregistreerd: 31 december 2019
Berichten: 144
Standaard

Een paar decennia ??
Het zal wel niet zo lang duren .
Binnenweg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2020, 21:35   #365
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Binnenweg Bekijk bericht
Een paar decennia ??
Het zal wel niet zo lang duren .
Daar ben ik ook van overtuigd. Er wordt de Vlaming verweten tegen migratie te zijn. Migratie kan werken met culturen die aansluiten bij onze opvattingen. Zuid Amerikanen (christelijke principes), Canadezen, hard werkende Aziaten.. Maar men importeert opzettelijk enkel de achterlijke, onderdrukkende en vijandige Islam. Dit is een textbook strategie over hoe je een samenleving moet kapotmaken. Men weet het ook op voorhand en het is de EU die hierop aanstuurt.

En dan die eindeloze propaganda van de media. Altijd rapporteren over geweld van blanken tegen zwarten. Zonet zag ik dit op Eén.

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/durf-te...e-vragen-s2a3/

Men neemt die 3% van de vluchtelingen die wél Nederlands spreken, om integratie positief te doen lijken.

De agenda is duidelijk. We staan erbij en kijken ernaar
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 12:27   #366
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Waarom zouden we? Die man was gewoon eventjes verward en kon even niet meer ademen en moest toen even relaxen door iemand blank neer te kallen. Daar gaan we toch geen drama van maken zeker?

Gewoon een geval van overmedicatie of alcohol of drugs. Of mentale problemen. En witte levens matteren niet zo veel he.

Doorlopen mensen, niets aan de hand hier.
Weerom een zinloze slachtpartij in de USA met ook kleine kinderen als slachtoffer.

De moordenaar is zwart en zijn slachtoffers wit.

Op zich niet zo bijzonder als het niet was dat telkens als de dader blank is en de slachtoffers van een andere kleur, er steevast het "R"-woord opduikt en gebruikt wordt als motivatie voor de wandaden.

Dit keer zal men dat woord tevergeefs zoeken.

Is dit toeval of gewild ?

Citaat:
Voormalig American footballspeler richt bloedbad aan in VS

De verdachte is Phillip Adams, 32 jaar.
Hij stopte zes jaar geleden als prof in de NFL. Daar kwam hij van 2010 tot 2015 achtereenvolgens uit voor de San Francisco 49ers, de New England Patriots, de Seattle Seahawks, de Oakland Raiders, de New York Jets en de Atlanta Falcons.

De slachtoffers zijn arts Robert Lesslie (70), zijn vrouw Barbara (69) en hun twee kleinkinderen van vijf en negen jaar oud.
Ook een derde volwassene, de 38-jarige James Lewis werd gedood. Een andere man werd in kritieke toestand afgevoerd naar het ziekenhuis.
Het duo was aan het werk op het domein van Lesslie.
https://www.hln.be/buitenland/voorma...n-vs~ae91c20b/
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 12:36   #367
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Weerom een zinloze slachtpartij in de USA met ook kleine kinderen als slachtoffer.

De moordenaar is zwart en zijn slachtoffers wit.

Op zich niet zo bijzonder als het niet was dat telkens als de dader blank is en de slachtoffers van een andere kleur, er steevast het "R"-woord opduikt en gebruikt wordt als motivatie voor de wandaden.

Dit keer zal men dat woord tevergeefs zoeken.

Is dit toeval of gewild ?



https://www.hln.be/buitenland/voorma...n-vs~ae91c20b/
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  white lives.png‎
Bekeken: 29
Grootte:  838,1 KB
ID: 114169  

__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 19:50   #368
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Maar zeg vooral niet "White Lives Matter" of "All Lives Matter" RIP-what a waste...
Uiteraard, in tijden van systematisch racisme dat soort dingen gaan zeggen is racisme ok vinden.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 08:50   #369
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Uiteraard, in tijden van systematisch racisme dat soort dingen gaan zeggen is racisme ok vinden.
Gisteren: Blanke schiet zwarte dood in Minneapolis !
Van al de mensen die de VS politie dit jaar dood schoot zijn er 31% zwarten. De bevolking telt slechts 13 % Afro-Amerikanen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 09:02   #370
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Gisteren: Blanke schiet zwarte dood in Minneapolis !
Van al de mensen die de VS politie dit jaar dood schoot zijn er 31% zwarten. De bevolking telt slechts 13 % Afro-Amerikanen.
Hoe zit het met de criminaliteitsratio zwart versus blank? Dit was trouwens een "ongeval", ze wou hem taseren....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 09:04   #371
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Gisteren: Blanke schiet zwarte dood in Minneapolis !
Van al de mensen die de VS politie dit jaar dood schoot zijn er 31% zwarten. De bevolking telt slechts 13 % Afro-Amerikanen.
Hoeveel % van de criminaliteit gebeurt door zwarten ? Er ontbreken een paar parameters in uw argument.

Lang leve de gangsta-cultuur

En over de oorzaak van die hoge criminaliteitscijfers, de gevolgen van de cultuur van slachtofferschap tegenover de gevolgen van een cultuur van verantwoordelijkheidszin, is ook al veel geschreven zonder dat men er uit is. Zwarten die recent uit Afrika naar de VS zijn gekomen kennen dezelfde problemen niet als de zwarten die al langer in de VS leven. Aan het zwart zijn of aan 'institutioneel racisme' kan het met andere woorden niet liggen ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 13 april 2021 om 09:05.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 09:17   #372
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Hoeveel % van de criminaliteit gebeurt door zwarten ? Er ontbreken een paar parameters in uw argument.

Lang leve de gangsta-cultuur

En over de oorzaak van die hoge criminaliteitscijfers, de gevolgen van de cultuur van slachtofferschap tegenover de gevolgen van een cultuur van verantwoordelijkheidszin, is ook al veel geschreven zonder dat men er uit is. Zwarten die recent uit Afrika naar de VS zijn gekomen kennen dezelfde problemen niet als de zwarten die al langer in de VS leven. Aan het zwart zijn of aan 'institutioneel racisme' kan het met andere woorden niet liggen ...
De man was ongewapend en zat in z'n auto...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 09:34   #373
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De man was ongewapend en zat in z'n auto...
Ik ken de zaak niet echt en het loopt inderdaad al eens mis maar ik las ergens dat hij was gevlucht en men weet nooit op voorhand of iemand gewapend is. Met het aantal wapens dat de ronde doet in de VS en het aantal politieagenten dat er jaarlijks neergeschoten wordt verschiet toch niemand ervan dat het met onder zulke druk staande politieagenten soms verkeerd loopt.

Trouwens, meer dan 13% van het politiekorps is Afro-Amerikaan ...

Het enige protest dat ik legitiem vind is het protest tegen de wapenwetgeving. Al het gezeik over structureel racisme, racistische gewelddadige politie, ... en de (gewelddadige) protestbetogingen die steevast op plunderingen eindigen vind ik geen legitiem protest.

Wat ik ook legitiem vind zijn die onderzoeken die het resultaat geven dat zwarten onbewust met negatieve dingen worden geassocieerd. Ik heb die psychologische testen jaren geleden gedaan en bij mij was dat toen niet het geval. Maar dus bij veel mensen van alle kleuren geven die testen dat wel aan, zelfs zwarten associëren zichzelf met negatieve dingen. Daar moet iets aan gedaan worden maar zeker niet de 'woke-way' door witten te kleineren, door nog meer slachtofferschap, ... maar door het versterken van de eigenwaarde en van het kunnen van de zwarte (ik bedoel niet door dekoloniseringsstudies en al die bullshit maar door dingen waar de samenleving iets mee is en waardoor er op de werkvloer wordt samengeleefd). Al die 'protesten' bij 'racistisch politiegeweld' gaan daar niets aan bijdragen, integendeel. Maar ja, zeer veel mensen leven nu eenmaal van die racisme/integratie/...industrie. Ik zie dus in de komende tijd weinig ten goede veranderen. Integendeel. De achterlijke psychoten zijn in het westen aan de macht.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 09:41   #374
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Hoeveel % van de criminaliteit gebeurt door zwarten ? Er ontbreken een paar parameters in uw argument.

Lang leve de gangsta-cultuur

En over de oorzaak van die hoge criminaliteitscijfers, de gevolgen van de cultuur van slachtofferschap tegenover de gevolgen van een cultuur van verantwoordelijkheidszin, is ook al veel geschreven zonder dat men er uit is. Zwarten die recent uit Afrika naar de VS zijn gekomen kennen dezelfde problemen niet als de zwarten die al langer in de VS leven. Aan het zwart zijn of aan 'institutioneel racisme' kan het met andere woorden niet liggen ...
Er is meer aan de hand. Veel van de politiemensen zijn ronduit racist.

Dit bijvoorbeeld:
En zwarte man wordt tegengehouden omdat hij geen 'normale' nummerplaat achteraan heeft. Hij heeft wel aan de achterruit een kartonnen plaat aangebracht wat toegelaten is.
De man is een luitenant bij het Amerikaans leger en dus geen gangsta.

De man is duidelijk bang dat hij gaat neergeschoten worden en houdt zoals gevraagd zijn armen zichtbaar. Hij durft zijn gordel niet losmaken omdat ze dan kunnen schieten.
Hij zegt ook dat hij bang is dat hij neergeschoten wordt waarop de politieman zegt 'You should be'.

Dit is iets van 4 maand geleden, maar het is pas nadat dit filmpje viraal ging dat een onderzoek gestart werd en de cop ontslagen werd.

https://www.reddit.com/r/PublicFreak...at_this_black/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 09:43   #375
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik ken de zaak niet echt en het loopt inderdaad al eens mis maar ik las ergens dat hij was gevlucht en men weet nooit op voorhand of iemand gewapend is. Met het aantal wapens dat de ronde doet in de VS en het aantal politieagenten dat er jaarlijks neergeschoten wordt verschiet toch niemand ervan dat het met onder zulke druk staande politieagenten soms verkeerd loopt.

Trouwens, meer dan 13% van het politiekorps is Afro-Amerikaan ...

Het enige protest dat ik legitiem vind is het protest tegen de wapenwetgeving. Al het gezeik over structureel racisme, racistische gewelddadige politie, ... en de (gewelddadige) protestbetogingen die steevast op plunderingen eindigen vind ik geen legitiem protest.

Wat ik ook legitiem vind zijn die onderzoeken die het resultaat geven dat zwarten onbewust met negatieve dingen worden geassocieerd. Ik heb die psychologische testen jaren geleden gedaan en bij mij was dat toen niet het geval. Maar dus bij veel mensen van alle kleuren geven die testen dat wel aan, zelfs zwarten associëren zichzelf met negatieve dingen. Daar moet iets aan gedaan worden maar zeker niet de 'woke-way' door witten te kleineren, door nog meer slachtofferschap, ... maar door het versterken van de eigenwaarde en van het kunnen van de zwarte (ik bedoel niet door dekoloniseringsstudies en al die bullshit maar door dingen waar de samenleving iets mee is en waardoor er op de werkvloer wordt samengeleefd). Al die 'protesten' bij 'racistisch politiegeweld' gaan daar niets aan bijdragen, integendeel. Maar ja, zeer veel mensen leven nu eenmaal van die racisme/integratie/...industrie. Ik zie dus in de komende tijd weinig ten goede veranderen. Integendeel. De achterlijke psychoten zijn in het westen aan de macht.
Mijn woorden niet verdraaien: 13 % v.d. BEVOLKING is Afro-Amerikaan.
Hij was NIET gevlucht: hij werd gecontroleerd omdat hij 2 luchtverfrissers aan z'n achteruitkijkspiegel had...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 09:49   #376
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er is meer aan de hand. Veel van de politiemensen zijn ronduit racist.

Dit bijvoorbeeld:
En zwarte man wordt tegengehouden omdat hij geen 'normale' nummerplaat achteraan heeft. Hij heeft wel aan de achterruit een kartonnen plaat aangebracht wat toegelaten is.
De man is een luitenant bij het Amerikaans leger en dus geen gangsta.

De man is duidelijk bang dat hij gaat neergeschoten worden en houdt zoals gevraagd zijn armen zichtbaar. Hij durft zijn gordel niet losmaken omdat ze dan kunnen schieten.
Hij zegt ook dat hij bang is dat hij neergeschoten wordt waarop de politieman zegt 'You should be'.

Dit is iets van 4 maand geleden, maar het is pas nadat dit filmpje viraal ging dat een onderzoek gestart werd en de cop ontslagen werd.

https://www.reddit.com/r/PublicFreak...at_this_black/
Het filmpje spreekt voor zich.

Laatst gewijzigd door Boduo : 13 april 2021 om 09:50.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 10:17   #377
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het filmpje spreekt voor zich.
Ik zie u voor de juf staan in zo een kort sponsen broekje: "Ja juffrouw maar Janneke heeft dat ook gedaan".
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 10:23   #378
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Mijn woorden niet verdraaien: 13 % v.d. BEVOLKING is Afro-Amerikaan.
Hij was NIET gevlucht: hij werd gecontroleerd omdat hij 2 luchtverfrissers aan z'n achteruitkijkspiegel had...
Ik verdraai uw woorden niet, ik stel gewoon als argument dat meer dan 13% van de politie Afro-Amerikaan is. Zo racistisch zal de politie dan wel niet zijn.

En hij vluchtte wel, weliswaar na een fout van een politieagente. Er was trouwens ook een arrestatiebevel voor het slachtoffer. Maar zoals ik al schreef draait het me daar helemaal niet om. Waar het me om gaat is dat de hele racismeretoriek weinig ter zake doet en contraproductief is.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 10:25   #379
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er is meer aan de hand. Veel van de politiemensen zijn ronduit racist.

Dit bijvoorbeeld:
En zwarte man wordt tegengehouden omdat hij geen 'normale' nummerplaat achteraan heeft. Hij heeft wel aan de achterruit een kartonnen plaat aangebracht wat toegelaten is.
De man is een luitenant bij het Amerikaans leger en dus geen gangsta.

De man is duidelijk bang dat hij gaat neergeschoten worden en houdt zoals gevraagd zijn armen zichtbaar. Hij durft zijn gordel niet losmaken omdat ze dan kunnen schieten.
Hij zegt ook dat hij bang is dat hij neergeschoten wordt waarop de politieman zegt 'You should be'.

Dit is iets van 4 maand geleden, maar het is pas nadat dit filmpje viraal ging dat een onderzoek gestart werd en de cop ontslagen werd.

https://www.reddit.com/r/PublicFreak...at_this_black/
En hop daar gaan we weer veralgemenen en niet causale verbanden leggen. Kijk dit filmpje dus elke zwarte die sterft door een politie-ingrijpen is een geval van racisme ...

Filmpje bekeken ondertussen en geen racisme gezien, gewoon flikken zoals ze in de VS nogal dikwijls zijn met al het wapengeweld dat in dat land heerst, men kan zo ook wel filmpjes maken of vinden waarin witte Amerikanen zo behandeld worden ben ik zeker.

Maar doe vooral zo voort. Polariseer en kweek racisme ... goe bezig.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 13 april 2021 om 10:33.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 19:29   #380
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
En hop daar gaan we weer veralgemenen en niet causale verbanden leggen. Kijk dit filmpje dus elke zwarte die sterft door een politie-ingrijpen is een geval van racisme ...

Filmpje bekeken ondertussen en geen racisme gezien, gewoon flikken zoals ze in de VS nogal dikwijls zijn met al het wapengeweld dat in dat land heerst, men kan zo ook wel filmpjes maken of vinden waarin witte Amerikanen zo behandeld worden ben ik zeker.

Maar doe vooral zo voort. Polariseer en kweek racisme ... goe bezig.
Om het even.
In Amerika wordt het weer spannend , zeker tot maandag.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be