Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 januari 2013, 12:41   #1
Roderik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.490
Standaard In Brabant begint de hereniging Noord en Zuid Nederland

citaat volkskrant:
Brabantse bestuurder heeft buik vol van Haags 'geneuzel'
PETER DE GRAAF − 10/01/13, 00:00

Waren ze net zo lekker bezig in Brabant, door zelf met partijen in binnen- en buitenland goed samen te werken, moet het bestuur weer op de schop.

Zijn de vijf Brabantse steden en de provincie net lekker aan het samenwerken, komt het kabinet met het plan voor een bestuurlijke herindeling: het aantal provincies moet worden verkleind tot vijf landsdelen. Zucht, klinkt het uit de monden van vijf burgemeesters en één commissaris van de koningin. 'De zoveelste stoelendans over de positie van de provincie', zegt PvdA-burgemeester Peter Noordanus van Tilburg. 'Openbaar bestuur in netwerken, zoals we in Brabant doen, dat is het bestuur van de toekomst.'

Dat samenwerkingsverband heet BrabantStad, en bestaat al ruim tien jaar. In de hoofden van de gewone Brabanders leeft het nog nauwelijks. Maar de bestuurders geven hoog op van de samenwerking en wijzen op twee concrete successen van wat zij noemen 'het Brabantse model': de gezamenlijke kandidatuur voor de Europese Culturele Hoofdstad 2018 en de Taskforce B5 tegen de georganiseerde criminaliteit.

Het Brabantse model wordt volgens hem bedreigd door de wens van het kabinet om provincies samen te voegen. 'Dat idee miskent de identiteit van Brabant ', aldus Noordanus. 'Het zou de huidige synergie tussen provincie en stedelijke regio's - en dat is juist de meerwaarde hier - volstrekt verspelen. Het is een foute oplossing voor een niet bestaand probleem.'

De zes Brabantse topbestuurders zijn ook anderszins kritisch over het kabinetsbeleid, en vooral over het beleid dat hun provincie raakt. Den Haag ondermijnt soms de kracht van Brabant, vinden ze. Van Gijzel: 'Eindhoven is de meest internationale stad van Nederland. We zijn de meest internationale regio, volgens de laatste CBS-studie, en de tweede economische regio van het land. Maar we hebben géén grensoverschrijdende hogesnelheidstreinverbinding. Dat kan toch niet waar zijn in deze tijd?'

Van de Donk vindt dat Den Haag veel te veel in zichzelf gekeerd is, vervreemd van Europa. 'Tijdens het vorige kabinet was de relatie met Brussel ijskoud. Maar wij hebben toch Europees Commissaris Hahn in Brabant ontvangen. Wij hebben onze vinger opgestoken. In de Vlaams-Nederlandse delta, en in de verbindingen met Europa, zitten zo veel kansen.'

Van der Velden: 'Er is voor ons meer in Brussel te halen dan in Den Haag. Ik ben blij dat de commissaris daar hard mee bezig is. Want het is enorm lobbyen in Brussel.'

Van de Donk: 'Met Timmermans hebben we gelukkig weer een verbinding met de Europese Commissie. Het was koud daar, hoor, we hadden bijna geen vrienden meer. Maar wij hielden de verbindingen open.'

Van Gijzel: 'Den Haag is te veel aan het navelstaren. De wereld is in transitie. Een megatransitie. Het is belangrijk dat ons kleine landje weer op de internationale agenda komt, en vooraan loopt in het proces. Daartoe wil ik het kabinet uitdagen. Ik vind het weinig inspirerend wat uit Den Haag komt. Ze vragen veel bezuinigingen, maar bieden weinig perspectief.'

Want, zeggen ze, juist Brabant heeft Europa hard nodig. Dat willen ze uitdragen. 'Ik ben meer in Antwerpen, Brussel of Leuven dan in Den Haag', zegt Van de Donk. 'Den Haag sluit zich af van Brussel. Wij voelen die Europese verantwoordelijkheid wel.'

Hij memoreert de historische banden van Noord-Brabant en de Belgische provincies Vlaams- en Waals-Brabant; het oude hertogdom Brabant, met Brussel als hoofdstad. 'Juist, Brussel is onze hoofdstad', roept Van Gijzel. 'Zet dat er maar boven.'
Roderik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 12:55   #2
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

andere provincies zijn Den Haag ook beu.

maar één grote provincie Brabant is niet wenselijk want een provincie moet bestuurbaar blijven, ook de afstand tussen Noord-Brabant en Brussel is nogal groot.
en Waals-Brabant zal Wallonië nooit afstaan.
dat is dus een oproep zonder goed te hebben nagedacht.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 13:08   #3
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
andere provincies zijn Den Haag ook beu.

maar één grote provincie Brabant is niet wenselijk want een provincie moet bestuurbaar blijven, ook de afstand tussen Noord-Brabant en Brussel is nogal groot.
en Waals-Brabant zal Wallonië nooit afstaan.
dat is dus een oproep zonder goed te hebben nagedacht.
Mee eens. Deels is het overigens een provinciale, regionale opstelling.
Men (Van Gijzel) hoeft namelijk weinig of minder rekening te houden met de internationaal of mondiaal geldende belangen en internationale politiek.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 10 januari 2013 om 13:09.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 15:15   #4
Roderik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
andere provincies zijn Den Haag ook beu.

maar één grote provincie Brabant is niet wenselijk want een provincie moet bestuurbaar blijven, ook de afstand tussen Noord-Brabant en Brussel is nogal groot.
en Waals-Brabant zal Wallonië nooit afstaan.
dat is dus een oproep zonder goed te hebben nagedacht.
Nederlanders hebben geen verstand van Belgie ,ook de Brabanders niet.
Wallonie zal zich aansluiten bij Frankrijk .Ze spreken Frans ,ze denken Frans,ze zingen Frans en ga zo maar door.
Daarom zal een vereniging tussen Noord en Zuid ,met Vlaanderen zijn.
Roderik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 15:32   #5
Roderik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Mee eens. Deels is het overigens een provinciale, regionale opstelling.
Men (Van Gijzel) hoeft namelijk weinig of minder rekening te houden met de internationaal of mondiaal geldende belangen en internationale politiek.
Het Brabants erfgoed is al eeuwen oud.
Daarom is de reactie van de Brabantse burgemeesters begrijpelijk.
Alleen heeft de betekenis van het provinciale bestuur vooral betrekking op ruimtelijke ordening.
De huidige provincie-grenzen zijn voor dit doel achterhaald.

Het idee van Brabant-stad, is wel relevant ,net als Holland-stad en Gelre-stad.
Je kunt Nederland ook indelen in Stads-gewesten en Plattelands-gewesten.
Beide soorten hebben hun eigen samenhang, als het gaat om ruimtelijke ordening ,structuur en bestemmingsplannen en mobiliteits voorzieningen.

De reactie van de Brabantse burgemeesters kan wel nuttig zijn in de discussie over het toekomstig bestuur van Nederland (eventueel met Vlaanderen).
Het bestuur zal dan meer een functie moeten hebben, gericht op de economische vragen in een bepaalde regio en niet meer gericht op achterhaalde staten grenzen.
Roderik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 15:46   #6
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

In de EU heb je als Brabant nog minder te zeggen dan in Den Haag.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 16:01   #7
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
citaat volkskrant:
Brabantse bestuurder heeft buik vol van Haags 'geneuzel'
PETER DE GRAAF − 10/01/13, 00:00
Een linkse krant!..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Waren ze net zo lekker bezig in Brabant, door zelf met partijen in binnen- en buitenland goed samen te werken, moet het bestuur weer op de schop.

Zijn de vijf Brabantse steden en de provincie net lekker aan het samenwerken, komt het kabinet met het plan voor een bestuurlijke herindeling: het aantal provincies moet worden verkleind tot vijf landsdelen. Zucht, klinkt het uit de monden van vijf burgemeesters en één commissaris van de koningin. 'De zoveelste stoelendans over de positie van de provincie', zegt PvdA-burgemeester Peter Noordanus van Tilburg. 'Openbaar bestuur in netwerken, zoals we in Brabant doen, dat is het bestuur van de toekomst.'
En die gasten zijn dan in ene het bestuur van Brabant???..
Kom zeg,. zwaar overdreven..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Dat samenwerkingsverband heet BrabantStad, en bestaat al ruim tien jaar. In de hoofden van de gewone Brabanders leeft het nog nauwelijks. Maar de bestuurders geven hoog op van de samenwerking en wijzen op twee concrete successen van wat zij noemen 'het Brabantse model': de gezamenlijke kandidatuur voor de Europese Culturele Hoofdstad 2018 en de Taskforce B5 tegen de georganiseerde criminaliteit.
Bij het volk(de Brabanders in dit geval) leeft het dus zo goed als niet!..
Het is dus voornamelijk een links bestuurders praatje..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Het Brabantse model wordt volgens hem bedreigd door de wens van het kabinet om provincies samen te voegen. 'Dat idee miskent de identiteit van Brabant ', aldus Noordanus. 'Het zou de huidige synergie tussen provincie en stedelijke regio's - en dat is juist de meerwaarde hier - volstrekt verspelen. Het is een foute oplossing voor een niet bestaand probleem.'
Wat is dat precies??..
Meneer de Pvda'er gaat hier niet verder op in..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
De zes Brabantse topbestuurders zijn ook anderszins kritisch over het kabinetsbeleid, en vooral over het beleid dat hun provincie raakt. Den Haag ondermijnt soms de kracht van Brabant, vinden ze. Van Gijzel: 'Eindhoven is de meest internationale stad van Nederland. We zijn de meest internationale regio, volgens de laatste CBS-studie, en de tweede economische regio van het land. Maar we hebben géén grensoverschrijdende hogesnelheidstreinverbinding. Dat kan toch niet waar zijn in deze tijd?'
Aha, toch nog wel nuancering.
Bovendien, het betreft niet meer dan een mening van de heren.

Dat van die hogesnelheidstrein verbinding is inderdaad vreemd te noemen, die had Eindhoven naar mijn mening moeten hebben..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Van de Donk vindt dat Den Haag veel te veel in zichzelf gekeerd is, vervreemd van Europa. 'Tijdens het vorige kabinet was de relatie met Brussel ijskoud. Maar wij hebben toch Europees Commissaris Hahn in Brabant ontvangen. Wij hebben onze vinger opgestoken. In de Vlaams-Nederlandse delta, en in de verbindingen met Europa, zitten zo veel kansen.'

Van der Velden: 'Er is voor ons meer in Brussel te halen dan in Den Haag. Ik ben blij dat de commissaris daar hard mee bezig is. Want het is enorm lobbyen in Brussel.'
Pro EU geneuzel van de bovenste plank!.
Alsof ten tijden van de EEG geen handel gedreven kon worden..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Van de Donk: 'Met Timmermans hebben we gelukkig weer een verbinding met de Europese Commissie. Het was koud daar, hoor, we hadden bijna geen vrienden meer. Maar wij hielden de verbindingen open.'
Aahh schattig..
De ene Pvda'er steekt een veer in de kont van de andere Pvda'er!..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Van Gijzel: 'Den Haag is te veel aan het navelstaren. De wereld is in transitie. Een megatransitie. Het is belangrijk dat ons kleine landje weer op de internationale agenda komt, en vooraan loopt in het proces. Daartoe wil ik het kabinet uitdagen. Ik vind het weinig inspirerend wat uit Den Haag komt. Ze vragen veel bezuinigingen, maar bieden weinig perspectief.'

Want, zeggen ze, juist Brabant heeft Europa hard nodig. Dat willen ze uitdragen. 'Ik ben meer in Antwerpen, Brussel of Leuven dan in Den Haag', zegt Van de Donk. 'Den Haag sluit zich af van Brussel. Wij voelen die Europese verantwoordelijkheid wel.'
Oei...Nog meer Pro EU gebabbel!..
Doet mij hier aan denken;
Nederlandse EU ambtenaren ergeren zich aan kritiek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Hij memoreert de historische banden van Noord-Brabant en de Belgische provincies Vlaams- en Waals-Brabant; het oude hertogdom Brabant, met Brussel als hoofdstad. 'Juist, Brussel is onze hoofdstad', roept Van Gijzel. 'Zet dat er maar boven.'
Juist...
Heel leuk allemaal.. maar het jammerlijke voor deze heren is, is dan toch wel dat de EU officieel geen hoofdstad heeft..

Verder is dit hele artikel niet meer dan vorm van "tegen gas" geven tegen dit;
PVV en SP tegen Dijsselbloem als voorzitter eurogroep

Alhoewel ik genegen ben voor het verder samenkomen van "Brabant", heeft dit artikel er weinig mee te maken..
Het is één en al EU propaganda afkomstig van voornamelijk Pvda'ers..

En zoals er in het artikel zelf al staat;
"In de hoofden van de gewone Brabanders leeft het nog nauwelijks."

Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 16:55   #8
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Het Brabants erfgoed is al eeuwen oud.
Daarom is de reactie van de Brabantse burgemeesters begrijpelijk.
Alleen heeft de betekenis van het provinciale bestuur vooral betrekking op ruimtelijke ordening.
De huidige provincie-grenzen zijn voor dit doel achterhaald.

Het idee van Brabant-stad, is wel relevant ,net als Holland-stad en Gelre-stad.
Je kunt Nederland ook indelen in Stads-gewesten en Plattelands-gewesten.
Beide soorten hebben hun eigen samenhang, als het gaat om ruimtelijke ordening ,structuur en bestemmingsplannen en mobiliteits voorzieningen.

De reactie van de Brabantse burgemeesters kan wel nuttig zijn in de discussie over het toekomstig bestuur van Nederland (eventueel met Vlaanderen).
Het bestuur zal dan meer een functie moeten hebben, gericht op de economische vragen in een bepaalde regio en niet meer gericht op achterhaalde staten grenzen.
Noord-Brabant, Oost-Limburg en Zeeland moeten via het Nederlandse IPO ook het voortouw nemen om Vlaanderen te laten aansluiten bij Nederland.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 17:13   #9
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Noord-Brabant, Oost-Limburg en Zeeland moeten via het Nederlandse IPO ook het voortouw nemen om Vlaanderen te laten aansluiten bij Nederland.
Wij moeten helemaal niks.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 18:19   #10
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Vlaanderen is van de Vlamingen. Brabant van de Brabanders.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 19:30   #11
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Noord-Brabant, Oost-Limburg en Zeeland moeten via het Nederlandse IPO ook het voortouw nemen om Vlaanderen te laten aansluiten bij Nederland.
Ik denk dat die Nederlandse provincie bij ons wil aansluiten en niet andersom.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 19:39   #12
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Vlaanderen is van de Vlamingen. Brabant van de Brabanders.
En ik ben van mijzelf??
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 19:41   #13
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik denk dat die Nederlandse provincie bij ons wil aansluiten en niet andersom.
En uit welk toverboek heeft meneer dit??...

Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 20:13   #14
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik denk dat die Nederlandse provincie bij ons wil aansluiten en niet andersom.
Zeg Lolbroek ... welke Zeeuw denk je nog te vinden voor aansluiting bij Vlaanderen?
Tekenen ze hun doodvonnis ... kunnen ze net zo goed zelf de rest van Zeeland alvast onder water zetten.

Limburg? Als ik Pajoske zo hoor moeten ze er niets van hebben om zich bij Vlaanderen aan te sluiten
Wat lees ik nog meer - Brabander: Vlaanderen is van de Vlamingen. Brabant van de Brabanders.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 10 januari 2013 om 20:14.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 20:25   #15
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Zeg Lolbroek ... welke Zeeuw denk je nog te vinden voor aansluiting bij Vlaanderen?
Tekenen ze hun doodvonnis ... kunnen ze net zo goed zelf de rest van Zeeland alvast onder water zetten.

Limburg? Als ik Pajoske zo hoor moeten ze er niets van hebben om zich bij Vlaanderen aan te sluiten
Wat lees ik nog meer - Brabander: Vlaanderen is van de Vlamingen. Brabant van de Brabanders.
daar denkt de man uit Tienen anders over nietwaar ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 21:09   #16
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
daar denkt de man uit Tienen anders over nietwaar ?
'Vlaanderen bevrijden van België want in België zijn de Vlamingen derderangsburgers' zo denk ik.

btw rikske van het twintigste knoopsgat van klein luik, wanneer ga jij eens een antwoord geven?

Laatst gewijzigd door Shadowke : 10 januari 2013 om 21:10.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 21:15   #17
JasonNL
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 december 2012
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik denk dat die Nederlandse provincie bij ons wil aansluiten en niet andersom.
Ik ben geboren in Noord-Brabant en leef er nu al 19 jaar. Ik ben een echte Brabander maar ook NEDERLANDER en zal NOOIT maar dan ook NOOIT bij Vlaanderen willen aansluiten. En ik weet honderd procent zeker dat de meeste Brabanders ook zo denken.
JasonNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 21:29   #18
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JasonNL Bekijk bericht
Ik ben geboren in Noord-Brabant en leef er nu al 19 jaar. Ik ben een echte Brabander maar ook NEDERLANDER en zal NOOIT maar dan ook NOOIT bij Vlaanderen willen aansluiten. En ik weet honderd procent zeker dat de meeste Brabanders ook zo denken.
hij bedoelde dat Noord-Brabant ging aansluiten bij België (en op termijn dus ook bij la France als héél België eindelijk is verfranst).
zo denkt Rikske.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 21:30   #19
Nvalid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 1.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JasonNL Bekijk bericht
Ik ben geboren in Noord-Brabant en leef er nu al 19 jaar. Ik ben een echte Brabander maar ook NEDERLANDER en zal NOOIT maar dan ook NOOIT bij Vlaanderen willen aansluiten. En ik weet honderd procent zeker dat de meeste Brabanders ook zo denken.
groot gelijk..
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 21:33   #20
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
'Vlaanderen bevrijden van België want in België zijn de Vlamingen derderangsburgers' zo denk ik.

btw rikske van het twintigste knoopsgat van klein luik, wanneer ga jij eens een antwoord geven?
Als vlaanderen onafhankelijk zou zijn, dus bevrijdt van België, ook dan zou u zich ongelukkig voelen.
U houdt immers niet op voor iedere vlaming Hollander is. Spijtig voor u dat uw leven daarvoor eeuwig te kort is.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be