Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 september 2020, 05:53   #21
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.818
Standaard

Wie af en toe wel eens zijn/haar oud AM-ontvangertje,uit nieuwsgierigheid,aanlegt zal het wel vastgesteld hebben.Jaar na jaar vermindert het aantal zenders.Ik heb ook nog de tijd meegemaakt dat het soms moeilijk was de zenders uit elkaar te houden,zo "dicht" zaten ze op elkaar...Wat we kennen als LG/MW en KG uit "de oude tijd" zal weer helemaal het "werkgebied" worden van radio-amateurs en speciale diensten...

Ook FM kent,toch in ons gebied,geen nieuwkomers meer."Nieuwe" zenders gaan direct op DAB+

In ons taalgebied mogen we ons gelukkig prijzen dat de zenders niet beknibbelen op de doorgezonden kwaliteit waardoor we inderdaad een zeer goede audio-kwaliteit doorkrijgen.Ik begrijp dat dit bijvoorbeeld in het VK al veel minder is.Voor "spraak" zenders is dat geen probleem maar voor muziek zenders is het eigenlijk afschuwelijk (moet ik begrijpen via het altijd weer interessante youtube kanaal van Techmoan" onderandere) dat de "sound-quality" op zijn best nog als FM is....Daar sta je dan met de technologische vernieuwing als de bonentellers ,alweer,de macht gegrepen hebben...


Het grote schandaal is natuurlijk dat op dit eigenste moment,september 2020,FM-ontvangsttoestellen nog zeer algemeen te koop aangeboden worden terwijl ,laat het zich aanzien,we in de laatste paar jaar zijn dat de "grote" zenders er nog op beluisterbaar zullen zijn.....het formaat is stervende in West-Europa.

Laatst gewijzigd door kelt : 18 september 2020 om 05:55.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 06:11   #22
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het grootste probleem gaat zijn al die oude radio’s die op de schroothoop gaan. Eigenlijk zou men nu moeten stoppen om analoge radio’s te verkopen.
Ik heb ook al een DAB+ en daar heb je soms ook nog het probleem van slechte ontvangst. En dat betekend: nul geluid.
Klopt. Tijdens mijn laatste vakantie was huurauto voorzien van DAB+. Telkens ik langs redelijk grote wegenwerken reed, dan had ik helemaal geen ontvangst meer via DAB+, maar was zelfde kanaal wel nog steeds toegankelijk via klassieke FM.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 06:29   #23
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik denk aan het DAB+ gedoe.

Ik heb een recente wagen en daar heb ik hetzelfde probleem mee als ik rondrijd.
Je vraagt je dan af, waarom dan alsnog DAB en DAB+ dermate gepromoot wordt, dat zelfs een technologie (die schijnbaar nog steeds) een betere ontvangst heeft, naar de prullenmand wordt verwezen. Doorgaans verwacht je dan, dat de nieuwe technologie interessanter is. Binnen de context van 'naar de radio luisteren', lijkt ontvangst me immers een zeer belangrijke waardemeter.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 13:04   #24
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Noorwegen trekt als eerste stekker uit FM-radio

Iedereen moet een nieuw DAB toestel gaan kopen om op de hoogte te blijven van de actualiteit.



http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cu...edia/1.2860917

Voor wie komt dat goed uit ?
We moeten ooit eens meegaan met de technologie hé. Anders gingen we nog altijd te paard vandaag.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 13:34   #25
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
We moeten ooit eens meegaan met de technologie hé. Anders gingen we nog altijd te paard vandaag.
Dat had ook zijn voordelen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 14:25   #26
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
We moeten ooit eens meegaan met de technologie hé. Anders gingen we nog altijd te paard vandaag.
Die technologie moet dan wel naar behoren werken.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 15:09   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Die technologie moet dan wel naar behoren werken.
Het heeft natuurlijk wel voordelen. Veel meer zenders mogelijk en als het werkt betere ontvangst.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 15:16   #28
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het heeft natuurlijk wel voordelen. Veel meer zenders mogelijk en als het werkt betere ontvangst.
Dat wel. Maar dan mag het wel in de auto beter werken. Nu, mijn auto heeft geen DAB-dat wordt een Parrot voor MP3 en internetradio.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 15:18   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dat wel. Maar dan mag het wel in de auto beter werken. Nu, mijn auto heeft geen DAB-dat wordt een Parrot voor MP3 en internetradio.
Pas op, het gsm signaal kan ook wegvallen. Eigenlijk zelfde probleem.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 15:28   #30
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Pas op, het gsm signaal kan ook wegvallen. Eigenlijk zelfde probleem.
Langs de autosnelwegen valt het nog mee. Maar in bosrijke gebieden zoals in de Ardennen is het huilen met de pet op.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be