Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 september 2020, 05:55   #41
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
We gaan met gans Vlaanderen vertrekken uit de Belgische dwangbuis ,Zephyr.
Ik heb een voorstel dat veel haalbaarder is.
We scheiden gewoon van Wallonië.

Kous af.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 05:58   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Het kan best zijn dat jij gelooft dat je in Wallonië voor een steentje in je schoen een levenslange invaliditeit krijgt, maar laten we het een beetje ernstig houden.
Nooit gehoord van: "Bij wijze van spreken"?

Dingen duidelijk maken door ze uit te vergroten wordt nochtans vaak gedaan.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 06:05   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die Urbanus lijkt me de laatste tijd nogal veel op de hoogte te zijn over dingen waar hij totaal geen kaas van heeft gegeten.
Heeft Urbanus kennis over de medische dossiers bij het fonds voor beroepsziekten ?

Zou ik er ver naast zitten wanneer ik de indruk krijg dat die voor zijn oude dag op zoek is naar een leuke bijverdienste als volksvertegenwoordiger naar het voorbeeld van zijn streekgenoot La Liekens
Je zit er heel ver naast.
Urbanus heeft z'n visjes op het droge.

En Urbanus is in het dagelijks leven ook een gewone mens die een eigen mening heeft.

Hij zong / zingt:

De wereld is om zeep, er gebeuren rare dingen ...


https://www.youtube.com/watch?v=AdhaBttpHMc


Lang voor er sprake was van Anuna


Hij zong / zingt ook over madammen met ne bontjas.

https://www.youtube.com/watch?v=S2-ndLN8wtg



Je gaat me toch niet zeggen dat dit wereldvreemde liedjes zijn hé.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 06:08   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik probeer ernstig te zijn: ik was ooit met een Vlaamse gids op toeristisch bezoek aan o.a. het Hellend vlak van Ronquires.
Die 3 generaties kwamen ook ter sprake. De gids legde de zaak uit en ik onthield dat dit uitzonderingen zijn.
En de gids was een Vlaming?
Of misschien een werkloze Waal die dit deed als hobby?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 06:21   #45
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Nee, de vergelijking die Urbanus maakte wordt aangehaald. Ze is natuurlijk niet letterlijk te nemen, maar geeft gewoon aan dat er wel degelijk iets scheef zit.
Hier kun je 62 pagina's, 1.228 reacties in totaal lezen over kluchtzanger Urbanus zijn zever die Daiwa uit de beerput Sceptr.net is gaan opvissen.
Blijkbaar was dat nog niet genoeg, en moest het zo nodig nog eens gerecycleerd worden ? https://forum.politics.be/showthread...253107&page=62
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 06:24   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hier kun je 62 pagina's, 1.228 reacties in totaal lezen over kluchtzanger Urbanus zijn zever die Daiwa uit de beerput Sceptr.net is gaan opvissen.
Blijkbaar was dat nog niet genoeg, en moest het zo nodig nog eens gerecycleerd worden ? https://forum.politics.be/showthread...253107&page=62
Het zijn dan ook twee verschillende thema's.

De ene draad ging / gaat over Urbanus, deze draad gaat over de verhouding Waalse / Vlaamse beroepszieken, waarin we een citaat van Urbanus aanhalen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 13 september 2020 om 06:25.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 06:48   #47
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het zijn dan ook twee verschillende thema's.

De ene draad ging / gaat over Urbanus, deze draad gaat over de verhouding Waalse / Vlaamse beroepszieken, waarin we een citaat van Urbanus aanhalen.
...en dat was gebracht als autoriteitsargument, terwijl het het gezever van een kluchtzanger betreft.

Wat is de volgende stap ? Citaten van boer Charel of Michel Van den Brande aanhalen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 06:55   #48
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...en dat was gebracht als autoriteitsargument, terwijl het het gezever van een kluchtzanger betreft.

Wat is de volgende stap ? Citaten van boer Charel of Michel Van den Brande aanhalen ?
Dat was helemaal geen autoriteitsargument. Dat was gewoon een citaat waarin Urbanus, uiteraard uitvergroot, aangaf dat er degelijk een verschil is tussen Waalse en Vlaamse dokters en het controle organisme van beide landsdelen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 07:22   #49
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Het gaat trouwens niet alleen om vergoedingen die uitgekeerd worden voor zogenaamde beroepsziekten, het gaat over alle soorten uitkeringen die aan burgers worden toegekend.

In Wallonië worden die gewoon veel gemakkelijker toegekend en veel minder tot niet teruggeëist wanneer zij onterecht werden uitbetaald. Partijen zoals de PS hebben gewoonweg een systeem opgezet om zoveel mogelijk mensen afhankelijk te maken van overheidsuitkeringen allerhande. Zo kunnen zij op maffiose wijze hun macht bestendigen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 11:44   #50
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
U gaat toch niet zeggen dat dit normaal is?
Vlaanderen dat veel meer actieve inwoners heeft zou minder mensen hebben met een beroepsziekte?


In Vlaanderen zijn veel werknemers actief als administratieve.
Daarnaast zijn er in Vlaanderen veel mensen actief in de horeca en het toerisme.
En ja het is normaal, de laatste Waalse mijnen zijn pas in 1984 gesloten.
Waarna veel Waalse kompels in de Limburgse mijnen gingen werken, waarvan de laatste in 1992 sloot, nog geen 30 jaar geleden.
Dit wil zeggen dat iemand die in 1975 op zijn 16de in de mijnen ging werken, vandaag 61 jaar is. Iemand die in 1980 op zijn 18de in de mijnen ging werken is vandaag 58 jaar.

Beroepsziekte en arbeidsinvaliditeit is iets dat je tot je dood blijft trekken van het Federaal agentschap voor beroepsrisico's, Fedris.


Citaat:
Mij lijkt het dat men in Wallonie een ziekte veel gemakkelijker erkent als een beroepsziekte dan in Vlaanderen, net zoals met invaliditeit.

Zoals Urbanus ooit in Knack zei:

Ik wil best solidair zijn maar dat stopt als ik zie dat in Wallonie je levenslang erkent wordt als invalide als er een steentje in je schoen zit en als je in Vlaanderen een been verliest elk jaar op controle moet komen om te zien of het niet terug aangegroeid is.
Nu, voor een steentje in je schoen krijg je in Wallonië zelfs nog geen ziektebriefje, maar het klopt wel dat ze in Wallonië normaler doen dan in Vlaanderen en je niet elk jaar opnieuw laten komen om na te kijken of je ben terug is aangegroeid.
In Wallonië aanvaarden ze ook gemakkelijker dat je gehoorschade door lawaai in het bedrijf is veroorzaakt, terwijl ze in Vlaanderen afkomen dat je gehoorschade veroorzaakt is door je eiegn nalatigheid. Want dat als je oorschelpen en hoorstopjes had gebruikt, je geen gehoorschade zou hebben gehad.
En ze aanvaarden sneller rugbeschadigingen als beroepsziekte dan Vlaanderen, waar ze vaak afkomen dat als je de juiste technieken en hulpmiddelen zou gebruikt hebben, je geen rugklachten zou gehad hebben en de rugbeschadigingen geen gevolg zijn van je beroep, maar van je eigen nalatigheid en domheid.

Met ziekte-invaliditeit is het ook zo, in Wallonië aanvaarden ze dat je als ongeschoolde arbeider, niet direct geschikt bent als bediende of magazijnier, in Vlaanderen zeggen ze dat je die beroepen had kunnen uitvoeren en nog kan uitvoeren en sturen je dus wandelen.

In Vlaanderen is het zelf zo gek, dat een RIZIV-arts na een thuis-ongeval papieren opmaakt dat iemand geen gevaarlijke machines meer mag bedienen, geen groepsgespreken meer kan voeren, niet meer op hoogtes mag werken, geen lasten meer mag tillen, maar nog wel als magazijnier of tuinier, baliebediende, telefonist, bandwerker, kraanman, heftruckchauffeur en nog meer dan 66% verdienvermogen heeft, terwijl die persoon in Wallonië een toekenning krijgt van een blijvend verlies van +66% aan verdienvermogen.


Het gaat zelfs zo ver in Vlaanderen dat personen die van de Vlaamse artsen van de DG personen met een handicap een erkenning 66% verlies aan verdienvermogen hebben gekregen, door de Vlaamse RIZIV-artsen als werkbekwaam worden verklaard met een verlies van verdienvermogen kleiner dan 33%.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 11:59   #51
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die Urbanus lijkt me de laatste tijd nogal veel op de hoogte te zijn over dingen waar hij totaal geen kaas van heeft gegeten.
Heeft Urbanus kennis over de medische dossiers bij het fonds voor beroepsziekten ?
Sinds wanneer moet je medische kennis hebben om te zien wat de cijfers zeggen?

Citaat:
Walen krijgen per capita meer dan het dubbele aan uitkeringen voor beroepsziektes dan Vlamingen, zo berekende Vlaams Belang-fractievoorzitter in de Kamer Barbara Pas die de cijfers opvroeg bij minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld).
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 14:58   #52
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die Urbanus lijkt me de laatste tijd nogal veel op de hoogte te zijn over dingen waar hij totaal geen kaas van heeft gegeten.
Heeft Urbanus kennis over de medische dossiers bij het fonds voor beroepsziekten ?

Zou ik er ver naast zitten wanneer ik de indruk krijg dat die voor zijn oude dag op zoek is naar een leuke bijverdienste als volksvertegenwoordiger naar het voorbeeld van zijn streekgenoot La Liekens
Oei, iemand die een beetje zijn verstand gebruikt en hoort hoe alles in dit land draait uitmaken voor leugenaar of op zoek naar een goed betaald baantje als politieker...
Ik woon in Wallonië en ik kan je een hele waslijst geven van hoe gemakkelijk het hier aan toe gaat om sociale gelden te verkwisten en dat in tegenstelling met Vlaanderen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 14:59   #53
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik probeer ernstig te zijn: ik was ooit met een Vlaamse gids op toeristisch bezoek aan o.a. het Hellend vlak van Ronquires.
Die 3 generaties kwamen ook ter sprake. De gids legde de zaak uit en ik onthield dat dit uitzonderingen zijn.
Uitzonderingen die de regel bevestigen bedoel je???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 16:24   #54
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb een voorstel dat veel haalbaarder is.
We scheiden gewoon van Wallonië.

Kous af.
Goed Idee

ik wacht vol spanning op het uitroepen van de onafhanlijkheid in het vlaamse parlament , go go go
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 17:06   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...en dat was gebracht als autoriteitsargument, terwijl het het gezever van een kluchtzanger betreft.

Wat is de volgende stap ? Citaten van boer Charel of Michel Van den Brande aanhalen ?
Hoe noem je rond de pot draaierij met de bedoeling geen commentaar te hoeven geven op de Waalse "uitkeringseconomie"?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 17:38   #56
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dit kan toch niet meer !
Vlaanderen dat veel meer inwoners heeft en meer mensen die werken trekt veel minder voor beroepsziekten.

https://www.vlaamsbelang.org/vergoed...l-als-vlaming/
Vijftig jaar geleden sprak men daar al over. Toen ging het nog over provincies. Limburg kreeg veel meer uitkeringen dan de andere provincies. Vreemd genoeg was dit niet alleen voor silicose - dat toen al aan het uitsterven was - maar ook voor lawaaidoofheid. Er werden verschillende redenen aangegeven om dit te verklaren. De afhoudingen voor Beroepsziekten op het loon gebeuren tegelijk met de andere afhoudingen. Deze kas had overschot en het was De Haene die het geld eenvoudig heeft overgeheveld naar de ziekenfondsen. Wonder dat de werkgevers niet protesteerden.
De discussie heeft iets belachelijks. Cijfers kan je op verschillende manieren rangschikken. Je kan ook de cijfers zo rangschikken dat mannen bevoordeligd of benadeligd zijn in vergelijking met vrouwen, of blondharigen met zwartharigen.

Spijtig dat niemand blijkbaar wil spreken over de grond van de zaak. Vergoedingen voor Beroepsziekten of Arbeidsongevallen ( weer andere kas) zijn merkelijk hoger dan vergoedingen van het ziekenfonds. In Nederland bestaan dergelijk verschillen niet. Is het juist een veel hogere vergoeding voor lage rugpijn te krijgen op het werk dan wanneer je thuis bent. Het is allemaal zo gegroeid toen de splitsingen nog via levensovertuigingen liepen. Het zou toch eerlijker en efficiënter moeten. De splitsingen volgens taal dienen blijkbaar vooral om niet de zaak zelf te moeten ingaan. De particratie lijkt toch veel op een maffia familie.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 17:41   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Je zit er heel ver naast.
Urbanus heeft z'n visjes op het droge.

En Urbanus is in het dagelijks leven ook een gewone mens die een eigen mening heeft.

Hij zong / zingt:

De wereld is om zeep, er gebeuren rare dingen ...


https://www.youtube.com/watch?v=AdhaBttpHMc


Lang voor er sprake was van Anuna


Hij zong / zingt ook over madammen met ne bontjas.

https://www.youtube.com/watch?v=S2-ndLN8wtg



Je gaat me toch niet zeggen dat dit wereldvreemde liedjes zijn hé.
Maak U niet druk. Ik ken Urbanus nog van in onze jeugdclub. In onze kring was hij toen gewoon onnozele Urbain en er waren toen wel meer van die langharige kwieten die stoned en dronken even onnozel konden doen.
Maar goed hij heeft met de grootste onnozelheden en 3 akkoorden een mooie carrière kunnen uitbouwen waarvoor respect.


Wereldvreemd zijn die liedjes niet maar je kan toch niet spreken dat ze een hoogstaande boodschap inhouden ? Trouwens de eerste om dat tegen te spreken is Urbain zelf. Hetgeen hij zingt in die liedjes was eigenlijk gewoon hoe alle hippies (Urbanus was de ergste hippie) uit die tijd over die dingen dachten of denk jij dat de Woodstock generatie veel sympathie had voor madammen met een bontjas ?

Luister hier dan maar eens naar.....en dan heb ik het even nog niet over monumenten als Bob Dylan.

Vlaamse liedjes als deze zijn wel monumenten

https://www.youtube.com/watch?v=71wghw75fQs

https://www.youtube.com/watch?v=PI0xPlXzVB0

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 september 2020 om 17:42.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 17:47   #58
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Sinds wanneer moet je medische kennis hebben om te zien wat de cijfers zeggen?
Dat is in dit geval wel aan elkaar gelinkt.

Als ik U nu zou zeggen dat er meer Fransen dan Belgen zijn met TBC heeft dat dan al dan niet iets te maken met medische feiten of verklaren de cijfers in uw ogen dan alles ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 17:51   #59
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oei, iemand die een beetje zijn verstand gebruikt en hoort hoe alles in dit land draait uitmaken voor leugenaar of op zoek naar een goed betaald baantje als politieker...
Ik woon in Wallonië en ik kan je een hele waslijst geven van hoe gemakkelijk het hier aan toe gaat om sociale gelden te verkwisten en dat in tegenstelling met Vlaanderen...
Vertel eens ? Hoe gemakkelijk gaat dat daar ?

Ik lees daar precies andere dingen over zoals dit bijvoorbeeld.

https://www.hln.be/geld/economie/wal...eren~a1fe777f/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 18:23   #60
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oei, iemand die een beetje zijn verstand gebruikt en hoort hoe alles in dit land draait uitmaken voor leugenaar of op zoek naar een goed betaald baantje als politieker...
Ik woon in Wallonië en ik kan je een hele waslijst geven van hoe gemakkelijk het hier aan toe gaat om sociale gelden te verkwisten en dat in tegenstelling met Vlaanderen...
OK !

Post die waslijst maar.


En nu gaat het weer heeeeel stil worden ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be