Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 februari 2013, 14:06   #121
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik ken die veilingen wel hoor.
Het is mijn ervaring als niemand wil bieden het dan ook geen interessant voorwerp is.
De interessante, daar bieden ze constant op.
Wat niemand wil dat wil ik ook niet meer. Dat wil zeggen dat het zo goed als onverkoopbaar is.
Zonnepanelen zijn inderdaad onverkoopbaar
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 10:36   #122
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Als je puur wil gaan voor verwarming, heb je trouwens niet eens een omvormer nodig, dat kan met zuivere DC-stroom rechtstreeks van de panelen.
Als je het voor verwarming doet, werk dan met thermische panelen, niet met PV cellen.
Overigens zal je in de praktijk wel met een omvormer werken. DC kabels voor voldoende vermogen zijn nogal dik en onhandig, en je wil toch wel een controller op je panelen hebben.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 23:01   #123
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Zonnepanelen zijn inderdaad onverkoopbaar
En heb je er nu gekocht?
(er zijn er maar 4 geweest)

Zonnepanelen zijn nu echt wel passé stel ik vast.

Tot daar de belangstelling van mensen die groen denken. t' was dus enkel een gedacht in verband met de premies.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 10:18   #124
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En heb je er nu gekocht?
(er zijn er maar 4 geweest)

Zonnepanelen zijn nu echt wel passé stel ik vast.

Tot daar de belangstelling van mensen die groen denken. t' was dus enkel een gedacht in verband met de premies.
2880 Wp
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 10:24   #125
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
2880 Wp
12 stuks van 240 Wp en nog ongebruikt (met garantie) ?

Laatst gewijzigd door parcifal : 6 februari 2013 om 10:24.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 10:28   #126
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
12 stuks van 240 Wp en nog ongebruikt (met garantie) ?
Op een veiling ? Euh ik weet niet, maar ik veronderstel van niet. Ben er toch niet vanuit gegaan.

Zal nog eens 5 minutes tijd moeten maken vrees ik. Mooie is, ben nog net onder de 10 mWh

Laatst gewijzigd door Stingray : 6 februari 2013 om 10:29.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 10:11   #127
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

In Wallonië worden ze ook wakker.

La facture du photovoltaïque wallon dépassera les 2,5 milliards d’euros

2,5 Miljard Euro voor "gratis" zonneënergie. Ik krijg al schrik telkens als de zon opgaat, want dan voel ik het geld uit mijn zakken gezogen worden.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 18:25   #128
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
In Wallonië worden ze ook wakker.

La facture du photovoltaïque wallon dépassera les 2,5 milliards d’euros

2,5 Miljard Euro voor "gratis" zonneënergie. Ik krijg al schrik telkens als de zon opgaat, want dan voel ik het geld uit mijn zakken gezogen worden.
Ik stel voor dat je eens gaat staan zagen tegen de bedrijven, en andere firma's die in het 'groot' zonnepanelen hebben geïnstalleerd. Die rijven ze binnen en betalen er amper voor.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2013, 14:55   #129
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

" Zonnepanelen voor het eerst rendabel zonder overheidssteun "
Met overheidssteun waren ze wel rendabel. Dus ook in Nederland zijn veel panelen verkocht. En wat wilde men? Degelijke Nederlandse kwaliteit en niet die Chinese brol.
Dat bleek toch niet zo'n goed idee.
Citaat:
Zonnepanelen van de Nederlandse fabrikant Scheuten Solar kunnen bij krachtige zonneschijn in brand vliegen. Daarvoor waarschuwt de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) vandaag in advertenties in onder meer de Volkskrant en De Telegraaf. In Frankrijk, Italië en Duitsland zouden de panelen al zeker vijftien branden hebben veroorzaakt.
Waarom moet de NVWA waarschuwen en niet de fabrikant?
Citaat:
Normaal geldt voor de leverancier de plicht om ondeugdelijke producten te repareren of geld terug te geven. Scheuten Solar is echter vorig jaar failliet gegaan en heeft daarna met Chinese hulp een doorstart gemaakt. Een woordvoerder van het bedrijf zegt tegen de Volkskrant dat het bedrijf daarom ‘geen partij’ is in deze kwestie.
Hoe groot is de schade?
Citaat:
Tussen augustus 2009 en februari 2012 zijn in Europa 650 duizend panelen geleverd van het model dat in brand kan vliegen, de Multisol. [...]
In Nederland zijn ongeveer vijftienduizend panelen verkocht.
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/02/19/...uiten-werking/
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 19:36   #130
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...3092.art?ckc=1


Het ziet ernaar uit dat Wuxi,de zonnepaneel-fabriek van Suntech-Power,binnenkort de boeken zal mogen neerleggen.

Bemerk: Het gaat om zowat de grootste fabrikant ter wereld van dergelijke panelen.....in de Chinese Volksrepubliek...

Omdat eerst in de VS de overheden te langen leste beslist hebben zware taksen op te leggen aan die importpanelen zijn de prijzen ineengestort.In Europa is het smijten met overheidsgeld aan het afbrokkelen wegens sociaal volledig onaanvaardbaar(!!!)
Eerst vielen Europese- en Amerikaanse fabrikanten en installateurs,maar nu vallen ook brokken in China...

Ruimschoots meer dan de helft van de wereldbevolking leeft in gebieden waar de zon veel schijnt en,merkwaardig genoeg,electriciteitsvoorziening op zijn best precair is..Het blijft verbazingwekkend dat zonnepanelen,zelfs spotgoedkoop geproduceerd door Chinese slaven, geen deel van de oplossing zijn....

Het gaat hard met de rendabiliteit van de zonnepanelen zonder overheidssteun...

Laatst gewijzigd door kelt : 20 maart 2013 om 19:41.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 14:37   #131
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard ook Bosch stopt er mee...

http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...epanelen.dhtml

Het lijkt wel of er geen week voorbij gaat of we vernemen wel dat een of andere groep uit de subsidiepaneelsector stapt,of in het ergste geval kapotgaat...

Ook Bosch is niet zinnens om goed geld achter slecht geld aan te blijven smijten.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2013, 01:07   #132
Black Seven
Burger
 
Geregistreerd: 14 oktober 2012
Berichten: 166
Standaard

Die hype heeft zijn beste tijd wel al gehad, velen die ik ken met zonnepaneeltjes hun groot bakkes is al ferm gekrompen nu de subsidies met terugwerkende kracht in mindering gebracht worden.
Black Seven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 12:55   #133
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Seven Bekijk bericht
Die hype heeft zijn beste tijd wel al gehad, velen die ik ken met zonnepaneeltjes hun groot bakkes is al ferm gekrompen nu de subsidies met terugwerkende kracht in mindering gebracht worden.
Tulpenbollen zijn niet meer in de mode. De overcapaciteit in de bloembollensector wordt afgebouwd. Speculanten verliezen hun centen.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 15:55   #134
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Seven Bekijk bericht
Die hype heeft zijn beste tijd wel al gehad, velen die ik ken met zonnepaneeltjes hun groot bakkes is al ferm gekrompen nu de subsidies met terugwerkende kracht in mindering gebracht worden.
Geef eens een link waaruit blijkt dat het met 'terugwerkende kracht' is. Het zal je wellicht bekend zijn dat ze (netwerkbeheerder) een contract hebben met mij ? Zoiets noemt dus contractbreuk.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 21:34   #135
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

In Wallonië plegen ze dus wel degelijk contractbreuk. Daar hebben ze zelfs de minimumprijs van de GSC verminderd tot 40 Euro !!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 08:35   #136
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
In Wallonië plegen ze dus wel degelijk contractbreuk. Daar hebben ze zelfs de minimumprijs van de GSC verminderd tot 40 Euro !!
Ik zou toch graag een link zien.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 15:10   #137
westdiep
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Tulpenbollen zijn niet meer in de mode. De overcapaciteit in de bloembollensector wordt afgebouwd. Speculanten verliezen hun centen.
Klopt maar gedeeltelijk, het zijn net de mensen die als laatste geplaatst hebben die centen verliezen.

De mensen die geplaatst hebben toen de certificaten nog 450 euro per 1000 kWh en 40% belastingsvoordeel hebben, die worden relatief het minst getroffen door deze idiote maatregel.

Mensen die pakweg 2 jaar geleden geplaatst hebben, zien hun rendement als sneeuw voor de zon wegsmelten.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 18:07   #138
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

Contracten met de overheid zijn hoogstens één stemming verwijderd van "contractbreuk"....en zelfs nog niet(ik refereer naar Cyprus omtrent veel belangrijkere principes dan wat paneeltjes en hun stroom)

Als de netbeheerders bijvoorbeeld zichzelf opheffen (om bijvoorbeeld een nieuwe maatschappij te vormen die gans Vlaanderen omvat,kwestie van meer concurrentie te brengen ) dan zijn er ongetwijfeld mogelijkheden om "historische contracten" achter zich te laten.....

We hebben gezien hoe Belfius,een loot van de oude Dexia-plant,middels een afkoopverhaal zichzelf verlost heeft van "historische contracten" met het ACW....Wat laat ons denken dat dit voor zonneenergie niet zou kunnen?


"veilig" zitten met "contracten"? Denk het niet

Laatst gewijzigd door kelt : 28 maart 2013 om 18:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 20:47   #139
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Contracten met de overheid zijn hoogstens één stemming verwijderd van "contractbreuk"....en zelfs nog niet(ik refereer naar Cyprus omtrent veel belangrijkere principes dan wat paneeltjes en hun stroom)

Als de netbeheerders bijvoorbeeld zichzelf opheffen (om bijvoorbeeld een nieuwe maatschappij te vormen die gans Vlaanderen omvat,kwestie van meer concurrentie te brengen ) dan zijn er ongetwijfeld mogelijkheden om "historische contracten" achter zich te laten.....

We hebben gezien hoe Belfius,een loot van de oude Dexia-plant,middels een afkoopverhaal zichzelf verlost heeft van "historische contracten" met het ACW....Wat laat ons denken dat dit voor zonneenergie niet zou kunnen?


"veilig" zitten met "contracten"? Denk het niet
Ik wil er in de rechtbank toch eens een boompje over opzetten. Dat gaat ze toch niet al te best afgaan. En met 8% gerechtelijke interest een interessante belegging, belastingsvrij overigens.

Ik zit nog steeds te wachten over een link ivm het retro-actief (dat overigens op zich al niet wettelijk is) verminderen van GSC's.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 08:14   #140
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

http://www.standaard.be/cnt/DMF20130509_00574533

Het zat er natuurlijk ook al een tijdje aan te komen,maar er bestaan in Europa verschillende soorten "groene stroom certifikaten",en Essent was het al een tijdje beu dat ze die "certifikaten" niet kunnen gebruiken waar het hun schikt in hun commercieel gebied(dat meerdere landen van de EU omvat)

Nu ziet het er naar uit dat Essent op Europees niveau gelijk aan het krijgen is.

Dit gaat over HANDEL,onze politici zouden toch eens moeten beseffen dat "lokale" wetgevingetjes onmogelijk worden in deze EU.Bemerk ook dat "groene energie,of milieu" volgens hoge europese rechters NIET als dwingend kan ingeroepen worden!(lees nog eens en denk daar maar eens over na! )


Die boetes die essent gekregen heeft kwamen natuurlijk uit de consumenten hun zakken,en ik voel aan mijn water dat de Vlaamse belastingsbetaler hier straks schadevergoedingen zal mogen helpen bekostigen...

Moeten we nu Essent verwijten maken?
belange niet.......maar wel onze politiek.....!

Laatst gewijzigd door kelt : 10 mei 2013 om 08:19.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be