Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 september 2018, 11:15   #1661
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Is Musk trouwens de pedalen een beetje aan het verliezen?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180908_03724760
En de rest van die 2,5 uur lange video? (ben je niet een heel beetje laat?)
Dus die 2 seconden pikken ze eruit? Straf.

Wat is er dan aan Musk zijn pedalen?

Elke kleine stunt van Musk is een uitgelezen kans om bij te kopen.

Wie weet is er volgende maand weer zo een interview.
(of zoals met New York Times ll, Musk is the Man)

Laatst gewijzigd door Micele : 11 september 2018 om 11:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 11:24   #1662
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat is zoals een onderneming die ge optstart he.

Die kapitaalsverhoging was nodig om lenders de zekerheid te geven. Kans is groot dat er hardware of gronden zijn ingebracht.

Je gaat geen 2 miljard dollar lenen aan een bedrijf met 1 miljoen dollar kapitaal.....
Nogmaals: 'registered capital' is het bedrag aan aandelen dat een bedrijf kan uitgeven (China Company Law rev. 2013, artikel 23). De aandeelhouders zijn verplicht dit bedrag in te brengen gedurende een looptijd die kan oplopen tot 30 jaar. Bedrijfsleningen staan hier helemaal los van.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 11:59   #1663
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vergelijkbare ICE wagens staan ook niet op private personen hoor.

Je moet zot zijn om zoiets prive te doen.
Meestal maar 50% in te boeken en een torenhoge VAA. Maar die mensen willen dit betalen en kunnen het meestal ook. Daarom : elke wagen ingeschreven op een ondernemingsnummer : zelfde fiscale aftrek van 50% geven en zelfde VAA op berekenen. Dan is het pas rechtvaardig.

@ Micele : op uw post kan je moeilijk nog gaan antwoorden. Ofwel werk je voor Tesla, ofwel heb je er familie werken, ofwel hebben ze jouw gehersenspoeld ofwel neem je de verkeerde medicijnen Maar ik vermoed dat je een beetje heel hard op Elon Musk verliefd zijt
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 12:15   #1664
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Nogmaals: 'registered capital' is het bedrag aan aandelen dat een bedrijf kan uitgeven (China Company Law rev. 2013, artikel 23). De aandeelhouders zijn verplicht dit bedrag in te brengen gedurende een looptijd die kan oplopen tot 30 jaar. Bedrijfsleningen staan hier helemaal los van.
Ik weet heus wel wat dat betekent beste aurora. Hou me aub niet voor de domme.

Ik heb zelf vennootschappen gehad. Je stelt je als aandeelhouder garant voor een (groot) deel van het kapitaal.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 13:40   #1665
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Zelf vennootschappen gehad? Ik dacht dat jij als werknemer werkt? En daarvoor elke dag moest pendelen maar nu dichterbij je nieuw werk bent gaan wonen? Nu opeens vennootschappen gehad?

Sommigen maken hier wel steeds parallelle levenswegen aan
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 17:06   #1666
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Tesla doet alles nodige voor zwarte cijfers voor Q3.

- AWD-optie kost sinds vandaag $6000, in het begin was dat $4000, tussen 2 aug en 10 sep $5000:
https://electrek.co/2018/09/10/tesla...rice-increase/

andere prijsveranderingen na 2 augustus:

- (metallic)kleurtje anders dan zwart was tot 2 aug $1000, erna $1500.
- multi-coat kleurtje sloeg evenenees $500 op na 2 aug van $1500 naar $2000.

- destination fee en doc sloeg met 200$ op na 2 aug ($1200 ipv $1000)

Maakt tesamen $1700 meer in Tesla-kas indien men een AWD met een mooier kleurtje als black-standaard bestelde na 2 augustus...

"Minder pech" hebben... die bij de eerste maanden waren (juni-2 aug) en een AWD bestelden, vandaag zou die bestelling tot $2700 meer kosten.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 september 2018 om 17:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 07:49   #1667
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Of anders gezegd, Tesla laat gewoon zijn prijzen stijgen in de ijdele hoop om geen verlies meer te maken? Dus even hun klanten bedriegen en in het zak zetten? Ze zijn dus even erg als de politici. Gat in de begroting = extra belastingen. Zo kan elk klein kind het ook. Duidelijk geen echte managers maar gewoon zakkenvullers bij Tesla
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 08:42   #1668
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Of anders gezegd, Tesla laat gewoon zijn prijzen stijgen in de ijdele hoop om geen verlies meer te maken? Dus even hun klanten bedriegen en in het zak zetten? Ze zijn dus even erg als de politici. Gat in de begroting = extra belastingen. Zo kan elk klein kind het ook. Duidelijk geen echte managers maar gewoon zakkenvullers bij Tesla
Als je dit forum volgde zag je dat de vraag naar AWD op dit moment te groot is voor Tesla haar goesting.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 09:22   #1669
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Of anders gezegd, Tesla laat gewoon zijn prijzen stijgen in de ijdele hoop om geen verlies meer te maken? Dus even hun klanten bedriegen en in het zak zetten? Ze zijn dus even erg als de politici. Gat in de begroting = extra belastingen. Zo kan elk klein kind het ook. Duidelijk geen echte managers maar gewoon zakkenvullers bij Tesla
Tesla doet dat open en bloot. Niet zoals die afzetters van BMW met hun sjoemelwagens.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 september 2018 om 09:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 09:36   #1670
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als je dit forum volgde zag je dat de vraag naar AWD op dit moment te groot is voor Tesla haar goesting.
Exactly. Maar Profiteur en opvolgen in een zin?


Profiteur mag nu nog enkel bashen op Tesla, want de BMW- 3 en 4 serie - verkoop gaat sowieso ineenstuiken vanaf het model 3 op de EU-markt komt.
Naja voor Belziek an sich zal het niet zo erg worden, hier zitten zelfs nog dieselverslaafden. Maar voor Nederland zie ik een totale afgang voor BMW aankomen.

Om een voorbeeld te geven tem augustus 2018 werden er 2.237 Model S verkocht tov 134 BMW 530e en 89 BMW 330e, of 223 BMW PHEV tesamen, of de compliancemodellen van BMW in de betere middenklasse... Dat is factor 10 al en dit zonder model 3...

Laatst gewijzigd door Micele : 12 september 2018 om 09:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 09:44   #1671
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

https://electrek.co/2018/09/11/tesla...actory-1-tour/

Het aandeel mag van mij stijgen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 09:45   #1672
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Exactly. Maar Profiteur en opvolgen in een zin?


Profiteur mag nu nog enkel bashen op Tesla, want de BMW- 3 en 4 serie - verkoop gaat sowieso ineenstuiken vanaf het model 3 op de EU-markt komt.
Naja voor Belziek an sich zal het niet zo erg worden, hier zitten zelfs nog dieselverslaafden. Maar voor Nederland zie ik een totale afgang voor BMW aankomen.

Om een voorbeeld te geven tem augustus 2018 werden er 2.237 Model S verkocht tov 134 BMW 530e en 89 BMW 330e, of 223 BMW PHEV tesamen, of de compliancemodellen van BMW in de betere middenklasse... Dat is factor 10 al en dit zonder model 3...
In kersen plukken ben je de beste.
Worden er geen ICE auto's meer verkocht?

Het is wat met die cult volgers. Ze beschouwen Tesla als disruptief voor de automarkt in zijn geheel, maar ze komen steeds af met hele kleine samples van diezelfde automarkt.

Bovendien is het vrij simplistisch om het koopgedrag van een geografische regio gratuit te extrapoleren naar andere regio's.
Zelfs binnen de staten van de VS zijn er grote verschillen.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 12 september 2018 om 09:49.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 09:48   #1673
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
In kersen plukken ben je de beste.
Worden er geen ICE auto's meer verkocht?

Bovendien is het vrij simplistisch om het koopgedrag van een geografische regio gratuit te extrapoleren naar andere regio's.
Zelfs binnen de staten van de VS zijn er grote verschillen.
Mocht je wat opzoekwerk hebben gedaan besef je dat in bepaalde staten Tesla niet mag verkopen. Ze MOETEN via dealers werken, die ze uiteraard niet hebben. En met dealer bedoelen ze niet een fysieke verkoopslocatie, maar een onafhankelijke dealer kwa rechtspersoon. Dit zal de verkoop uiteraard tegengaan: wie gaat met het vliegtuig naar Californie om zijn wagen op te halen ? Tesla freaks, ja.....

https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_...rship_disputes

Het probleem wordt wel langzamerhand opgelost.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 09:53   #1674
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mocht je wat opzoekwerk hebben gedaan besef je dat in bepaalde staten Tesla niet mag verkopen. Ze MOETEN via dealers werken, die ze uiteraard niet hebben. En met dealer bedoelen ze niet een fysieke verkoopslocatie, maar een onafhankelijke dealer kwa rechtspersoon. Dit zal de verkoop uiteraard tegengaan: wie gaat met het vliegtuig naar Californie om zijn wagen op te halen ? Tesla freaks, ja.....

https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_...rship_disputes

Het probleem wordt wel langzamerhand opgelost.
Dat weet ik en die mag je (hoeveel zijn het er?) van mij gerust buiten beschouwing laten.
Verandert dat veel aan de stelling? De verkoop gaat even goed in al die andere staten in vergelijking met Californië?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 14:57   #1675
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Aandeel lijkt terug op weg naar $ 300 baseline...

Tesla-koers kende in het verleden al 9 dips van minimum 20%:

Citaat:
https://www.marketwatch.com/story/10...ock-2018-09-12

1. We’ve been here before

In percentage terms, the latest plunge isn’t the worst Tesla stock has seen since going public in 2010. It isn’t even in the top three. On three separate occasions it’s lost more than a third of its value. In total, Tesla stock has had nine major plunges of 20% or more in the past eight years — plus lots of smaller, but still very unpleasant, drops.

This has always been a highly volatile stock. That’s as you’d expect from a company built by a man some regard as an erratic genius. MarketWatch analysis shows that on the average day Tesla rises or falls by more than 2%. That is more than three times the volatility of the S&P 500. Yet overall since the IPO in 2010 the stock has risen from $17 to $275 at Monday’s close.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 september 2018 om 14:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 21:04   #1676
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Tesla draadloze lader - euh voor smartphones - na enkele minuten uitverkocht, ondanks te dure prijs $ 49, wordt nu verder aangeboden onder Tesla Phone en wordt goedkoper:

Citaat:


https://electrek.co/2018/09/12/tesla...ing-out-price/

The new product sold out in minutes, but Tesla is now bringing it back, adding ‘Phone’ to the name, and reducing the price.
As we previously reported, Tesla has been launching more ‘lifestyle products’ not directly related to its cars but still inspired by some of its products.

For example, the automaker has also previously launched batteries for phones using “the same cell found in many of the batteries of Tesla vehicles.”

As for the ‘Tesla Wireless Phone Charger’, it’s a Qi-certified wireless charger with “the same design language” used in Tesla energy products, like the Powerwall.
https://shop.tesla.com/us/en/product...u=1479398-00-A nog altijd Sold out...

Tesla is blijkbaar een straf merk geworden en als het design/kwaliteit OK is laat het zich vlotjes verkopen, ook voor een prijs die 30-50 % hoger ligt...


Topic: aandeel sluit af op ~ $290 of +4%. Wie weet voor morgen boven de $300.

"Concurrent" NIO is vandaag ook op de beurs gestart, steeg meer dan 5% :
https://www.marketwatch.com/investing/stock/nio

Laatst gewijzigd door Micele : 12 september 2018 om 21:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 21:18   #1677
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Eigenlijk zijn die irrationele dips prachtig nieuws.

Er zijn er die echt shitloads aan geld verdienen met dit aandeel: buy the dip, sell on the high, rinse, repeat.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 21:42   #1678
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Eigenlijk zijn die irrationele dips prachtig nieuws.

Er zijn er die echt shitloads aan geld verdienen met dit aandeel: buy the dip, sell on the high, rinse, repeat.....
Als men <280 als dip neemt en >310 als voldoende high neemt... (en het nodige geld over heeft)
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2018, 14:36   #1679
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Exactly. Maar Profiteur en opvolgen in een zin?


Profiteur mag nu nog enkel bashen op Tesla, want de BMW- 3 en 4 serie - verkoop gaat sowieso ineenstuiken vanaf het model 3 op de EU-markt komt.
Naja voor Belziek an sich zal het niet zo erg worden, hier zitten zelfs nog dieselverslaafden. Maar voor Nederland zie ik een totale afgang voor BMW aankomen.

Om een voorbeeld te geven tem augustus 2018 werden er 2.237 Model S verkocht tov 134 BMW 530e en 89 BMW 330e, of 223 BMW PHEV tesamen, of de compliancemodellen van BMW in de betere middenklasse... Dat is factor 10 al en dit zonder model 3...
Wat interesseert mij nu verkoopcijfers. In wezen heb ik die functie aangenomen om het loon en alle extra's. Ik doe dit maximum 5 jaar en dan ben ik er bijna 56. Dan is het spaarpotje nog wat aangevuld en ga ik echt op mijn gat zitten. Tegen dan heeft mij zoon zijn zaak uitgebouwd en ga ik daar nog wat bijklussen. En ik heb het al meermaals gezegd :

- ten vroegste in 2025 zal er een ommekeer zijn naar E-wagens. Zeker voor de leasemarkt. Waar diesel nog de absolute nummer 1 is.

- Tesla is een pionier maar zit op een gigantische schuldenberg en nog meer mensen achter hun vel. Dat moet fout lopen. En hun CEO Musk helpt er graag bij om de boel te verkloten.

- Ik neem enkel en alleen die functie aan omdat ik ook weet dat ze mij anders nooit met rust gaan laten. Op je 50e tot je pensioen gaan stempelen lukt niet. Zeker niet met mijn diploma. En het voorstel kwam als een geschenk uit de hemel. We spreken ook niet over een standaardloon en werkaanbieding van een ingenieur meer.

- Dat het nu BMW, Mercedes of zelfs Dacia zou zijn. BMW is ook niet mijn favoriet merk. Maar er zijn ergere zaken dan met steeds het nieuwste topmodel van je werkgever te mogen rond rijden.

- Tenslotte : de soep wordt nooit zo heet gedronken ... Tesla is vandaag het wonderkind. het blijft echter tot vandaag een druppel op een hete plaat. En een druppel op een hete plaats kan heel snel verdampen. Ik noem het een bedrijf met een heel hoog risico op falen. En dan bengelt hun CEO aan een koord. Wat op zich misschien nog een goede zaak voor Tesla zou kunnen zijn.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2018, 14:51   #1680
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als je dit forum volgde zag je dat de vraag naar AWD op dit moment te groot is voor Tesla haar goesting.
En dus verhogen ze maar hun prijzen? Precies zoals de politici. Begrotingstekort = belastingen en allerlei taksen wat omhoog jagen En dat noemt zich dan een professioneel management en CEO
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be