Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Bekijk resultaten enquête: Ik ben
voor vrije wapendracht. 9 60,00%
tegen vrije wapendracht. 6 40,00%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2010, 23:09   #41
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
'k snap iets neit. Je zegt 'Ik heb nooit beweerd dat een algemeen wapenverbod de veiligheid in een maatschappij zou verbeteren.' Je zegt zelfs dat het niet aan jou is om aan te tonen dat het meer veiligheid zal zorgen en je zegt ook: 'Maar ik kies nog altijd dat een democratische rechtstaat ons veiligheid regelt dan dat individuen hun eigen veiligheid regelen.'

Wat is het nu?

Ben je nu voorstander van een wapenverbod? Indien zo; dan lijkt het mij wel dat je moet aantonen dat er meer veiligheid door komt, he los van hoe 'dynamisch' of whatever de samenleving in het algemeen is.
de veiligheid van een maatschappij is veel meer dan wapentuig en beschietingen hé. Dus zo eenvoudig is het niet.

Laat mij zo antwoorden:

in een onveilige omgeving zou ik willen dat de staat iedereen ontwapent.
in een veilige omgeving mogen de mensen voor mijn part met oorlogstuig rondlopen.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 23:10   #42
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dit is beleefder en ik moet me niet zo laten leiden door vermoeidheid?
ok, terug vrienden dan?



niet dat we ooit vrienden waren, maar kom

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 19 augustus 2010 om 23:10.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 23:17   #43
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
de veiligheid van een maatschappij is veel meer dan wapentuig en beschietingen hé. Dus zo eenvoudig is het niet.

Laat mij zo antwoorden:

in een onveilige omgeving zou ik willen dat de staat iedereen ontwapent.
in een veilige omgeving mogen de mensen voor mijn part met oorlogstuig rondlopen.
Maar wapencontrole is niet 'iedereen ontwapenen', maar simpelweg 'wapens illegaal maken'. Daaruit volgt niet dat niemand nog wapens heeft, he...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 23:22   #44
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

omdat ik de bron van onveiligheid in een samenleving niet leg bij wapens, zal ik dan ook nooit antwoorden op de simplistische vraag of een wapenverbod meer veiligheid zal brengen.

Hier in belgië voel ik mij perfect veilig, goed wetende dat mijn buurman een (laten we zeggen onvriendelijke) wapen in huis heeft.

Maar ergens in de Congolese rimboe zal ik al beginnen te huiveren als ik iemand zie naderen met een keukenmes.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 23:24   #45
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
omdat ik de bron van onveiligheid in een samenleving niet leg bij wapens, zal ik dan ook nooit antwoorden op de simplistische vraag of een wapenverbod meer veiligheid zal brengen.

Hier in belgië voel ik mij perfect veilig, goed wetende dat mijn buurman een (laten we zeggen onvriendelijke) wapen in huis heeft.

Maar ergens in de Congolese rimboe zal ik al beginnen te huiveren als ik iemand zie naderen met een keukenmes.
Maar ge zijt er toch voorstander van?

Erkennen dat een bepaalde factor meer of minder veiligheid creëert is niet hetzelfde als zeggen dat het de enige factor is die meespeelt. Dus neen; het is geen 'simplistische' vraag.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 23:25   #46
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

alles is ook natuurlijk relatief.

de stadsmensen zijn grotendeels ontwapent ( in dezelfe zin als bv ontkerkelijkt, dus niet letterlijk). zij associeren een wapen altijd met iets negatiefs. Een wapen is veelal uit hun leven geband.

Maar op andere plaatsen, meer landelijke gebieden, kan een wapen een doodgewone atribuut zijn, zoals bv voor ons een koffiezetmachiene een doodgewoon attribuut is.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 23:27   #47
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Maar ge zijt er toch voorstander van?
ja omdat ik van mening ben dat we niet al te blije tijden meemaken. daarom zou ik willen dat er echt een verbod op wapens komt zodat criminelen er niet gemakkelijk aan geraken.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 23:35   #48
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
ja omdat ik van mening ben dat we niet al te blije tijden meemaken. daarom zou ik willen dat er echt een verbod op wapens komt zodat criminelen er niet gemakkelijk aan geraken.
Ah, maar ge zegt dus 'ik wil dat criminelen minder eenvoudig aan wapens geraken'.

Bereik je dat door wapencontrole?

En bereik je niet een groter onevenwicht tussen wapens die criminelen hebben en de toegang tot wapens voor mensen die eerder het slachtoffer zullen zijn?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 23:49   #49
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ah, maar ge zegt dus 'ik wil dat criminelen minder eenvoudig aan wapens geraken'.
ja, dat zeg ik

Citaat:
Bereik je dat door wapencontrole?
neen, helemaal niet zelfs!

Citaat:
En bereik je niet een groter onevenwicht tussen wapens die criminelen hebben en de toegang tot wapens voor mensen die eerder het slachtoffer zullen zijn?
om die verstoorde evenwicht te herstellen zoek ik mijn heil bij de overheid. want op individuele basis kan jij gewoonweg geen veiligheid creeëren!

Ga jij op je eentje en je huis bewaken, en je familie en vrienden overal bewaken, en je bedrijf bewaken, en zelf paspoort controles aan grenzen en vlieghavens uitvoeren, en zelf douane gaan spelen, en op je eentje massa evenementen bewaken...

dat gaat toch niet. Op je eentje kan je niks doen.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 23:52   #50
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

op je eentje kan je je hoogstens op het moment zelf verdedigen maar dat betekent niet dat je dan ook recht heb laten gelden.

ga jij op je eentje, met je wapen in de aanslag, een politionele onderzoek uitvoeren en op je eentje op criminelen jagen en op je eentje een rechtzaak doen, en op je eentje een gevangenis runnen... dat gaat toch niet.

jezelf verdedigen =/= recht laten gelden
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 00:06   #51
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wel nee; niet echt.

Maar goed.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het vermoorden van heelder klassen - zoals Columbine - gebeurt uitsluitend op campussen die geheel ontwapend zijn.

De gevaarlijkste steden in de USA zijn de steden met de strengste wapencontroles. Alle plekken in de wereld die strengere wapencontrole invoeren - Jamaica als typevoorbeeld - worden gevaarlijker. Alle plekken die wapencontrole relaxer maken, worden veiliger.

De data is quasi unaniem tegen het ontwapenen van slachtoffers. De logica dicteert dat ook.
Niks logica dus.
__________________
Tout va bien.

Laatst gewijzigd door Pølle : 20 augustus 2010 om 00:06.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 00:08   #52
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Niks logica dus.
"De data is quasi unaniem tegen het ontwapenen van slachtoffers. "

Dat lijkt me nu wel degelijk heel logisch.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 00:21   #53
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Héél logisch. Want die ongevallen en een mogelijke geweldsspiraal, dat druist absoluut niet in tegen die logica. Nee hoor.

Begrijpt ge 't onderhand al wat?
__________________
Tout va bien.

Laatst gewijzigd door Pølle : 20 augustus 2010 om 00:22.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 00:26   #54
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Héél logisch. Want die ongevallen en een mogelijke geweldsspiraal, dat druist absoluut niet in tegen die logica. Nee hoor.

Begrijpt ge 't onderhand al wat?
Tuurlijk dat; maar dat neemt niet weg dat het heel onlogisch is om onschuldigen te ontwapenen.

Een pleidooi voor wapencontroles op café is nog iets anders, he.

Gij wilt die 2 zaken bij elkaar proppen, en dat moet ook, om het geheel te beoordelen. Maar daar had ik het helemaal niet over: 'k had het over het specifieke onderdeel dat het logisch is dat slachtoffers ontwapenen niet logisch is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 02:50   #55
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

A priori is niemand slachtoffer. Het ontwapenen kan ertoe bijdragen dat zij geen dader worden - hetzij door een ongeluk, of een verkeerde beslissing in the heat of the moment. Logisch.

Onschuldigen ontwapenen is onlogisch? Het verbod op eigenrichting vormt net een van de fundamenten van onze rechtstaat. Je weet evengoed als ik dat het toestaan van wapenbezit dat fundament hoe dan ook zal aantasten. We weten allemaal dat jij het niet hebt voor preventieve maatregelen en desnoods iedereen thuis van jou een atoombom mag hebben liggen; anderen weten beter.

Door iedereen die zich - normaliter - aan de wet houdt meteen een slachtoffer te noemen vertroebelt ge de discussie.

Zo zie je maar. Wat je standpunt ook is, je kan er meteen een plausibele uitleg voor verzinnen en die dan logisch noemen. Logica werkt zo echter niet, en net jij zou dat wel moeten weten, als filosoof.
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 03:03   #56
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Wat een gezeik hier eigenlijk. Ik vraag me af waarom ik hier nog post.
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 03:16   #57
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Wat een gezeik hier eigenlijk. Ik vraag me af waarom ik hier nog post.
Hebben we toch iets gemeen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 03:20   #58
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
We weten allemaal dat jij het (1) niet hebt voor preventieve maatregelen en (2) desnoods iedereen thuis van jou een atoombom mag hebben liggen
Dat zijn 2 fouten in 1 zin.

Voor iemand die claimt het klassiek liberalisme/libertarisme toch zo goed door te hebben, ben je toch wel enorm onwetend over de aanwezigheid en ruimte voor preventieve maatregelen en over de kritiek op kernwapens, hoor.

Citaat:
Door iedereen die zich - normaliter - aan de wet houdt meteen een slachtoffer te noemen vertroebelt ge de discussie.
'k snap niet goed waarom: mensen die zich aan de regels houden, lijken mij niets mis te doen. Het lijkt mij logisch dat hen ontwapenen geen goede zet is.

Hen ontwapenen kan inderdaad ervoor zorgen dat ze geen dader worden met het wapen dat je hen hebt afgenomen. Dat klopt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 03:36   #59
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat zijn 2 fouten in 1 zin.

Voor iemand die claimt het klassiek liberalisme/libertarisme toch zo goed door te hebben, ben je toch wel enorm onwetend over de aanwezigheid en ruimte voor preventieve maatregelen en over de kritiek op kernwapens, hoor.
Vertel. Libertarisme is toch gewoon het verabsoluteren van het recht op zelfbeschikking; je hebt hier zelf al genoeg commentaren nagelaten dat preventieve maatregelen uit den boze zijn omdat je dat recht daarmee schendt. Zelfs al loopt het dan voor 99% van de gevallen fout af, dan heb je toch het recht van die ene procent geschend, en dat was genoeg.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
'k snap niet goed waarom: mensen die zich aan de regels houden, lijken mij niets mis te doen. Het lijkt mij logisch dat hen ontwapenen geen goede zet is.
Bedoelde je slachtoffers van de wet, dan? Zelfs dan vind ik het niet echt een keurige omschrijving om in een discussie te gebruiken. Soit.
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 10:29   #60
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid
 
Kapitein Nemo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
ja omdat ik van mening ben dat we niet al te blije tijden meemaken. daarom zou ik willen dat er echt een verbod op wapens komt zodat criminelen er niet gemakkelijk aan geraken.
"Brussels gerecht vindt weer Kalasjnikov bij huiszoeking naar bende overvallers", DM 13/03/10

Voor alle duidelijkheid: een AK47 kun je niet kopen in een wapenwinkel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
om die verstoorde evenwicht te herstellen zoek ik mijn heil bij de overheid. want op individuele basis kan jij gewoonweg geen veiligheid creeëren!

Ga jij op je eentje en je huis bewaken, en je familie en vrienden overal bewaken, en je bedrijf bewaken, en zelf paspoort controles aan grenzen en vlieghavens uitvoeren, en zelf douane gaan spelen, en op je eentje massa evenementen bewaken...

dat gaat toch niet. Op je eentje kan je niks doen.
Je zou bijvoorbeeld wel een burgerwacht kunnen vormen.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be