Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 december 2015, 23:11   #81
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Punt 1
...
Punt 6
Zoals ik hier al dikwijls gezegd hebt, alles voor de bazen en niks voor de werkman of werkvrouw.
En om al deze punten te behouden wil de vakbond staken. Eigenlijk ben je dus ook tegen dat stakend krapuul ?
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 18:31   #82
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Neen, want ik behoor tot dat stakend krapuul.
En wie zijt gij om mij zo te noemen?
Ik ben een gewone werkman die opkomt voor zijn rechten maar daar hebben een heleboel mensen het op dit forum precies moeilijk mee.
En de meeste die hierop kritiek hebben weten niet waarover ze het hebben want ze werken niet bij de NMBS.
Werk je er niet, weet je niet waarover je praat.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 18:40   #83
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Wapper, de achterstallige dagen laten uit betalen. 35 kredietdagen van vorige jaren waarvoor ik gewerkt het laten uit betalen en daar dan bijna 50% belastingen op betalen?
Dus van mijn oorspronkelijke 35 kredietdagen word ik 17,5 dag vergoed dus moet ik 17,5 kredietdagen opgeven waarvoor ik al gewerkt heb in de vorige jaren.
En vandaag in de zevende dag Tim Pauwels die ook beweerd dat het maar gaat om 1 dag verlof.
Eersy Quickie, dan Sabien Lahaye B. en nu reporter Tim Pauwels.
Het gaat wel om meer dan 1 dag per jaar.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 18:53   #84
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Neen, want ik behoor tot dat stakend krapuul.
Je vertelde dat de punten waar gestaakt voor werd, enkel voor de bazen dienden. Dus, er wordt, volgens jou, een heel land lam gelegd, om enkel een groep bazen te steunen.

Citaat:
En wie zijt gij om mij zo te noemen?
Ik ben een gewone werkman die opkomt voor zijn rechten maar daar hebben een heleboel mensen het op dit forum precies moeilijk mee.
Ik ben een reiziger die een groot deel van jouw loon betaalt. Ik heb er helemaal geen probleem dat je opkomt voor je rechten. Dat kan echter op een andere manier, er zijn ook andere manieren dan de reiziger te pesten (gratis rijden, geen tickets controleren, met iedereen van de spoorwegen een protestmars of een sit-in bij het hoofdkwartier houden, ...). Ik heb jouw posts al vaak gelezen, in plaats van de slechte punten van jouw baas op te noemen, lach je met de klant en de reiziger. Je geniet er van dat de klant de dupe is. Posts als "hakke hakke tuut tuut, de reizigers zijn gestrand ofzoiets", om nog maar een van de laatste op te noemen. Nee, een werkman die opkomt voor zijn rechten is iets anders dan iemand die er van geniet dat je chaos creeert bij de mensen die jouw loon betalen. Genoeg reden om "stakend krapuul" aan te halen?

Citaat:
En de meeste die hierop kritiek hebben weten niet waarover ze het hebben want ze werken niet bij de NMBS.
Werk je er niet, weet je niet waarover je praat.
Ik heb al enkele keren achter de standpunten van de staking gestaan, maar niet achter deze punten. Recup verdienen als je ziek bent, dat ze verdomme niet beschaamd zijn om nog maar zoiets te vragen. "Te laat komen is werken. Als je de trein neemt om te 'gaan' werken bij de NMBS en de trein is te laat dan is het toch de fout van uw werkgever(NMBS) dat je te laat bent.". Maar als dat anderen overkomt is het niet zo erg meer he?

Een staking kan inderdaad, als laatste ultimatum, maar ik heb nog *nooit* een alternatieve actie van de vakbond gezien.

Voor de politiek (en ik ben zeker niet pro deze regering) is het alvast genoeg geweest, en voor mij als reiziger ook. Ik ben het lachen met de klant gigantisch beu. Het kan mij echt niet meer schelen, ik vraag zelfs geen vergoeding meer terug als ik een ticket heb gekocht. Ze mogen mijn geld verder gebruiken om de vakbonden te bestrijden.

Laatst gewijzigd door Tommeke : 13 december 2015 om 19:11.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 18:53   #85
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Neen, want ik behoor tot dat stakend krapuul.
Je vertelde dat de punten waar gestaakt voor werd, enkel voor de bazen dienden. Dus, er wordt, volgens jou, een heel land lam gelegd, om enkel een groep bazen te steunen.

Citaat:
En wie zijt gij om mij zo te noemen?
Ik ben een gewone werkman die opkomt voor zijn rechten maar daar hebben een heleboel mensen het op dit forum precies moeilijk mee.
Ik ben een reiziger die een groot deel van jouw loon betaalt. Ik heb er helemaal geen probleem dat je opkomt voor je rechten. Dat kan echter op een andere manier, er zijn ook andere manieren dan de reiziger te pesten (gratis rijden, geen tickets controleren, met iedereen van de spoorwegen een protestmars of een sit-in bij het hoofdkwartier houden, ...). Ik heb jouw posts al vaak gelezen, in plaats van de slechte punten van jouw baas op te noemen, lach je met de klant en de reiziger. Je geniet er van dat de klant de dupe is. Posts als "hakke hakke tuut tuut, de reizigers zijn gestrand ofzoiets", om nog maar een van de laatste op te noemen. Nee, een werkman die opkomt voor zijn rechten is iets anders dan iemand die er van geniet dat je chaos creeert bij de mensen die jouw loon betalen. Genoeg reden om "stakend krapuul" aan te halen?

Citaat:
En de meeste die hierop kritiek hebben weten niet waarover ze het hebben want ze werken niet bij de NMBS.
Werk je er niet, weet je niet waarover je praat.
Ik heb al enkele keren achter de standpunten van de staking gestaan, maar niet achter deze punten. Recup verdienen als je ziek bent, dat ze verdomme niet beschaamd zijn om nog maar zoiets te vragen. "Te laat komen is werken. Als je de trein neemt om te 'gaan' werken bij de NMBS en de trein is te laat dan is het toch de fout van uw werkgever(NMBS) dat je te laat bent.". Maar als dat anderen overkomt is het niet zo erg meer he?

Een staking kan inderdaad, als laatste ultimatum, maar ik heb nog *nooit* een alternatieve actie van de vakbond gezien.

Voor de politiek (en ik ben zeker niet pro deze regering) is het alvast genoeg geweest, en voor mij als reiziger ook. Ik ben het lachen met de klant gigantisch beu. Het kan mij echt niet meer schelen, ik vraag zelfs geen vergoeding meer terug als ik een ticket heb gekocht. Ze mogen mijn geld verder gebruiken om de vakbonden te bestrijden.

Laatst gewijzigd door Tommeke : 13 december 2015 om 19:10.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 18:53   #86
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Neen, want ik behoor tot dat stakend krapuul.
Je vertelde dat de punten waar gestaakt voor werd, enkel voor de bazen dienden. Dus, er wordt, volgens jou, een heel land lam gelegd, om enkel een groep bazen te steunen.

Citaat:
En wie zijt gij om mij zo te noemen?
Ik ben een gewone werkman die opkomt voor zijn rechten maar daar hebben een heleboel mensen het op dit forum precies moeilijk mee.
Ik ben een reiziger die een groot deel van jouw loon betaalt. Ik heb er helemaal geen probleem dat je opkomt voor je rechten. Dat kan echter op een andere manier, er zijn ook andere manieren dan de reiziger te pesten (gratis rijden, geen tickets controleren, met iedereen van de spoorwegen een protestmars of een sit-in bij het hoofdkwartier houden, ...). Ik heb jouw posts al vaak gelezen, in plaats van de slechte punten van jouw baas op te noemen, lach je met de klant en de reiziger. Je geniet er van dat de klant de dupe is. Posts als "hakke hakke tuut tuut, de reizigers zijn gestrand ofzoiets", om nog maar een van de laatste op te noemen. Nee, een werkman die opkomt voor zijn rechten is iets anders dan iemand die er van geniet dat je chaos creeert bij de mensen die jouw loon betalen. Genoeg reden om "stakend krapuul" aan te halen?

Citaat:
En de meeste die hierop kritiek hebben weten niet waarover ze het hebben want ze werken niet bij de NMBS.
Werk je er niet, weet je niet waarover je praat.
Ik heb al enkele keren achter de standpunten van de staking gestaan, maar niet achter deze punten. Recup verdienen als je ziek bent, dat ze verdomme niet beschaamd zijn om nog maar zoiets te vragen. "Te laat komen is werken. Als je de trein neemt om te 'gaan' werken bij de NMBS en de trein is te laat dan is het toch de fout van uw werkgever(NMBS) dat je te laat bent.". Maar als dat anderen overkomt is het niet zo erg meer he?

Een staking kan inderdaad, als laatste ultimatum, maar ik heb nog *nooit* een alternatieve actie van de vakbond gezien.

Voor de politiek (en ik ben zeker niet pro deze regering) is het alvast genoeg geweest, en voor mij als reiziger ook. Ik ben het lachen met de klant gigantisch beu. Het kan mij echt niet meer schelen, ik vraag zelfs geen vergoeding meer terug als ik een ticket heb gekocht. Ze mogen mijn geld verder gebruiken om de vakbonden te bestrijden.

Laatst gewijzigd door Tommeke : 13 december 2015 om 19:10.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 19:39   #87
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Tommeke, waarom hetzelfde 3 x posten?
Ik ben een werkman aan de NMBS die opkomt voor zijn rechten en daar hebben een heleboel mensen hier op dit forum het precies moeilijk mee.
Ik kom op voor de werkman of werkvrouw en zeker in het station waar ik werk en ik ben de ongelijkheid tussen bazen en werkvolk meer dan moe.
Maar als je zelf niet in die situatie bent en zelf niet bij de NMBS werkt dan kun je geen commentaar hebben want je weet niet waarover je praat.
Als nu de bazen van de NMBS en de minister van mobiliteit hun goesting gaan krijgen dan gaan de reizigers daar in de toekomst nog meer de dupe van zijn want 1 van de plannen is om werkvolk dat in pensioen gaat niet meer te vervangen.
Waar is daar de veiligheid dan?
En dan dat voorstel om zonder treinchef te rijden, waar is daar de veiligheid?
In de zevende dag hebben de Heer Schouppe en de Heer Desheemaecker hetzelf gezegd dat de NMBS terug 1 groep moet worden maar vroeger toen de NMBS nog 1 groep was en de Belgische politiek en de NMBS bazen wilden dat er drie groepen zouden komen, toen hebben de spoorbonden gezegd dat dit geen goed idee was.
Maar die drie groepen zijn er toch gekomen.
Werkvolk verdeeld over de drie groepen maar iedere groep zijn bazen en onderbazen.
Toen van drie groepen naar twee groepen met als gevolg dat iedere groep nog meer bazen had.
Schiet niet op de werkman of werkvrouw van de NMBS maar schiet op de bazen en de hele grote bazen van de NMBS want het is dank zij de inspanning van die werkman of werkvrouw dat er nog treinen rijden.
De Heer Schouppe is toen hij nog grote baas van de NMBS was verdacht van gesjoemel bij de NMBS, het gevolg is dat hij in de politiek is gegaan en dat alles in de doofpot is gestoken.
En de Heer Descheemaecker heeft na dat hij weg is gegaan als grote baas van de NMBS een ontslag vergoeding gekregen van 800.000€.
Hij had nochtans een royale pree als baas van de NMBS maar als een werkman of werkvrouw weggaat bij de NMBS dan krijgt hij of zij 0€ vergoeding.
Maar nu geven deze twee heren toch af op de NMBS, dan hadden zij het maar moeten veranderen toen zij baas waren van de NMBS.
En van diegene die hier commentaar hebben op mij, daar ben ik zeker van dat ze al hun verlof dit jaar hebben gehad, wel ik niet.
Ik sta zelf nog dagen achter van jaren ervoor.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 13 december 2015 om 19:45.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 19:45   #88
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Tommeke, waarom hetzelfde 3 x posten?
Ik ben een werkman aan de NMBS die opkomt voor zijn rechten en daar hebben een heleboel mensen hier op dit forum het precies moeilijk mee.
Ik kom op voor de werkman of werkvrouw en zeker in het station waar ik werk en ik ben de ongelijkheid tussen bazen en werkvolk meer dan moe.
Maar als je zelf niet in die situatie bent en zelf niet bij de NMBS werkt dan kun je geen commentaar hebben want je weet niet waarover je praat.
Als nu de bazen van de NMBS en de minister van mobiliteit hun goesting gaan krijgen dan gaan de reizigers daar in de toekomst nog meer de dupe van zijn want 1 van de plannen is om werkvolk dat in pensioen gaat niet meer te vervangen.
Waar is daar de veiligheid dan?
En dan dat voorstel om zonder treinchef te rijden, waar is daar de veiligheid?
In de zevende dag hebben de Heer Schouppe en de Heer Desheemaecker hetzelf gezegd dat de NMBS terug 1 groep moet worden maar vroeger toen de NMBS nog 1 groep was en de Belgische politiek en de NMBS bazen wilden dat er drie groepen zouden komen, toen hebben de spoorbonden gezegd dat dit geen goed idee was.
Maar die drie groepen zijn er toch gekomen.
Werkvolk verdeeld over de drie groepen maar iedere groep zijn bazen en onderbazen.
Toen van drie groepen naar twee groepen met als gevolg dat iedere groep nog meer bazen had.
Schiet niet op de werkman of werkvrouw van de NMBS maar schiet op de bazen en de hele grote bazen van de NMBS want het is dank zij de inspanning van die werkman of werkvrouw dat er nog treinen rijden.
Dat laatste klopt gedeeltelijk gezien het de werkmannen en werkvrouwen die elders werken de NMBS recht houden met hun belastingsgeld.

Anders waren jullie al zeer lang geleden bankroet gegaan.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 19:46   #89
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Maar de werkmannen en werkvrouwen die de NMBS draaiende houden door hun inspanningen betalen ook belastingen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 19:51   #90
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Wapper, de achterstallige dagen laten uit betalen. 35 kredietdagen van vorige jaren waarvoor ik gewerkt het laten uit betalen en daar dan bijna 50% belastingen op betalen?
50% belastingen?? En gij klaagt over uw loon?
Ik wil er voor tekenen...
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 19:52   #91
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar de werkmannen en werkvrouwen die de NMBS draaiende houden door hun inspanningen betalen ook belastingen.
Neen al de anderen betalen uw loon en belastingen want de opbrengst van de tickets is maar magertjes.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 19:58   #92
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Tommeke, waarom hetzelfde 3 x posten?
Ik kreeg een timeout op het forum, blijkbaar stond mijn post hier 3x en ik vond niet direct hoe ik er een kon weghalen.

Citaat:
Ik ben een werkman aan de NMBS die opkomt voor zijn rechten en daar hebben een heleboel mensen hier op dit forum het precies moeilijk mee.
De post stond er dan wel 3x, maar het was blijkbaar toch nog redelijk moeilijk om deze te lezen of te antwoorden. "Ik heb jouw posts al vaak gelezen, in plaats van de slechte punten van jouw baas op te noemen, lach je met de klant en de reiziger. Je geniet er van dat de klant de dupe is. Posts als "hakke hakke tuut tuut, de reizigers zijn gestrand ofzoiets", om nog maar een van de laatste op te noemen."

Ik heb vorig jaar 3 dagen vakantie gemist vorig jaar door jullie acties. Een andere keer kon ik 't werk van collega's die er niet geraakten oplossen, langer blijven. Als er dan nog een of andere kwibus begint te lachen met, we zullen wel cara pils drinken een een bbq'ke doen terwijl de reiziger in de kou staat (en daarentegen zelfs niet aanhaalt van "de baas zal misschien 2x nadenken), dan is voor mij de sympathie voorbij. Dan kunnen mij jullie redenen niet meer schelen. En nogmaals, dat is de reden om "stakend krapuul" te zeggen. Dat was toch de vraag, niet ?

Citaat:
Waar is daar de veiligheid dan?
Moehaha. Daar ging de staking niet echt om deze keer. Moet ik het deze keer 4x posten? Recup verdienen als je ziek bent, dat ze verdomme niet beschaamd zijn om nog maar zoiets te vragen.

Citaat:
De Heer Schouppe is toen hij nog grote baas van de NMBS was verdacht van gesjoemel bij de NMBS, het gevolg is dat hij in de politiek is gegaan en dat alles in de doofpot is gestoken.
En de Heer Descheemaecker heeft na dat hij weg is gegaan als grote baas van de NMBS een ontslag vergoeding gekregen van 800.000€.
Dit zijn uiteraard schandalige toestanden. Het is echter geen vrijgeleide om als vakbond ook het krapuul uit te hangen.

Citaat:
En van diegene die hier commentaar hebben op mij, daar ben ik zeker van dat ze al hun verlof dit jaar hebben gehad, wel ik niet.
Ik sta zelf nog dagen achter van jaren ervoor.
Ik zit in de prive, ik zit in hetzelfde schuitje hoor. Jij zit aan 35 dagen, ik zit denk ik aan 47 (en dat is echt waar). Ik ga ook niet zomaar akkoord met uitbetalen. We zitten ook in discussie met de directie hoe dit op te lossen. Zou je het leuk vinden als ik als "oplossing" de NMBS ga saboteren en jouw vakantiedagen onderuit haal, mocht dat kunnen? En dan nog vrolijk zingend enkele liedjes bedenk over het NMBS personeel?

Laatst gewijzigd door Tommeke : 13 december 2015 om 19:59.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 20:26   #93
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

35 kredietdagen achter van vorige jaren, 14 dagen verlof 2015 achter, 36 cv's achter van zaterdagen te werken in 2015 en 4 rusten van zondagen te werken dit jaar.
89 dagen achter.
Maar uw directie wil tenminste in discussie gaan, de grote bazen bij de NMBS en de Belgische politiek niet.
Die willen opleggen en niet meer in discussie gaan.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 20:44   #94
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
35 kredietdagen achter van vorige jaren, 14 dagen verlof 2015 achter, 36 cv's achter van zaterdagen te werken in 2015 en 4 rusten van zondagen te werken dit jaar.
89 dagen achter.
Maar uw directie wil tenminste in discussie gaan, de grote bazen bij de NMBS en de Belgische politiek niet.
Die willen opleggen en niet meer in discussie gaan.
Een echte discussie met de directie zou ik het nog niet noemen. Iedereen beseft tenminste wel dat het zo niet verder kan. Staken als men gewerkte recupdagen zou willen afnemen bij de NMBS is een reden die ik wel begrijp, en dat daar een akkoord moet worden voor gevonden, is duidelijk.

Reageer je ook op de andere punten die ik aanhaalde, of geef je toe dat het woord stakend krapuul eigenlijk niet echt verkeerd was? Kan je ook begrijpen dat ik als reiziger het door en door met jullie gehad heb? "Ik heb jouw posts al vaak gelezen, in plaats van de slechte punten van jouw baas op te noemen, lach je met de klant en de reiziger. Je geniet er van dat de klant de dupe is. Posts als "hakke hakke tuut tuut, de reizigers zijn gestrand ofzoiets", om nog maar een van de laatste op te noemen."

En de stakingen die nu zullen plaatsvinden, recup verdienen als je ziek bent, ik ben verdorie bereid om mijn vakantie van volgend jaar op te geven om jullie directie te steunen dat dit wordt gerectificeerd.

Laatst gewijzigd door Tommeke : 13 december 2015 om 20:44.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 21:05   #95
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Ik kan de reactie van u als reiziger zeker begrijpen maar u begrijpt mijn reactie duidelijk niet want ik ben volgens u stakend krapuul.
Ik heb toch ook geen kritiek op u en uw werk, waarom dan u wel op mij en mijn werk?
Kom morgen maar mee bij mij, ik begin weeral aan een periode van 7 opeenvolgende nachten.
En dan de reactie van dat de werkmannen bij de NMBS maar 160 dagen per jaar werken, ik heb alle dagen van dit jaar geteld die ik gewerkt heb en ik kom nu al uit op 216 dagen in 2015.
Daar gaan er nog 12 bijkomen dit jaar dus ik zit aan het totaal van 228 dagen gewerkt in 2015.
Dit verklaart ook waarom ik zoveel dagen achter sta.
En dit gaat in de toekomst nog erger worden want 1 van de plannen van de minister van mobiliteit en van de grote bazen bij de NMBS is om personeel dat in pensioen gaat word niet vervangen bij de NMBS.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 13 december 2015 om 21:08.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 21:09   #96
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

En dan de Belgische politiekers maar zeggen dat het personeel van de NMBS harder moeten werken.
Troef...
Bijgevoegde afbeelding(e)
 

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 13 december 2015 om 21:11.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 21:24   #97
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ik kan de reactie van u als reiziger zeker begrijpen maar u begrijpt mijn reactie duidelijk niet want ik ben volgens u stakend krapuul.
Dit gaat niet enkel over reiziger zijn:

- Omdat u geen alternatieven wil zoeken om uw baas onder druk te zetten.
- Omdat u publiekelijk de reiziger uitlacht (en van de redenen waarom jullie inderdaad stakend krapuul zijn volgens mij)
- Omdat u wil staken voor zaken die krankzinnig zijn (extra recup krijgen terwijl je ziek bent). Ik ben zelf werknemer, maar zou dit als baas ook niet pikken.

Citaat:
Ik heb toch ook geen kritiek op u en uw werk, waarom dan u wel op mij en mijn werk?
Daarom ook de vraag die ik stelde: zou u het leuk vinden als ik omwille van mijn problemen uw job begin te saboteren? Jammer genoeg heb ik die machtspositie niet. Maar stel dat u mijn positie nog begrijpt, zou u het dan logisch vinden dat ik u persoonlijk begin uit te lachen? Hakke hakke tuut tuut?

Citaat:
En dan de reactie van dat de werkmannen bij de NMBS maar 160 dagen per jaar werken, ik heb alle dagen van dit jaar geteld die ik gewerkt heb en ik kom nu al uit op 216 dagen in 2015.
Daar gaan er nog 12 bijkomen dit jaar dus ik zit aan het totaal van 228 dagen gewerkt in 2015.
Dit verklaart ook waarom ik zoveel dagen achter sta.
Dit punt begrijp ik wel. Maar het betekent niet omdat je het ergens niet mee eens bent, je de boel moet opblazen zoals ISIS gekken. Iedereen rondom je meenemen in de ontploffing en de slachtoffers uitlachen.

Je kan ook op een bepaald moment, misschien zelfs op het einde van het jaar, zeggen dat je recht hebt op die vakantie op te nemen. Dat kan iedereen zeggen. Alhoewel dat praktisch niet meer zal kunnen, kan je wel op je rechten staan. Op dat moment kan een vakbond *wel* optreden om te zorgen dat personeel hun vakantie kan opnemen. Dan zal de NMBS misschien een heel dure oplossing moeten zoeken (externen, extreme premies betalen), en anders liggen ze op dat moment heel de periode plat. Maar dan ligt het aan hun, en zullen ze de keer daarna wel beseffen om 2x na te denken.

En als die strijd niet wil strijden, kan je nog altijd ergens anders gaan werken ook.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 21:46   #98
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Daar gaan er nog 12 bijkomen dit jaar dus ik zit aan het totaal van 228 dagen gewerkt in 2015..
en als de nmbs ni verandert hebt ge binnenkort 355 dagen congé. dag 356 is dan een bezoekje aan de rva. dan kunt ge fluiten achter al uw verworven en onderhandelde bizarre rechten vd afgelopen 50j

dit is de typische discussie bij grote jongens

in de kelder lekken de leidingen, op de zolder lekt het dak en de dakdekker wil pas iets doen als de loodgieter iets doet en vice versa
de baas zit in het midden te hopen dat de staat het huis wel opnieuw zal redden en de schuldenput zal delven.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 23:44   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Neen, want ik behoor tot dat stakend krapuul.
En wie zijt gij om mij zo te noemen?
Ik ben een gewone werkman die opkomt voor zijn rechten maar daar hebben een heleboel mensen het op dit forum precies moeilijk mee.
En de meeste die hierop kritiek hebben weten niet waarover ze het hebben want ze werken niet bij de NMBS.
Werk je er niet, weet je niet waarover je praat.
Staak maar. Als het zo doorgaat, zal het enige recht je werkloosheidsuitkering zijn. Als de NMBS immers niet diepgaand hervormt, wordt ze binnenkort door de grote jongens meedogenloos buiten gespeeld. U zou toch moeten weten dat de liberalisering van het personenvervoer er binnenkort aankomt, he?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 23:47   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Ik ben een reiziger die een groot deel van jouw loon betaalt. Ik heb er helemaal geen probleem dat je opkomt voor je rechten. Dat kan echter op een andere manier, er zijn ook andere manieren dan de reiziger te pesten (gratis rijden, geen tickets controleren, met iedereen van de spoorwegen een protestmars of een sit-in bij het hoofdkwartier houden, ...). Ik heb jouw posts al vaak gelezen, in plaats van de slechte punten van jouw baas op te noemen, lach je met de klant en de reiziger. Je geniet er van dat de klant de dupe is. Posts als "hakke hakke tuut tuut, de reizigers zijn gestrand ofzoiets", om nog maar een van de laatste op te noemen. Nee, een werkman die opkomt voor zijn rechten is iets anders dan iemand die er van geniet dat je chaos creeert bij de mensen die jouw loon betalen. Genoeg reden om "stakend krapuul" aan te halen?
Dat sfeertje van "we gaan ze eens goed kloten" komt tamelijk veel voor bij een bepaald soort vakbondsmilitanten, hoor. Die mensen denken niet in termen van "we willen wat bereiken", maar gewoon "we gaan eens laten zien wie we zijn".

Bij de NMBS is de klant vaak geen koning en in de ogen van de vakbond bij de NMBS al zeker niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be