Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 april 2018, 15:55   #441
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Niet in die zin.
Ik ken wel een Tunesische vrouw (vriendin van mijn vrouw) die een zeker geloof heeft in God (iets in de zin van God ziet wat we doen) maar verder , niet naar de moskee gaat, niet deelneemt aan de ramadam, niet deelneemt aan het suikerfeest enz... en getrouwd is met een totaal ongelovige Belg.
Tja, als dat een moslima is, dan ben ik ook een christen.
Interessant.

Die zou mogen blijven van u?

De vraag is dan, waar trekt ge de grens...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 15:57   #442
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Bwa, ik ken ook wat mensen die "in God geloven" maar het scheppingsverhaal met een korreltje zout nemen. Dus ja, ik kan me wel voorstellen dat er ook moslima's zijn die wel in Allah geloven maar de Koran ook niet naar de letter volgen...
Maar die mensen geloven in een soort God, niet in de God van de Christenen.
Als men zichzelf molima noemt is men moslim, dus volgeling van Mo.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 16:38   #443
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Niet echt. Als er binnen het beperkt aantal moslims dat ik ken al een groot aandeel vrijgevochten moslims zit, is het dan verkeerd aan te nemen dat er meer zijn dan enkelingen? nee toch
https://en.wikipedia.org/wiki/Selection_bias
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 16:41   #444
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Interessant.

Die zou mogen blijven van u?

De vraag is dan, waar trekt ge de grens...
Simpel, je sluit alle moskeeën en bekijkt de reacties. Wie teveel van zijne tetter maakt: raus.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 16:43   #445
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
van mijn part mag elke Islamitische man zijn vrouw dezelfde waarde geven als zijn hond of geit, maar niet hier. (vooral jammer voor die vrouw). Hier hebben vrouwen en mannen gestreden voor die absolute gelijkwaardigheid. wie dat niet altijd en overal kan respecteren hoort hier niet thuis en trapt het best terug af of wordt best afgevoerd.
In Hongarije waar men een minimaal aantal moslims heeft werd 28% van de vrouwen als eens sexueel lastig gevallen.

Het Europees gemiddelde is 33%
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 16:56   #446
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ja ben ik niet blind voor; ik ga de (pakweg) 90% vrijgevochten moslims van alle moslims die ik ken niet extrapoleren naar de ganse moslimpopulatie. Er is zeker een bias in het sample van moslims die ik ken. Ik mag daarentegen wel concluderen dat het waarschijnlijk geen uitzonderingen zijn als de prevalentie onder een klein sample al vrij groot is.

Enfin, ze bestaan!
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 16:59   #447
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Simpel, je sluit alle moskeeën en bekijkt de reacties. Wie teveel van zijne tetter maakt: raus.
Daarmee ga je dan ook de vrijheid van onze vrijgevochten vriendin afpakken. Die doet nochtans geen vlieg kwaad.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 17:10   #448
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
en welke godsdient is de volgende?

tot we met een verplicht atheistische staat zitten, alle godsdiensten verboden.

Soviet-stijl.

Ziet ge niet welk domino-effect dat in gang zet?
Al gemerkt welk domino-effect de ongebreidelde tolerantie van uw soort tov islamieten in gang heeft gezet?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 11 april 2018 om 17:10.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 17:12   #449
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ja ben ik niet blind voor; ik ga de (pakweg) 90% vrijgevochten moslims van alle moslims die ik ken niet extrapoleren naar de ganse moslimpopulatie. Er is zeker een bias in het sample van moslims die ik ken. Ik mag daarentegen wel concluderen dat het waarschijnlijk geen uitzonderingen zijn als de prevalentie onder een klein sample al vrij groot is.

Enfin, ze bestaan!

Citaat:
Pew Research (2007): 26% of younger Muslims in America believe suicide bombings are justified.
35% of young Muslims in Britain believe suicide bombings are justified (24% overall).
42% of young Muslims in France believe suicide bombings are justified (35% overall).
22% of young Muslims in Germany believe suicide bombings are justified.(13% overall).
29% of young Muslims in Spain believe suicide bombings are justified.(25% overall).
Merk op hoe jongere moslims extremistischer zijn dan hun ouders.
Bron: http://www.pewresearch.org/files/old...ns.pdf#page=60


Citaat:
Half of all British Muslims think homosexuality should be illegal, poll finds
https://www.theguardian.com/uk-news/...ity-sharia-law

Citaat:
Onder de kop ‘Moslimextremisme: eerder regel dan uitzondering’ meldt de partij onder meer dat 70 procent van de Belgische moslims de regels van de Koran belangrijker vindt dan onze wetten.

Ongefundeerde propaganda van islamofobe vreemdelingenhaters? Neen. In de kleine lettertjes meldt het pamflet dat de bron van deze cijfers het Centrum voor Sociaal Onderzoek in Berlijn is. De gegevens komen uit een doorwrocht onderzoek dat twee jaar geleden werd gepubliceerd door professor Ruud Koopmans van het Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung (WZB), het grootste centrum voor sociaal onderzoek in Europa.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160607_02328719

Citaat:
Om fundamentalisten te identificeren, legde hij moslims drie stellingen voor: 'Moslims zouden moeten terugkeren naar de wortels van het geloof', 'Er is maar één interpretatie van de Koran en elke moslim zou zich daar aan moeten houden' en 'De regels van de Koran zijn belangrijker dan de regels van het land waar ik woon.' Ruim de helft van de bevraagde islamitische Belgen stemde in met alle stellingen.
https://www.demorgen.be/binnenland/-...list-b2344ae6/
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 17:20   #450
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.625
Standaard

Ik zeg niet dat er geen extremistische moslims zijn; ik zeg dat er ook niet-extremistische moslims bestaan. Best veel zelfs

Dus, nogmaals, moet onze hoofddoekloze vrijgevochten vrouw, die niks moet van extreme imams en wat nog allemaal, berecht/gedeporteerd worden als ze publiek durft te zeggen dat ze in Allah gelooft?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 17:23   #451
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Kan zeker wel hoor; een vrouw kan zich zonder problemen moslima noemen, aanhanger van de Islam en -stenig haar!- geen hoofddoek dragen.

Da's iets he!
Ik vind dat eerlijk gezegd een moeilijke discussie.

Wat maakt een moslim(a) een moslim(a)? Het loutere geloof in Allah is niet voldoende vermits Allah niet meer of niet minder betekend dan 'god'.

Indien het geloof in Allah voldoende is om een moslim(a) te zijn, dan is er geen enkel onderscheid met een katholiek.

Wat zijn dan de essentiële kenmerken die de islam onderscheiden?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 17:39   #452
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Best wel veel zelfverklaarde moefties in deze draad.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 17:56   #453
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Daarmee ga je dan ook de vrijheid van onze vrijgevochten vriendin afpakken. Die doet nochtans geen vlieg kwaad.
Veel Duitsers hebben in de periode 1933-1945 geen vlieg kwaad gedaan. Toch werd Duitsland gedenazificeerd.

Je moet niet naar individuen kijken maar naar groeps-effecten.

Omdat mensen sociale wezens zijn die hun omgangsvormen aanpassen aan elkaar, zal datgene wat hen van elkaar onderscheidt weinig rol spelen in hun dagelijkse omgang.

Wanneer echter een groep mensen erachter komt dat ze een gemeenschappelijke interesse hebben (bijvoorbeeld, een nieuw samengesteld team in een werkomgeving komt er na enkele dagen achter dat een meerderheid onder hen supporter is van AA Gent, of Star Wars-fanaat) dan zullen die onderwerpen al gauw dagelijks de revue passeren tijdens sociale interacties binnen die groep.

De onopvallende maar constante aanwezigheid van het thema "AA Gent" of "Star Wars" tegen een achtergrond van honderden andere voorbijgaande onderwerpen zal ervoor zorgen dat die AA Gent-supporters of Star Wars-fanaten hun voorkeur - zonder het zelf te beseffen - gaandeweg steeds belangrijker gaan vinden. Meer zelfs, de groep zal andere (voorheen onverschillige) individuen mee op sleeptouw nemen in haar gezamenlijke obsessie.

Het is een beetje zoals de aantrekkingskracht van de Maan. Onmerkbaar voor ons, en ook een liter zeewater laat er zich niet door beïnvloeden. Maar op grote schaal krijgt die kleine, constante invloed wel oceanen in beweging. Op een heel voorspelbare manier. Zonder ook maar één dag over te slaan.

Zo is het ook met ideologiën. Die hebben vooral invloed op groepen van mensen. Hoe groter de groep, hoe groter de invloed.

Individuen aanhalen als argument dat de islam als ideologie deugt, is zoals onder de pier van Blankenberge gaan zitten met een glas water in je hand en zeggen: "Kijk, de getijden bestaan niet want dit water beweegt niet!", terwijl je ondertussen verdrinkt in de opkomende vloed.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 19:22   #454
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als de EU een beetje opschuift richting visegrad, met idd een gezamenlijke en effectieve bewaking van de buitengrenzen en een gedeelde kost daarvan, dan denk ik dat er al veel van de wrevel weggenomen wordt ... ook en niet in t minst bij Italianen en Grieken die daar toch ook met een gigantisch probleem over zitten...
Denk ik ook.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 19:34   #455
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Niet in die zin.
Ik ken wel een Tunesische vrouw (vriendin van mijn vrouw) die een zeker geloof heeft in God (iets in de zin van God ziet wat we doen) maar verder , niet naar de moskee gaat, niet deelneemt aan de ramadam, niet deelneemt aan het suikerfeest enz... en getrouwd is met een totaal ongelovige Belg.
Tja, als dat een moslima is, dan ben ik ook een christen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Interessant.

Die zou mogen blijven van u?

De vraag is dan, waar trekt ge de grens...
Die zou zelfs van mij mogen blijven. Maar al wat nog maar van ver naar islam ruikt zou kunnen vertrekken. Bij deze heb je de grens.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 19:40   #456
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
sterk geargumenteerd!
echt een waardevolle bijdrage.
Van sommige klanten hier mag je daarop niet echt hopen
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 19:46   #457
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Euhm, nee geen idee. Hoeveel mensen en welke uitspraak precies?

Leg eens uit?



Nee ook geen idee eigenlijk. Hoeveel mensen en welke uitspraken precies?

(enneuh, welke dictatuur van links? Is er een linkse dictatuur nu?...)
Ofwel ben je te weinig op de hoogte van hoe het er in onze maatschappij aan toe gaat, ofwel ben je een gepatenteerde 'wegkijker'. In beide gevallen zou het voor mij verloren moeite zijn er te veel tijd in te steken.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 19:53   #458
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Mja, ik volg enigszins. Het punt dat ik wil maken is dat de "verdedigende reactie" die er nu leeft overdreven is en zélf schadelijker voor de democratie dan de vermeende bedreiging van moslimextremisme.
'vermeende' bedreiging van moslimextremisme. Ben je zeker dat je ernstig wil worden genomen?
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 20:02   #459
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ziet ge niet dat het niet correct benoemen van het probleem Islam een veel groter risico inhoudt ???
Zo zijn die linkse jongens wel. Als ze de wijkagent op straat zien denken ze dat de politiestaat om de hoek loert. Maar zelfs na enkele moordende aanslagen door religieuze fundamentalisten spreken ze nog van een vermeende moslimdreiging.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 20:07   #460
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Veel Duitsers hebben in de periode 1933-1945 geen vlieg kwaad gedaan. Toch werd Duitsland gedenazificeerd.
Die analogie met de nazi's is behoorlijk misplaatst. Waren het immers niet de nazi's die dmv het criminaliseren van een bepaalde godsdienstige groep (Joden) de aanleiding vonden om de totale macht te grijpen?

En nu is het de beurt aan de moslims -alle moslims, niet de extremisten- om aanleiding te geven voor een nieuwe totalitaire onderstroom.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Je moet niet naar individuen kijken maar naar groeps-effecten.

Omdat mensen sociale wezens zijn die hun omgangsvormen aanpassen aan elkaar, zal datgene wat hen van elkaar onderscheidt weinig rol spelen in hun dagelijkse omgang.

Wanneer echter een groep mensen erachter komt dat ze een gemeenschappelijke interesse hebben (bijvoorbeeld, een nieuw samengesteld team in een werkomgeving komt er na enkele dagen achter dat een meerderheid onder hen supporter is van AA Gent, of Star Wars-fanaat) dan zullen die onderwerpen al gauw dagelijks de revue passeren tijdens sociale interacties binnen die groep.

De onopvallende maar constante aanwezigheid van het thema "AA Gent" of "Star Wars" tegen een achtergrond van honderden andere voorbijgaande onderwerpen zal ervoor zorgen dat die AA Gent-supporters of Star Wars-fanaten hun voorkeur - zonder het zelf te beseffen - gaandeweg steeds belangrijker gaan vinden. Meer zelfs, de groep zal andere (voorheen onverschillige) individuen mee op sleeptouw nemen in haar gezamenlijke obsessie.
Interessant.

Het identitaire argument geldt ook voor andere ideologische kiemen. Die vrijgevochten moslima kan zich waarschijnlijk veel meer vereenzelvigen met gelijkgestemden die zich hebben losgerukt eerder dan haar islamitische roots waar ze zich net van heeft losgerukt. waarom zou het waarschijnlijker zijn dat ze meer aangetrokken zal worden tot een religieus fanatisme eerder dan nieuw verworven vrijheden?

Ik zie bvb. een Zuhal Demir niet snel terug "verleid" worden om een hoofddoek te dragen.

Ik verwacht zelfs een averechts effect bij een verbod: verbied de islam en eerder gematigde moslims zullen hun identiteit net meer vinden in het moslim zijn. Iets dergelijks zagen we al bij het verbod op het Vl Blok wat het gereïncarneerd Vl Belang alleen maar heeft versterkt. We willen toch geen verdere extremisering van de islam zeker?...

Bovendien, als het risico voldoende aanleiding zou zijn om "preventief" bepaalde ideologieën te onderdrukken, dan kom je weer op dat hellend vlak terecht: vanaf wanneer is het legitiem te verbieden.

In feite geef je daarmee de vrijheid aan de machthebber om onder het mom van toekomstig risico (geen actueel risico!) individuele vrijheden af te nemen.

Ge ziet toch ook welke gevaren dat met zich meebrengt.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be