Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2018, 06:58   #81
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Terwijl families janken,politici elkaar overtreffen in bloeddorstige cretologie en "de Italiaanse burgers" ,hun eigen anarchistische neigingen (bewezen door decennialang idioot stemgedrag) negeren om een duit in het verbale zakje te doen.......blijken uitgerekend bij de weguitbater de koelste hoofden te zitten...

Er MOET,dringend,een nieuwe brug komen...het verkeersinfarct moet nu al formidabel zijn....verkeersbehoeften stoppen niet...

Dus zal er,binnen het jaar volgens de plannen,een nieuwe,stalen,brug gaan komen.....

In dergelijke korte termijn kan een brug hoogstens "tijdelijk" zijn,maar er is geen keus....

Waar zal de financiering van een DEFINITIEVE brug vandaan gaan komen?


Of zullen we binnen 60 jaar dat ding daar nog steeds zien staan?
En beneden nog steeds die wriemelende massa bewoning en de broksteukken van het recente voorval ertussen?

Italiaantjes?
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 19 augustus 2018 om 07:01.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 08:19   #82
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.520
Standaard

@kelt
Geld is geen probleem, want de EU heeft al eerder een miljard Euro of meer, gereserveerd voor de Italiaanse wegen. Het probleem zal zijn om de smeergelden onzichtbaar te verdelen met ieders welbevinden terwijl de hele wereld toekijkt.

Ik ben benieuwd hoe de onderdelen van de nieuwe brug zullen worden aangevoerd. Over het viaduct dat nog overeind staat? Ik denk dat het minstens drie jaar gaat duren voor de verbinding hersteld is. Maar er zijn ook plannen om het heke traject af te breken. Dat lijkt mij het beste en daar kan men nog lang op studeren voor er iets gebeurt.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 09:31   #83
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.439
Standaard

Had het maar de brug over de Bosporus geweest.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 09:50   #84
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Had het maar de brug over de Bosporus geweest.
Ik heb een flauw vermoeden dat het ''een brug te ver" was en men zich er serieuze vragen mag over stellen of het hele bouwwerk wel naar behoren gezet is geweest.

Het blijft verschrikkelijk wat die mensen hebben meegemaakt.

Nu is men naar alle waarschijnlijkheid naarstig op zoek om iemand aan te wijzen als schuldige voor het voorval.

Tal van brugbouwwerken in de wereld hebben steun van kabels.

Golden Gate, kabelbrug Rio & Antirrio ... vele andere.

Het lijkt mij ook 'gemakkelijker' om een kabel te vernieuwen bij een probleem dan een betonrot, corrosie in metaal probleem op te lossen.

Ik ben er wel niet in thuis in die materie.

Langs deze weg wil ik het niet nalaten de familieleden van de slachtoffers het hart onder de riem te steken.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 augustus 2018 om 09:51.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 10:56   #85
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik heb een flauw vermoeden dat het ''een brug te ver" was en men zich er serieuze vragen mag over stellen of het hele bouwwerk wel naar behoren gezet is geweest.

Het blijft verschrikkelijk wat die mensen hebben meegemaakt.

Nu is men naar alle waarschijnlijkheid naarstig op zoek om iemand aan te wijzen als schuldige voor het voorval.

Tal van brugbouwwerken in de wereld hebben steun van kabels.

Golden Gate, kabelbrug Rio & Antirrio ... vele andere.

Het lijkt mij ook 'gemakkelijker' om een kabel te vernieuwen bij een probleem dan een betonrot, corrosie in metaal probleem op te lossen.

Ik ben er wel niet in thuis in die materie.

Langs deze weg wil ik het niet nalaten de familieleden van de slachtoffers het hart onder de riem te steken.

Denkt u dat de familieleden van de slachtoffers hier op het forum uw steunbetuiging en bijbehorende kaarsjes zullen opmerken?
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 11:13   #86
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Denkt u dat de familieleden van de slachtoffers hier op het forum uw steunbetuiging en bijbehorende kaarsjes zullen opmerken?
Misschien wel, misschien ook niet wie weet?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2018, 17:57   #87
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.520
Standaard Tielse tuibrug

Er zijn heel wat bruggen gebouwd die meer of minder lijken op de Morandibrug en burgers vragen zich af of die wel veilig zijn. Zo ook de brug bij Tiel in Gelderland (NL) die is gebouwd in 1972 (!) met een hoofdoverspanning van 267 m. De Provincie is niet bang dat deze het risico loopt van de Morandibrug o.a. omdat deze brug "goed is onderhouden". Ja, ja, de oorzaak van de instorting van de Marandi-brug is al bekend bij de Provinciale Staten van Gelderland.


Tuibrug - De Ponte Morandi en de Prins Willem-Alexanderbrug bij Tiel zijn in enkele opzichten vergelijkbaar. Beide verbindingen zijn gebouwd volgens het principe van een tuibrug, waarbij het brugdek door middel van kabels opgehangen is aan één of meerdere pijlers. De Ponte Morandi was tot het moment van instorting 1182 meter lang, de Prins Willem-Alexanderbrug is zelfs nog langer: 1419 meter.

Toch kan zich in Tiel niet zo'n situatie voordoen als dinsdag in Genua, zegt de Provincie Gelderland. 'De omstandigheden waarop deze bruggen functioneren zijn verschillend', legt woordvoerder Marga Nijenhuis desgevraagd uit. 'Het gaat hierbij over de staat van onderhoud, verkeersintensiteit en het klimaat waar de bruggen zich in bevinden.'
Toch lijkt het mij raadzaam om de eigenschappen van deze brug te onderzoeken in een digitaal model. Want een valwind op een overspanning van 267m is niet voor de poes. En de harde ophangpunten zullen na 50 jaar wel iets van hun stevigheid hebben verloren.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2018, 17:58   #88
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Kan ook vermoeing zijn geweest icm betonrot.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 22:03   #89
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.520
Standaard De Morandi-brug was toch onveilig (!?)

Een vreemde ontwikkeling doet zich voor in dit brugdrama. De beheerder van de brug zou in februari in een brief aan het ministerie van infrastructuur hebben gemeld dat de brug onveilig was. Dat is in tegenspraak met eerdere beweringen van "Autostrade". Het zwartepieten gaat een nieuwe fase in. De brief was gericht aan een afdeling van het ministerie die wordt geleid door Vincenzo Cinelli, die is benoemd door minister Toninelli.
Het bedrijf dat de ingestorte brug in Genua beheerde, Autostrade, wist in februari al dat de brug niet veilig was. Volgens het Italiaanse tijdschrift L'Espresso stuurde de wegbeheerder een brief naar het ministerie van Infrastructuur waarin dat stond. De brug stortte in op 14 augustus - NOS.
Dat is nog erg vaag allemaal. Is die brief verstuurd? Wat stond er precies in? Wat was de reactie van het ministerie? Als een brug onveilig is, stuur je dan een brief of sluit je de brug?

Laatst gewijzigd door Piero : 29 augustus 2018 om 22:05.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2018, 23:09   #90
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.520
Standaard Kan het in Nederland ook gebeuren?

Natuurlijk kan het in Nederland ook gebeuren. Daar storten betonnen garages in nog voor ze gereed zijn. En ook als ze al in gebruik genomen zijn staan ze plotseling op instorten. Nu weer in Almere. De garage voor 400+ auto's is uit voorzorg gesloten en de auto's die er in staan mogen er niet uit gereden worden. Het zijn vreemde tijden.

https://nos.nl/artikel/2249844-parke...-scheuren.html
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2018, 23:14   #91
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Italianen, het zijn een soort van varkens die pizza's bakken.

Lui, laf en corrupt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 04:22   #92
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.604
Standaard t'Had een A'pense slogan moeten zijn:

Morandini: een gemiste kans van Kris Peeters om een brug te bouwen in A'pen!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be