Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 januari 2019, 21:52   #21
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wapens gaan niet per ongeluk af.

Hij was op een voertuig vol met passagiers aan het schieten.
Zo maar... Hij kon zijn lusten niet meer de baas...
Ga dat elders verkopen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 21:55   #22
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
campagne voeren met kinderlijken

typisch links
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 21:57   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het maakt niets uit dat ze uit vrije wil zijn ingestapt. Elke bus/taxi/wat dan ook passagier stapt uit vrije wil in.

Je gaat voorbij aan het punt, de chauffeur gijzelt zijn passagiers als hij gaat lopen van de politie.

Het beste dat de politie dan kan bedenken is op de gijzelaars schieten, je stelt je daar geen vragen bij?
Blijkbaar gaat gij voorbij aan het feit dat ze niet instappen in een bus of taxi maar bij een smokkelaar, koelwagen.
Die ouders brengen dus bewust hun kinderen in gevaar.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 21:59   #24
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoeveel dode kinderen om zo'n voertuig te stoppen vindt je aanvaardbaar?
Dat zou je beter vragen aan onze beleidvoerders die toegestaan hebben dat heel die onmenselijke toestanden zich konden installeren...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 22:00   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je gaat voorbij aan het punt, de chauffeur gijzelt zijn passagiers als hij gaat lopen van de politie.
De beste manier om gijzelingen zinloos te maken is telkens er een gijzeling gebeurt, iedereen neer te lappen. Dat is de Russische methode, en men dient het na te geven, ze werkt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 22:00   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoeveel dode kinderen om zo'n voertuig te stoppen vindt je aanvaardbaar?
Hoe meer hoe liever. Snotjongeren zijn er in overvloed. Hoe minder anderen er zijn, hoe beter voor de onze.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 januari 2019 om 22:01.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 22:00   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoeveel dode kinderen om zo'n voertuig te stoppen vindt je aanvaardbaar?
Geen enkel, de ouders kunnen niet streng genoeg gestraft worden/
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 22:16   #28
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoeveel dode kinderen om zo'n voertuig te stoppen vindt je aanvaardbaar?
Is het "aanvaardbaar" dat je illegaal met een klein kind, in gezelschap van een troep andere illegalen in een smokkelwagen ongevraagd een land binnendringt, op dringend verzoek van de politie niet wilt stoppen en dan nog eens het lef hebt om verontwaardigd te zijn wanneer er geschoten wordt?
De politie was hier volledig in haar recht. De verantwoordelijkheid en de gevolgen van hun misdadig gedrag ligt bij de ouders.

Ik ben het kotsbeu dat er hier dan nog eens "op politiek-correcte wijze" gepoogd wordt de schuld op onze nek te schuiven. Hier illegaal binnensijpelen is gewoon een misdaad. Punt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 22:51   #29
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Is het "aanvaardbaar" dat je illegaal met een klein kind, in gezelschap van een troep andere illegalen in een smokkelwagen ongevraagd een land binnendringt, op dringend verzoek van de politie niet wilt stoppen en dan nog eens het lef hebt om verontwaardigd te zijn wanneer er geschoten wordt?
De politie was hier volledig in haar recht. De verantwoordelijkheid en de gevolgen van hun misdadig gedrag ligt bij de ouders.

Ik ben het kotsbeu dat er hier dan nog eens "op politiek-correcte wijze" gepoogd wordt de schuld op onze nek te schuiven. Hier illegaal binnensijpelen is gewoon een misdaad. Punt.
Ik deel bij deze uw mening.

Het was ook niet de eerste keer dat de ouders de 'dodentocht' ondernomen hadden en in verschillende landen de deur gewezen waren.

“Mawda werd eerder uit koelwagen bevrijd”
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 januari 2019 om 22:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2019, 08:58   #30
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
N-VA-HOOFDKWARTIER BESMEURD MET TEKST ‘MAWDA, KILLED BY N-VA POLITICS’


Het nationale hoofdkwartier van N-VA in centrum-Brussel werd vannacht besmeurd door vandalen, dat meldt staatssecretaris Theo Francken op Twitter. De inkomhal van het gebouw werd beklad met rode verf. Op de deuren en ramen werd herhaaldelijk de tekst “Mawda, killed by N-VA politics” geschreven.

Mawda is het Koerdische meisje dat bij een achtervolging op de E42 in mei per ongeluk werd doodgeschoten door een politieman. Staatssecretaris Theo Francken liet er op Twitter weinig twijfel over bestaan wie hij verantwoordelijk acht voor de vandalenstreek. ”Extreemlinks en opengrenzenactivisten worden agressiever en agressiever”, schrijft hij. “Links mag alles.”

De N-VA zal klacht indienen wegens vandalisme.



Waar gaat dat heen met dat Links Gespuis?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2019, 09:06   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Ik dacht dat het onderwerp van de draad was dat een gebouw zwaar bevuild werd, zodat het moet gepoetst worden met chemische en vervuilende producten, om iets aan te klagen dat hoort aangeklaagd te worden op twee vlakken: het gerechtelijke en het politieke.

Het kon volstaan voor de vandalen om een betoging te organiseren voor hun politieke aanklacht.
Het kon volstaan om zich in te spannen voor politieke partijen die niet zo strikt zijn inzake immigratievoorwaarden.

Maar neen. Ze moesten zich gedragen als letterlijke vuilspuiters.

Komen ze uit dezelfde nest als zij die angst zaaien door poederbrieven te versturen?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2019, 11:09   #32
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Zo'n dingen hoor ik vaak tegenwoordig.
Ik vraag me dan steeds af of men eigenlijk beseft dat we het hier nog wel altijd over mensen hebben. Mensen met ouders, kinderen, familie, vrienden,...

Ligt het aan mij of is het echt gewoon puur mensonwaardig om te stellen dat men wat vaker mensen zou moeten afknallen?
Gewoon omdat die mensen niet aan deze kant van onze grens geboren zijn?
En omdat ze zoeken naar een beter leven, ergens op deze aardkloot.

Voor mij hoeven ze ook niet allemaal naar hier te komen, ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat dat niet kan maar stellen dat ze moeten 'afgeknald' worden gaat mij te ver.

Men is tegenwoordig meer verontwaardigd als er een varken in een slachthuis afgeknald wordt dan dat dat met mensen zou gebeuren.

Pure waanzin.
Aangewakkerd door een stel op stemmengewin gefocuste politiekers die de boel zonder schaamte zo erg willen polariseren tot op een punt dat men zelfs niet meer kijkt op een dode meer of minder.
Meer nog; tot men blijkbaar hoopt op een dode meer.

Mensonwaardig. Iemand willen (laten) afknallen vanwege zijn afkomst. Geen haar beter dan een moslimterrorist die omwille van zijn geloof iemand afknalt. Maar wel blank, katholiek en Belg in hart en nieren.

Zum kotzen.
u heeft gelijk..willen dat nog meer kinderen worden afgeknald is walgelijk.
Maar toch vindt ik dat ouders wel degelijk verantwoordelijkheid dragen, er is verschil tussen een veilig land zoeken en zelf je toekomst opbouwen of het shoppen naar landen waar je zoveel mogelijk krijgt wat je wilt.
Dat laatste deden die ouders, en dat heeft voor de hele situatie gezorgd.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2019, 11:46   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er zijn landen en staten waar men - de politie - de achtervolging staakt als die gevaar kan opleveren voor derden.

...
Er zijn ook criminelen die zich overgeven, in plaats van op een flik in te rijden.

Wat zouden de ouders van dat kindje geriskeerd hebben met zich over te geven? Een volgend bevel om het land te verlaten, meer niet.

Wat zou de chauffeur geriskeerd hebben? Een veroordeling als mensensmokkelaar.

Waarom hebben de ouders van het kindje van bij de eerste snelheidsovertreding bij het wegrijden van de eerste flikkencontrole niet geëist om hun kind en henzelf niet langer in levensgevaar te houden?


Maar nogmaals, we zijn de draad van destijds aan het herhalen.

Nu gaat het over het nut en het waarom van gevels bekladden met verf.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2019, 11:56   #34
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De discussie hier rond is toch al meermaals gevoerd.

De vuiligheid (ouders van het kind) hadden al meermaals het leven van hun kind(eren) op spel gezet.

En wat moeten agente doen om een vluchtende bestelwagen te stoppen?
Gewoon de hand opsteken of wat?
volgen tot die moest gaan tanken? ... opties genoeg.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2019, 12:01   #35
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er zijn landen en staten waar men - de politie - de achtervolging staakt als die gevaar kan opleveren voor derden.

Laat staan kinderen doodschieten.

Die passagiers zijn op het moment dat de chauffeur niet stopt effectief gegijzeld, in welk land doen ze dat? Wat gijzelaars doodschieten, die chauffeur moet ze maar niet gijzelen...
wie even dit politieoptreden los kan koppelen van wie of wat, ziet wel dat Xenophon hier gelijk heeft hoor.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2019, 12:01   #36
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het maakt niets uit dat ze uit vrije wil zijn ingestapt. Elke bus/taxi/wat dan ook passagier stapt uit vrije wil in.

Je gaat voorbij aan het punt, de chauffeur gijzelt zijn passagiers als hij gaat lopen van de politie.

Het beste dat de politie dan kan bedenken is op de gijzelaars schieten, je stelt je daar geen vragen bij?
en hierover ook overigens.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2019, 12:03   #37
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zijn ook criminelen die zich overgeven, in plaats van op een flik in te rijden.

Wat zouden de ouders van dat kindje geriskeerd hebben met zich over te geven? Een volgend bevel om het land te verlaten, meer niet.

Wat zou de chauffeur geriskeerd hebben? Een veroordeling als mensensmokkelaar.

Waarom hebben de ouders van het kindje van bij de eerste snelheidsovertreding bij het wegrijden van de eerste flikkencontrole niet geëist om hun kind en henzelf niet langer in levensgevaar te houden?


Maar nogmaals, we zijn de draad van destijds aan het herhalen.

Nu gaat het over het nut en het waarom van gevels bekladden met verf.
als Theo nen borstel had gepakt ipv zijn telefoon om te twitteren, dan was het al opgekuist ook hé Schoof.
mja, politiekers en hun handen effectief uit de mouwen steken ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2019, 14:55   #38
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
u heeft gelijk..willen dat nog meer kinderen worden afgeknald is walgelijk.
Mijn dank voor een menselijke toets in draden als deze.

Citaat:
Maar toch vindt ik dat ouders wel degelijk verantwoordelijkheid dragen, er is verschil tussen een veilig land zoeken en zelf je toekomst opbouwen of het shoppen naar landen waar je zoveel mogelijk krijgt wat je wilt.
In het geval van het doodgeschoten meisje geef ik graag volmondig toe dat de verantwoordelijkheid daar bij de chauffeur en niet bij de politieagent ligt.
Maar ik kan echt mensen niet veroordelen omdat ze zoeken naar geluk. Want dat is in principe de doelstelling van het leven.
En eveneens ben ik niet bereid om te geloven dat elke vluchteling naar hier komt 'om zo veel mogelijk te krijgen zonder er iets voor terug te moeten doen'.

Ja, er zullen er tussen zitten maar ze komen lang niet allemaal omdat ze de profiteur willen uithangen.
Want als dat de maatstaf wordt kunnen we de sociale voorzieningen hier ook wel afschaffen.
Dop, ziekenkas,... er wordt volop van geprofiteerd. Ook door Belgen.
Maar voor degenen die het echt nodig hebben is het wel levensnoodzakelijk.



Citaat:
Dat laatste deden die ouders, en dat heeft voor de hele situatie gezorgd.
Dat is zo. De ellende is begonnen bij de weigering om te stoppen voor die agent.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2019, 15:01   #39
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wie even dit politieoptreden los kan koppelen van wie of wat, ziet wel dat Xenophon hier gelijk heeft hoor.
Er zijn landen...
Kan dat zijn dat België tot voor een paar jaren zo een land was???
Vreemd hoe komt het dat het dat vandaag niet meer is???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2019, 15:02   #40
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Men moet beginnen beseffen dat "mensen" niks waard zijn. Er is overaanbod van. Veel te veel. Iets dat schaars is, is veel waard. Iets dat in overvloed aanwezig is, is niks waard. Iets waar teveel aan is, heet afval. Er zijn teveel mensen op aarde, mensen zijn dus afval geworden.
Deze denkwijze ("mensen zijn niks waard" en "mensen zijn afval") gaat mij veel te ver.
Waarde is trouwens iets wat mensen ergens aan geven. Het is geen natuurlijke grootheid.
ALs een mensenleven voor jou dus 'niks waard is' is het omdat jij dat vind, niet omdat dat zo bepaald is.



Citaat:
Ik vind dat normaal dat zij dat proberen, en ik vind dat normaal dat wij voor ons stuk veroverde aardkluit hard vechten ; het leven is een gevecht waar de bedoeling van is om *meer* te overleven dan anderen - wat wil zeggen dat je dus anderen meer omzeep moet helpen dan jezelf.
Ons stuk 'veroverde' aardkluit?
Op wie hebben wij dat veroverd? De Merovingers? De Neanderthalers?

Citaat:
Natuurlijk is er een minimum aantal mensen nodig om een samenleving te hebben, maar dat aantal is VER VER VER overschreden. Met 100 keer minder op deze aardkluit zou het stukken beter leven zijn. Er is dus geen enkele reden om een willekeurige andere mens levend willen te zien. Enkel naasten, vrienden en familie, de kleine kring waar men empathische banden mee heeft, zijn te verkiezen om levend te blijven - de rest gaat beter dood.
Ik vind dit een gevaarlijke gedachtegang. Doet mij denken aan een Oostenrijker met een snorretje.
Wie gaat er trouwens bepalen wie er weg moet en wie niet?

Citaat:
Het zachtzoete ideetje dat wij elkaar niet zouden moeten afmaken is wat ons naar onze eigen ondergang zal brengen. Natuurlijk zijn wij allemaal dodelijke vijanden van elkaar.
Dat is bullshit.
Wij zijn helemaal geen vijanden van elkaar.
Want, en dat gaf ik eerder ook al aan, roei al je vijanden maar eens uit tot je alleen over blijft. Je leven gaat er niet beter op worden.

En als je dan stelt dat er wel een bepaald aantal mensen moet overblijven praat je jezelf tegen want zijn die overblijvers dan geen vijanden meer van elkaar?
En wie gaat beslissen met hoeveel mensen we mogen zijn? Wie gaat er ingrijpen (en hoe?) als dat aantal overschreden of niet gehaald wordt?

Dit is in de praktijk onuitvoerbaar.

Nee, uw zienswijze op dit punt vind ik eerder getuigen van een ontspoorde manier van consequent denken.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 4 januari 2019 om 15:04.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be