Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 oktober 2017, 07:44   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard Waarom de Rijswacht moest verdwijnen is nu stilaan duidelijk..

Is België morgen te klein wanneer het allemaal uitkomt?

De Rijkswacht moet verdwijnen!

Dit kon alleen maar gebeuren door de “politieke” schakel.
Door bepaalde onaanvaardbare operaties die misschien wel door zeer hooggeplaatste in gang werd gezet moest er zo snel mogelijk een einde gemaakt worden aan deze organisatie.
Gendarmerie- guardia civil iets wat normaliter toch elk land bezit kon bij ons dus niet verder bestaan het moest monddood gemaakt worden.
Vandaag spreekt met in de context van “ De reus” van spijtoptanten is dit binnen de politiek weeral een wet op bestelling. Een wet die de eerste beste de kans gaat geven bij verstrekken van de juiste informatie aan justitie om strafvermindering, bescherming en andere voordelen te krijgen.
De eerste die spreekt en de gebeurtenissen op tafel legt wint.
Zelf als het de uitvoerder (s) de hooggeplaatste zijn die de ganse verantwoordelijkheid dragen van de vele slachtoffers.
Wat is een Staat en politiek zonder politiemachten die altijd klaarstaan om hen ten alle tijden en omstandigheden te beschermen.
De politiek kan dus niet zonder deze krachten.
Daarom zien wij dagelijks dat zij bij elke omstandigheden het voor die diensten opnemen, Justitie inbegrepen.
Wat zou er gebeuren met bepaalde manifestatie hoe vreedzaam ook als er niet hard wordt opgetreden om alle verdere burgers te ontmoedigen?
Je moet ze bang maken, ze moeten in hun broek schijten vooraleer zij op straat komen is de boodschap.
Iets wat men bij de verklaringen en manifestaties van de Catalanen heeft kunnen vaststellen.
Boten vol met “Guardia civil” uit heel Spanje die per boot naar de haven van Barcelona werden gestuurd om hard in te grijpen.
Iedereen heeft de beelden gezien het was hard zeer hard zelf premier Michel was er niet goed van.
Ondertussen is het bewijs (opnieuw) geleverd dat de politie kop van jut is.
Dit terwijl dat de Spaanse overheid het probleem volkomen verkeerd heeft aangepakt en die “onafhankelijkheid” nu op een weg heeft gezet zonder een weg terug.
Net zoals het in de Belgische grondwet staat mag een referendum niets plaatsvinden.
Te gevaarlijk!
Terwijl dat het voor de “liberale” gedachte toch vanzelfsprekend zou moeten zijn.
Is het binnen een democratie niet noodzakelijk om ter alle tijden te weten wat de meningen zijn en hoeveel mensen-burgers er achter staan?
Was dat in België gebeurd en had de meerderheid van het volk beslist samen te blijven dan hadden wij alle kosten van de Staatshervormingen kunnen vermijden.
Hervorming van poen en postjes die dan ook nog is meer werk ging geven aan de politieke samensteling.
In Spanje hadden zij in Catalonië de nodige pijlers gehad om te weten welk te toestand was.
Vanaf dat ogenblik kon men zeggen dat de “democratie” en rechten van een gedeelte van het volk was gerespecteerd.
Naargelang de cijfers kon Madrid dan handelen en dialogeren.
Maar nee, de arrogantie van Rajoy en zijn regering gesteund door (hun) Europa moest met de Guardia en politiekrachten stellen wij de baas is.
Met opnieuw bangmakerij van al de gevolgen die het Catalaanse volk te wachten staan indien…
Vennootschappen die vertrekken. (hun ) Europa die de regio niet zal erkennen enzovoort…
En morgen bij opstand of civiele oorlog zal de politie (zonder te speken van het leger) in Catalonië opnieuw kop van jut zijn door deze (onbekwame ) politieke leiders en arrogantie.
Artikel 155 dat in Vlaanderen zelf niet nodig om bepaalde producten te handhaven tegen de volksgezondheid in. Nee Vlaanderen is niet onafhankelijk en kan dus niet zelf beslissen over de bevolking- de Vlamingen. Glyfsofaat – Round Up zij doen verder. Vlamingen krijgen dus verder kankerverwekkende producten op tafel. Iets wat met Asbest niet anders is.
Todo por la pasta!
https://www.youtube.com/watch?v=KhTcOCtk5v4

De eindbevoegdheid ligt het spijt ons in Brussel bij Borsu die ondertussen weg is.
De minister-president nochtans iemand die achter “onafhankelijkheid” stond heeft nu voldoende postjes en poen binnengehaald voor zijn partijleden vanwaar de koers en respect van bepaalde statuten artikelen onbestaand lijke.
Het ganse terwijl dat de “Catalanse” onafhankelijkheid actie er nu staat als voorbeeld voor diegene die het werkelijk willen en deze die in naam van de macht en de postjes en poen doe alsof.
Het is genoeg om bij verkiezingen te stellen wij willen dat echt om na de overwinning over te schakelen naar de Alzenheimers…
Shame on you Geert Bourgeois!
Dan hebben wij nog Jambon en Franken gaan zij nu in Brussel werkelijk de Catalanse Staat niet erkennen.
Zijn het dan samen met hun partij ( Bart De Wever inbegrepen ) zulke grote hypocrieten die tijdens de ganse verzuchting Catalonie hebben aangemoedigd en gesteund om deze nu “the day after” te laten vallen zoals een baksteen.
Zijn jullie de lafaards van de Wetstraat?
Kunnen wij in 2018-2019 nog op zo een partij stemmen is ook een goede vraag?
N-VA wie zijn jullie werkelijk?

Rijkswacht
Rijkswacht - Gendarmerie


Logo rijkswacht - springende granaat
Oprichting 10 juli 1796
Ontbinding 1 april 2001
Land België

Organisatie Ministerie van Defensie/Binnenlandse Zaken
Kleur Blauw/rood
De rijkswacht (Frans: gendarmerie) was tot 1 april 2001 een landelijke, op militaire leest gestoelde, politiedienst van het Koninkrijk België. Op die datum zijn de centrale diensten van de rijkswacht samengegaan met de gerechtelijke politie bij de parketten op federaal niveau.
Op 1 januari 1992 werd de rijkswacht gedemilitariseerd en onder gezag van de ministers van Binnenlandse Zaken en Justitie gesteld.
De mening over de rijkswacht in de bevolking was zeer verdeeld. Sommigen loofden de discipline, kwaliteit van de opleiding en neutraliteit van het korps. Voor anderen had de rijkswacht een slechte naam door de veronderstelde corruptie van een deel van de officieren en door vermoed rechts-extremisme onder een deel van de (oud-)rijkswachters.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rijkswacht

Spijtoptant
Een spijtoptant is in het algemeen iemand die een keuze heeft gemaakt en daar later op terug wil komen omdat hij er spijt van heeft

https://nl.wikipedia.org/wiki/Spijtoptant
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 08:16   #2
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Duitsland, UK, Ierland, Finland, Zweden, Noorwegen, Oostenrijk, Zwitserland, Griekenland, Polen, Estland, Letland, Litouwen, ...

Allemaal landen waar de gendarmerie is opgedoekt. Zouden die ook duistere geheimen met zich meedragen?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 28 oktober 2017 om 08:16.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 10:43   #3
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Op het vlak van de Federale Politie zijn het de rijkswachters die met de interessante postjes zijn gaan lopen ... En wie de Federale een beetje kent, weet dat de ex-rijkswachters elkaar nog steeds een hand boven het hoofd houden.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 12:21   #4
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Bring them back!

Mooie tijden...

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 15:02   #5
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Op het vlak van de Federale Politie zijn het de rijkswachters die met de interessante postjes zijn gaan lopen ... En wie de Federale een beetje kent, weet dat de ex-rijkswachters elkaar nog steeds een hand boven het hoofd houden.
Inderdaad. Natuurlijk sterven de rijkswachters in de federale politie langzaam maar zeker uit en komen er geen ex-rijkswachters bij.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 18:03   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Eigenlijk kunnen we stellen dat de politiek indertijd het "probleem" ten gronde aangepakt heeft door dit Korps,deze "staat in de staat" ,gewoon af te schaffen.


"Natuurlijke oorzaken" doen de rest.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 28 oktober 2017 om 18:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 19:18   #7
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Eigenlijk kunnen we stellen dat de politiek indertijd het "probleem" ten gronde aangepakt heeft door dit Korps,deze "staat in de staat" ,gewoon af te schaffen
het "probleem" ..... Voor wie en van uit welke visie??????

Voor alle duidelijkheid In alle lagen van de bevolkingen en in alle structuren zitten buitenbeentjes en kaf.

En misschien is “de reus” het voorbeeld. Terwijl duizenden zich streng aan de regels gehouden hebben niet alleen op het werk “de Rijkswacht” maar ook thuis in hun gezin er principes van maakten/uitstraalden.
Was het “TE” …. Toen kon het, was het! De meerderheid van de bevolking wou "ORDE en REGELS" dat toen van op school er in gelepeld werd.

Inderdaad door hun opleiding waren veel rijkswachters de macho's van de ordediensten. Zoals de Para’s bij het leger bv, Wat toen niet alleen kon maar ook uitgespeeld werd om “personeel te vinden” die aan de strengen tot zware vereisten wilden voldoen >>> toen bijna zonder vakbond knuffels enz.. ging men in de fout… Leger/ Rijkswacht had zen eigen NIET voor nuance vatbaar streng systeem om te straffen!

Een rijkswachter moest zweren trouw te zijn aan de koning en het volk… steeds politiek neutraal te zijn en te handelen. Waarvoor ze bij de Rijkswacht en door de Rijkswacht werden beschermd om dit te kunnen volbrengen.

De staat zorgde voor het Matreaal!!! Het matreaal van de Rijkswacht was er dan ook op voorzien op zwaardere confrontaties en opdrachten met, zwaardere wapens, lichte passervoertuigen, paarden en waterkanonnen enz.

Net daarom werden de Rijkswacht het meest ingezet door regeringen bij stakingen/onlusten (vergelijkbaar met wat “Guardia civil” IN OPDRACHT VAN… moest doen in Catalonië) >> tegen de protesterende bevolking.

Gevolg....Waardoor de Rijkswacht in sommige kringen een slechte naam kreeg omdat op dat moment de acties van de Rijkswacht de gekende charges, uitgevoerd in opdracht van staat/stad/politiek agressief konden zijn.

Desniettemin was het zo, dat als iemand criminele feiten wilde melden, of bij auto ongeval men overtuigd was in het recht te zijn >>> men liever de Rijkswacht had om verslag op te maken dan de politie!

De meerderheid vertrouwde de neutrale en correcte verwerking van de Rijkswacht boven die van de politie!

Tijdens de witte woede demonstratie vroegen/eisten de mensen orde op zaken te stellen bij sjoemel en falende justitie en NIET bij de Rijkswacht!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Echter >>>de politiek en de vakbonden, toen vooral aan Vlaamse zijde Louis Tobback en PS <<< zagen er het moment in om de ordediensten volledig onder politieke beheer (manipulatie) te plaatsen door de politiek neutrale Rijkswacht te neutraliseren.

De gezagdragers van de Rijkswacht kreeg gouden handrukken of werden weg gepromoveerd zoals het gaat in het sjoemel merk België. Waardoor ze gedwongen werden door overmacht hun neutraliteit te verloochenen!!!

Meerderheid Rijkswachters werden ontkoppeld van hun structuur en om hen rustig te houden met politieke beloftes “beschermd” bij de politie ingeplant.

Met als resultaat de totaal NIET neutrale “POLITIE” dat echter een naam is om de door politiek/stad/opdrachten-vakje versnipperde ordedienst te omschrijven, wat heel duidelijk is met de vele burgemeesters en hun politiek/vakbonden/belangengroepen gestuurde sheriffs in Brussel!

Wat Catalonië betreft: al ruimschoots mijn meningen elders gegeven en verwezen naar het economische en politiek al decennia goed functionerend Zwitserland. Met zen zelfbeslissende kantons en directe democratie. Waar gans de wereld kan een voorbeeld aan nemen overigens!

Dat Catalonië zelf wil beslissen zoals in Zwitserland >>> natuurlijk!

Maar dat Catalonië eenzijdig onafhankelijkheid uitroept zal DE WERELD/ VN/ EU en zodoende Spanje nooit aanvaarden.

Terwijl DE WERELD/ VN/ EU en zodoende Spanje er NIETS tegen kan hebben dat de Catalaan zelf wil handelen en besturen in een zelfbeslissende deelstaat IN Spanje.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 20:18   #8
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

2! voor voorgaande post. Blijkbaar had meneer LT de staatsveiligheidsdiensten ook liever opgedoekt willen zien. Hoe gek kan men wel...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 20:35   #9
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
[b]



Terwijl DE WERELD/ VN/ EU en zodoende Spanje er NIETS tegen kan hebben dat de Catalaan zelf wil handelen en besturen in een zelfbeslissende deelstaat IN Spanje.
Uiteindelijk kan iedere stad of iedere gemeente de onafhankelijkheid inroepen. Misschien kan ik mezelf wel onafhankelijk maken..kan ik zelf beslissen hoeveel belasting ik nog wil betalen en hoeveel pensioen ik wil.

Bij die Catalanen steekt de weelde als je het mij vraagt. En rijke mensen doen meestal gekke dingen om hun al spannende leventje nog proberen wat spannender te maken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 20:54   #10
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Bij de Rijkswacht
https://www.youtube.com/embed/D5HnUaja3p8
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 22:54   #11
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Duitsland, UK, Ierland, Finland, Zweden, Noorwegen, Oostenrijk, Zwitserland, Griekenland, Polen, Estland, Letland, Litouwen, ...

Allemaal landen waar de gendarmerie is opgedoekt. Zouden die ook duistere geheimen met zich meedragen?
ik denk dat de gendarmerie vooral een beetje meer doorspekt mag worden met universitaire cultuur.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2017, 04:07   #12
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Uiteindelijk kan iedere stad of iedere gemeente de onafhankelijkheid inroepen. Misschien kan ik mezelf wel onafhankelijk maken..kan ik zelf beslissen hoeveel belasting ik nog wil betalen en hoeveel pensioen ik wil.
.
Ahwel!!!!!!!!!!!!!! dat doen de mensen via voor alles referendum kiezen in hun zelfbesturend kanton in het protocollaire Zwitserland. De economie, de beste van de wereld en de politiek volbrengt wat de mensen via referendum verkiezen. Het kan dus wel degelijk eerlijke democratie.

(En dan bedoel ik niet wat Agalef-groen ons met spindokter praat wil wijsmaken en onder tussen verbergen dat ze extreem links zijn en alles AAN en VOOR de staat willen!!!)

Daar in Zwitserland al ooit gehoor of gelezen over sjoemel en graai cultuur??? Daar in Zwitserland, géén politieke scheldpartijen en bloempot smijten om de postjes, géén politieke vakbond stakingen om het land te ontwrichten omdat ze even niet in de regering zitten enz….

…. neen zelfs de treinen rijden er zelfs altijd, worden de klanten niet gegijzeld... en ook steeds Zwitsers klokvast op tijd door berg en dal, op breed en smalspoor….

Maar de wereld politiek en dus ook het sjoemel merk België heeft blijkbaar nog steeds liever het middeleeuwse kiessysteem van 1X kiezen en dan het volk onder de sloef voor jaren

>>> en dan maar reuuuuuuuuuuuuuutelen en café praat kritiek voeren, staken= niets doen…...

Terwijl Zwitserland al jaaaaaaaaaaaaaren bewijst dat het kan!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2017, 06:41   #13
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Zie de laarslikkers hen eens missen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2017, 08:53   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Ik werd in het verleden tijdens het bestaan van de rijkswacht toch liever staan gehouden tijdens de één of andere controle door die Rijkswachters dan door de Politie want die waren altijd vriendelijk en beleefd.

Best raar hoe het allemaal is kunnen lopen ...

Ik geloof van dat dossier 'Bende van Nijvel' op huidig ogenblik 'geen ballen meer' en ik zet dat onder de noemer: men steekt het op die reus en zijn kompanen om andere dingen/zaken de doofpot in te steken.

Waarschijnlijk zal ik mij voor de zoveelste keer weer maar eens vergissen zeker of net niet en zouden er teveel koppen gaan rollen misschien?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 oktober 2017 om 08:54.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2017, 08:56   #15
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard Waarom de Rijswacht moest verdwijnen is nu stilaan duidelijk..

Omdat ze niet met stokskes aten?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 29 oktober 2017 om 08:56.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2017, 12:26   #16
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Ahwel!!!!!!!!!!!!!! dat doen de mensen via voor alles referendum kiezen in hun zelfbesturend kanton in het protocollaire Zwitserland. De economie, de beste van de wereld en de politiek volbrengt wat de mensen via referendum verkiezen. Het kan dus wel degelijk eerlijke democratie.

(En dan bedoel ik niet wat Agalef-groen ons met spindokter praat wil wijsmaken en onder tussen verbergen dat ze extreem links zijn en alles AAN en VOOR de staat willen!!!)

Daar in Zwitserland al ooit gehoor of gelezen over sjoemel en graai cultuur??? Daar in Zwitserland, géén politieke scheldpartijen en bloempot smijten om de postjes, géén politieke vakbond stakingen om het land te ontwrichten omdat ze even niet in de regering zitten enz….

…. neen zelfs de treinen rijden er zelfs altijd, worden de klanten niet gegijzeld... en ook steeds Zwitsers klokvast op tijd door berg en dal, op breed en smalspoor….

Maar de wereld politiek en dus ook het sjoemel merk België heeft blijkbaar nog steeds liever het middeleeuwse kiessysteem van 1X kiezen en dan het volk onder de sloef voor jaren

>>> en dan maar reuuuuuuuuuuuuuutelen en café praat kritiek voeren, staken= niets doen…...

Terwijl Zwitserland al jaaaaaaaaaaaaaren bewijst dat het kan!
Wat een onzin en onwetendheid zeg.In Zwitserland wonen dan ook alleen maar rijke en welstellende mensen. Hoe die mensen rijk zijn geworden is een andere vraag. Nergens ter wereld is de witteboord criminaliteit zo hoog geweest als in Zwitserland Het land heeft zich dan ook jaren verrijkt met crimineel geld. Tot zelfs alle misdadige dictators ter wereld stalden er hun criminele geld en waren er welkom.Of hoe anders kun je hun weelderige economie verklaren in een land waar de economie alleen bestond uit banken horloges en raclette kaas ?? Het was het paradijs voor belasting ontduikers. Dus al bij al is Zwitserland niet zo direct een mooi voorbeeld.

Hier nog maar 1 voorbeeldje en de lijst is heel heel lang

https://www.nrc.nl/nieuws/2015/02/10...chris-a1497754
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2017, 13:02   #17
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat een onzin en onwetendheid zeg.In Zwitserland wonen dan ook alleen maar rijke en welstellende mensen. Hoe die mensen rijk zijn geworden is een andere vraag. Nergens ter wereld is de witteboord criminaliteit zo hoog geweest als in Zwitserland Het land heeft zich dan ook jaren verrijkt met crimineel geld. Tot zelfs alle misdadige dictators ter wereld stalden er hun criminele geld en waren er welkom.Of hoe anders kun je hun weelderige economie verklaren in een land waar de economie alleen bestond uit banken horloges en raclette kaas ?? Het was het paradijs voor belasting ontduikers. Dus al bij al is Zwitserland niet zo direct een mooi voorbeeld.

Hier nog maar 1 voorbeeldje en de lijst is heel heel lang

https://www.nrc.nl/nieuws/2015/02/10...chris-a1497754
Zonder het geld en goud en juwelen van de Duitse joden te vergeten en het Nazi geld. Nu zijn het de oligarchen en de miljarden van Putin, Arabische koninklijke familie's en huidige dictators. Ze zijn neutraal als het op geld aankomt. De Zwitsers zijn anderzijds, welweters, arrogant, eigenzinnig, vingerwijzend wat mag en niet mag en niet zeer aangenaam in het algemeen.

Niet mijn geliefkoosd land om er te wonen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2017, 15:52   #18
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Samenvattend durf ik stellen dat met het opdoeken van de Rijkswacht indertijd een definitieve en doortastende ingreep gedaan is in Binnenlandse veiligheid.Met dat Instituut gingen we nergens heen,er zijn onderhand al nieuwe problemen genoeg dan dat we nog eens bezig zouden moeten geweest zijn met een flikkenoorlog en "staat in de staat".

Maar het is nog steeds wachten op een doortastend ingrijpen in Justitie.Het zich wegsteken achter proceduurtjes en janken over geld- en personeelstekort mag ook wel eens stoppen.NIEMAND heeft nog "voldoende " geld en middelen ,maar dat moet niet betekenen dat er niet een beetje gewerkt moet worden.

In het geval van "de bende van Nijvel" zijn er al 2 "verschuivingen" geweest van de verjaringsdatum,moeten er nog komen misschien tot iedereen dood is?


Vandaag bracht ondergetekende er zichzelf toe nog eens te kijken naar de 7de dag,waar bij een discussie (tussen allemaal staatsambtenaren van de VRT,politiek en justitie) betreokkenen alleen maar hun eigen nutteloosheid etaleerden(waar krijgen mensen tegenwoordig toch geld voor zeg).Zijzelf zien dit waarschijnlijk anders....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 29 oktober 2017 om 15:55.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2017, 15:57   #19
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Samenvattend durf ik stellen dat met het opdoeken van de Rijkswacht indertijd een definitieve en doortastende ingreep gedaan is in Binnenlandse veiligheid.Met dat Instituut gingen we nergens heen,er zijn onderhand al nieuwe problemen genoeg dan dat we nog eens bezig zouden moeten geweest zijn met een flikkenoorlog en "staat in de staat".

Maar het is nog steeds wachten op een doortastend ingrijpen in Justitie.Het zich wegsteken achter proceduurtjes en janken over geld- en personeelstekort mag ook wel eens stoppen.NIEMAND heeft nog "voldoende " geld en middelen ,maar dat moet niet betekenen dat er niet een beetje gewerkt moet worden.

In het geval van "de bende van Nijvel" zijn er al 2 "verschuivingen" geweest van de verjaringsdatum,moeten er nog komen misschien tot iedereen dood is?


Vandaag bracht ondergetekende er zichzelf toe nog eens te kijken naar de 7de dag,waar bij een discussie (tussen allemaal staatsambtenaren van de VRT,politiek en justitie) betreokkenen alleen maar hun eigen nutteloosheid etaleerden(waar krijgen mensen tegenwoordig toch geld voor zeg).Zijzelf zien dit waarschijnlijk anders....
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2017, 16:46   #20
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik werd in het verleden tijdens het bestaan van de rijkswacht toch liever staan gehouden tijdens de één of andere controle door die Rijkswachters dan door de Politie want die waren altijd vriendelijk en beleefd.

Best raar hoe het allemaal is kunnen lopen ...

Ik geloof van dat dossier 'Bende van Nijvel' op huidig ogenblik 'geen ballen meer' en ik zet dat onder de noemer: men steekt het op die reus en zijn kompanen om andere dingen/zaken de doofpot in te steken.

Waarschijnlijk zal ik mij voor de zoveelste keer weer maar eens vergissen zeker of net niet en zouden er teveel koppen gaan rollen misschien?

Ik ook en al zeker in de jaren 70. Om de eenvoudige reden dat ze meestal nog zatter waren dan wijzelf

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 oktober 2017 om 16:48.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be