Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juli 2018, 21:06   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard Merksem: gloednieuw asielresort opent in aug z'n deuren.. Dewinter pissed (haha)

Bij mij om de hoek (jawel) opent er vanaf augustus een asielresort! Amai! Ik ben superbenieuwd hoe dat allemaal in zijn gang zal gaan!!

https://www.hln.be/regio/antwerpen/c...-uit~a018d31d/

Citaat:

© Curant cohousing - Een toekomstbeeld van de nieuwe modulaire units.

Jonge vluchtelingen die samenwonen met Vlamingen, zijn beter geïntegreerd en raken makkelijker aan werk. Dat is de belangrijkste conclusie één jaar nadat de stad het Curant Cohousing-project heeft uitgerold. De stad breidt het initiatief nog uit. Tegen de zomer moet er een nieuwbouw voor 16 duo’s in Merksem klaar zijn.


Het was een probeersel toen de stad er een jaar geleden mee startte. Jonge vluchtelingen samen laten wonen met jonge Vlamingen om zo de integratie te versnellen. “Wij hebben de vluchtelingeninstroom altijd proberen tegenhouden, behalve als het om jongeren ging”, zegt schepen Fons Duchateau (N-VA). “Want net daar hebben wij in Antwerpen de expertise. Veel van die niet-begeleide minderjarigen staan er op hun 18 jaar, wanneer alle omkadering wegvalt, plots alleen voor. Het is dat wat wij wilden vermijden met dit project. Op 18 jaar zijn de Vlaamse jongeren amper klaar om uit huis te gaan, dat is niet anders bij jonge nieuwkomers.” En dat cohousingproject lijkt te werken: zo’n 44 duo’s wonen of woonden al samen. Sommige jonge vluchtelingen staan ondertussen op eigen benen. “Die eerste lichting van een jaar geleden komt nu stilaan in zicht. Sommigen krijgen een verlenging na evaluatie maar anderen stromen gewoon door naar het reguliere circuit. Zoals de Afghaanse Khan die een jaar geleden met Glen ging samenwonen. Hij heeft ondertussen een job gevonden en heeft dus niet langer een leefloon nodig en hij kiest er voor om alleen in Schoten te gaan wonen. De meeste trajecten worden positief beoordeeld. Diegenen die nog niet sterk genoeg op hun benen staan, kunnen langer blijven.”

Brem 16
De stad zet het project de komende twee jaar verder en bouwt hiervoor een soort community uit in Merksem. “De ‘Brem 16’ is een project waar plaats zal zijn voor 16 duo’s. Die zullen elk hun eigen appartementje met slaapkamer, badkamer en keuken maar er zullen ook enkele gemeenschappelijke ruimtes gebouwd worden zoals een grootkeuken en een ontspanningsruimte en er is ook plaats voor een gedeelde moestuin en sportvelden. We hebben namelijk gezien dat er nog meer vooruitgang is als er deelnemers meer op dezelfde plek zitten. Zo hebben we bijvoorbeeld twee duo’s in hetzelfde pand in de studentenbuurt, waar er een echte community ontstaan is. We willen dat ook op de Brem creëren”, zegt Duchateau.

Prefab
Opvallend want momenteel staan er geen jonge vluchtelingen op de wachtlijst. “Maar er zullen er altijd blijven bijkomen, het is niet omdat er geen wachtlijst is dat hier geen nood aan is. Ook deze 16 plekken zullen snel in gebruik zijn.”

Het project in Merksem is daarenboven ook redelijk uniek, het gaat om modulaire units die prefab worden klaargemaakt om dan in recordtempo ter plaatse te worden opgebouwd. “Het voordeel is dat we het project achteraf kunnen evalueren, de units verplaatsen of een andere invulling aan geven. We zouden tegen de zomer op de Brem van start willen gaan.” Geëngageerde buddy-kandidaten tussen 20 en 30 jaar kunnen zich nog aanmelden via [email protected].
Ik ben geen fan van de N-VA maar ik moet zeggen dat ze met dit project een mooi gebaar maken ivm integratie van vluchtelingen. Go Merksem go! Dat terrein - eerder veld- lag er toch maar voor peanuts bij en nu wordt het tenminste nuttig benut, in ieder geval stukken beter dan de maïsvelden in de buurt met hun stank wanneer ze bemest worden...

Het VB meer bepaald F. Dewinter is uiteraard pissed cf. z'n azijn reactie op twitter;

Citaat:
Antwerps stadsbestuur/OCMW bouwt ‘vakantiepark’ voor vluchtelingen in #Merksem. ‘Asielresort’ opent in augustus 2018. Bedankt @Bart_DeWever
Anyway, 'migratie is van alle tijden'... dus...

En moest dat spelleke verkeerd aflopen dan kunnen ze met die prefab alle kanten uit (wie weet maken ze er wel sociale woningen van voor gewone Belgen -en kan ik er bvb in, XD)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2018, 21:33   #2
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Lijkt me weer heel erg duur.
"migratie is van alle tijden". in andere tijden betaalden ze het zelf.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2018, 21:37   #3
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Lijkt me weer heel erg duur.
"migratie is van alle tijden". in andere tijden betaalden ze het zelf.
Ik weet niet hoeveel het kost, maar het oogt inderdaad chique... (ben best jaloers...) XD!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2018, 21:42   #4
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Not bad:



bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2018, 21:46   #5
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

God.. waarom mag ik daar nu niet in... me too want beautiful apartment!

Maar ik gun het ze hoor, itt de azijn pissers... ^_^
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2018, 21:46   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.213
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En toen we een hulpbehoevend persoon in huis haalden was het een hels spel om alle papierwerk in orde te krijgen....

Langs de andere kant, het was geen "verreweggistaan".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2018, 22:04   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik weet niet hoeveel het kost, maar het oogt inderdaad chique... (ben best jaloers...) XD!
Troost u, van uw geld zal er weinig bij zijn.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 10:28   #8
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Bij mij om de hoek (jawel) opent er vanaf augustus een asielresort! Amai! Ik ben superbenieuwd hoe dat allemaal in zijn gang zal gaan!!

https://www.hln.be/regio/antwerpen/c...-uit~a018d31d/



Ik ben geen fan van de N-VA maar ik moet zeggen dat ze met dit project een mooi gebaar maken ivm integratie van vluchtelingen. Go Merksem go! Dat terrein - eerder veld- lag er toch maar voor peanuts bij en nu wordt het tenminste nuttig benut, in ieder geval stukken beter dan de maïsvelden in de buurt met hun stank wanneer ze bemest worden...

Het VB meer bepaald F. Dewinter is uiteraard pissed cf. z'n azijn reactie op twitter;



Anyway, 'migratie is van alle tijden'... dus...

En moest dat spelleke verkeerd aflopen dan kunnen ze met die prefab alle kanten uit (wie weet maken ze er wel sociale woningen van voor gewone Belgen -en kan ik er bvb in, XD)
Ga eens horen of jij er kunt werken!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 10:30   #9
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ga eens horen of jij er kunt werken!

__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 10:44   #10
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

In de omgeving daar wonen nog redelijk wat gepensioneerden die WO2 hebben meegemaakt. Hebben soms geen nagel om aan hun gat te krabben. 45 jaar gewerkt. ('t Zijn geen boomers he) Wordt amper naar omgekeken. In oude versleten private appartementen met een huishuur die 3/4 van hun pensioentje bedraagt. Het is duidelijk waar de prioriteiten van de politici liggen. OCMW spelen voor de rest van de wereld en de eigen mensen laten stikken want die generatie is toch te trots om de hand uit te steken. Om nog maar te zwijgen van het tekort aan sociale woningen.

Daarenboven zijn daar in de omgeving al veel stedenbouwkundige aanvragen geweest (fietsenparkings, poorten, paden, ...) en alles is telkens afgeketst. Enkel wanneer de overheden zelf beslissen dingen te doen, kan blijkbaar telkens alles (fietsenparkings, vluchtelingenresorts, ...). One law for them ... and another law for us.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 2 juli 2018 om 10:45.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 14:26   #11
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In de omgeving daar wonen nog redelijk wat gepensioneerden die WO2 hebben meegemaakt. Hebben soms geen nagel om aan hun gat te krabben. 45 jaar gewerkt. ('t Zijn geen boomers he) Wordt amper naar omgekeken. In oude versleten private appartementen met een huishuur die 3/4 van hun pensioentje bedraagt. Het is duidelijk waar de prioriteiten van de politici liggen. OCMW spelen voor de rest van de wereld en de eigen mensen laten stikken want die generatie is toch te trots om de hand uit te steken. Om nog maar te zwijgen van het tekort aan sociale woningen.

Daarenboven zijn daar in de omgeving al veel stedenbouwkundige aanvragen geweest (fietsenparkings, poorten, paden, ...) en alles is telkens afgeketst. Enkel wanneer de overheden zelf beslissen dingen te doen, kan blijkbaar telkens alles (fietsenparkings, vluchtelingenresorts, ...). One law for them ... and another law for us.
Wie 'geen nagel heeft om aan zijn gat te krabben' en op de koop toe te trots is om z'n hand uit te steken moet maar niet de pretentie hebben in een building de standing te gaan wonen want die Hamelingsblokken zijn dan wel geen nieuwbouw maar toch ook niet bestemd voor wie het zich eigenlijk niet kan permiteren. Pretentie is dan ook het grootste bewijs van domheid...

Anyway ik kom die oudjes geregeld tegen in de Aldi (er ligt er een aan de overzijde vd straat) en ze zullen zeker niet van de honger omkomen als ik zie wat die allemaal in hun caddy leggen -alleszins een pak meer dan ik die nochtans niet in die blokken woon- dus zo erg zal het wel niet met de financien gesteld zijn, of vergis ik mij.

Het is natuurlijk niet iedereen gegeven verstandig met zijn/haar centen om te springen aka voor een kruipkot gaan ipv een appartement de standing... de boodschapjes eens bij Tanger markt & the like te doen. Just saying.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 14:31   #12
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Bij mij om de hoek (jawel) opent er vanaf augustus een asielresort! Amai! Ik ben superbenieuwd hoe dat allemaal in zijn gang zal gaan!!

https://www.hln.be/regio/antwerpen/c...-uit~a018d31d/



Ik ben geen fan van de N-VA maar ik moet zeggen dat ze met dit project een mooi gebaar maken ivm integratie van vluchtelingen. Go Merksem go! Dat terrein - eerder veld- lag er toch maar voor peanuts bij en nu wordt het tenminste nuttig benut, in ieder geval stukken beter dan de maïsvelden in de buurt met hun stank wanneer ze bemest worden...

Het VB meer bepaald F. Dewinter is uiteraard pissed cf. z'n azijn reactie op twitter;



Anyway, 'migratie is van alle tijden'... dus...

En moest dat spelleke verkeerd aflopen dan kunnen ze met die prefab alle kanten uit (wie weet maken ze er wel sociale woningen van voor gewone Belgen -en kan ik er bvb in, XD)

Landbouw... de horror...


Waar denkt u dat uw voedsel vandaan komt?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 14:49   #13
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Landbouw... de horror...


Waar denkt u dat uw voedsel vandaan komt?
Landbouw betekent werk. En zicht op werk, evenals de geur daarvan is iets waartegen onze hangmattoeriste allergisch tegen is. En groeit voedsel niet aan Hello-Kitty-bomen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 2 juli 2018 om 14:50.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 14:53   #14
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Landbouw... de horror...


Waar denkt u dat uw voedsel vandaan komt?
Daarover moet ze weer een maand nadenken...
Oeps... Nadenken....
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 15:04   #15
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Daarover moet ze weer een maand nadenken...
Oeps... Nadenken....
Whihihihihi XD
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 15:13   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.213
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Whihihihihi XD
U vergeet de "prooot".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 15:14   #17
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Whihihihihi XD
Jij bent wel een treurig figuur he.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 15:41   #18
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij bent wel een treurig figuur he.
Ik word inderdaad treurig van mensen die problemen hebben met een akker omdat het wel eens naar mest ruikt.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2018, 07:55   #19
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Gelijk afbreken dat gebouw want op gebied van architectuur trekt het op niets.

p.s.

Ook niets anders in de plaats zetten natuurlijk.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2018, 08:08   #20
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Gelijk afbreken dat gebouw want op gebied van architectuur trekt het op niets.

p.s.

Ook niets anders in de plaats zetten natuurlijk.
inderdaad, dat ze wat krotten afbreken en er een gigantische toren neerzetten.
Of marginalen verplichten te werken, dat kan natuurlijk ook.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be