Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 mei 2019, 17:50   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard Asiadok Merksem: groezelige gevaarlijke buurt

Destijds verdwenen Kim & Ken in deze buurt. Ook andere verdwijningen en moorden vonden er plaats, zoals een Roemeens jongetje en een 15-jarig meisje....

En dan te zeggen dat die buurt niet eens zo ver ligt van bij mij, en ik ze geregeld passeer met de tram Thank god ik er nooit ben gaan fietsen, iewwwwwwww!

Laatst gewijzigd door bembem : 8 mei 2019 om 17:57.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 17:55   #2
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

ASIAdok

nuff said
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 17:57   #3
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

aka de buurt rond het Sportpaleis.........
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 18:00   #4
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Dat meiske dat ontvoerd en vermoord werd, was een aantrekkelijk ding. Geen zorgen maken dus
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 18:02   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
aka de buurt rond het Sportpaleis.........
Sportpaleis. Ben ik een paar keer geweest. Rare buurt. Veel mensen in het Sportpaleis, maar rond die viaducten is het precies woestenij. ‘S nachts moet het daar griezelig zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 18:04   #6
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Sportpaleis. Ben ik een paar keer geweest. Rare buurt. Veel mensen in het Sportpaleis, maar rond die viaducten is het precies woestenij. ‘S nachts moet het daar griezelig zijn.
Ik probeer Antwerpen zoveel mogelijk te vermijden, want :
- Veel marginalen.
- Veel rechtse kiezers.
- Veel politie-agenten met kaplaarzen.
- Veel file's.
- Veel zagers.

Redenen genoeg om in Liège te blijven dus, zeker in mijn vrije tijd.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 18:24   #7
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190506_04379466

Citaat:
Onopgeloste moorden en mysterieuze verdwijningen: afgelopen jaren kwamen meerdere jonge mensen om in buurt waar Julie fietste



Antwerpen / Merksem / Antwerpen 2060 - Julie Van Espen was onderweg van haar ouderlijke huis in 's-Gravenwezel naar het Antwerpse Zuid. In de buurt van het Sportpaleis verdween ze spoorloos. In diezelfde buurt hebben speurders maandag haar lichaam gevonden. Alweer daar. Alweer in die vermaledijde buurt waar de afgelopen tientallen jaren wel meer (vaak jongere) mensen verdwenen. Of in mysterieuze omstandigheden om het leven gekomen zijn.

Katrien De Cuyper (15) uit Brasschaat belt op 17 december 1991 vanuit het inmiddels verdwenen truckerscafé Les Routiers aan de IJzerlaan, vlak bij het Asiadok in Antwerpen, een laatste keer naar haar ouders om te zeggen dat ze haar bus gemist heeft. Daarna verdwijnt elk spoor. Pas op 19 juni 1992 komt het lichaam van De Cuyper weer boven tijdens graafwerken achter een loods van Katoen Natie in de Antwerpse haven. Het meisje is naakt en gewurgd. De politie onderzoekt verschillende pistes. Maar een dader vindt ze nooit.

Op 24 juni 1999 fietsen Steve Vissers (12) en zijn broertje Sven op een fietspad in de buurt van het Sportpaleis. De dronken en gedrogeerde schilder Danny Immens, die als uitvalsbasis café Slachthuis op de hoek van de Lange Lobroekstraat heeft, rijdt Steve opzettelijk aan met zijn brommer. Hij jaagt het broertje weg en dwingt Steve om achterop te komen zitten op zijn brommer. Ze rijden nog vijfhonderd meter. Dan verkracht en vermoordt hij de kleine jongen. Immens (29 jaar en vader van een 4-jarig zoontje) werd snel gearresteerd en een jaar later veroordeeld tot levenslange opsluiting.

Op 26 juli 1999 vindt een schipper het lijk van een jongetje in het Merksemse Lobroekdok, alweer de buurt rond het Sportpaleis. Het lichaam zit in een zwarte sporttas en mist een arm en een been. Ook de geslachtsdelen zijn afgesneden. Het slachtoffer heet Puia Marinescu, een Roemeens bedelaartje dat bloemen verkoopt in de Antwerpse kroegen en een paar dagen eerder als vermist is opgegeven. Een dader? Nooit gevonden.

In de zomer van 2006 zien voorbijgangers in de buurt van het Sportpaleis een vrouw in de berm liggen. Het is Ann Bourgoin (38), die eerder die ochtend met haar fiets in de Van Reyenstraat vertrokken is op weg naar haar werk. Een natuurlijk overlijden, tot de wetsdokter tijdens de autopsie drie dagen later een kogeltje terugvindt in het hart van Bourgoin. De vrouw werd van het fietspad geschoten. De meest bekende verdachte is de Mechelse seriemoordenaar Renaud Hardy. Maar ook in deze zaak wordt de eigenlijke moordenaar nooit gevonden.

In de vooravond van 4 januari 1994 verlaten Kim (11) en Ken Heyrman (8) hun woning in de Kerkstraat in Borgerhout om naar de voetbaltraining van een vriendje te gaan in het Fort van Merksem. Op de brug over het Albertkanaal vragen ze nog een laatste keer de weg. Daarna verdwijnt elk spoor. De kleine Kim wordt een maand later verkracht en vermoord teruggevonden in de kabels van een duwboot in het Asiadok. Van Ken is nog steeds geen spoor. De speurders ondervragen tientallen mensen en nemen evenveel DNA-stalen af. Daarna wordt het ook in deze zaak stil.



“Opnieuw dat Sportpaleis, opnieuw die Burgemeester Gabriel Theunisbrug”

De voormalige Antwerpse speurder John Van Onsem (71) werkte in totaal twaalf jaar aan de zaak Kim en Ken. Geen enkele agent is langer betrokken geweest. Toen hij het nieuws hoorde over de vermiste Julie Van Espen uit Schilde en haar fietsroute zag, die kronkelde tussen ’s-Gravenwezel en Antwerpen, dacht hij meteen terug aan de moord en verdwijning die zijn leven jarenlang beheerst heeft. “Opnieuw dat Sportpaleis, opnieuw die Burgemeester Gabriel Theunisbrug (waar dit weekend de zoekactie naar Julie aan de gang was, red.). Dat kon niet waar zijn”, zucht Van Onsem. “Alles kwam meteen terug.”
Muv Julie recent doet dit mij sterk denken aan het werk van een serial killer. Volgens mij iemand uit de buurt, zo rond de 50 nu -zo'n 30 destijds.... Blank, loner (of destijds met loner tendenzen...), gemiddelde tot bovenmatige intelligentie... sportief...... misschien ook iemand met een beorep dat zich leende tot de buurt, aka dokwerker, café en/of ander haven personeel, schipper......... Ofwel net als die Steve, een soort van zwerver, (semi-)marginaal/dakloos........ In ieder geval is het volgens mij iemand die bekend is met die buurt -en die tegelijk al die tijd onopgemerkt zijn gangetje is kunnen gaan (waardoor die naar alle waarschijnlijkheid een redelijk passe-partout uiterlijk heeft), kan niet anders.

Imo spitst men zich best toe op mogelijke dna-sporen, te (her)checken met alle mannelijke bewoners in een straal van x km, dan y, vervolgens x enz. Tot men hem/hen te stekken heeft.

Laatst gewijzigd door bembem : 8 mei 2019 om 18:31.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 18:30   #8
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Sportpaleis. Ben ik een paar keer geweest. Rare buurt. Veel mensen in het Sportpaleis, maar rond die viaducten is het precies woestenij. ‘S nachts moet het daar griezelig zijn.
Ja.... Verlaten en zo... Heeft zo iets lugubers..... Ik heb er ooit rond gewandeld met de sinksenfoor, feitelijk voel ik mij rond het centraal station nog het veiligst, daar loopt tenminste genoeg volk
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 18:34   #9
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik probeer Antwerpen zoveel mogelijk te vermijden, want :
- Veel marginalen.
- Veel rechtse kiezers.
- Veel politie-agenten met kaplaarzen.
- Veel file's.
- Veel zagers.

Redenen genoeg om in Liège te blijven dus, zeker in mijn vrije tijd.
Lol mja, het heeft ook wel z'n goede kanten daar niet van... Anyway ik blijf er voorlopig wonen omdat het er goedkoop is & ik er all in all m'n draai gevonden heb, heb al m'n winkels hier id buurt + een gloednieuwe Lidl alsook recente super goedkope turkse buurtwinkel
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 19:01   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik probeer Antwerpen zoveel mogelijk te vermijden, want :
- Veel marginalen.
- Veel rechtse kiezers.
- Veel politie-agenten met kaplaarzen.
- Veel file's.
- Veel zagers.

Redenen genoeg om in Liège te blijven dus, zeker in mijn vrije tijd.
Naast de marginalen vergat u de inwijkelingen die al met zijn zovelen zijn dat ze Antwerpen al bijna in hun macht hebben.

De meeste mensen die ik ken uit mijn vriendenkring zijn daar al gaan lopen uit Antwerpen naar 'betere' oorden. (ik ook trouwens)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 mei 2019 om 19:02.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 19:15   #11
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Naast de marginalen vergat u de inwijkelingen die al met zijn zovelen zijn dat ze Antwerpen al bijna in hun macht hebben.

De meeste mensen die ik ken uit mijn vriendenkring zijn daar al gaan lopen uit Antwerpen naar 'betere' oorden. (ik ook trouwens)
Ik vergat ook de alom tegenwoordige en goed gewapende Antwerpse maffia.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be