Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 maart 2018, 13:49   #81
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nah, objectieve vaststellingen. Geen schuld geven.

De cijfers spreken voor zich. De werkzaamheidsgraad bij allochtonen duikt onder de 50 %.

Maargoed, ik heb al de indruk dat u graag over "witmannetjes" spreekt, maar als men over u spreekt, dan wordt het opeens risky.

If you can't stand the heat, don't be in the kitchen.
En dat is dus volgens u de reden waarom witmenskes zagen en mekkeren, de minst gelukkige generatie zijn ?

Laatst gewijzigd door dpg : 19 maart 2018 om 13:50.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 13:58   #82
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En dat is dus volgens u de reden waarom witmenskes zagen en mekkeren, de minst gelukkige generatie zijn ?
Onder andere.

En so what, het is hun goed recht. En straks zal men in het stemhokje zijn gemekker omzetten in stemmen. En dan gaat u weer mekkeren dat de NVa veruit de grootste wordt/blijft.

En u weet evengoed dat ik geen NVA man ben. Maar het slechte gedrag en de foute houding van immigranten en hun nakomelingen is een van de redenen waarom het identiteitsdebat volop op de voorgrond is gekomen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 14:21   #83
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Onder andere.

En so what, het is hun goed recht. En straks zal men in het stemhokje zijn gemekker omzetten in stemmen. En dan gaat u weer mekkeren dat de NVa veruit de grootste wordt/blijft.

En u weet evengoed dat ik geen NVA man ben. Maar het slechte gedrag en de foute houding van immigranten en hun nakomelingen is een van de redenen waarom het identiteitsdebat volop op de voorgrond is gekomen.
Zoals hogerop al aangehaald, de oorzaken liggen altijd bij de anderen.

Ben trouwens van de generatie X als men daarmee de mensen bedoeld die tussen 1964 - 1980 geboren zijn en voel me zeker niet ongelukkig.
Ik zit niet te wachten tot mijn pensioen daar is, op de dag dat de kinderen het huis uit zijn om te leven.
Als ik zie wat mijn ouders hebben moeten doen om te staan waar ze nu staan, dan weet ik dat ik het makkelijker heb gehad dan zij, niet moeilijker.


Ik heb alle kansen die ik kreeg eens aan het werk met beide handen gegrepen en pluk daar nu de vruchten van, als ik ergens niet tevreden over ben is het dan het feit dat ik deze kansen op de schoolbanken niet gegrepen heb, het zou mijn leven nog makkelijker hebben gemaakt, maar ongelukkig niet.

Dat is ook mijn belangrijkste les voor mijn kinderen, werken kunt ge nog lang genoeg, studeren niet.

Mij hoef je dus niet bij de zagers en klagers te rekenen ook niet om de door u aangehaalde redenen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 14:42   #84
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ah ok, ja dat doe ik ook zelf, ik bedoelde vanaf een niet bezette muur of plafond ... echt wel een vak appart hoor, ook veel kwaliteitsverschil tussen vakmannen onderling nog ... best ene kiezen die ook schilder is.
Zo een forum voor stukadoors hadden we nog niet
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 14:52   #85
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ah ok, ja dat doe ik ook zelf, ik bedoelde vanaf een niet bezette muur of plafond ... echt wel een vak appart hoor, ook veel kwaliteitsverschil tussen vakmannen onderling nog ... best ene kiezen die ook schilder is.
Amai nogni: zwaar onderschatte job. Heb die gast dat ooit in mijn nieuwbouw van toen zien doen.
'k Was in bewondering voor iets waar ik voordien mijn schouders voor zou opgehaald hebben.
Serieus respect voor vakmanschap is aangewezen!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 14:57   #86
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Amai nogni: zwaar onderschatte job. Heb die gast dat ooit in mijn nieuwbouw van toen zien doen.
'k Was in bewondering voor iets waar ik voordien mijn schouders voor zou opgehaald hebben.
Serieus respect voor vakmanschap is aangewezen!
Neef heeft plekkersbedrijf. Eerst als eenmanszaak, nu bvba met meerdere werknemers.

Moet wel, hij is voor in de 30 en vertoont de eerste tekenen van sleet. Rug, knieen, enz....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 15:21   #87
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ik had er beter aan toegevoegd dat ze ook goed zijn in anderen de schuld te geven.

Goed dat gij er nog zijt om dat eventjes te duiden.
Ze moeten ook niet zichzelf in de slachtofferrol wentelen en alles onder de noemer racisme zetten. Moslims zijn daar enorm goed in.

De ongelovige heeft een cartoon gemaakt en we worden zot terwijl we worden bestolen door dictators zoals een Saddam. Kies je gevechten eens zou ik zeggen...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 15:26   #88
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En dat is dus volgens u de reden waarom witmenskes zagen en mekkeren, de minst gelukkige generatie zijn ?
Witmenskes zagen omdat ze constant vergelijken met anderen. Jefke heeft 1€ meer en 2 gezonde kinderen en gras is groener...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2018, 15:28   #89
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ja hoe zou dat godverdomme komen ? Gelijk een groot deel van de babyboomers hun nakomelingen in het zak gezet hebben, is nooit gezien. Wij hebben zicht op tien jaar langer werken voor minder loon en minder pensioen.
Met een beetje geluk gaan jullie terug sneller op pensioen kunnen. Ze hebben zich misrekend

Door dat mensen langer moeten werken gaan ze ook hogere pensioenen moeten betalen....logisch. Vroeger kon je paar jaar eerder stoppen en verloor je 5 % per jaar. Nu de volle pot.....Terug naar af.


https://www.demorgen.be/politiek/pen...ken-b2a4d6f57/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2018, 15:31   #90
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Conclusie: er zal deftig gesaneerd moeten worden bij de overheid.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2018, 16:02   #91
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Conclusie: er zal deftig gesaneerd moeten worden bij de overheid.
Daar kon je ook vroeger met pensioen mits je wat inleverde. Met wat geluk gaan jullie mits wat in te leveren nog vroeger met pensioen kunnen als de babyboomers Langer werken zal onbetaalbaar blijken
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2018, 16:36   #92
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.343
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Conclusie: er zal deftig gesaneerd moeten worden bij de overheid.



Een gegeven dat geweten is sinds de jaren zeventig.

We zijn nu bijna vijftig jaar later, hoe ver staan we?

Volgende regering zal het begrotingstekort aanpakken...

Met rustige vastheid verder tot we zinken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2018, 16:38   #93
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht



Een gegeven dat geweten is sinds de jaren zeventig.

We zijn nu bijna vijftig jaar later, hoe ver staan we?

Volgende regering zal het begrotingstekort aanpakken...

Met rustige vastheid verder tot we zinken.
"De volgende generatie zal het wel oplossen".
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2018, 16:45   #94
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.343
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
"De volgende generatie zal het wel oplossen".
Ik hoor het al, de migranten gaan het mogen oplossen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2018, 17:30   #95
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ja hoe zou dat godverdomme komen ? Gelijk een groot deel van de babyboomers hun nakomelingen in het zak gezet hebben, is nooit gezien. Wij hebben zicht op tien jaar langer werken voor minder loon en minder pensioen.
Wat een bende blijters.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2018, 17:34   #96
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
"Volgens Life Planner Cynthia Ghysels staat de oudere generatie standvastiger in het leven. 'De babyboomers hebben over het algemeen goed gespaard. Ze zijn vaak bezig met hun gezondheid en hebben doorheen de jaren weten relativeren', legt Ghysels uit. 'Senioren zijn milder en richten hun aandacht op wat ze écht willen in het leven. Dit zijn allemaal aspecten die bijdragen tot meer tevredenheid en dus geluk.'"

Zo'n 40 jaar geleden was in onze geldbeugel het kleinste biljet er eentje van 20 fr, omgerekend 0,5 €. Vandaag is het kleinste biljet er eentje van 5 €.
De waarde van onze centen is dus met factor 10 gedaald.

Zo'n 40 jaar geleden was het gemiddeld maandsalaris 850€,
vandaag is dat 2800€, amper gestegen met factor 3 (en een pruts)

Neem daarbij nog de 'aangedikte' onkosten wat overheid, water- , gas- en elektriciteit- maatschappijen die laatste 40 jaar aan extra's in onze brievenbus hebben gedropt en je weet waarom alleen de oudjes nog gelukkig kunnen zijn in dit land.

Als die oudjes hun kroost nog een extra inkomen kunnen bezorgen dan is het voor die gelukkigen nog doenbaar. Voor de rest is het armoe troef.
Zelden zo'n onzin gelezen.

De euro werd ingevoerd op 1 januari 2002. Het kleinste biljet was € 5. Het kleinste biljet in frank was 100 frank (€ 2.5).

Volgens uw redenering was op één dag tijd de waarde van onze centen met de helft gedaald.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2018, 05:10   #97
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

De babyboomers: 'Het zijn onevenwichtige, sociopathische neoliberalen'

Het is duidelijk dat de Amerikaan de Europese situatie totaal verkeerd in schat. In België zijn het merendeel van de babyboomers nog veel grotere schoftzakken dan in de VS. Gemiddelde loopbaan 32 jaar, de sociale zekerheidskas totaal geplunderd, het land met een oorlogsschuld opgezadeld.

Ik stel verplichte euthanasie voor na 20 jaar pensioen. Babbyboomers met pensioenen > 2500 euro al na 10 jaar.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 28 april 2018 om 05:11.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2018, 05:34   #98
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

Citaat:
Senioren zijn grote consumenten van cannabis

Uit een studie die in de maart-editie van het maandblad Addiction wordt geciteerd, blijkt dat plus-vijftigers de voorbije 30 jaar tot 20 keer meer cannabis gebruikten dan hun leeftijdsgenoten 30 jaar geleden. Bij jongere leeftijdsgroepen is het gebruik over dezelfde tijdsperiode ongeveer gelijk gebleven.

Volgens de onderzoekers wordt het fenomeen niet noodzakelijk bij alle oudere mensen vastgesteld, maar bij één specifieke generatie: de baby boomers (ruwweg mensen die geboren zijn tussen 1945 en 1955) Bron.
Daar verschieten we niet van zeker.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2018, 07:32   #99
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ja hoe zou dat godverdomme komen ? Gelijk een groot deel van de babyboomers hun nakomelingen in het zak gezet hebben, is nooit gezien. Wij hebben zicht op tien jaar langer werken voor minder loon en minder pensioen.
Hahahahahahahahahahahahaha...

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be