Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juni 2003, 11:47   #1
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Uittreksels uit brieven gestuurd aan verzekeringskantoren:
Meteen na de dood van mijn man ben ik weduwe geworden.

· Bij thuiskomst reed ik per ongeluk een verkeerde oprit op en ramde ik een boom die daar bij mij niet staat.

· Intussen is het loopgips van mijn rechterarm verwijderd.

· Toen ik de kruising naderde, verhief zich daar een hek om mijn vrije zicht te belemmeren.

· Bovendien heb ik voor mijn eerste ongeluk en na mijn laatste schadevrij gereden.

· Een voetganger kwam plotseling van de stoep en verdween vervolgens zonder een woord te zeggen onder mijn auto.

· Ik heb zoveel formulieren moeten invullen, dat ik veel liever had gehad dat mijn geliefde man helemaal niet was gestorven.

· Ik overreed een man. Hij gaf zelf toe schuldig te zijn, omdat hem dit al een keer eerder gebeurd was.

· Volgens de taxatie van de expert zal de schade tussen de 250.000 en een kwart miljoen bedragen.

· Tijdens het dansen van de bekende Holladihia - Hoppsassa sprong ik overmoedig omhoog, waarbij ik mijn danspartner stevig ondersteunde.

· Daarbij kwam het kelderplafond sneller op mij af dan ik verwachtte ...

· In Uw schrijven van 26/5 over de nieuwe eigen bijdrage heeft u mij allervriendelijkst tot mejuffrouw bevorderd, wat echter in samenhang met mijn voornaam Hans helaas aanleiding tot pijnlijke vermoedens kan geven.

· Ik reed eerst met mijn auto tegen de vangrail, sloeg toen over de kop en knalde tenslotte tegen een boom. Toen verloor ik de macht over het stuur.

· Met de wettelijke ter plaatse toegestane maximum snelheid botste ik op een vrouw die mij tegen alle geldende voorschriften tegemoet kwam.

· De andere wagen was absoluut onzichtbaar en toen verdween hij.

· De andere auto kwam met de mijne in botsing zonder mij zijn bedoeling kenbaar te maken.

· In hoog tempo naderde de telegraafpaal mij. Ik begon te zigzaggen maar ondanks dat raakte de telegraafpaal mij tegen de radiator.

· Nog voor ik hem aanreed was ik er al van overtuigd, dat deze oude man nooit de overkant van de straat zou bereiken.

· Omdat de voetganger niet beslissen kon naar welke kant hij wegrennen moest, reed ik over hem heen.

· Na veertig jaar schadevrij te hebben gereden viel ik achter het stuur in slaap. Een onzichtbaar voertuig kwam uit het niets, ramde tegen mij aan en verdween spoorloos.

· Ik had de hele dag planten ingekocht. Toen ik de kruising naderde, groeide er plotseling een flinke struik in mijn gezichtsvelden ik kon het andere voertuig totaal niet meer zien.

· Toen ik een vlieg wilde doodslaan, raakte ik een lichtmast.

· In eerste instantie heb ik tegen de politie gezegd dat ik niet gewond was, maar toen ik mijn hoed afzette bemerkte ik de schedelbreuk.

· Toen ik met mijn auto van de weg raakte, werd ik eruit geslingerd en kwam ik in het weiland terecht. Een paar koeien vonden mij later in mijn gat.

· Ik zag een treurig! gezicht langzaam voorbijzweven, en toen sloeg de man met een harde klap op het dak van mijn auto.

· De getuigen van de aanrijding zijn tegen de achterkant aangeniet.

· Mijn bruid heeft de agenten, die het ongeval kwamen opnemen, alles laten zien wat ze maar wilden zien.

· Ik dacht dat het raam openstond. Het was echter gesloten, hetgeen ik pas bemerkte toen ik mijn hoofd naar buiten stak.

· Laat u het mij a.u.b. weten indien u deze brief niet heeft ontvangen.

· Mij treft het ongeval geen enkele blaam. De oorzaak was die jonge dame in de minirok. Als u een man bent is een verdere verklaring overbodig; als u een vrouw bent, begrijpt u het sowieso niet.

· Moet ik mijn man dan eerst ombrengen voordat ik het geld krijg?

· Uw argumenten zijn werkelijk zwak. Voor zulke uitvluchten moet u toch werkelijk een dommer iemand zoeken, maar die zult u bijna niet kunnen vinden.

· Ik schrijf u vandaag voor de eerste en de laatste keer. Mocht blijken dat u niet antwoord, schrijf ik u direct weer.

· Wij hebben geen inkomsten uit de melkveehouderij. Met de dood van mijn man is het laatste rund van het erf verdwenen.

· Toen ik op de rem wilde trappen, was deze er niet.

· Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, hetgeen er in een bocht in het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.

· Alle rekeningen die ik ontvang, betaal ik nooit onmiddellijk, daar mij daarvoor eenvoudig het geld ontbreekt. De rekeningen worden integendeel in een grote trommel gestort waar ik er iedere maand geblinddoekt drie uit trek. Deze rekeningen betaal ik dan prompt. Ik verzoek u dan ook te wachten tot het lot u getroffen heeft.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2003, 14:31   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.227
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het kan ook andersom hoor.

We zitten hier met een aanslepend probleem.De zonevreemdheid van de woning.

Onze vorige verzekeraar, Mercator was wel heel vriendelijk, na het incaseren van ongeveer 15 jaar premies, want we hebben deze verzekering overgenomen van de vorige eigenaar,lieten ze ons fijntjes weten na een waterschadegeval dat we niet in aanmerking kwamen voor hun verekeringen, want doordat de woning zonevreemd is is het een logisch gevolg dat de schade komt door verwaarlozing. Dus 1 geen vergoeding, 2 de zoektocht naar een nieuwe verzekeraar, 3 een dagvaardig ivm deze oude zaak, omdat de verzekering van de buren met wie we de vochtige muur deelden-een tijd nadat de oorzaak is weggewerkt-geen respons meer krijgt van Mercator.
Logisch, want we zijn niet meer bij mercator, wegens 1 zijdig gedumpt.De nieuwe verzekering, tja we zullen nu horen in hoeverre zij deze zaak willen behandelen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2003, 15:06   #3
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Allemaal erg natuurlijk, maar als je een cursus over verzekeringen moet studeren, dan pas zie je af.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2003, 20:49   #4
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

De basisregel voor success in een verzekeringsmaatschappij is nochthans simpel: Uw levensdoel is al het mogelijke te doen om in geval van een claim, niet te moeten betalen. Verder moet u dan nog mensen van het tegendeel overtuigen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 10:35   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.227
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het verhaal van de verzekering gaat verder.

Er moet een nieuwe expertise gemaakt worden.
Voor 1 september zal er wel een expert langskomen.

Ik vrees voor de rekening die nog in de bus moet vallen.
Paraplu van de verzekering noem ik dat.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 14:06   #6
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Het lijkt me dat u uzelf eerder moet verhalen op Mercator.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 10:43   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.227
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Wat zouden we het moeten verhalen op Mercator?

Het feit dat ze ons niet meer verzekeren na onze eerste hulpkreet ivm waterschade, die perfect in de polis staat. De Kleine lettertjes zeggen wel ,als er een oorzaak zou kunnen zijn in verwaarlozing, dan is de polis niet meer geldig.

Nu de woning is zonevreemd, en alle werken die verder gaan dan basis instandhouding, zoals het schilderen van raamkozijnen,of het branden van een lapje roofing mogen niet.

Dus de werken die nodig waren om de waterschade te vermijden, namelijk het opvangen van het "leven"van de bijgebouwde keuken mocht niet.Nu hebben we het opgelost door de oude leidingen af te sluiten en een "tijdelijke leiding" tegen de muur te schroeven, 't is geen zicht ,maar deze nieuwe kuststof leiding kan wel mee leven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 22:16   #8
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Wat zouden we het moeten verhalen op Mercator?

Het feit dat ze ons niet meer verzekeren na onze eerste hulpkreet ivm waterschade, die perfect in de polis staat. De Kleine lettertjes zeggen wel ,als er een oorzaak zou kunnen zijn in verwaarlozing, dan is de polis niet meer geldig.

Nu de woning is zonevreemd, en alle werken die verder gaan dan basis instandhouding, zoals het schilderen van raamkozijnen,of het branden van een lapje roofing mogen niet.

Dus de werken die nodig waren om de waterschade te vermijden, namelijk het opvangen van het "leven"van de bijgebouwde keuken mocht niet.Nu hebben we het opgelost door de oude leidingen af te sluiten en een "tijdelijke leiding" tegen de muur te schroeven, 't is geen zicht ,maar deze nieuwe kuststof leiding kan wel mee leven.
Yup, dan bent ge genaaid. Toch zou ik naar de rechter stappen en de uitleg geven dat u helemaal niets wist en dat de verzekeringsmakelaar u vertelde dat u zich absoluut over niets zorgen moest maken. U kan gerust stellen dat het de ook de verantwoordelijkheid is van de verzekeraar om te weten wat hij verzekerd. Ge vraagt dan voor betaling van het voorval + schadevergoeding en daarbovenop terugstorting van uw premie van de laatste 10 jaar of zo. Uiteindelijk krijgt u wel iets terug. Ge hebt daar misschien 2 uur van een advocaat zijn tijd voor nodig. Enfin, dat is wat ik zou doen, ge moet niet he
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 22:27   #9
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Of naar het consumentenprogramma 'ombudsjan' op de VRT mailen, dat kan ook wonderen doen.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 21:21   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.227
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

2 uurtjes advocatentijd? Ja hoor, een kwartier was lang genoeg om te horen dat we beter de boel kunnen verkopen.

Ombudsjan? Prachtig en wel, maar weet je hoeveel leuke zaken dat die te behandelen hebben? Waar geen allochtonen bij betrokken zijn als eisende partij(althans de verzekering ervan)

Oftewel, goeie voorstellen, maar reeds geproberd, en geld aan uitgegeven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 14:17   #11
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
2 uurtjes advocatentijd? Ja hoor, een kwartier was lang genoeg om te horen dat we beter de boel kunnen verkopen.

Ombudsjan? Prachtig en wel, maar weet je hoeveel leuke zaken dat die te behandelen hebben? Waar geen allochtonen bij betrokken zijn als eisende partij(althans de verzekering ervan)

Oftewel, goeie voorstellen, maar reeds geproberd, en geld aan uitgegeven.
En, verkocht gekregen ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 14:27   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.227
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Thread necromancy dat het niet mooi meer is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 17:44   #13
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.821
Standaard

Wel leuk
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 17:52   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het kan ook andersom hoor.

We zitten hier met een aanslepend probleem.De zonevreemdheid van de woning.

Onze vorige verzekeraar, Mercator was wel heel vriendelijk, na het incaseren van ongeveer 15 jaar premies, want we hebben deze verzekering overgenomen van de vorige eigenaar,lieten ze ons fijntjes weten na een waterschadegeval dat we niet in aanmerking kwamen voor hun verekeringen, want doordat de woning zonevreemd is is het een logisch gevolg dat de schade komt door verwaarlozing. Dus 1 geen vergoeding, 2 de zoektocht naar een nieuwe verzekeraar, 3 een dagvaardig ivm deze oude zaak, omdat de verzekering van de buren met wie we de vochtige muur deelden-een tijd nadat de oorzaak is weggewerkt-geen respons meer krijgt van Mercator.
Logisch, want we zijn niet meer bij mercator, wegens 1 zijdig gedumpt.De nieuwe verzekering, tja we zullen nu horen in hoeverre zij deze zaak willen behandelen.
De verzekering heeft niets te maken met zonevreemdheid.
Je mag zelfs instandhoudingswerken uitvoeren.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 17:53   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat zouden we het moeten verhalen op Mercator?

Het feit dat ze ons niet meer verzekeren na onze eerste hulpkreet ivm waterschade, die perfect in de polis staat. De Kleine lettertjes zeggen wel ,als er een oorzaak zou kunnen zijn in verwaarlozing, dan is de polis niet meer geldig.

Nu de woning is zonevreemd, en alle werken die verder gaan dan basis instandhouding, zoals het schilderen van raamkozijnen,of het branden van een lapje roofing mogen niet.

Dus de werken die nodig waren om de waterschade te vermijden, namelijk het opvangen van het "leven"van de bijgebouwde keuken mocht niet.Nu hebben we het opgelost door de oude leidingen af te sluiten en een "tijdelijke leiding" tegen de muur te schroeven, 't is geen zicht ,maar deze nieuwe kuststof leiding kan wel mee leven.
?????
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 19:06   #16
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Thread necromancy dat het niet mooi meer is.
we hebben nieuw bezighoud nodig sinds er hier een paar amusante mensen zijn buitengegooid
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 19:31   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.227
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De verzekering heeft niets te maken met zonevreemdheid.
Je mag zelfs instandhoudingswerken uitvoeren.
Klopt, maar omdat de verzekering de zonevreemdheid inriep om verwaarlozing als excuus te kunnen gebruiken zijn ze vanonder de polis geglibberd.

Je kan dat wel aanvechten, maar dan ben je weer een paar jaar verder en een hoop advokaatkost...

En neen, de woning is niet verkocht. De zonevreemdheid zorgt voor een belachelijk lage prijs. Kunnen we beter hier blijven wonen tot er een projectontwikkelaar het hele huizenblok opkoopt.

Ondertussen is het hele geschil met de buren opgelost en de desbetreffende infrastructuur gemoderniseerd. Op 12jaar + kan iemand wel wat werk verzetten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 19:42   #18
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Klopt, maar omdat de verzekering de zonevreemdheid inriep om verwaarlozing als excuus te kunnen gebruiken zijn ze vanonder de polis geglibberd.

Je kan dat wel aanvechten, maar dan ben je weer een paar jaar verder en een hoop advokaatkost...

En neen, de woning is niet verkocht. De zonevreemdheid zorgt voor een belachelijk lage prijs. Kunnen we beter hier blijven wonen tot er een projectontwikkelaar het hele huizenblok opkoopt.

Ondertussen is het hele geschil met de buren opgelost en de desbetreffende infrastructuur gemoderniseerd. Op 12jaar + kan iemand wel wat werk verzetten.
En nog altijd leidingen die tegen de muur lopen ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 19:47   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.227
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
En nog altijd leidingen die tegen de muur lopen ?
Die zijn weggewerkt. De "Industrial Look" is al lang opgeruimd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 06:21   #20
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

Lachkrampen. Oh nee, weer een wee.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be