Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2024, 10:36   #2961
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Revoluties brengen juist voornamelijk degeneratie.
Niet als er geen waarden meer zijn he, als de toestand gedegenereerd is. Dan kan het volk in opstand komen middels een revolutie, die dan draait om het herstel van een aantal waarden.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 10:38   #2962
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Niet als er geen waarden meer zijn he, als de toestand gedegenereerd is. Dan kan het volk in opstand komen middels een revolutie, die dan draait om het herstel van een aantal waarden.
Welke waarden hebben de Ayatollah's gebracht dan?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 10:42   #2963
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom zou jij niet een van die dwazen zijn?
Dat kan ik niet garanderen. Ik wil wel mijn best doen. Ik volg ook pro Russische analisten bv. En daar zitten ook extremisten tussen, wiens opinie ik hier hoogstens als antidote zou willen weergeven tegen ander extremisten maar meestal onthoudt ik me zo te handelen want dat is polariserend en dat hebben we niet nodig. Toegegeven, soms brengen de persoonlijke aanvallen of het bewust verkeerd interpreteren van wat er gezegd wordt me ook in verleiding minder genuanceerd te zijn dan dat ik zou willen, en zelf ook persoonlijk te worden. Ik heb daar meestal spijt van naderhand. Laat de verbale agressie maar aan een ander. De persoonlijke aanval is toch bijna steeds een inhoudelijk zwaktebod.

Maar goed. Misschien kunnen we het over Iran hebben. Dat land heeft zogezegd 'kolonies' lees ik hier net. Een oneigenlijk gebruik van dit woord dat goed past in de westerse lijn van focus op Iran. Rebellen wordt dan "Iranian backed rebels" in de westerse pers. Als het om westers gesteunde rebellen gaat spreekt men echter niet op die manier. Tja. De media. Zorgvuldig gekozen woordgebruik. Zeker in de reguliere nieuwsitems. Je kan er een hele analyse van maken. Dagelijks. Met Gaza is dat ook duidelijk.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 10:45   #2964
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat kan ik niet garanderen. Ik wil wel mijn best doen. Ik volg ook pro Russische analisten bv. En daar zitten ook extremisten tussen, wiens opinie ik hier hoogstens als antidote zou willen weergeven tegen ander extremisten maar meestal onthoudt ik me zo te handelen want dat is polariserend en dat hebben we niet nodig. Toegegeven, soms brengen de persoonlijke aanvallen of het bewust verkeerd interpreteren van wat er gezegd wordt me ook in verleiding minder genuanceerd te zijn dan dat ik zou willen, en zelf ook persoonlijk te worden. Ik heb daar meestal spijt van naderhand. Laat de verbale agressie maar aan een ander. De persoonlijke aanval is toch bijna steeds een inhoudelijk zwaktebod.

Maar goed. Misschien kunnen we het over Iran hebben. Dat land heeft zogezegd 'kolonies' lees ik hier net. Een oneigenlijk gebruik van dit woord dat goed past in de westerse lijn van focus op Iran. Rebellen wordt dan "Iranian backed rebels" in de westerse pers. Als het om westers gesteunde rebellen gaat spreekt men echter niet op die manier. Tja. De media. Zorgvuldig gekozen woordgebruik. Zeker in de reguliere nieuwsitems. Je kan er een hele analyse van maken. Dagelijks. Met Gaza is dat ook duidelijk.
Waarom zouden westerse media pro-Iraans gaan berichten? en andersom.

Ik begrijp je afkeer jegens propaganda niet.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 10:53   #2965
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom zouden westerse media pro-Iraans gaan berichten? en andersom.
Wat ik bedoel is dat men niet zo vlug zal spreken van "western backed rebels". Van zichzelf wil men de indruk liefst vermeiden dat een groep rebellen een instrument is in een geopolitiek spel en niet een nobele groep strijdend tegen een dictatuur of zoiets. Het gebruik van het woord "rebellen" zegt ook al iets. Als het politiek uitkomt worden ze "terroristen" genoemd en anders worden ze voorgesteld als vrijheidsstrijders. Ok. Zo werkt de propaganda. Maar als mensen dat dan klakkeloos overnemen dat maakt conversaties moeilijk.

Citaat:
Ik begrijp je afkeer jegens propaganda niet.
Misschien wordt ik niet graag belogen.

Laatst gewijzigd door Bach : 23 januari 2024 om 10:55.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 11:01   #2966
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wat ik bedoel is dat men niet zo vlug zal spreken van "western backed rebels". Van zichzelf wil men de indruk liefst vermeiden dat een groep rebellen een instrument is in een geopolitiek spel en niet een nobele groep strijdend tegen een dictatuur of zoiets. Het gebruik van het woord "rebellen" zegt ook al iets. Als het politiek uitkomt worden ze "terroristen" genoemd en anders worden ze voorgesteld als vrijheidsstrijders. Ok. Zo werkt de propaganda. Maar als mensen dat dan klakkeloos overnemen dat maakt conversaties moeilijk.

Misschien wordt ik niet graag belogen.
Propaganda =/= liegen. Het is de realiteit naar een perspectief brengen.

Uiteraard heeft Rusland, Iran, China ook een verhaal. Maar het zijn delen van de wereld met een andere visie op de wereld. Delen van de wereld die de hegemonie er anders uit willen laten zien.

Ik heb daar geen trek in, want: ik ben onderdeel van het westen. Ik wil graag in een deel van de wereld blijven wonen die de hegemonie blijft bepalen. Dit wil niet zeggen dat ik als individu niet begrijp dat wij (het westen) onze handen niet in onschuld kunnen wassen. Uiteraard niet.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 11:24   #2967
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Propaganda =/= liegen. Het is de realiteit naar een perspectief brengen.

Uiteraard heeft Rusland, Iran, China ook een verhaal. Maar het zijn delen van de wereld met een andere visie op de wereld. Delen van de wereld die de hegemonie er anders uit willen laten zien.

Ik heb daar geen trek in, want: ik ben onderdeel van het westen. Ik wil graag in een deel van de wereld blijven wonen die de hegemonie blijft bepalen. Dit wil niet zeggen dat ik als individu niet begrijp dat wij (het westen) onze handen niet in onschuld kunnen wassen. Uiteraard niet.
Propaganda is niet noodzakelijk liegen, dat is juist. De openlijke leugen vermeidt de propagandist liever. Zoals gezegd wordt er meer gelogen door weglating waardoor een andere indruk gegeven wordt dan de werkelijkheid. Het doel is bijna steeds een goed tegen slecht karikatuur van de werkelijkheid maken.

Mbt hegemonie heb ik een andere doelstelling. Maar wel gericht op een welvarende en vrije maatschappij voor mijn kinderen hier in het westen. Het leven hoeft geen 'zero sum' game te zijn. Dat lijkt een extreem moeilijke boodschap voor de westerse machthebbers om te leren. Mogelijk als gevolg van een paar eeuwen 'hegemonie' die nu aan het tanen is. Die situatie opent echter mogelijkheden om een betere weg in te slaan. Zowiezo is het niet snugger het recht van de sterkste te blijven predikken gegeven de gezamenlijke problemen en als je geen groot overwicht meer hebt. Ik wil mijn kinderen geen wereldoorlog laten erven omwille van het doel een ander te kunnen domineren met het risico vanuit die logica zelf slachtoffer te worden.

Daarbij wordt Europa reeds gedomineerd, in de eerste plaats door de VS. Ik denk dat Europa meer kans maakt als een waarlijk onafhankelijke pool in een multipolaire wereld dan als imperiaal aanhangsel zoals nu het geval is. Ik besef dat die droom niet voor morgen is en de gevolgen daarvan zijn goed merkbaar. Kijk maar naar de Europese economische cijfers in vergelijking met de rest van de wereld. Hegemonie is te hoog gegrepen. Onafhankelijkheid is wel mogelijk. Mits het afwerpen van de propaganda boeien. Het is niet eens onze eigen propaganda die we aan het achterna lopen zijn maar die van een overzeese macht die op haar beurt ook bevrijding verdient van een cynische elite.

Enfin. U kent mijn mening. Ik besef dat het momenteel tegen de stroom invaren is dat ik doe.

Laatst gewijzigd door Bach : 23 januari 2024 om 11:50.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 12:18   #2968
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.488
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Was dat voorval niet ontkracht door camerabeelden?
Als je de Iraanse overheid gelooft kreeg de 26 jarige een hartaanval in het politiestation, getuigen en medische verslagen vertellen echter anders.

Er vielen 500 doden tijdens de protesten en Iran heeft vorig jaar 600 mensen opgehangen. Je kunt pro Iran zijn van mijn part maar je kunt niet zeggen dat het regime the good guys zijn, eerder typische moslim barbaren zoals we die overal zien.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 23 januari 2024 om 12:26.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 12:25   #2969
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.488
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Propaganda is niet noodzakelijk liegen, dat is juist. De openlijke leugen vermeidt de propagandist liever. Zoals gezegd wordt er meer gelogen door weglating waardoor een andere indruk gegeven wordt dan de werkelijkheid. Het doel is bijna steeds een goed tegen slecht karikatuur van de werkelijkheid maken.

Mbt hegemonie heb ik een andere doelstelling. Maar wel gericht op een welvarende en vrije maatschappij voor mijn kinderen hier in het westen. Het leven hoeft geen 'zero sum' game te zijn. Dat lijkt een extreem moeilijke boodschap voor de westerse machthebbers om te leren. Mogelijk als gevolg van een paar eeuwen 'hegemonie' die nu aan het tanen is. Die situatie opent echter mogelijkheden om een betere weg in te slaan. Zowiezo is het niet snugger het recht van de sterkste te blijven predikken gegeven de gezamenlijke problemen en als je geen groot overwicht meer hebt. Ik wil mijn kinderen geen wereldoorlog laten erven omwille van het doel een ander te kunnen domineren met het risico vanuit die logica zelf slachtoffer te worden.

Daarbij wordt Europa reeds gedomineerd, in de eerste plaats door de VS. Ik denk dat Europa meer kans maakt als een waarlijk onafhankelijke pool in een multipolaire wereld dan als imperiaal aanhangsel zoals nu het geval is. Ik besef dat die droom niet voor morgen is en de gevolgen daarvan zijn goed merkbaar. Kijk maar naar de Europese economische cijfers in vergelijking met de rest van de wereld. Hegemonie is te hoog gegrepen. Onafhankelijkheid is wel mogelijk. Mits het afwerpen van de propaganda boeien. Het is niet eens onze eigen propaganda die we aan het achterna lopen zijn maar die van een overzeese macht die op haar beurt ook bevrijding verdient van een cynische elite.

Enfin. U kent mijn mening. Ik besef dat het momenteel tegen de stroom invaren is dat ik doe.
Het feit dat we hierover openlijk mogen discussiëren zonder opgepakt te worden en gemarteld moet je toch als positief zien, niets is perfect en zal ook niet gaan zoals jij persoonlijk wil. Het westen is nog steeds de meest welvarende en meest vrije samenleving zolang we bepaalde bevolkingsgroepen maar geen overmacht laten krijgen, dan worden we bestuurd zoals in niet westerse landen.

Anti VS, anti Trump, anti Israël en anti Rusland zijn is niet bepaald tegen de stroom in gaan, dat is meegaan met de stroom in onze media.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 12:42   #2970
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Als je de Iraanse overheid gelooft kreeg de 26 jarige een hartaanval in het politiestation, getuigen en medische verslagen vertellen echter anders.

Er vielen 500 doden tijdens de protesten en Iran heeft vorig jaar 600 mensen opgehangen. Je kunt pro Iran zijn van mijn part maar je kunt niet zeggen dat het regime the good guys zijn, eerder typische moslim barbaren zoals we die overal zien.

.
Er is een video van die hart aanval verspreidt door Iran. Opgenomen via de veiligheidscaneras in een openbaar gebouw. Ik zag die passeren. Ik heb me verder niet verdiept in die zaak.

Het gaat er niet om het Iraans regime te verdedigen. Wel om te begrijpen wat er werkelijk aan de hand is. Dat er een link is met het buitenland bij de territorristische aanslagen in Iran lijkt het niet ver gezocht. Het MEK is niet zomaar een oppositie partij he. Het hand staat onder terrorisme en kleuren revolutie druk. En er is een zware anti Iraanse component in de westerse berichtgeving rond Iran. Daar houdt men beter rekening mee. Daarmee dat ik als ik kan net die informatie doorgeef die dat aspect belichten. Uitgangspunt is dat zelfbedrog ons geen goed doet. Dat wil niet zeggen dat ik een regime steun met bv regelmatige uitspraken van doodstraf. Hieronder vallen zowel de VS, China, Iran als saoudi Arabië.

Laatst gewijzigd door Bach : 23 januari 2024 om 12:45.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 12:46   #2971
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.488
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Er is een video van die hart aanval verspreidt door Iran. Opgenomen via de veiligheidscaneras in een openbaar gebouw. Ik zag die passeren. Ik heb me verder niet verdiept in die zaak.

Het gaat er niet om het Iraans regime te verdedigen. Wel om te begrijpen wat er werkelijk aan de hand is. Dat er een link is met het buitenland bij de territorristische aanslagen in Iran lijkt het niet ver gezocht. Het MEK is niet zomaar een oppositie partij he. Het hand staat onder terrorisme en kleuren revolutie druk. En er is een zware anti Iraanse component in de westerse berichtgeving rond Iran. Daar houdt men beter rekening mee. Daarmee dat ik met die informatie doorgeeft die dat aspect belichten. Uitgangspunt is dat zelfbedrog ons geen goed doet.
Het zou een hersenbloeding en beroerte zijn, dat ziet er hetzelfde uit op video. Nu, als ze haar in elkaar hebben geslaan (waar geen twijfel over is) dan maakt het niet uit of het een beroerte of hartaanval is lijkt me. Feit is dat ze is doodgegaan vanwege een sluier en barbaarse moslims.

Ik heb die video nu ook gezien en het lijkt me wel een hersenbloeding, een hartaanval is iets anders. Soms heeft een mens niet veel nodig om dood te gaan.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 23 januari 2024 om 12:54.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be