Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 januari 2021, 12:14   #221
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Hoe die vrouw zicht voelt, of wat er na zo een ervaring in de hoofden kan omgaan, daar heeft u noch ik enig zicht op. Een beetje van hoogmoed en zelfoverschatting getuigend, dat u wat betreft wat aanvaardbaar is, daar een cijfer mag op plakken...
Dat is geen hoogmoed maar gebaseerd op materiaal naar voor gebracht door deskundigen in een juridisch debat.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 23:52   #222
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard hoe komt het dat oprechte gelovigen voor leugens vallen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Er is niets leuk aan een dictatuur dat de dood over onze nabestaanden bracht en ons uitverkocht aan oosterse regimes waardoor hier de welvaart en jobs verdwenen. Globalisme was een idee van Hitler. Denkt maar niet dat de westerse blanke man daarna nog iets in de pap te brokken heeft. De weinigen die nog durven spreken worden gemuilkorfd of door hun medemensen een alu hoed opgezet. Maar er is wel degelijk een complot tegen de ziel van onze natie gaande. Dit is spirituele oorlogvoering die op een zeer realistische schaal vorm krijgt.
Daar staan een paar MSM leugens in.
Welke maakt hier even niet uit.

Iedere mens beseft wel ongeveer het verschil tussen goed en kwaad maar het verschil tussen waarheid en leugen is moeilijker te onderscheiden.
Vanuit een "gelovig" standpunt zou men dan zeggen dat wanneer de ongelovige met de leugen meegaat hij verblindt is voor de waarheid... een lesje moet leren... voor eigen bestwil... enz

Maar hoe komt het dat oprechte gelovigen evengoed voor leugens vallen?
In deze context meer bepaald om de leugens die machthebbers gebruiken om de mensheid kort te houden.
Hoe komt het dat er bij gelovigen geen alarmbel afgaat wanneer er zulke leugens worden uitgekraamd?

Waarom zou een god toestaan dat gelovigen zomaar met de leugen meegaan - ook al heeft die leugen geen directe impact op hun persoon maar door hun onwetendheid houden ze de negatieve gevolgen voor de mensheid en het winstmodel voor deze criminelen mee in stand.
Om "gelovigentaal" te gebruiken: laat bijna elke gelovige zich dan door de duivel deze leugens in het oor fluisteren? Maar ook: de duivel houdt ervan om de waarheid om te keren!
Zegt dat iets over een god als medeplichtige, onverschillige, onmachtige, onbestaande...
Zegt dat iets over geloof, want elk geloof laat zich vangen...
Zegt dat iets over de gelovige, want bijna elke gelovige laat zich vangen...

ELK nieuw leugenverhaal kan maar lukken doordat de mensheid te kort van geheugen is om in te zien dat het elke keer opnieuw om dezelfde eeuwenoude gerecycleerde recepten gaat.
Het zegt alleszins iets over de leugenaars (dus zij die de macht hebben): zij weten dat gelovig/ongelovig niet uitmaakt en komen er daardoor al eeuwenlang zo makkelijk mee weg.
Ze beseffen ook dat omkering van waarheid, van normen en waarden de beste weg naar het succes is.
__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 14 januari 2021 om 00:05.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 00:12   #223
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Daar staan een paar MSM leugens in.
Welke maakt hier even niet uit.

Iedere mens beseft wel ongeveer het verschil tussen goed en kwaad maar het verschil tussen waarheid en leugen is moeilijker te onderscheiden.
Vanuit een "gelovig" standpunt zou men dan zeggen dat wanneer de ongelovige met de leugen meegaat hij verblindt is voor de waarheid... een lesje moet leren... voor eigen bestwil... enz

Maar hoe komt het dat oprechte gelovigen evengoed voor leugens vallen?
In deze context meer bepaald om de leugens die machthebbers gebruiken om de mensheid kort te houden.
Hoe komt het dat er bij gelovigen geen alarmbel afgaat wanneer er zulke leugens worden uitgekraamd?

Waarom zou een god toestaan dat gelovigen zomaar met de leugen meegaan - ook al heeft die leugen geen directe impact op hun persoon maar door hun onwetendheid houden ze de negatieve gevolgen voor de mensheid en het winstmodel voor deze criminelen mee in stand.
Om "gelovigentaal" te gebruiken: laat bijna elke gelovige zich dan door de duivel deze leugens in het oor fluisteren? Maar ook: de duivel houdt ervan om de waarheid om te keren!
Zegt dat iets over een god als medeplichtige, onverschillige, onmachtige, onbestaande...
Zegt dat iets over geloof, want elk geloof laat zich vangen...
Zegt dat iets over de gelovige, want bijna elke gelovige laat zich vangen...

ELK nieuw leugenverhaal kan maar lukken doordat de mensheid te kort van geheugen is om in te zien dat het elke keer opnieuw om dezelfde eeuwenoude gerecycleerde recepten gaat.
Het zegt alleszins iets over de leugenaars (dus zij die de macht hebben): zij weten dat gelovig/ongelovig niet uitmaakt en komen er daardoor al eeuwenlang zo makkelijk mee weg.
Ze beseffen ook dat omkering van waarheid, van normen en waarden de beste weg naar het succes is.
Ik heb die vragen met onze “democratie” waarin overheden opnieuw collaboreren met duistere overmachten en ons de duivel aandoen.
Mijn worstelen met God is nog niet voltooid en ik kan je geen antwoorden geven, alleen voor mezelf de rekening maken. Dat is voor ieder persoonlijk.
Alleen weet ik dat Hij bestaat na een levensechte ervaring die me tot nederigheid dwong en rotsvast geloof.
Alleen merk ik dat geloven niet genoeg was en is. Door doctrine ben ik tot afstand van deze duivel kunnen komen die tot in onze politiek genesteld is.
Dagelijks tref ik onrecht door vieze politici die lobbyen met globalisten die op keer lobbyen met de duivel.

Voor mij is de dood winst en hoe sneller ze komt hoe beter. Deze wereld kan ons niets verklaren, alleen weet ik dat Hij bestaat.
Het is meer dan geloven, het is een doctrine, zienwijze en levenswijze.
Ik faal zelf dus kan je geen absoluut antwoord geven. Alleen dat we beter de verantwoordelijkheid bij de schuldigen leggen en niet bij God. Ik ben dader van mijn fouten, ik ben degene die faalt en kan mij niet pardonneren bij Hem door anderen aan te wijzen. Ik kan me er alleen maar van afkeren.
Er is maar 1 Waarheid, Zijn naam is Jezus Christus. Al de rest is afleiding.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 00:22   #224
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard Zoek het in Schrift, niet in deze gevallen wereld.

John 8:44 Ye are of your father the devil, and the lusts of your father ye will do. He was a murderer from the beginning, and abode not in the truth, because there is no truth in him. When he speaketh a lie, he speaketh of his own: for he is a liar, and the father of it. 45 And because I tell you the truth, ye believe me not.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 02:03   #225
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik heb die vragen met onze “democratie” waarin overheden opnieuw collaboreren met duistere overmachten en ons de duivel aandoen.
Mijn worstelen met God is nog niet voltooid en ik kan je geen antwoorden geven, alleen voor mezelf de rekening maken. Dat is voor ieder persoonlijk.
Alleen weet ik dat Hij bestaat na een levensechte ervaring die me tot nederigheid dwong en rotsvast geloof.
Alleen merk ik dat geloven niet genoeg was en is. Door doctrine ben ik tot afstand van deze duivel kunnen komen die tot in onze politiek genesteld is.
Dagelijks tref ik onrecht door vieze politici die lobbyen met globalisten die op keer lobbyen met de duivel.

Voor mij is de dood winst en hoe sneller ze komt hoe beter. Deze wereld kan ons niets verklaren, alleen weet ik dat Hij bestaat.
Het is meer dan geloven, het is een doctrine, zienwijze en levenswijze.
Ik faal zelf dus kan je geen absoluut antwoord geven. Alleen dat we beter de verantwoordelijkheid bij de schuldigen leggen en niet bij God. Ik ben dader van mijn fouten, ik ben degene die faalt en kan mij niet pardonneren bij Hem door anderen aan te wijzen. Ik kan me er alleen maar van afkeren.
Er is maar 1 Waarheid, Zijn naam is Jezus Christus. Al de rest is afleiding.
Mooi antwoord. En "de verantwoordelijkheid bij de schuldigen leggen" klinkt prima. Maar dat valt onder haatspraak.
Deze vraag kwam er ook doordat anderen ook dit soort ervaringen meemaakten en hoewel ze "het licht" zagen volgen ze evengoed de massa die de leugens gelooft. Wat is dan het nut van deze ervaring als het slechts het individu ten goede komt die deze ervaring dan nog slechts in beperkte kring kan verzilveren? Terwijl "de verlichte" zich op het hiernamaals concentreert blijven de reëele leugens waar we dagelijks de gevolgen van ondervinden onaangetast tot op het punt dat leugenaars en hun leugens bij wet beschermd worden. Welke waarheid heeft nu wetten nodig ter bescherming...
Het hierdoor veroorzaakte onrecht wordt dus mee in stand gehouden door "de verlichten" en die in slechts 1 waarheid geloven en net zoals traditionele moslims de rest afleiding vinden en op de dood wachten.
Mocht iedereen eens wat minder geloven (in religie, media, experten, eigen denkbeelden, voetbal...) en wat meer zelf op onderzoek uitgaan dan was 2020 niet zo'n idioot jaar en zou 2021 niet nóg idioter worden.
De Waarheid zal u vrijmaken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
John 8:44 Ye are of your father the devil, and the lusts of your father ye will do. He was a murderer from the beginning, and abode not in the truth, because there is no truth in him. When he speaketh a lie, he speaketh of his own: for he is a liar, and the father of it. 45 And because I tell you the truth, ye believe me not.
Hoe zou Hagee dat dubbelzinnige vers uitleggen?
__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 09:19   #226
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
John 8:44 Ye are of your father the devil, and the lusts of your father ye will do. He was a murderer from the beginning, and abode not in the truth, because there is no truth in him. When he speaketh a lie, he speaketh of his own: for he is a liar, and the father of it. 45 And because I tell you the truth, ye believe me not.
Sinds wanneer spreekt Gdo geen Nederlands meer?...

Jesaja 45:7
Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

Kortom: God is de duivel zelf.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 09:24   #227
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Meeste vrouwen die abortus plegen zijn niet verkracht.
Zelfs in landen met strenge abortusregels mag een vrouw aborteren na verkrachting.
Sinds wanneer ben jij het eens met wat er in de meeste landen gebeurt?

Ik dacht toch dat je abortus als moord beschouwt, dus ook bij verkrachting is abortus moord.

En bovendien dat je in de wet van de Bijbel gelooft en daar staat naar mijn beste weten helemaal niks in over abortus.

Of ga je nu weer aan het interpreteren?
Daarmee kun je alle kanten op.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 11:38   #228
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
John 8:44 Ye are of your father the devil, and the lusts of your father ye will do. He was a murderer from the beginning, and abode not in the truth, because there is no truth in him. When he speaketh a lie, he speaketh of his own: for he is a liar, and the father of it. 45 And because I tell you the truth, ye believe me not.
Hebt ge daar geen Nederlandse versie van ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 11:52   #229
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Eens met Aton...Religieuze blabla moet je echt niet in de Engelste taal lezen. Daar ga je dubbel van zien.
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 12:31   #230
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Eens met Aton...Religieuze blabla moet je echt niet in de Engelste taal lezen. Daar ga je dubbel van zien.
Was misschien de bedoeling.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 14:41   #231
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Hebt ge daar geen Nederlandse versie van ?
Johannes 8:44 opzoeken is u teveel? U bent erger dan ik u eerder inschatte. En maar afgeven op religieuzen
Uw historische en theologische ongeletterdheid zou jezelf nu toch duidelijk moeten worden he?

Ik koos voor de King James versie omdat het beter over de tong rolt.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 15:01   #232
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Mooi antwoord. En "de verantwoordelijkheid bij de schuldigen leggen" klinkt prima. Maar dat valt onder haatspraak.
Deze vraag kwam er ook doordat anderen ook dit soort ervaringen meemaakten en hoewel ze "het licht" zagen volgen ze evengoed de massa die de leugens gelooft. Wat is dan het nut van deze ervaring als het slechts het individu ten goede komt die deze ervaring dan nog slechts in beperkte kring kan verzilveren? Terwijl "de verlichte" zich op het hiernamaals concentreert blijven de reëele leugens waar we dagelijks de gevolgen van ondervinden onaangetast tot op het punt dat leugenaars en hun leugens bij wet beschermd worden. Welke waarheid heeft nu wetten nodig ter bescherming...
Het hierdoor veroorzaakte onrecht wordt dus mee in stand gehouden door "de verlichten" en die in slechts 1 waarheid geloven en net zoals traditionele moslims de rest afleiding vinden en op de dood wachten.
Mocht iedereen eens wat minder geloven (in religie, media, experten, eigen denkbeelden, voetbal...) en wat meer zelf op onderzoek uitgaan dan was 2020 niet zo'n idioot jaar en zou 2021 niet nóg idioter worden.
De Waarheid zal u vrijmaken.



Hoe zou Hagee dat dubbelzinnige vers uitleggen?
Waarom zou het de wereld ten goede moeten komen? De wereld heeft mij willen doden en alles ontnemen, maar God heeft gesproken en is tot de redding gekomen. De wereld kan evengoed op de knieën gaan en vergiffenis vragen, maar ze kiezen hun eigen lusten te botvieren. Er is maar 1 weg en dat is Zijn weg. Die weg is duidelijk maar wordt verworpen. Wij houden geen onrecht in stand, wij nemen daar een standpunt in en duwen terug vanuit het woord zonder enige dwang. Dat is “hatespeech” voor velen, maar een waar christen geeft geen hol om politieke correctheid en schuwt vervolging niet. We kunnen ons enkel beschermen tegen de hel. Het vlees is sterfelijk, maar de ziel leeft oneindig en gaat maar 2 kanten op. Dat is de enige bescherming die je jezelf kan geven. We kunnen onze kinderen ook maar de gevolgen leren en hopen dat ze luisteren om gevaar te ontwijken. Zo is dat ook met de geboden van God.
Als u denkt dat mijn geloof in beperkte kring succesvol is, vergist u zich. Er is niets dan verdeling, ook bij mijn dierbaren omdat ze wereldse belangen hebben. Zelfs met kerken ga ik in conflict over vaccins en bv de Nashville verklaring.

Jezus sprak dat tegen de Farizeeën, maar mag best op een ruimer publiek toegepast worden. Sedert de zondeval zijn we God ongehoorzaam en geven we toe aan het vleselijke waarmee de duivel ons beïnvloedt. Kijk hoe politici telkens opnieuw collaboreren om zichzelf te verrijken. Hiervoor moeten ze liegen en de massa verdelen. De tv herhaalt hele dag door op iedere zender hetzelfde verhaal. Enkel door angst aanjagen en liegen kan men tot beleid komen. Dat is niet van God maar van de duivel wie een mensenmoordenaar is. Hebzucht, lust, afgoderij. Ik hoef maar over facebook of twitter te scrollen om te beseffen hoe diep dat genesteld is. Of kijk hier. Wie een standpunt in Christus neemt zal geen rust meer kennen, maar verschijnt op de radar van deze mensenmoordenaars en belandt in spirituele oorlogvoering.
Enkel in Christus kunnen wij verlost worden van deze wereld. De wereld behoeft geen verlossing, de mens heeft de keuze: de wereld of God. Ik kies God omdat deze wereld aan zinloosheid is onderworpen door mensen die toegeven aan hun vleselijke zondes.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 15:07   #233
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Sinds wanneer ben jij het eens met wat er in de meeste landen gebeurt?

Ik dacht toch dat je abortus als moord beschouwt, dus ook bij verkrachting is abortus moord.

En bovendien dat je in de wet van de Bijbel gelooft en daar staat naar mijn beste weten helemaal niks in over abortus.

Of ga je nu weer aan het interpreteren?
Daarmee kun je alle kanten op.
U heeft overschot van gelijk. Mensen gebruiken verkrachting veel om abortus te rechtvaardigen, ik zei maar dat daar nooit een verbod in was.
Een vrouwelijke christen die na verkrachting zwanger wordt draagt beter ook de vrucht uit.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 januari 2021 om 15:08.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 19:09   #234
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Johannes 8:44 opzoeken is u teveel?
Dit in het Nederlands te quoten, was d?*t teveel ?
Citaat:
U bent erger dan ik u eerder inschatte. En maar afgeven op religieuzen
Enkel op idioten zoals jij. Het ergste moet nog komen als je zo onzin blijft uitkramen.
Citaat:
Uw historische en theologische ongeletterdheid zou jezelf nu toch duidelijk moeten worden he?
Oei, begin je nu al tegen jezelf te lallen ?

Citaat:
Ik koos voor de King James versie omdat het beter over de tong rolt.
Nu wel niet de meest betrouwbare als je er iets van afweet.

Laatst gewijzigd door Aton : 14 januari 2021 om 19:38.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 19:12   #235
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Nu wel niet de meest betrouwbare als je er iets van afweet.
Onderbouw eens met bron wat gij denkt te weten? Waarom niet betrouwbaar, of is het weer uw theologische ongeletterdheid die je tentoon spreidt?
Denk je dat de andere Bijbels Johannes 8:44 een andere tekst toedichten?

Hou die trolallures toch voor jezelf, zelfs dat lukt u niet succesvol.

Citaat:
De King James Version (KJV) van de Bijbel is een Engelse Bijbelvertaling uit 1611, gepubliceerd op last van koning Jacobus I van Engeland. Deze versie van de Bijbel was het werk van 54 geleerden en geestelijken, die meer dan zeven jaar samenwerkten in subcommissies van negen personen, de zogenoemde 'companies'. De vertalers grepen ook terug op de oorspronkelijke Hebreeuwse, Griekse en Aramese teksten.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/King_James_Version
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 januari 2021 om 19:22. Reden: Slechte quotatie
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 19:53   #236
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Onderbouw eens met bron wat gij denkt te weten? Waarom niet betrouwbaar, of is het weer uw theologische ongeletterdheid die je tentoon spreidt?
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek...atenvertaling/

En dan nog op je eigen veld.

Laatst gewijzigd door Aton : 14 januari 2021 om 19:55.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 20:23   #237
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ik accepteer hun cookiebeleid niet, en dat is zeker mijn veld niet. Ooit gaan lopen wegens storende reclame. Ik hield het geen dag uit.

Je kan over bijbelversies discussiëren zoveel je wilt, maar de KJV vertaalt Johannes 8:44 niet in een andere context als de andere Bijbels. Het is een betrouwbare Bijbel die eeuwen meegaat en op de originele teksten vertaalde. Als we dan gaan struikelen over een verse uit Jesaja 14 (lucifer, satan etc) ben je met komma’s bezig, die hebben zelfs niets te maken met wat bedoeld wordt in Johannes 8:44. Jesaja 14 heeft ook niets met de duivel te maken, maar wordt als vergelijking gebruikt tegen een Babylonische koning. Iets wat die theologisch ongeletterden niet doorhebben omdat ze cherrypicken en hoofdstuk 14 niet van begin tot einde lezen. Laat staan het hele boek van Jesaja van 1 tot en met 66.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 januari 2021 om 20:29.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 11:12   #238
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
U heeft overschot van gelijk. Mensen gebruiken verkrachting veel om abortus te rechtvaardigen, ik zei maar dat daar nooit een verbod in was.
Dus volgens jouw Bijbel, die voor jou immers de wet is, is het toegestaan?
Of ben je nu plotseling modern geworden?
Want zo zit het immers ook met de transgender (waarvan je over je nek ging), dat deze in vele moderne westerse landen is toegestaan.
Citaat:
Een vrouwelijke christen die na verkrachting zwanger wordt draagt beter ook de vrucht uit.
Ach ja, ze is blij eens een goede beurt te hebben gekregen?
Of heeft ze geen enkele moeite met het kind van de duivel.
Of is het maar goed ook dat de zondige Eva maar weer eens moet lijden, want tenslotte heeft Jezus dat ook voor haar gedaan.
En misschien is die kleine wel de wedergeboren Jezus, wie weet.

Maar waar het op neer komt is dat de "christelijke" man de vrouw wil blijven domineren en haar geen vrijheid gunt over haar eigen buik te mogen beslissen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 11:51   #239
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Opmerkelijk dat het woord erbarmen in de oude Bijbel van het begrip baren is afgeleid en aldus door Jahweh van de Godin Ashera is gestolen*.
Zij is uit de Bijbel wegvertaald.
Niet zij, maar Jahweh baart (schept) het leven, te beginnen met Adam uit stof.
Het is beter deze Adam alsnog te aborteren om het de Godin Ashera veel beter te laten doen.

*Uit Venus tot Madonna van Annine van de Meer blz. 391
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 16:34   #240
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dus volgens jouw Bijbel, die voor jou immers de wet is, is het toegestaan?
Of ben je nu plotseling modern geworden?
Want zo zit het immers ook met de transgender (waarvan je over je nek ging), dat deze in vele moderne westerse landen is toegestaan.
Ach ja, ze is blij eens een goede beurt te hebben gekregen?
Of heeft ze geen enkele moeite met het kind van de duivel.
Of is het maar goed ook dat de zondige Eva maar weer eens moet lijden, want tenslotte heeft Jezus dat ook voor haar gedaan.
En misschien is die kleine wel de wedergeboren Jezus, wie weet.

Maar waar het op neer komt is dat de "christelijke" man de vrouw wil blijven domineren en haar geen vrijheid gunt over haar eigen buik te mogen beslissen.
Neen abortus is moord en de Bijbel leert je verstand te gebruiken. Christenen die ongewenst zwanger worden kunnen geen abortus plegen, onder geen enkele bedding.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be