Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2019, 09:15   #1381
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Hoe zou het komen dat we geen gegevens hebben over welke scholen (publieke of godsdienstige) hun kinderen toelieten/promootten/... om te gaan spijbelen en betogen?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2019, 11:38   #1382
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En de ambras die er rond gemaakt wordt gebeurt volgens mij meer tussen 'echte Belgen' onderling dan tussen Belgen en moslims.
Tenzij je tussen de moslims woont en uw kortgerokte dochter 's avonds laat de metro neemt. Even kijken WIE er dan ambras maakt.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2019, 12:50   #1383
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Zelfs al zouden er gevolgen zijn voor alle vrouwen, zelfs die zonder hoofddoek, betekent dat dan dat we de islam opgedrongen krijgen wanneer we met een hoofddoek geconfronteerd worden?
Hoeveel vrouwen zijn er in Belgie al naar de islam gekeerd omdat ze op straat al eens een hoofddoek tegenkwamen?

Je gaat vaak voorbij de kwestie en de kwestie is dat ik reageerde op iemand (een man bovendien) die stelde dat hij de islam niet opgedrongen wilde krijgen door een hoofddoek tegen te komen. En dat vond ik raar. Want ik begrijp niet hoe je een geloof opgedrongen krijgt door geconfronteerd te worden met de uiterlijke kenmerken ervan.

Sindsdien kom jij af met allerlei problemen die moslims zouden veroorzaken, met hun vrouwonvriendelijkheid, met hun drang om onze maatschappij te veranderen,... Alsof ik dat allemaal zou ontkennen. Wat ik nergens doe.
Ik ben ook geen voorstander van massale immigratie van moslims maar ik probeer mij te beperken tot argumenten die steek houden. En 'ik krijg de islam opgedrongen als ik een hoofddoek passeer' is er daar volgens mij geen van. Terwijl ik er tegenwoordig al te vaak mee om de oren geslagen wordt.

En dan gaat het enkel over dat opdringen van de islam door die hoofddoek. Over niks meer. Maar dat haal jij er telkens wel bij.

Het is een typisch geval van "ik ben ergens tegen en dus kan ik enkel maar negatieve dingen zeggen over datgene waar ik tegen ben".

Deze discussie zou, over een ander onderwerp, evengoed zo kunnen gaan:

-"Ik ben tegen de ideeën van Hitler maar hij was wel een dierenvriend"
-"Hij heeft miljoenen Joden laten uitroeien!!"
-"Dat ontken ik niet, ik zeg enkel dat hij een dierenvriend was."
-"Had je dan liever dat Hitler België geannexeerd zou hebben?"
-"Totaal niet, het gaat mij enkel om het feit dat het een dierenvriend was."
-"Ik snap niet hoe je zo iemand kan verdedigen. Hij roeide gehandicapten uit!"
-"Ik verdedig hem niet, ik stel enkel dat hij een dierenvriend was."
-"Mochten zijn ideeën hier toegepast geweest zijn zou onze wereld er heel anders uitgezien hebben!"
-"Daar gaat het niet over, het ging over het feit dat hij een dierenvriend was"
-"Je gaat mij toch niet vertellen dat hij niet voor veel ellende heeft gezorgd?"
-"Zeg ik dat ergens? Het ging mij over zijn relatie met dieren. Kun je dat ergens weerleggen?"
-"Nergens waar hij aan de macht kwam was men er blij mee."
-"Dat klopt, maar dat neemt niet weg dat hij een dierenvriend was."
-............


Ik ga er dus ook over ophouden. Spelleke heeft lang genoeg geduurd.
En u ziet niet zelf wat er mis is met uw eerste zin?
Wanneer hoofddoeken gevolgen hebben voor wie geen hoofddoek draagt( ik ga er van uit dat u daar geen discussiepunt van maakt) wordt islam opgedrongen, ook al heeft het niets met " bekeren " te maken.
Vervolgens haalt u een voorbeeld aan over Hitler en dieren wat nergens op slaat, het gaat niet over een individu, maar wel over de invloed van een religie op onze samenleving.

En daar worden wel argumenten aangehaald die steek houden. Dat u op twee benen zwabbert, van " dat ontken ik niet" maar toch wel want ik zie het verband niet met wat iemand bedoeld wanneer er gesteld wordt dat je islam opgedrongen krijgt omwille van de massale dracht van hoofddoeken"
is bizar.

U erkent immers wel de gevolgen, maar dan weer niet wanneer iemand zegt" ik vind dat hoofddoeken de islam opdringt"

Nu, de oververtegenwoordiging in gevangenissen, bij schooluitval, in uitkeringen, sociale woningen, doet toch vermoeden dat een verband met de levensovertuiging zou kunnen bestaan.

Gezinsvorming en hereniging ( je kunt de vraag stellen waarom die mensen allemaal hier willen wonen in een land wat hen achtergesteld houdt en discrimineert, toch? )hebben zeker invloed op de sociale achterstand onder die groepen.

Maar evengoed dat achter voordeuren van die gezinnen andere normen en waarden worden gehanteerd dan de samenleving doet, maar onderzoek naar die factoren, dat zie je nergens.

De politieke visie, van passieve slachtoffers naar zwarte schapen speelt daar in mee, terwijl het geen van beide kan zijn, maar in kaart brengen wat de gevolgen zijn van aan levensovertuiging gebonden factoren , zou ook oplossingen kunnen bieden, of een basis voor concrete dialoog.

U gaat dit liever uit de weg, ik dus niet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2019, 12:57   #1384
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Tenzij je tussen de moslims woont en uw kortgerokte dochter 's avonds laat de metro neemt. Even kijken WIE er dan ambras maakt.
Zelf zonder korte rok, gewoon op straat, op klaarlichte dag, is geen garantie om niet lastig gevallen te worden.

Vrouwen horen geen chaos te veroorzaken, geen aanleiding te geven, door hun hoofd en lichaam te bedekken, doen ze dit niet, dan is het hun verantwoordelijkheid hoe mannen reageren.

Maar blijkbaar is er pas een probleem wanneer je met de koran op je hoofd wordt geslagen vol bekeringsdrang, en dat houdt het hele probleem mee in stand.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2019, 13:04   #1385
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u mij eens dringend de naam bezorgen van die "neutrale hulpverlener" die binnen het Belgisch wettelijk kader toestaan dat iemand anoniem bevalt?
Bent u nu helemaal gek geworden? uw inquisitiedrang gaat wel ver!
Wie denkt u wel niet te zijn?
Ik kan wel zeggen hoe het werkt, een vrouw bevalt in Noord Frankrijk, en staat anoniem het kind af voor adoptie. Legaal kan dit, en sommige vrouwen kozen daar voor.

Even zo van internet geplukt over de organisatie Tamar in Lommel.

“In totaal zijn er in die periode 160 adopties gerealiseerd, 114 vrouwen hebben hun kind na de bevalling mee naar huis genomen. Een aantal andere vrouwen vertrok nog voor hun bevalling uit Tamar.” In haar betoog repte Tips met geen woord over dwang die er zou uitgeoefend zijn door de zusters of andere hulpverleners. “Het waren vooral de ouders van de meisjes die beslisten om hun dochter naar Tamar te sturen en daar hun kind ter adoptie af te staan.” Ook waren het volgens Tips de ouders die het initiatief namen om hun kind anoniem te laten bevallen in Frankrijk. Hoeveel vrouwen van Tamar er uiteindelijk in Frankrijk bevielen, kon Tips niet zeggen.

Allé ga eens bellen ermee!

Laatst gewijzigd door alice : 9 februari 2019 om 13:09.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2019, 19:47   #1386
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bent u nu helemaal gek geworden? uw inquisitiedrang gaat wel ver!
Wie denkt u wel niet te zijn?
Ik kan wel zeggen hoe het werkt, een vrouw bevalt in Noord Frankrijk, en staat anoniem het kind af voor adoptie. Legaal kan dit, en sommige vrouwen kozen daar voor.
Ja, in Frankrijk. In België is dat evenwel niet mogelijk. Daarom kan er niet echt gesproken worden van een "neutraal hulpverlener", want wie aanzet tot anoniem bevallen in België, zit aan tot illegale handelingen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2019, 19:50   #1387
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hoeveel hebben ze er al gemeld?
Er zijn er nochtans elke week genoeg om te melden.
Nogmaals: een school riskeert het niet om een foutieve melding door te geven, want als dergelijke fraude wordt vastgesteld, zijn de gevolgen net iets te ernstig voor de organisatie van een school.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2019, 19:52   #1388
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe zou het komen dat we geen gegevens hebben over welke scholen (publieke of godsdienstige) hun kinderen toelieten/promootten/... om te gaan spijbelen en betogen?
Scholen geven geen toelating, om de eenvoudige reden dat dit dan zou neerkomen op een evenement gedragen door de school. Dus ook onder de verantwoordelijkheid van de school. Met dito aansprakelijkheid en verzekeringsvoorwaarden bij zo'n organisatie.

Bepaalde scholen hebben besloten niet sanctionerend op te treden als ouders schriftelijk hun toelating gaven. Dit betekent dan dat de school juridisch niets van doen heeft met de "uitstap" en de gedragingen van de leerlingen op die betoging.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2019, 10:56   #1389
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, in Frankrijk. In België is dat evenwel niet mogelijk. Daarom kan er niet echt gesproken worden van een "neutraal hulpverlener", want wie aanzet tot anoniem bevallen in België, zit aan tot illegale handelingen.
Nee. Dat doet een hulpverlener niet, wanneer er gewezen wordt op deze mogelijkheid. Je kunt namelijk bevallen in Noord Frankrijk en daar je kind anoniem laten adopteren, daar is niets illegaal aan.


En hulpverlening Jan, betekent dat je iemand alle opties uitlegt en laat kiezen, maar die neutraliteit is u vreemd.

Je hoort niet voor iemand te beslissen, zoals uw Pro vita organisatie. Daar zal de mogelijkheid voor abortus of anoniem bevallen niet worden besproken, toch?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2019, 11:39   #1390
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wat verwacht je anders in een moskee?
Laat de kinderen idd zelf mee bidden, de gebedsbewegingen doen, dan zijn ze minstens een ervaring rijker.
Ik verwacht niet in eender welk gebedshuis dat kinderen daar bij een bezoek moeten bidden.
En nog minder dat moslim- ouders, mochten hun kinderen in een kerk bidden tijdens een schooluitstap, zeggen" nou ja ze zijn een ervaring rijker".
Dat kinderen een synagoge of moskee bezoeken is nog niet zo fout, maar ze laten deelnemen aan een dienst dus wel.
Scholen kunnen beter dit soort bezoeken niet als schooluitstap organiseren met kinderen. jongeren is een ander verhaal, maar zelfs dan laat je hen niet deel nemen aan diensten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2019, 12:12   #1391
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Scholen geven geen toelating, om de eenvoudige reden dat dit dan zou neerkomen op een evenement gedragen door de school. Dus ook onder de verantwoordelijkheid van de school. Met dito aansprakelijkheid en verzekeringsvoorwaarden bij zo'n organisatie.

Bepaalde scholen hebben besloten niet sanctionerend op te treden als ouders schriftelijk hun toelating gaven. Dit betekent dan dat de school juridisch niets van doen heeft met de "uitstap" en de gedragingen van de leerlingen op die betoging.
Och kom,
de schooldirecties hebben zich gedragen als laffe konijnen.

Pedagogisch bekeken, volgens mijn visies, was er maar één beleidslijn mogelijk:
"wie afwezig is, wordt als afwezig beschouwd; wie wil gaan manifesteren kan dat doen buiten de schooluren". Ook: "het is niet aan een schooldirectie om te bepalen welke maatschappelijke thema's belangrijk genoeg zijn om kinderen toe te laten te spijbelen en betogen in plaats van de lessen te volgen".

Ik wacht nu op een vervolg van die betogingen: ergens een lokaal geschil inzake milieu, waar één lokale school gaat moeten toestaan dat er gespijbeld wordt, omdat het merendeel van de scholieren, opgejut door een paar groene onderwijzenden, gaat betogen. Een beperkt aantal ouders, ook zo groen als gras maar wellicht met een gezinsinkomen dat 10.000 euro netto benadert, zullen hun toestemming wel geven.

Zo weten we wel waar we begonnen zijn, maar niet waar we zullen eindigen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2019, 12:37   #1392
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee. Dat doet een hulpverlener niet, wanneer er gewezen wordt op deze mogelijkheid. Je kunt namelijk bevallen in Noord Frankrijk en daar je kind anoniem laten adopteren, daar is niets illegaal aan.
Alles lezen, beste alice, alles lezen:

Citaat:
Daarom kan er niet echt gesproken worden van een "neutraal hulpverlener", want wie aanzet tot anoniem bevallen in België, zit aan tot illegale handelingen.
Dus ja, een hulpverlener doet dat wel als hij vrouwen aanzet om in België anoniem te bevallen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2019, 12:40   #1393
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En hulpverlening Jan, betekent dat je iemand alle opties uitlegt en laat kiezen, maar die neutraliteit is u vreemd.

Je hoort niet voor iemand te beslissen, zoals uw Pro vita organisatie. Daar zal de mogelijkheid voor abortus of anoniem bevallen niet worden besproken, toch?
Pro Vita beslist niets. Het is aan de vrouw en Pro Vita zal, als katholieke organisatie, duidelijk haar standpunt uiteenzetten. Neutraliteit is hier zelfs niet aan de orde. Het is u blijkbaar vreemd dat we in een vrij land leven waar mensen ook vanuit hun levensbeschouwelijke overtuiging hulp mogen en kunnen aanbieden. Pro Vita verplicht in niets, maar zal natuurlijk niet meehelpen aan een abortus. Je vraagt aan een vegetariër nu eenmaal ook niet dat hij zijn standpunt inslikt als hij met een landbouwer praat die overweegt om van conventionele veeteelt naar biologische over te stappen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2019, 12:42   #1394
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alles lezen, beste alice, alles lezen:



Dus ja, een hulpverlener doet dat wel als hij vrouwen aanzet om in België anoniem te bevallen.
Nergens werd over anoniem bevallen in Belgie gesproken, dus daarop wijzen is zinloos.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2019, 12:42   #1395
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Och kom,
de schooldirecties hebben zich gedragen als laffe konijnen.

Pedagogisch bekeken, volgens mijn visies, was er maar één beleidslijn mogelijk:
"wie afwezig is, wordt als afwezig beschouwd; wie wil gaan manifesteren kan dat doen buiten de schooluren". Ook: "het is niet aan een schooldirectie om te bepalen welke maatschappelijke thema's belangrijk genoeg zijn om kinderen toe te laten te spijbelen en betogen in plaats van de lessen te volgen".
Correctie: leerlingen worden ook afwezig gezet in het register. Ik had het louter over het sanctionerend aspect. U gooit twee zaken door elkaar.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2019, 12:43   #1396
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nergens werd over anoniem bevallen in Belgie gesproken, dus daarop wijzen is zinloos.
Toch wel. Ik had het over "anoniem bevallen in België" en u reageerde weer eens te snel. U hebt dus niet aandachtig gelezen wat ik schreef. Daarom weer die uitschuiver van u.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2019, 12:44   #1397
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Pro Vita beslist niets. Het is aan de vrouw en Pro Vita zal, als katholieke organisatie, duidelijk haar standpunt uiteenzetten. Neutraliteit is hier zelfs niet aan de orde. Het is u blijkbaar vreemd dat we in een vrij land leven waar mensen ook vanuit hun levensbeschouwelijke overtuiging hulp mogen en kunnen aanbieden. Pro Vita verplicht in niets, maar zal natuurlijk niet meehelpen aan een abortus. Je vraagt aan een vegetariër nu eenmaal ook niet dat hij zijn standpunt inslikt als hij met een landbouwer praat die overweegt om van conventionele veeteelt naar biologische over te stappen.
Inderdaad, niet neutraal, zelfs niet aan de orde, bedankt om te bevestigen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2019, 12:46   #1398
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad, niet neutraal, zelfs niet aan de orde, bedankt om te bevestigen.
Euh, ik heb dat al meermalen gesteld, maar blijkbaar hebt u dat, net als zopas, weer niet aandachtig gelezen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2019, 12:47   #1399
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nogmaals: een school riskeert het niet om een foutieve melding door te geven, want als dergelijke fraude wordt vastgesteld, zijn de gevolgen net iets te ernstig voor de organisatie van een school.
Dat die groene betogers spijbelen is toch geen foutieve melding, dat is de waarheid.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2019, 12:48   #1400
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toch wel. Ik had het over "anoniem bevallen in België" en u reageerde weer eens te snel. U hebt dus niet aandachtig gelezen wat ik schreef. Daarom weer die uitschuiver van u.
En daar gaan we weer..niet u maar ik wees op de mogelijkheid van anoniem bevallen en nergens schreef ik dat dit in Belgie kan.
De " uitschuiver " lag eerder in uw commando om de naam van de hulpverlener hier op internet te geven aan u.
Waarop ik er op wees hoe het werkt, bevallen in Frankrijk. Eerlijkheid lijkt voor sommigen een ruim begrip.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be