Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 januari 2003, 22:29   #21
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

En Dinant-Givet, en de grensovergang voor het spoor bij Muno, en Bastenaken-ergens in Luxemburg... Het is dus niet alleen in Vlaanderen, men heeft het grensoverschrijdende vervoer in gans België stiefmoederlijk behandeld, en zelfs tussen Wallonië en Vlaanderen in (Ronse-Leuze). In Nederland zijn er zo ook wel een hele resem geslopen, trouwens, kijk eens op de site www.viev.nl, die een lijn proberen te heropenen...
Betere wegen zijn natuurlijk altijd wenselijk, maar ook buiten België zijn er slechte wegen, hoor, in sommige uithoeken van Nederland, zeker in Frankrijk, Italië en zelfs in Zwitserland zijn niet alle wegen zo goed... Maar een beter openbaar vervoer blijf ik wel belangrijker vinden....
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 11:06   #22
gibbe
Vreemdeling
 
gibbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Berichten: 43
Stuur een bericht via Instant Messenger naar gibbe
Standaard

Over de autostrade Luik-Antwerpen gesproken. Vanaf Ranst tot aan de Ring moet je met regen maar eens rijden. Dan slingert je van links naar rechts en omgekeerd van de voren die de te veel geladen truckers nalaten.
gibbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 16:44   #23
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Tja, te weinig controle, geen verantwoordelijkheid van de eigenaar van de goederen, maar van de chauffeur, die vaak niet weet hoeveel alles weegt... In Nederland mag je aan de kant, en een andere chauffeur laten komen om over te laden... Mijn vader is het (gelukkig) nog niet gebeurd, hij laadt niet te veel...
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 12:50   #24
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

De wegen zijn/waren inderdaad een ramp. Gelukkig is alles al fel verbeterd of zijn er werken aan de gang. Zo is er op de E17 Gent - Antwerpen serieus gewerkt (eindelijk).

In Oost-Vlaanderen werd een tijdje geleden aan zowat alle wegen gewerkt (op hetzelfde moment dan nog (zomer)). Het toont aan dat het wegennet hier erg verwaarloost was, zodat alles dan maar tegelijk moest worden aangepakt. Ik ben benieuwd of het de komende zomer weer van dat zal zijn.
__________________
De beste regering is GEEN regering.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2003, 02:02   #25
Fredje
Partijlid
 
Fredje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2003
Locatie: Leuven
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat men steeds spreekt over BELGISCH Limburg om zich te onderscheiden van Nederlands Limburg.

Hier in Brabant doet men dat niet, ondanks NL ook een "Brabant" heeft. Al ooit van "Belgisch" Brabant gehoord? Neen, hier noemt het VLAAMS-Brabant.
Waarom doet Limburg dat niet!?
We hadden dus eerst de provincie Brabant en daarna hebben we daar twee provincies van gemaakt binnen België: VLAAMS-Brabant en WAALS-Brabant. Daarbij komt dat het Brabant in Nederland Noord-Brabant heet.
We hadden kunnen opteren voor Zuid-Vlaams-Brabant en Zuid-Waals-Brabant, maar hoe zit het dan met de koppeltekens??
'k Zou zeggen zet een trend: Zuid-Limburg ipv Belgisch Limburg . You've got my vote.
__________________
Reality is merely an illusion, be it a very persistent one.
Fredje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2003, 19:54   #26
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat men steeds spreekt over BELGISCH Limburg om zich te onderscheiden van Nederlands Limburg.

Hier in Brabant doet men dat niet, ondanks NL ook een "Brabant" heeft. Al ooit van "Belgisch" Brabant gehoord? Neen, hier noemt het VLAAMS-Brabant.
Waarom doet Limburg dat niet!?
We hadden dus eerst de provincie Brabant en daarna hebben we daar twee provincies van gemaakt binnen België: VLAAMS-Brabant en WAALS-Brabant. Daarbij komt dat het Brabant in Nederland Noord-Brabant heet.
We hadden kunnen opteren voor Zuid-Vlaams-Brabant en Zuid-Waals-Brabant, maar hoe zit het dan met de koppeltekens??
'k Zou zeggen zet een trend: Zuid-Limburg ipv Belgisch Limburg . You've got my vote.
Zuid-Limburg klinkt goed. ALLES is namelijk beter dan Belgisch-Limburg!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2003, 20:09   #27
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
'k Zou zeggen zet een trend: Zuid-Limburg ipv Belgisch Limburg . You've got my vote.
Zuid-Limburg klinkt goed. ALLES is namelijk beter dan Belgisch-Limburg!
Zuid-Limburg? Zo heet in Nederland het gebied onder de flessenhals bij Susteren, dus de streek rond Maastricht en Heerlen. Daarbij, Maastricht ligt toch niet zoveel noordelijker dan Hasselt?
Je kunt beter spreken van Oost-Limburg (Nederland) en West-Limburg (Vlaanderen). In Nederlands-Limburg worden die windrichtingen toch niet gebruikt, hier wordt alleen gesproken over Noord-, Midden- en Zuid-Limburg.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2003, 20:14   #28
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Je kunt beter spreken van Oost-Limburg (Nederland) en West-Limburg (Vlaanderen).
Whatever 8) Zoals ik al zei: als 't maar geen Belgisch-Limburg is.

("West-Limburg" is inderdaad correcter dan "Zuid-Limburg")
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2003, 21:00   #29
Fredje
Partijlid
 
Fredje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2003
Locatie: Leuven
Berichten: 201
Standaard

'k Verontschuldig mij bij deze voor mijn onwetendheid. Ik heb oorspronkelijk vertrouwd op onze goede oude wereldatlas om te zien wat nu wel en wat nu niet bestaat, maar google sprak hem nadien tegen.
'k Meld Wolters dadelijk dat Zuid-Limburg al bestaat om fouten in de toekomst te vermijden en als we dan effe kunnen stemmen over dat West-Limburg, genieten we binnenkort allemaal van een correcter beeld van de lage landen .
__________________
Reality is merely an illusion, be it a very persistent one.
Fredje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2003, 18:39   #30
gibbe
Vreemdeling
 
gibbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Berichten: 43
Stuur een bericht via Instant Messenger naar gibbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje
'k Verontschuldig mij bij deze voor mijn onwetendheid. Ik heb oorspronkelijk vertrouwd op onze goede oude wereldatlas om te zien wat nu wel en wat nu niet bestaat, maar google sprak hem nadien tegen.
'k Meld Wolters dadelijk dat Zuid-Limburg al bestaat om fouten in de toekomst te vermijden en als we dan effe kunnen stemmen over dat West-Limburg, genieten we binnenkort allemaal van een correcter beeld van de lage landen .
Mensen, we wonen toch nog steeds in België nietwaar. Dat flamigrantische is uit den boze, zie Volkunie (opgedoekt) en men probeert maar steeds nieuwe partijnamen te geven, zonder succes. Dus laat het ons bij België houden, voor een buitenlander is het reeds moeilijk genoeg om België op de landkaart aan te wijzen, laat staan Vlaanderen.
gibbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2003, 18:54   #31
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Ik moet u spijtig genoeg ontgoochelen, maar ik ben Vlaming en woon in Vlaanderen. Voor mij is België uit de boze.
De volksunie bestaat inderdaad niet meer, maar hoeveel keer hebben zij Vlaanderen niet verraden en verkocht???
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2003, 20:06   #32
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje
'k Verontschuldig mij bij deze voor mijn onwetendheid. Ik heb oorspronkelijk vertrouwd op onze goede oude wereldatlas om te zien wat nu wel en wat nu niet bestaat, maar google sprak hem nadien tegen.
'k Meld Wolters dadelijk dat Zuid-Limburg al bestaat om fouten in de toekomst te vermijden en als we dan effe kunnen stemmen over dat West-Limburg, genieten we binnenkort allemaal van een correcter beeld van de lage landen .
Stond Zuid-Limburg niet in een atlas van Wolters??? Dat is een Nederlandse uitgeverij! Schandalig is dat. Nou ja, de kaart van Nederland zal wel niet al te uitgebreid zijn. In de Nederlandse 'Bosatlas' (de schoolatlas van Wolters-Noordhoff) krijgt België ook maar één bladzijde.

Maar ja, het onderwijs in Nederland legt door het thematisch lesgeven nu eenmaal belachelijke prioriteiten. Ik moest wel de hele topografie (steden, rivieren, gebergten) van Marokko uit m'n hoofd kennen, maar van België was het genoeg de hoofdstad te kennen. Zucht...
Ik heb op de lagere school zelfs eens een aanvaring gehad met mijn lerares, omdat zij zeker wist dat Luik absoluut géén provincie was van België maar alleen een stad. Toen ik dat kon bewijzen, stond zij natuurlijk voor lul. Om maar even aan te geven hoe het zelfs bij leerkrachten staat met de kennis over België (weliswaar op de basisschool, maar toch).
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2003, 20:08   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Mensen, we wonen toch nog steeds in België nietwaar. Dat flamigrantische is uit den boze, zie Volkunie (opgedoekt) en men probeert maar steeds nieuwe partijnamen te geven, zonder succes. Dus laat het ons bij België houden, voor een buitenlander is het reeds moeilijk genoeg om België op de landkaart aan te wijzen, laat staan Vlaanderen.
Wel wel wel, nu gaat het over "Limburg mi landj" en d'r moet er weer ene het boze flamingantrisme bijsleuren!

De "wereld"kan België misschien niet op de kaart aanwijzen, mijn lieve jongen, (of meisje) maar wees er maar zeker van ze al van dit land gehoord hebben! En niet op een positieve wijze! Al was het maar omdat de Bende van Nijvel en de moord op Cools daarvoor zorgden. Ook leerde de hele wereld de Belgische ziekte kennen door de zaak Dutroux die al vele jaren de buitenlandse media haalt. België werd niet voor niets het meest corrupte land na Italië genoemd. Om niet te spreken van de genocide gepleegd door een Belgische koning in zijn kroonkolonie en de perikelen van weer een andere toen hij nog prins was.
Verlos mij vlug van dat overberuchte Belgische koninkrijk, o Heer, en leidt mij het onbekende maar veelbelovende, eigen land binnen waarop ieder volk ter wereld recht heeft volgens de rechten van de mens. In dit geval: Vlaanderen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2003, 21:14   #34
gibbe
Vreemdeling
 
gibbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Berichten: 43
Stuur een bericht via Instant Messenger naar gibbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datri
Ik moet u spijtig genoeg ontgoochelen, maar ik ben Vlaming en woon in Vlaanderen. Voor mij is België uit de boze.
De volksunie bestaat inderdaad niet meer, maar hoeveel keer hebben zij Vlaanderen niet verraden en verkocht???
och arme, ik ben toevallig vlaming die in België woont
gibbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2003, 02:41   #35
Fredje
Partijlid
 
Fredje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2003
Locatie: Leuven
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De "wereld"kan België misschien niet op de kaart aanwijzen, mijn lieve jongen, (of meisje) maar wees er maar zeker van ze al van dit land gehoord hebben! En niet op een positieve wijze! Al was het maar omdat de Bende van Nijvel en de moord op Cools daarvoor zorgden. Ook leerde de hele wereld de Belgische ziekte kennen door de zaak Dutroux die al vele jaren de buitenlandse media haalt. België werd niet voor niets het meest corrupte land na Italië genoemd. Om niet te spreken van de genocide gepleegd door een Belgische koning in zijn kroonkolonie en de perikelen van weer een andere toen hij nog prins was.
Verlos mij vlug van dat overberuchte Belgische koninkrijk, o Heer, en leidt mij het onbekende maar veelbelovende, eigen land binnen waarop ieder volk ter wereld recht heeft volgens de rechten van de mens. In dit geval: Vlaanderen.
Ik wil u niet teleurstellen, maar tijdens een vluchtig bezoek aan Amerika (toch een klein deeltje van de wereld) heb ik mijn handen volgehad met uit te leggen dat:

1) Brussel geen deel uit maakt van Frankrijk
2) België niet de hoofdstad is van Brussel
3) Wij het fenomeen van de koelkast reeds enkel jaren kennen
4) k Ga het u besparen want het was gewoon te erg .

Van Marc Dutroux hadden ze nog niet gehoord, koning Boudewijn kende ze wel (zijn begrafenis was op CNN geweest).
Fredje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2003, 03:01   #36
Fredje
Partijlid
 
Fredje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2003
Locatie: Leuven
Berichten: 201
Standaard

[quote="Dimitri
Stond Zuid-Limburg niet in een atlas van Wolters??? Dat is een Nederlandse uitgeverij! Schandalig is dat. Nou ja, de kaart van Nederland zal wel niet al te uitgebreid zijn.
[/quote]

Dat valt best nog wel mee, Nederland krijgt 9 kaarten:

1) fysische overzichtskaart van Nederland
2) bevolkingsdichtheid
3) grondsoorten
4) bodemgebruik en visserij
5) verkeer
6) mijnbouw en industrie
7+8) Nederland Haven- en industriegebied (2kaarten: Noordzeekanaalgebied en Rijnmondgebied
9) Randstad
Fredje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2003, 17:59   #37
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje
Ik wil u niet teleurstellen, maar tijdens een vluchtig bezoek aan Amerika (toch een klein deeltje van de wereld) heb ik mijn handen volgehad met uit te leggen dat:
...
2) België niet de hoofdstad is van Brussel
...
Hetzelfde probleem hebben wij ook. Genoeg mensen die denken dat Amsterdam een land is, en Nederland de hoofdstad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje
Dat valt best nog wel mee, Nederland krijgt 9 kaarten:

1) fysische overzichtskaart van Nederland
2) bevolkingsdichtheid
3) grondsoorten
4) bodemgebruik en visserij
5) verkeer
6) mijnbouw en industrie
7+8 ) Nederland Haven- en industriegebied (2kaarten: Noordzeekanaalgebied en Rijnmondgebied
9) Randstad
Dat valt inderdaad mee. Maar bij mijnbouw zou dan toch wel Zuid-Limburg moeten vermeld staan, want dat was zowat het belangrijkste mijnbouwgebied van Nederland.
Ben wel blij dat de Rotterdamse haven erin staat.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2003, 08:55   #38
Fredje
Partijlid
 
Fredje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2003
Locatie: Leuven
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Hetzelfde probleem hebben wij ook. Genoeg mensen die denken dat Amsterdam een land is, en Nederland de hoofdstad.
Naar hun mening waren Boudewijn en Beatrix getrouwd ...
om welk land zou het hier dan zijn gegaan??? Brussel of Amsterdam
__________________
Reality is merely an illusion, be it a very persistent one.
Fredje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2003, 18:27   #39
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje
Naar hun mening waren Boudewijn en Beatrix getrouwd ...
om welk land zou het hier dan zijn gegaan??? Brussel of Amsterdam
Ik moet er niet aan denken! Ik gok op Luxemburg, want daar zit zowel Belgisch als Nederlands bloed.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2003, 20:01   #40
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

West-Limburg, Zuid-Limburg,... Gewoon Vlaams-Limburg! We zeggen toch ook Nederlands-Limburg!! Geografisch is West-Limburg natuurlijk correcter dan Zuid-Limburg. Maar zeggen we dan Oost-Limburg tegen Nederlands-Limburg?
__________________
De beste regering is GEEN regering.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be