Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 augustus 2018, 19:44   #41
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Gelukkigluk consumeer ik enkel Duvel.

Bedankt dali! I will survive!
Weeral pech voor de Schoof die consumeert vooral en enkel trappist.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 20:01   #42
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Hoogst eigenaardige zaak, de twee vrouwelijke slachtoffers.

De lichamen zijn al 'verdwenen' dus verder onderzoek, of het daadwerkelijk om drugs ging, is ver 'uitgesloten'.

Een zaak met een reukje aan?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 20:16   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dus daar waar de meeste doden en zieken + miserie van komt, daar wil de gemiddelde politieke partij niets aan doen.

Laat me dan duidelijk zijn, dan zijn ze nog groter crapuul dan dat de meeste mensen al dachten.
Wat een schamele besluittrekking.
Het moet zijn: 'geen enkele politieke partij'.

Duidelijker: je staat helemaal alleen met je visie op alcohol.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 20:20   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Op muziekfestivals vallen de doden eerder door toedoen van uw trawanten Schoof.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...eide~affb8f83/
Vind je dat de wetgeving op alcohol in het verkeer, en de repressie daarop door de flikken, verdubbeld moeten worden in intensiteit?
Ik ga akkoord met jou.
Alcohol en sturen, of gevaarlijke machines bedienen ... : not done.

Overigens is het nog mogelijk dat de automobilist in kwestie naast alcohol ook de een of de andere illegale drug genomen had.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 augustus 2018 om 20:21.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 20:25   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is dat dan niet eerder een sociale levensgenieter geweest ?
Niet noodzakelijk, veel mensen worden plots ambrasmakers en of ronduit ambetanteriken als ze een pint drinken.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 21:13   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niet noodzakelijk, veel mensen worden plots ambrasmakers en of ronduit ambetanteriken als ze een pint drinken.
Dat wordt ze allemaal vergeven. We hebben daar allemaal begrip voor.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 21:16   #47
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een schamele besluittrekking.
Het moet zijn: 'geen enkele politieke partij'.

Duidelijker: je staat helemaal alleen met je visie op alcohol.
Of anders gezegd behoort hij niet tot het crapuul.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 21:17   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vind je dat de wetgeving op alcohol in het verkeer, en de repressie daarop door de flikken, verdubbeld moeten worden in intensiteit?
Ik ga akkoord met jou.
Alcohol en sturen, of gevaarlijke machines bedienen ... : not done.

Overigens is het nog mogelijk dat de automobilist in kwestie naast alcohol ook de een of de andere illegale drug genomen had.
Ja zou kunnen maar blijkbaar niet. Maar welk verschil zou dat uitmaken ? Wat is het verschil tussen onder invloed zijn van een legale of een illegale drug ? Ik weet het niet zo direct jij wel ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 augustus 2018 om 21:18.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 21:46   #49
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor mij is de conclusie: de war on drugs zou eindelijk eens mogen starten. War!
Kijk maar uit wat je wenst, gezien er tegenwoordig nog weinig maagdelijke neusbezitters rondlopen, relaterend aan de ‘war’ die al enkele jaartjes gaande zou zijn en er nog steeds geen zicht op ‘n eventuele ‘overwinning’ te merken valt.
Kijk, dit illustreert een en ander:

"Als men drugsdealers oppakt, kom ik vaak tot de vaststelling dat alle geledingen voorkomen in hun adresboekjes: van advocaten, dokters en professoren tot havenarbeiders en jong en oud."

Je wilt echt niet weten hoeveel van je vrienden/kennissen/partijleden als eens ’n lijntje of wat binnentrekken, veelal in combinatie van ’n flinke portie alcohol of ’n andere harddrug en van wie je dat nooit zou gedacht hebben.
Maar goed, wat niet weet, wat niet deert, quoi.

En verder lijkt die ‘War on Drugs’ in A’pen niet echt te renderen, wbt de doelstelling ervan, want het aanbod blijft maar groeien ipv af te nemen:

“Luyckx erkent dat de stad Antwerpen de laatste jaren enorm heeft ingezet op de war on drugs. "Er worden nu meer drugsdealers opgepakt. Maar het zou logisch zijn dat als je meer drugsdealers oppakt, dat de drugs schaarser worden en dus duurder worden. Maar dat is het niet. Ik zie dat dealers nu ook promoberichtjes naar hun klanten sturen: "vijf kopen is drie betalen". Dat wil toch zeggen dat er meer aanbod en concurrentie is? "

Jonge gastjes oppakken die met wat pakskes op zak rondlopen is geen kunst, die herken je vanop 250 meter, maar de écht grote bonzen worden gerust gelaten of gaan vrijuit na kinderlijke procedurefouten…

Ondertussen is er bij onze Noorderburen een gewelddadige machtswissel aan de gang binnen de drugsmaffia en de flikken kijken ernaar, terwijl het hen dunnetjes door de broek loopt.
De Mocro’s krijgen daar blijkbaar al eventjes zwaar op hun muil van de Albanese collega’s - dat feit op zich zegt al iets over hun doortastende gedrevenheid -, dus binnenkort mag je de afterparty van dat feestje ook in de Koekenstad verwachten (voor zover ze hier al niet actief zijn):

De nieuwe peetvaders van de onderwereld; Albanese maffia rukt op in Nederland


https://revu.nl/artikel/de-nieuwe-pe...p-in-nederland

Conclusie: Burgemeester Bart krijgt de (toenemende) drugstoevoer in z’n stad nu al niet onder controle, laat staan als er nog eens een interne drugsoorlog met afrekeningen bovenop komt.
Oplossing: legaliseer die shit op een verstandige wijze, zo ontneem je die criminelen hun (zwarte) gigantische inkomsten, je boost de werkgelegenheid, de kwaliteit van het product wordt gegarandeerd én er zullen (ook daardoor) een pak minder slachtoffers vallen.
Tel daarbij nog eens de winsten uit die de overheid daarop kan graaien en er ontstaat een win-win situatie.

Maar goed, jij je oorlogje, we zullen zien waar het zal eindigen…
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 22:48   #50
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht


Maar goed, jij je oorlogje, we zullen zien waar het zal eindigen…
Waarschijnlijk bij een trappist zoals met alles gewoonlijk.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 09:08   #51
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als je daar effectief 3 jaar geleden geweest bent, dan weet je dat je uit je nek aan het lullen bent.

En natuurlijk verdienen de broertjes Beers daar goed hun boterham aan. Het is hen ook gegund als je hun parcours bekijkt. Ze hebben simpelweg een fantastische concept dat ze dan ook nog eens tot in de perfectie uitvoeren. Maar goed, we leven in Belgie, dus moeten we onze geweldige producten uiteraard zo diep mogelijk de grond inboren. Ik ben alvast benieuwd naar wat ze gaan doen in Alpe D'huez deze winter.
Zelf dus ook een "gebruiker" En geloof wat je wilt. Ik ken de interne keuken van ID&T en hoe ze creatief boekhouden. Dankzij Peter (Robrechts) die wel meerdere bedrijven op papier mooier voorstelt dan het is. Trouwens de broers Manu en Michiel verdienen er enkel maar een goede boterham aan. De "winst" blijft in de BVBA of eerder in de vele constructies. Ik zou nog veel meer kunnen zeggen maar dan ga ik iemand anders misschien in de problemen brengen. Maar als je het toch zo goed weet, misschien eens de vroegere en huidige sponsors bekijken en dan pas doen alsof je het allemaal weet

(bekijk of informeer dan ook eens achter de achterstallige facturen van sommige leveranciers en de schadeclaims die aan het lopen zijn)
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 10:20   #52
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Zelf dus ook een "gebruiker" En geloof wat je wilt. Ik ken de interne keuken van ID&T en hoe ze creatief boekhouden. Dankzij Peter (Robrechts) die wel meerdere bedrijven op papier mooier voorstelt dan het is. Trouwens de broers Manu en Michiel verdienen er enkel maar een goede boterham aan. De "winst" blijft in de BVBA of eerder in de vele constructies. Ik zou nog veel meer kunnen zeggen maar dan ga ik iemand anders misschien in de problemen brengen. Maar als je het toch zo goed weet, misschien eens de vroegere en huidige sponsors bekijken en dan pas doen alsof je het allemaal weet

(bekijk of informeer dan ook eens achter de achterstallige facturen van sommige leveranciers en de schadeclaims die aan het lopen zijn)
1. Het is ondertussen al een jaar of 15 geleden dat ik nog eens een joint gepaft hebt. XTC en Coke, heb ik nooit gedaan, heb er ook geen enkele behoefte aan.

2. Ik heb nooit geclaimd dat ik alles ken van de interne TML keuken, dit in tegenstelling tot jij

3. ID&T Belgium bestaat niet meer. Voor iemand die alles kent van de interne TML keuken, is dat een blunder om u tegen te zeggen.

4. De winst blijft inderdaad in weareone.world. So what? Aangezien de 2 enige aandeelhouders de broers zijn, kunnen we wel degelijk stellen dat ze daar dik geld mee verdienen. Overgedragen winst van afgelopen boekjaar bedraagt namelijk 5 miljoen euro. Ik noem dat toch wel meer dan "een goede boterham". Verder zijn die mannen ook nog manager van acts zoals Dimitri Vegas en Like Mike, die ze via hun festival weten te vermarkten en nog eens langs de kasse passeren.

Je zou inderdaad nog veel meer kunnen zeggen, maar ik stel voor dat je ermee stopt, vooraleer je nog meer onzin uitkraamt.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 7 augustus 2018 om 10:23.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 11:16   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een schamele besluittrekking.
Het moet zijn: 'geen enkele politieke partij'.

Duidelijker: je staat helemaal alleen met je visie op alcohol.
Hier misschien wel maar in meer ontwikkelde landen beginnen ze die harddrug toch stilaan te bekijken vanuit een andere hoek.


https://www.hln.be/nieuws/buitenland...land~a4474efa/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 11:18   #54
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een leven lang trappist en Duvel nuttigen en dan sterven aan leverkanker of panceaskanker, dat is ook een drugsgerelateerde dode.
Dat klopt. Maar maakt dat XTC en ander chemisch spul "minder erg"? Ik dacht het niet.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 11:21   #55
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja een medicijn.


In de jaren zeventig kwam het middel in zwang in de psychiatrie en psychotherapie, waar het gebruikt werd ter ondersteuning van de behandeling van depressieve en neurotische patiënten, en in relatietherapie

In Canada wordt MDMA legaal door medici gebruikt.

De laatste tijd vinden er steeds meer door de overheid goedgekeurde onderzoeken plaats, zelfs in de Verenigde Staten. Zo kregen op 23 februari en 8 maart 2008 twaalf terminale kankerpatiënten met onbehandelbare angst voor de dood door dr. John Halpern in psychotherapeutische doses MDMA toegediend. Dr. Halpern voert ook een vijf jaar durend onderzoek uit naar de neurocognitieve risico's van intensief MDMA-gebruik.
Zeker zeker...
Maar eh..., zijn de XTC slikkers op TML "depressieve en neurotische patiënten" of "terminale kankerpatiënten met onbehandelbare angst voor de dood"??? Ik dacht het niet...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 11:47   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zeker zeker...
Maar eh..., zijn de XTC slikkers op TML "depressieve en neurotische patiënten" of "terminale kankerpatiënten met onbehandelbare angst voor de dood"??? Ik dacht het niet...
Heel zeker niet. Maar nogal wat roes verwekkende medicijnen worden gebruikt door mensen die ze niet echt om medische redenen nodig hebben. Ik betwijfel of alle mensen die pijnstillers slikken als snoepjes ook echt pijn lijden ? Of dat alle mensen die kalmeer pillen slikken dat ook doen opdat ze te onrustig zouden zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 11:51   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat klopt. Maar maakt dat XTC en ander chemisch spul "minder erg"? Ik dacht het niet.
Alles is erg van het ogenblik dat je er Te veel of ook al wel eens Te weinig van gebruikt.
Af en toe een correcte XTC pil nemen zal in theorie minder schadelijk zijn dan iedere dag een paar trappisten. Maar alles is relatief. Er lopen genoeg krasse zuipschuiten rond die diep in de 80 zijn
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 12:20   #58
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
1. Het is ondertussen al een jaar of 15 geleden dat ik nog eens een joint gepaft hebt.
Einde discussie. Een drugsgebruiker dus onbegonnen om op een volwassen manier mee te communiceren en als normaal te beschouwen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb trouwens uit eerste bron dat ID&T nog een enorm bedrag aan openstaande facturen heeft staan (ja ze zijn van constructie en naam verandert omdat het te heet werd. Wie kan googelen weet dit ook).

PS : de broertjes zijn niet meer dan wat destijds Frankske voor de Zillion was. Het uithangbord, de stroman. Maar anderen trekken aan de touwen
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 12:33   #59
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Einde discussie. Een drugsgebruiker dus onbegonnen om op een volwassen manier mee te communiceren en als normaal te beschouwen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb trouwens uit eerste bron dat ID&T nog een enorm bedrag aan openstaande facturen heeft staan (ja ze zijn van constructie en naam verandert omdat het te heet werd. Wie kan googelen weet dit ook).

PS : de broertjes zijn niet meer dan wat destijds Frankske voor de Zillion was. Het uithangbord, de stroman. Maar anderen trekken aan de touwen
1. lol. Jij hebt waarschijnlijk nog nooit een pint gedronken hé.
2. hun balans is kerngezond en de schuldgraad is niet om van achterover te vallen. Je moet overigens geen goede bron hebben om dat te weten. Je kan simpelweg de balanscentrale checken.
3. De broertjes zijn uithangborden. Uithangborden die de media schuwen...Uithangborden die de enige eigenaars zijn van de organiserende BVBA.

Je maakt je graag belachelijk hé?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 12:36   #60
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Neen ik maak mij niet belachelijk. Ik heb nooit drugs gebruikt
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be