Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 augustus 2020, 07:00   #21
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Kijk dit is de manier hoe het hoort. Een vice president in Suriname (bosneger) die zijn aanhang oproept om zich netjes te gedragen en ouders oproept hun kinderen goed op te voeden. (Linkjes onder)

Ziet u een totaal andere aanpak. Als er dan weer eens een bosneger uit de stad een geweldadige beroving doet heb ik er minder moeite mee. Dat maakt dat ik ook niet wegga uit Suriname. Hun (politieke) voorganger spreekt hen immers op hun gedrag aan.

Voor de duidelijkheid een totaal andere aanpak dan Amerika — wat weer op het bordje van Europa terecht komt. Doelende op die stompzinnige BLM demonstraties in hoofdsteden.

https://m.starnieuws.com/index.php/w...ieuwsitem/2484

https://www.dbsuriname.com/2020/08/0...-marron-is-vp/

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 14 augustus 2020 om 07:21.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 07:14   #22
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Ik kan niet kopiëren uit linkje Surinaams dagblad.

Maar stel dat Obama letterlijk had gezegd tegen de zwarte aanhang. "Hou op met stelen en gedraag je netjes. Bezorg mij en mijn aanhang geen slechte naam. Doe goede dingen laat het slechte achterwege."

Stel je eens voor...

Deze oprechte communicatievorm zou moeten kunnen vind ik.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 14 augustus 2020 om 07:20.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 07:27   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik kan niet kopiëren uit linkje Surinaams dagblad.

Maar stel dat Obama letterlijk had gezegd tegen de zwarte aanhang. "Hou op met stelen en gedraag je netjes. Bezorg mij en mijn aanhang geen slechte naam. Doe goede dingen laat het slechte achterwege."

Stel je eens voor...

Deze oprechte communicatievorm zou moeten kunnen vind ik.
Als Obama dat zou gezegd hebben in z'n eerste legislatuur, hij had de tweede op z'n buik mogen schrijven.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 08:04   #24
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

WLdM oprichten? (white lives don't matter)
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 08:11   #25
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als Obama dat zou gezegd hebben in z'n eerste legislatuur, hij had de tweede op z'n buik mogen schrijven.
Dat zou heel goed kunnen kloppen.

Idem Trump zou, na deze suggestieve oprecht eerlijke 'flater' van Obama, niet in het Witte Huis terechtgekomen zijn.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 14 augustus 2020 om 08:39.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 09:03   #26
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
HLN was de enige in Vlaanderen die er iets over vermeldde. Al leken de rassen van de betrokkenen niet relevant in de titel

Amerikaanse man schiet fietsende jongen (5) dood voor de ogen van zijn zusjes



In de USA was het enkel Fox News dat hier iets over zei. CNN (Clinton News Network), MSNBC en andere linkse zenders zwegen massaal. De agenda der identiteitspolitiek is duidelijk. Blanken zijn racisten en zwarten zijn slachtoffers. Dit verhaal past niet in hun politiek en daarom zweeg men.

George Floyd paste wel. Daarover krijgen we een week aan een stuk bericht, ook in eigen land.

VTM en Eén hadden veel interesse in George Floyd, maar niet in deze blanke jongen.
Ik zie het nochtans op CNN staan.
Burenruzie die tragisch afloopt.

En extreem rechts is het al aan het opkloppen. Straks komt Trump nog eens janken en framen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 09:08   #27
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.537
Standaard

Er worden in de VS sinds Floyd elke dag witte mensen door zwarte mensen doodgeschoten. De enige reden dat het nu toch nog een beetje in de media komt is omdat het een kind betreft.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 09:15   #28
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Er worden in de VS sinds Floyd elke dag witte mensen door zwarte mensen doodgeschoten. De enige reden dat het nu toch nog een beetje in de media komt is omdat het een kind betreft.
De dood van Floyd is wel degelijk relevant omdat het zoveelste voorbeeld is va politiegeweld. Dat is iets wat wij hier niet kennen: willekeurige arrestaties, nodeloos geweld op burgers, liegende politiemensen, gedwongen bekentenissen,...

Het is eigenlijk zeer spijtig dat dit voorgesteld wordt als een conflict blank-zwart.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 09:16   #29
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Of tot wat voor extremen een 'Get of my property' mentaliteit kan leiden. Ik zie geen aanleiding in de media om te denken dat het een racistische daad was.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 09:16   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zie het nochtans op CNN staan.
Burenruzie die tragisch afloopt.

En extreem rechts is het al aan het opkloppen. Straks komt Trump nog eens janken en framen.
Het verschil is toch immens groot.
Maar dat zal wel aan de rechtsen liggen?

Wanneer gaan uw ogen open?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 09:17   #31
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De dood van Floyd is wel degelijk relevant omdat het zoveelste voorbeeld is va politiegeweld. Dat is iets wat wij hier niet kennen: willekeurige arrestaties, nodeloos geweld op burgers, liegende politiemensen, gedwongen bekentenissen,...

Het is eigenlijk zeer spijtig dat dit voorgesteld wordt als een conflict blank-zwart.
Ophitserij. Daar vallen op een duur ook slachtoffers door.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 09:20   #32
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Een zwarte crimineel die een (blank) kind aflapt? Dat is in mijn ogen erger dan een flik die een zwarte crimineel aflapt (laat stikken). Maar misschien liggen mijn normen en waarden anders dan die van de BLM-movement.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 09:23   #33
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Of tot wat voor extremen een 'Get of my property' mentaliteit kan leiden. Ik zie geen aanleiding in de media om te denken dat het een racistische daad was.
Ik zou hier tientallen van die filmpjes kunnen plaatsen. Mensen die flippen omdat een vuilbak op hun terrein staat. Burenruzies is het ergste dat er bestaat.

En in de US hebben ze gelukkig meestal een vuurwapen bij de hand om de ‘indringer’ mores te leren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 09:55   #34
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De dood van Floyd is wel degelijk relevant omdat het zoveelste voorbeeld is va politiegeweld. Dat is iets wat wij hier niet kennen: willekeurige arrestaties, nodeloos geweld op burgers, liegende politiemensen, gedwongen bekentenissen,...

Het is eigenlijk zeer spijtig dat dit voorgesteld wordt als een conflict blank-zwart.
De dood van Floyd is geen geval van politiegeweld, noch een geval van willekeurige arrestatie, maar een spijtig gevolg van een een crimineel die er niet in slaagt zijn leven te beteren en onder invloed gevat wordt met vals geld. Van bij het begin verzet hij zich en liegt hij. Mocht jij een politieagent zijn hou jij die man ook onder bedwang want voor je het weet slaat hij tilt en het was geen mietje.

Ik ga niet beweren dat wat je schrijft niet gebeurt in de VS (of bij ons) maar in het geval van Floyd was dit niet het geval. Als die politieagenten veroordeeld worden is dat in een schijnproces onder druk van extreem links, om nog ergere burgeroorlog en moorden tegen te gaan.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 10:07   #35
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zou hier tientallen van die filmpjes kunnen plaatsen. Mensen die flippen omdat een vuilbak op hun terrein staat. Burenruzies is het ergste dat er bestaat.

En in de US hebben ze gelukkig meestal een vuurwapen bij de hand om de ‘indringer’ mores te leren.
Ik kronkel
gij kronkelt
hij kronkelt
wij kronkelen
jullie kronkelen
zij kronkelen
Maar enkel en alleen om wat krom is recht te praten voor onze gekleurde en linkse medemens.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 14 augustus 2020 om 10:09.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 10:15   #36
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Of tot wat voor extremen een 'Get of my property' mentaliteit kan leiden. Ik zie geen aanleiding in de media om te denken dat het een racistische daad was.
Ik zie daar ook geen reden toe. Maar wat denk je dat de krantenkoppen gezegd zouden hebben moest een blanke van 25 een zwart kind van 5 hebben neergelegd. Je kan er gif op innemen dat de huidskleur van dader en slachtoffer op de voorpagina zou staan en dat er zowieso een vraagstelling ivm een racistisch motief zou gekomen zijn.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 10:16   #37
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zou hier tientallen van die filmpjes kunnen plaatsen. Mensen die flippen omdat een vuilbak op hun terrein staat. Burenruzies is het ergste dat er bestaat.

En in de US hebben ze gelukkig meestal een vuurwapen bij de hand om de ‘indringer’ mores te leren.
Natuurlijk de feiten weer direct minimaliseren, zo kennen we de linkiewinkies als een kleurling de dader is. Stel u voor dat het omgekeerd was geweest: blanke man doodt zwart kindje: Dalida zou op zijn/haar achterste poten hebben gestaan. Het leven van een blank kindje is blijkbaar minder waard.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 14 augustus 2020 om 10:17.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 10:25   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik zie daar ook geen reden toe. Maar wat denk je dat de krantenkoppen gezegd zouden hebben moest een blanke van 25 een zwart kind van 5 hebben neergelegd. Je kan er gif op innemen dat de huidskleur van dader en slachtoffer op de voorpagina zou staan en dat er zowieso een vraagstelling ivm een racistisch motief zou gekomen zijn.
Waarschijnlijk hetzelfde als nu.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 10:30   #39
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Dit zijn van die dingen die mij pissed off maken. Ergens denk ik dat dergelijke verzwegen berichtgeving wel moeten leiden tot herverkiezing Trump.
Eén direct slachtoffer, één dader, acht miljard mensen...

Zwijgen de Amerikaanse media? Ik vind dit wel nieuws voor lokale media, hooguit een regeltje waard in nationale kranten, en helemaal geen nieuws voor buiten de VS. De Vlaamse media vertrouw ik geen zier, maar dat ze hierover niet berichten zolang er geen gevolgen zijn, bijvoorbeeld zoals je zegt, voor Trump, lijkt me normaal.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 10:32   #40
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.787
Standaard

Mensen die een gebeurtenis uit de media oppikken om te zeggen dat de media het verzwijgen.

Ik zou een boompje over privébezit van vuurwapens kunnen opzetten. Maar die invalshoek mag niet zeker?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 14 augustus 2020 om 10:33.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be