Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 september 2020, 12:34   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
WHO verbiedt de directeur om naar de belgische kamercommissie te komen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200918_93089989
Het is totaal idioot om NU een kamercommissie te houden he, er zijn nog geen bilans. Binnen 1 of 2 jaar zullen we het netto bilan hebben, met voldoende hintsight om te weten hoeveel schade de politiek heeft aangericht.
De economische gevolgen zijn nu nog niet zichtbaar, en we zitten nog volop in een propaganda periode.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 12:39   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als je op worldometer kijkt is België toch een uitzondering in europa en de meeste landen daar buiten.
Je moet wel op ‘yesterday’ kijken. De data van vandaag zijn onvolledig.
Daar zie ik toch Frankrijk en Spanje meer dan 10,000 nieuwe besmettingen. Dat is procentueel meer dan Belgie.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 12:44   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het gaat nu wel veel trager. Omdat mensen toch opletten, omdat er waarschijnlijk al een behoorlijke immuniteit is (die misschien aan het afslijten is).

Als je naar de twee-wekelijkse verandering kijkt (een redelijke indicatie van R - 1) dan is er niet echt een vergelijk he.

Ik plot de bi-wekelijkse procentuele variaties van doden en van cases voor Belgie, Nederland en Frankrijk. Eerder in maart kan dat niet, want het zijn dan zotte waarden. Maar zoals je ziet neemt uiteraard de procentuele toename AF, dus moest die in februari nog hoger geweest zijn he. Aangezien de cases destijds ferm onderschat waren, is de stijgingswaarde van de cases zachter dan de doden, dus de doden zijn realistischer voor het snelle omhoog schieten.

Herinner U dat we aanvankelijk verdubbelingstijden van 2 of 3 dagen hadden, wat U op 2 weken tijd dus tot een factor 64 kon opleveren (6400% dus).

Nu krijgen we een veel zachtere bobbel.
We zitten nu in een ‘sluimerende’ fase. Het virus kan op willekeurige plaatsen opduiken en als men onvoldoende maatregelen neemt dan zitten we in dezelfde situatie als maart-april.

De juiste strategie is volgens mij nog altijd om de huidige maatregelen zeker nog een halfjaar aan te houden tot de vaccins massaal beschikbaar zijn.

Helpen de vaccins dan niet, dan moeten er andere maatregelen komen (zoals het uitzieken met veel zieken en doden tot gevolg).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 12:51   #24
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
We zitten nu in een ‘sluimerende’ fase. Het virus kan op willekeurige plaatsen opduiken en als men onvoldoende maatregelen neemt dan zitten we in dezelfde situatie als maart-april.

De juiste strategie is volgens mij nog altijd om de huidige maatregelen zeker nog een halfjaar aan te houden tot de vaccins massaal beschikbaar zijn.

Helpen de vaccins dan niet, dan moeten er andere maatregelen komen (zoals het uitzieken met veel zieken en doden tot gevolg).
ik denk ook dat we nu in een identieke situatie zitten als februari. Met dat verschil dat we nu jan en klein pierke testen, wat we niet deden in februari.

"tot een vaccin er is" is zo'n schijnargument. Het vaccin gaat er zijn midden volgend jaar, maar het aantal beschikbare doses gaat initieel beperkt zijn. Iedereen gevaccineerd wil zeggen ergens in 2022, en tegen dan kunnen de eerste lichting gevaccineerd gaan voor hun herhalingsvaccin.

Uitzieken als samenleving is de enige oplossing nu, zonder dat we gekatapulteerd worden tot derdewereldland. En dat uitzieken kunnen we aan: we weten wie kwetsbaar is, we hebben onze behandelingsmethode bijgesteld (met halvering van de hospitalisatietijd!), veel klinische studies zijn lopende en kennen een gunstig verloop, en we hebben 6 maanden de tijd gehad om de ziekenhuizen voor te bereiden
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 18 september 2020 om 12:51.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 12:55   #25
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik denk ook dat we nu in een identieke situatie zitten als februari. Met dat verschil dat we nu jan en klein pierke testen, wat we niet deden in februari.

"tot een vaccin er is" is zo'n schijnargument. Het vaccin gaat er zijn midden volgend jaar, maar het aantal beschikbare doses gaat initieel beperkt zijn. Iedereen gevaccineerd wil zeggen ergens in 2022, en tegen dan kunnen de eerste lichting gevaccineerd gaan voor hun herhalingsvaccin.

Uitzieken als samenleving is de enige oplossing nu, zonder dat we gekatapulteerd worden tot derdewereldland. En dat uitzieken kunnen we aan: we weten wie kwetsbaar is, we hebben onze behandelingsmethode bijgesteld (met halvering van de hospitalisatietijd!), veel klinische studies zijn lopende en kennen een gunstig verloop, en we hebben 6 maanden de tijd gehad om de ziekenhuizen voor te bereiden
AstraZeneca en anderen zitten nu wel in de finale fase, dus ik den Q2 volgend jaar en het volstaat al om de kwetsbare groepen te vaccineren, dan kunnen de maatregelen al verregaand versoepeld worden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 13:04   #26
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
AstraZeneca en anderen zitten nu wel in de finale fase, dus ik den Q2 volgend jaar en het volstaat al om de kwetsbare groepen te vaccineren, dan kunnen de maatregelen al verregaand versoepeld worden.
probleem daarmee is dat die kwetsbare groep niet te vaccineren valt, wegens minderwaardig immuunsysteem en slechte immuunreactie.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 13:08   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
probleem daarmee is dat die kwetsbare groep niet te vaccineren valt, wegens minderwaardig immuunsysteem en slechte immuunreactie.
Daar kan ik mij niet over uitspreken wegen onvoldoende wetenschappelijke kennis op dat gebied.

Men kan dan wel de verzorgenden en naaste familieleden inenten. Dan is het indirect opgelost.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 13:33   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
We zitten nu in een ‘sluimerende’ fase. Het virus kan op willekeurige plaatsen opduiken en als men onvoldoende maatregelen neemt dan zitten we in dezelfde situatie als maart-april.
Er is uiteraard geen "sluimerende fase", dat wil niks zeggen.

Citaat:
De juiste strategie is volgens mij nog altijd om de huidige maatregelen zeker nog een halfjaar aan te houden tot de vaccins massaal beschikbaar zijn.
Gij zijt zot. Ten eerste is dat veel en veel te veel gevraagd, voor het kleine aantal doden dat er mee vermeden zou worden. Dat was de deal niet in maart he. Een jaar miserie en economische achteruitgang, voor nog geen 100 000 doden, niet zeveren he. Een normaal jaar heeft al 100 000 doden. We gaan geen jaar maatregelen nemen.

Ten tweede: door de maatregelen aan te houden, gaan we binnen zes maanden toch al grotendeels groepsimmuniteit bereikt hebben. Maw, totaal nutteloos.

Ten derde: dat vaccin gaat niks fundamenteels veranderen.

Citaat:
Helpen de vaccins dan niet, dan moeten er andere maatregelen komen (zoals het uitzieken met veel zieken en doden tot gevolg).
Dat komt er TOCH. En we hebben het gros van de doden al gehad. Dat zal op zijn ergste gewoon eens verdubbelen. Maw, nog eens 10 000 in de komende maanden. Da's niet erg he. In maart-april was dat "een groot succes", dus nu zal dat een even groot succes zijn, zonder lockdown.

Ik heb al gezegd dat ik denk dat het er maar 6000 zullen zijn, maar dat is natte vinger werk.

Ik denk dat we in het ergste geval nu iets zullen meemaken als maart-april, maar dan zonder lockdown "op zijn Zweeds". En IN ELK GEVAL komt dat vaccin veel en veel te laat. Met de huidige maatregelen ga je dat geen 6 maanden uitstellen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 13:36   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Daar kan ik mij niet over uitspreken wegen onvoldoende wetenschappelijke kennis op dat gebied.

Men kan dan wel de verzorgenden en naaste familieleden inenten. Dan is het indirect opgelost.
Zoals met griep he. Ik denk dat je in het beste geval kan hopen dat het zal werken zoals het griepvaccin: vrij efficient voor kinderen en adolescenten, en dan neemt het af, om bij 15% efficientie uit te komen bij bejaarden.

Middelbare leeftijd: rond de 40-60% naargelang het geval.

We gaan toch niet, voor dat kleine groepje kwetsbaren, gans de maatschappij een jaar lang naar de knoppen helpen he. Die directe contactpersonen moeten dan gewoon beter opletten, maar enkel zij.

Trouwens, het is niet eens waar dat je, door de besmettingen uit te smeren in de tijd, de kans kleiner maakt dat *uiteindelijk* een kwetsbaar persoon het betrapt he. De kans per dag is kleiner, maar er zijn veel meer dagen. En uiteindelijk is de kans om een fout te maken groter als het lang duurt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2020 om 13:37.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 13:59   #30
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Daar kan ik mij niet over uitspreken wegen onvoldoende wetenschappelijke kennis op dat gebied.

Men kan dan wel de verzorgenden en naaste familieleden inenten. Dan is het indirect opgelost.
Van een reguliere besmetting zal je langer beschermd zijn en een herbesmetting (na 6 maand) zal aanvoelen als een verkoudheid (maar even dodelijk zijn voor anderen). Wat een vaccin zal doen weten we nog niet maar hoogstwaarschijnlijk ben je minder lang beschermd en is een herbesmetting terug even gevaarlijk voor jezelf en anderen. Je stelt het dus gewoon uit tenzij je elke 3 maand een vaccin wil nemen voor de rest van je leven.

Covid-19 zal een verkoudheid worden die regelmatig terugkeert, een vaccin kan het alleen maar uitstellen. Uitstellen kan goed klinken maar als je het een jaar of 2 kan uitstellen zijn die ouderen ook 2 jaar ouder en wordt het dus dodelijker voor hen.

Er is geen goeie oplossing

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 18 september 2020 om 13:59.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 14:05   #31
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Trouwens, het is niet eens waar dat je, door de besmettingen uit te smeren in de tijd, de kans kleiner maakt dat *uiteindelijk* een kwetsbaar persoon het betrapt he. De kans per dag is kleiner, maar er zijn veel meer dagen. En uiteindelijk is de kans om een fout te maken groter als het lang duurt.
Ja, je kunt het eventueel uitstellen om die kwetsbare persoon te besmetten maar door uit te stellen wordt die persoon alleen maar kwetsbaarder, als die het dit jaar zou overleven dan volgend jaar misschien niet vanwege ouderdom en vordering van z'n ziektes.

Oudjes inenten gaan ze zeker niet doen de eerste jaren, ze testen nog maar op jonge en sterke personen en zelfs die worden een paar dagen ziek. Ik vraag me sterk af of die vaccins wel veiliger zijn dan de ziekte zelf.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 14:37   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Covid-19 zal een verkoudheid worden die regelmatig terugkeert, een vaccin kan het alleen maar uitstellen. Uitstellen kan goed klinken maar als je het een jaar of 2 kan uitstellen zijn die ouderen ook 2 jaar ouder en wordt het dus dodelijker voor hen.

Er is geen goeie oplossing
Zonder veel kosten uitstellen is wel altijd al dat. Als het zonder kosten uitstellen is, zal het tevens ook propagatie tegengaan, en dus de nodige groepsimmuniteit verlagen. Zoals "geen hand meer geven", of "uw handen meer wassen" en dergelijke. DAT zijn PERMANENTE maatregelen die we eventueel kunnen aanhouden. Dat kost maatschappelijk niks, en is ook niet echt vervelend.

Het voordeel van uitstellen is dat de behandelingen, ook al zijn die verre van ideaal, toch kunnen verbeteren. En de kans dat men iets vindt, groter wordt. De belasting op de zorg is lager.

Kortom, alle lichte dingen die we zonder kosten kunnen doen, is mooi meegenomen.

Maar alles wat kosten veroorzaakt is uit den boze. De kosten lopen immers zo goed als onbeperkt op, en de winst is klein of onbestaande.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 14:50   #33
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Van een reguliere besmetting zal je langer beschermd zijn en een herbesmetting (na 6 maand) zal aanvoelen als een verkoudheid (maar even dodelijk zijn voor anderen). Wat een vaccin zal doen weten we nog niet maar hoogstwaarschijnlijk ben je minder lang beschermd en is een herbesmetting terug even gevaarlijk voor jezelf en anderen. Je stelt het dus gewoon uit tenzij je elke 3 maand een vaccin wil nemen voor de rest van je leven.

Covid-19 zal een verkoudheid worden die regelmatig terugkeert, een vaccin kan het alleen maar uitstellen. Uitstellen kan goed klinken maar als je het een jaar of 2 kan uitstellen zijn die ouderen ook 2 jaar ouder en wordt het dus dodelijker voor hen.

Er is geen goeie oplossing
Dat is allemaal niet geweten, maar je zegt het zelf: herd immunity, daar zijn we ook helemaal niet zeker van dat het werkt en hoe lang het werkzaam is.

Een vaccinprik om de 3 maand is nu ook geen drama. In ieder geval om opflakkeringen tegen te houden dient de R laag gehouden te worden en alle beetjes helpen daarbij.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 14:53   #34
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is allemaal niet geweten, maar je zegt het zelf: herd immunity, daar zijn we ook helemaal niet zeker van dat het werkt en hoe lang het werkzaam is.

Een vaccinprik om de 3 maand is nu ook geen drama. In ieder geval om opflakkeringen tegen te houden dient de R laag gehouden te worden en alle beetjes helpen daarbij.
De eerste vaccins zijn voor Dadeemelee. Ik bekijk later wel hoe het met je afgelopen is.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 14:58   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is allemaal niet geweten, maar je zegt het zelf: herd immunity, daar zijn we ook helemaal niet zeker van dat het werkt en hoe lang het werkzaam is.
Ik heb dat nu al enkele keren moeten herhalen: herd immunity WORDT IN ELK GEVAL BEREIKT. Dat "werkt" niet, dat wordt bereikt. Omdat, zolang het niet bereikt is, de epidemie zal propageren. Maatregelen die voldoende werken kunnen dat UITSTELLEN maar niet vermijden.

Als er tijdelijke immuniteit is, wil groepsimmuniteit gewoon zeggen dat seizoensgebonden, de verloren immuniteit weer aangevuld wordt met nieuwe zieken. Maar zolang die niet terug aangevuld is, komt de ziekte terug.

Citaat:
Een vaccinprik om de 3 maand is nu ook geen drama. In ieder geval om opflakkeringen tegen te houden dient de R laag gehouden te worden en alle beetjes helpen daarbij.
Je kan R niet oneindig lang laag houden, omdat de maatregelen daartoe destructurerend zijn. Vroeg of laat is uw maatschappij hierdoor zodanig beschadigd, dat je toch moet lossen. En dan is alle moeite verloren, want dan ga je al uw gespaarde resultaten op een paar maanden ongedaan maken. Zoals wij nu alle gespaarde resultaten van het zomer-lijden onder de maatregelen al omzeep geholpen hebben.

En nee, een vaccin prik om de 3 maanden is niet te doen, omdat het nu al 5 jaar productie capaciteit vraagt om iedereen van een enkele prik te voorzien. Zelfs met het griep vaccin is dat niet te doen.

Maar bovendien is er veel kans dat het soort vaccins als dat van Astra Zeneca maar 1 keer kunnen toegediend worden, omdat de vector zelf een virus is, waartegen we waarschijnlijk ook een immuunreactie zullen ontwikkelen.

Natuurlijk kan het zijn dat die immuniteit even snel verdwijnt als de doel immuniteit, dan gaat het wel, natuurlijk.

Maar je kan je toch niet inbeelden dat we dit circus nog een jaar volhouden he. Dat is gewoon de moeite niet waard.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2020 om 14:59.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 14:58   #36
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
De eerste vaccins zijn voor Dadeemelee. Ik bekijk later wel hoe het met je afgelopen is.
Ik heb die niet nodig, ik let op wat ik doe. Ik stel voor: alle teruggekeerde vakantiegangers verplicht vaccineren. Met deze spuit.

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 14:59   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb die niet nodig, ik let op wat ik doe. Ik stel voor: alle teruggekeerde vakantiegangers verplicht vaccineren. Met deze spuit.
Ik stel eerder voor: iedereen die niet het land ontvlucht, vaccineren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 15:01   #38
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb die niet nodig, ik let op wat ik doe. Ik stel voor: alle teruggekeerde vakantiegangers verplicht vaccineren. Met deze spuit.


Duidelijk. U begrijpt de werking van een vaccin niet eens.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 20:07   #39
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is totaal idioot om NU een kamercommissie te houden he, er zijn nog geen bilans. Binnen 1 of 2 jaar zullen we het netto bilan hebben, met voldoende hintsight om te weten hoeveel schade de politiek heeft aangericht.
De economische gevolgen zijn nu nog niet zichtbaar, en we zitten nog volop in een propaganda periode.
Een kamercommissie heeft in België nooit zin, er wordt toch nooit tot op de kern onderzocht en de eindconclusie is altijd zwak en omfloerst.

In Nieuw-Zeeland kennen ze nu al de grootse economische crash ooit en die plannen hun lockdown vol te houden tot 2022.
In de UK schat men het aantal doden door de lockdown niet-covid gerelateerd al op 1/2 tot 3x het aantal covid doden.

https://www.anti-empire.com/2020-the...aily+Headlines
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 20:33   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik weet niet wat er in dat artikel staat, maar misschien hebben ze het over enhancement. Vandaar dat het inderdaad idioot is om "vaccin" in uw strategie op te nemen. Komt er een, dan is dat goed. Maar je kan daar niet op rekenen.

En eerlijk gezegd, een epidemie meer dan een jaar remmen is niet echt mogelijk. Dus bereiken we, zoals ik van in 't begin hier zeg, vroeg of laat toch groepsimmuniteit, welke die ook is. Het enige wat we met al die maatregelen doen, is extra kosten en miserie veroorzaken, het eindresultaat is onafwendbaar, eventueel wat uitstelbaar.
Het heeft ook geen zin om een vaccin te beschouwen als een pure illusie.
Als het niet schaadt dan kan het enkel nog baten.
Oudere mensen hebben geen boodschap aan immuniteit opbouwen. Die willen nu resultaat boeken. Overleven.
Als er een vaccin op de markt komt dan staat jong en oud in de rij, en dan wordt de situatie nog erger dan de wc-papier story.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be