Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Meyrem Almaci (Groen!) - 23 tot 29 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Meyrem Almaci (Groen!) - 23 tot 29 april Groen! plaatst het klimaat en de armoedebestrijding centraal in de kiescampagne. Meyrem trekt de Groen! lijst voor de Kamer in Antwerpen.

 
 
Discussietools
Oud 29 april 2007, 02:38   #21
Meyrem Almaci
 
 
Meyrem Almaci's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2007
Berichten: 48
Standaard

beste Fredo,

Het VB stelt nu reeds het ‘eigen volk eerst’ principe voor. Bvb wat betreft winkelkeuze, quota voor Vlaamse kinderen op Antwerpse scholen ten nadele van allochtone jongeren... Als je hun berekening maakt, betekent het zelfs dat een hele hoop allochtone kinderen gewoon niet meer naar scholen k�*n, omdat ze volgens die quota anders met teveel zijn.

Lees er de VB voorstellen voor Borgerhout wat dat betreft eens op na en vergelijk met het aandeel allochtone jongeren die in dat district wonen.

mvg

Meyrem Almaci
Meyrem Almaci is offline  
Oud 29 april 2007, 03:32   #22
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Positieve discriminatie is gewoon discriminatie. Indien een bepaalde groep na tientalllen jaren en zoveel generaties nog niet aan de bak komt ivm werk, dan scheelt er niets aan de werkgevers maar zzn die bepaalde groep.

Anderzijds, hoe komt het dat andere minderheidsgroepen juist dit probleem niet kennen?

Laatst gewijzigd door Vorenus : 29 april 2007 om 03:37.
Vorenus is offline  
Oud 29 april 2007, 03:41   #23
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Positieve discriminatie is gewoon discriminatie. Indien een bepaalde groep na tientalllen jaren en zoveel generaties nog niet aan de bak komt ivm werk, dan scheelt er niets aan de werkgevers maar zzn die bepaalde groep.

Anderzijds, hoe komt het dat andere minderheidsgroepen juist dit probleem niet kennen?
Hahaha. 'na tientallen jaren'. Je doet het lijken alsof het lang is.
AdrianHealey is offline  
Oud 29 april 2007, 03:46   #24
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Hahaha. 'na tientallen jaren'. Je doet het lijken alsof het lang is.

Sinds de jaren zestig kwamen de eerste allochtonen aan (Turkije, Marokko, enz..). Alms dat geen tientalle, jaren zijn, dan weet ik het ook niet. Bovendien zijn ze al aan hun 4de generatie bezig.
Vorenus is offline  
Oud 29 april 2007, 03:47   #25
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Sinds de jaren zestig kwamen de eerste allochtonen aan (Turkije, Marokko, enz..). Alms dat geen tientalle, jaren zijn, dan weet ik het ook niet. Bovendien zijn ze al aan hun 4de generatie bezig.
Ik ken de feiten hoor. Je doet het enkel uitschijnen of het landis. That's all.

Edit: foutje verbetert. God, ik ben moe.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 29 april 2007 om 03:49.
AdrianHealey is offline  
Oud 29 april 2007, 09:23   #26
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meyrem Almaci Bekijk bericht
Beste Brandaan,

Dus als ik het goed begrijp is het ook discriminatie als zonder argumentatie gekozen wordt voor de autochtoon bij gelijke competentie?
Beste,

Als een bedrijf dit consequent doet; Ja, dan is er sprake van discriminatie. In losse gevallen kan men daar mijns inziens nooit goed over oordelen.

Citaat:
Overigens,

Zolang de middenklasse man oververtegenwoordigd is is bescherming niet nodig. Immers, bescherming treedt pas op als er gevaar dreigt, in dit geval voor ondervertegenwoordiging. En daar zijn we hier nog ver van. De vraag is: wat doe je als na zovele vrijblijvende maatregelen na tioentallen jaren nog geen verbetering in de situatie van bepaalde groepen is opgetreden? Hebt u een antwoord of legt u zich bij de uitsluiting neer?…

mvg

Meyrem
U weet dat uw redenatie hier ook voor uitsluiting zorgt?

Ik zal het toelichten: Een bedrijf zal in de eerste plaats natuurlijk de meest competente mensen aannemen (autochtoon of allochtoon), daarna zal men voor de kandidaat van een redelijk niveau kiezen. Hier zal men al de afweging kunnen maken om eerder de allochtoon dan de autochtoon aan te nemen, aangezien de kandidaten uit deze groep meestal dicht bij elkaar liggen. Tot zover geen probleem, er is weliswaar een lichte discriminatie tov van de autochtoon, maar de afgewezen kandidaten vinden wel ergens anders een job, er is dus niemand echt schade berokent.

Maar dan komen we bij de laatste groep aan, de kandidaten die de werkgever liever niet aan zou nemen of enkel voor simpele jobs. In deze groep zitten verhoudingsgewijs meer allochtonen (gem. slechtere opleiding en taalachterstanden), maar er zitten ook nog een behoorlijk aantal autochtonen in deze groep. De werkgever zal voor deze groep snel overwegen om toch maar de allochtoon aan te nemen om zijn quota te halen. (ik weet het, het zijn misschien geen echte quota's, maar in de praktijk zal er zeer zeker naar gekeken worden.) Nu gebeurd dit niet eenmaal, nee bijna elke werkgever zal zo redeneren, men wil immers niet beschuldigd worden van discriminatie. Zo'n beschuldiging is immers verschrikkelijke reclame en daardoor verliest men een groot deel van de omzet. Door deze zelfbescherming van de werkgever ontstaat er een grote groep autochtonen die kansloos zijn op de arbeidsmarkt.

Uw redenatie gaat er vanuit dat de autochtone man 1 groep vormt en dat het niet uitmaakt als deze groep licht benadeeld wordt. Deze benadeling zal echter geheel op het bordje geschoven worden van de zwakkere leden van deze groep, zoals ik hierboven heb uitgelegd.


Dit alles is geen speculatie van mijn zijde, ik heb het zelf al eens zien gebeuren. Als geboren Zuid-Afrikaan heb ik gezien hoe de post-apartheid regering er voor heeft gekozen om diverse quota-systemen in te voeren om de ongelijkheid recht te trekken. Tot dusver heeft dit geen enkel positief effect opgeleverd, het heeft er echter wel voor gezorgd dat jonge slechtgeschoolde blanken nooit aan een job kunnen komen en de werkloosheid in deze groep is dan ook gigantisch. Het feit dat een deel van deze jongeren slechtgeschoold is door quota-systemen in het onderwijsstelsel maakt alles nog veel dubieuzer, maar dit geheel terzijde.
__________________
--------------
Brandaan is offline  
Oud 29 april 2007, 10:43   #27
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brandaan
Uw redenatie gaat er vanuit dat de autochtone man 1 groep vormt en dat het niet uitmaakt als deze groep licht benadeeld wordt. Deze benadeling zal echter geheel op het bordje geschoven worden van de zwakkere leden van deze groep, zoals ik hierboven heb uitgelegd.


Dit alles is geen speculatie van mijn zijde, ik heb het zelf al eens zien gebeuren. Als geboren Zuid-Afrikaan heb ik gezien hoe de post-apartheid regering er voor heeft gekozen om diverse quota-systemen in te voeren om de ongelijkheid recht te trekken. Tot dusver heeft dit geen enkel positief effect opgeleverd, het heeft er echter wel voor gezorgd dat jonge slechtgeschoolde blanken nooit aan een job kunnen komen en de werkloosheid in deze groep is dan ook gigantisch. Het feit dat een deel van deze jongeren slechtgeschoold is door quota-systemen in het onderwijsstelsel maakt alles nog veel dubieuzer, maar dit geheel terzijde.
U neemt me de woorden uit de mond.

Heel het "positieve discriminatie" spelletje is gebaseerd op drijfzand en verkeerde uitgangspunten.

Een bedrijf dat hoofdzakelijk hooggeschoolde werknemers nodig heeft zal per definitie niet kunnen beantwoorden aan de zogenaamde "diversiteitsnormen" vermits de verhouding auto/allo totaal niet klopt in de hogere studierichtingen. Zolang daar (in het onderwijs in het algemeen) geen correcte verhoudingen bestaan, kan men van de ondernemers moeilijk gaan verwachten dat ze die situatie eens gaan rechttrekken.

Zoals gewoonlijk plaatst Groen! het paard achter de kar.

Ik verbaas me bovendien over de aversie die Mevr. Meyrem heeft tegenover quota in de scholen. Iedereen weet onderhand dat het schoolniveau zwaar afhankelijk is van het aantal autochtone leerlingen! De scholen die hun ASO afdelingen moeten sluiten omdat er te weinig autochtonen nog les volgen zijn legio.

Wat wil Meyrem in feite?

Haar allochtoontjes "kunnen" niet meer naar school? Wat voor bullshit is dat nu weer: haar "allochtoontjes" zullen zich gewoon moeten verplaatsen, net zoals de "autochtoontjes" zich moeten verplaatsen om naar school te gaan.
Of bedoelt Meyrem dat er te weinig scholen zijn? Want waar die "autochtoontjes" dan naar school moeten als de school vol zit zal haar blijkbaar een worst wezen!

In feite pleit Meyrem dus voor concentratiescholen (gezien het feit dat de allochtonen ook geconcentreerd wonen in de steden). Deze trend is trouwens al goed zichtbaar: autochtonen hebben blijkbaar geen quota nodig om zelf in te zien wat goed is voor hun kinderen: de scholengemeenschappen in de rand rond de grote steden breiden hoe langer hoe meer uit en ontvangen nu de autochtone kinderen uit de stedelijke gebieden erbij. Autochtonen kunnen zich blijkbaar wèl verplaatsen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 29 april 2007, 11:09   #28
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meyrem Almaci Bekijk bericht
Het gaat simpelweg over het feit dat bedrijven hun inspanningen om allochtonen te bereiken moeten uitbreiden en, bij gelijke competenties, bij voorkeur een allochtoon aannemen.
En u ontkent dat het hier om 'positieve' discriminatie gaat? Mevrouw, u gaat iemand een job geven op basis van afkomst, zoals u hier net hebt toegegeven, en dat is zuiver racisme.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 29 april 2007, 11:30   #29
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meyrem Almaci Bekijk bericht
beste Fredo,

Het VB stelt nu reeds het ‘eigen volk eerst’ principe voor. Bvb wat betreft winkelkeuze, quota voor Vlaamse kinderen op Antwerpse scholen ten nadele van allochtone jongeren... Als je hun berekening maakt, betekent het zelfs dat een hele hoop allochtone kinderen gewoon niet meer naar scholen k�*n, omdat ze volgens die quota anders met teveel zijn.

Lees er de VB voorstellen voor Borgerhout wat dat betreft eens op na en vergelijk met het aandeel allochtone jongeren die in dat district wonen.

mvg

Meyrem Almaci
Ach niet moeilijk,als ik een pintje wil bij mijn pitta broodje krijg ik dat niet,dus ik als Vlaming promoot het Vlaamse Frituur waar ik mijn pintje wel krijg DUS EIGEN WINKELS EERST IS EEN NOODZAAK!!!!!!
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 29 april 2007, 12:15   #30
Asshen Sukar
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 1.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Positieve discriminatie is gewoon discriminatie. Indien een bepaalde groep na tientalllen jaren en zoveel generaties nog niet aan de bak komt ivm werk, dan scheelt er niets aan de werkgevers maar zzn die bepaalde groep.

Anderzijds, hoe komt het dat andere minderheidsgroepen juist dit probleem niet kennen?
Positieve discrimantie is leuk ja
Laatst werd vrouwenbland Libelle aangeklaagd omdat ze een mannelijke journalist zochten. Er werken 24 vrouwen en 1 man en ze zochten er een 2de.
Maar dat mogt niet van het CVGK.
Asshen Sukar is offline  
Oud 29 april 2007, 12:18   #31
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Positieve discrimantie is leuk ja
Laatst werd vrouwenbland Libelle aangeklaagd omdat ze een mannelijke journalist zochten. Er werken 24 vrouwen en 1 man en ze zochten er een 2de.
Maar dat mogt niet van het CVGK.
Inderdaad, het moet niet gekker meer worden.

Misschien zou volgende advertentie wel mogen?

Gevraagd: Medewerker (M/V)
- in het bezit van diploma X
- in het bezit van rijbewijs
- in het bezit van wormvorming aanhangsel, ook penis genaamd.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 april 2007 om 12:19.
circe is offline  
Oud 2 mei 2007, 10:46   #32
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meyrem Almaci Bekijk bericht
Beste Lombas,
Wat betreft bepaling van quota: net zoals CAO’s worden beaald is het perfect mogelijk dit per sector af te spreken!

mvg

Meyrem
Afspreken heeft niets te maken met rechtvaardigheid. U zei dat het ging om rechtvaardigheid, dat competente allochtonen bijvoorbeeld procentueel moeten vertegenwoordigd zijn in een bepaalde sector.

Mijn vraag is hoe u dit berekent. Om die vraag te beantwoorden, moet u bijvoorbeeld kijken naar hoe men mensen begint op te delen in hokjes, al dan niet vrijwillig, en met de competenties er meteen bij.

Begrijpt u mijn vraag goed?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 2 mei 2007, 11:07   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
En u ontkent dat het hier om 'positieve' discriminatie gaat? Mevrouw, u gaat iemand een job geven op basis van afkomst, zoals u hier net hebt toegegeven, en dat is zuiver racisme.
Ha neen, hé!
Er kan pas van dicriminatie gesproken worden als het autochtone volk dezelfde kansen krijgt als allochtonen bij gelijke competenties. Om niet discriminerend te zijn moet het eigen volk moet namelijk minder kansen krijgen, anders kunnen er allochtonen niet meer gegeven worden. Snapie?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 2 mei 2007, 12:22   #34
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ha neen, hé!
Er kan pas van dicriminatie gesproken worden als het autochtone volk dezelfde kansen krijgt als allochtonen bij gelijke competenties. Om niet discriminerend te zijn moet het eigen volk moet namelijk minder kansen krijgen, anders kunnen er allochtonen niet meer gegeven worden. Snapie?
Juist, even vergeten. Volgens het CGKR kan een meederheid immers niet gediscrimineerd worden No doubt gaat 'Groen'! daar volledig mee akkoord.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 2 mei 2007, 13:15   #35
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Overigens,

Zolang de middenklasse man oververtegenwoordigd is is bescherming niet nodig.
Ik vind dit wel een zinnetje om in te kaderen!
Dat klinkt alsof elke discriminatie van autochtonen gerechtvaardigd is, zolang de verhouding niet onder de werkelijke verhouding ligt.
Zou het niet beter zijn om ervoor te zorgen dat autochtonen oververtegenwoordigd zijn door de wet van de sterkste, in plaats van de wet van de sterkste te verbieden zich te laten toepassen?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 17 mei 2007, 00:35   #36
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Beste,

Als een bedrijf dit consequent doet; Ja, dan is er sprake van discriminatie. In losse gevallen kan men daar mijns inziens nooit goed over oordelen.


U weet dat uw redenatie hier ook voor uitsluiting zorgt?

Ik zal het toelichten: Een bedrijf zal in de eerste plaats natuurlijk de meest competente mensen aannemen (autochtoon of allochtoon), daarna zal men voor de kandidaat van een redelijk niveau kiezen. Hier zal men al de afweging kunnen maken om eerder de allochtoon dan de autochtoon aan te nemen, aangezien de kandidaten uit deze groep meestal dicht bij elkaar liggen. Tot zover geen probleem, er is weliswaar een lichte discriminatie tov van de autochtoon, maar de afgewezen kandidaten vinden wel ergens anders een job, er is dus niemand echt schade berokent.

Maar dan komen we bij de laatste groep aan, de kandidaten die de werkgever liever niet aan zou nemen of enkel voor simpele jobs. In deze groep zitten verhoudingsgewijs meer allochtonen (gem. slechtere opleiding en taalachterstanden), maar er zitten ook nog een behoorlijk aantal autochtonen in deze groep. De werkgever zal voor deze groep snel overwegen om toch maar de allochtoon aan te nemen om zijn quota te halen. (ik weet het, het zijn misschien geen echte quota's, maar in de praktijk zal er zeer zeker naar gekeken worden.) Nu gebeurd dit niet eenmaal, nee bijna elke werkgever zal zo redeneren, men wil immers niet beschuldigd worden van discriminatie. Zo'n beschuldiging is immers verschrikkelijke reclame en daardoor verliest men een groot deel van de omzet. Door deze zelfbescherming van de werkgever ontstaat er een grote groep autochtonen die kansloos zijn op de arbeidsmarkt.

Uw redenatie gaat er vanuit dat de autochtone man 1 groep vormt en dat het niet uitmaakt als deze groep licht benadeeld wordt. Deze benadeling zal echter geheel op het bordje geschoven worden van de zwakkere leden van deze groep, zoals ik hierboven heb uitgelegd.


Dit alles is geen speculatie van mijn zijde, ik heb het zelf al eens zien gebeuren. Als geboren Zuid-Afrikaan heb ik gezien hoe de post-apartheid regering er voor heeft gekozen om diverse quota-systemen in te voeren om de ongelijkheid recht te trekken. Tot dusver heeft dit geen enkel positief effect opgeleverd, het heeft er echter wel voor gezorgd dat jonge slechtgeschoolde blanken nooit aan een job kunnen komen en de werkloosheid in deze groep is dan ook gigantisch. Het feit dat een deel van deze jongeren slechtgeschoold is door quota-systemen in het onderwijsstelsel maakt alles nog veel dubieuzer, maar dit geheel terzijde.
Ik vind het nog steeds jammer dat hier geen reactie meer op is gekomen.
__________________
--------------
Brandaan is offline  
Oud 17 mei 2007, 08:15   #37
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Ik vind het nog steeds jammer dat hier geen reactie meer op is gekomen.
Er is weinig op de reageren Brandaan.

Uw analyse is volkomen correct.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 21 mei 2007, 07:18   #38
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meyrem Almaci Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dat allochtone recruteerders net hetzelfde doen. Ooit al eens in een kebabzaak geweest? Waarom pak je hen dan ook niet aan?
Ben jij dan al eens gediscrimineerd geweest toen je daar soliciteerde? Of ken je zo iemand?
Citaat:
De allochtonen hebben elke kans om dit te doen, dit is niet de taak van de overheid, noch die van de autochtonen.
Onzin natuurlijk, allochtonen maken amper iets uit van de overheid, 1 vd taken van deoverheid is minderhedne te beschermen en toezien dat de wet gehandhaavd word, als er daar problemen in zijn (en die zijn er ) moet die optreden
Citaat:
Waarom zou dat dom zijn? In het overgrote deel van de allochtone gevallen is er op basis van de diploma's en dergelijke op voorhand niets op aan te merken, maar wanneer ze uitgenodigd worden voor een gesprek blijkt steevast dat zij niet in aanmerking kunnen komen.
Dat geld net zo goed voor autochtonen, dan maar niemand meer uitnodigen? Zoals ik al zei het is iemand die zijn job niet kan . Van die allochtonen die hij weggooide kon de perfecte werknemer voor dat bedrijf tussenzitten, en enkel door zijn domme voordelen werven ze die niet aan. Dom en onbekwaam dus.
Citaat:
Waarom dan nog moeite doen, als dat toch nauwelijks iets opbrengt? Nogmaals: op basis van hun sollicitatiebrief kon niets erop wijzen dat zij niet in aanmerking zouden kunnen komen. Natuurlijk nodigt hij niemand uit die de benodigde diploma's niet heeft
Omdat dit zijn job is? Ik werk zelf ook in die sector en het is altijd zo dat meer dan 75% van de mensen die geschikt is op papier dat in de praktijk niet zijn. Dat geld voor allochtonen als autochtonen. Meng daar dan nog wat vooroordelen en racisme bij en je ziet dat die allochtonen snel naar 100% gaan.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be