Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 12 januari 2015, 23:31   #1
MultiMAN
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 december 2014
Berichten: 824
Standaard Duitsers zijn anti-moslim bewegingen beu: wekelijks betogingen

Tienduizenden mensen op straat in Duitsland tegen anti-moslimbeweging Pegida



Citaat:
In verschillende Duitse grootsteden zijn tienduizenden mensen de straat opgegaan uit protest tegen de anti-moslimbeweging Pegida.

In Leipzig kwamen vanavond rond de 30.000 mensen samen voor een mars tegen het Pegida-filiaal Legida. In München namen rond de 20.000 mensen deel aan een demonstratie onder het motto "München is gekleurd". Net zoals in andere grootsteden werden de slachtoffers van de terreuraanslagen in Parijs herdacht. Bij een grote tegendemonstratie in Hannover telden de organisatoren 11.000 deelnemers.





Laatst gewijzigd door MultiMAN : 12 januari 2015 om 23:35.
MultiMAN is offline  
Oud 12 januari 2015, 23:37   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MultiMAN Bekijk bericht
...
Als ik bepaalde slogans bekijk, dan lijkt me dat niet onmiddellijk een verdediging van de vrije meningsuiting. Links wil blijkbaar wel die vrijheid voor zichzelf, maar schijnbaar niet voor sommige andere meningen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 12 januari 2015, 23:42   #3
mettewie
Burgemeester
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als ik bepaalde slogans bekijk, dan lijkt me dat niet onmiddellijk een verdediging van de vrije meningsuiting. Links wil blijkbaar wel die vrijheid voor zichzelf, maar schijnbaar niet voor sommige andere meningen.
Dit was te verwachten, de goed gesmeerde links machine draait op volle toeren.
mettewie is offline  
Oud 12 januari 2015, 23:49   #4
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Heel goed, tegengeluid is altijd iets dat je moet willen.
Nietzsche is offline  
Oud 13 januari 2015, 01:07   #5
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Ik snap deze Duitsers die hier lopen te betogen tegen "Islamfobie" niet. Het zijn juist de moslims die heel erg bang zijn van vooruitgang. Het stoort mij enorm dat de politiek correcten daar niets over zeggen. Ze blijven maar herhalen dat mensen zoals Filip De Winter of bv. Geert Wilders schrik hebben, maar het zijn juist de moslims die schrik hebben. Het gaat ook helemaal niet om angst, maar om principes. Moet ik nu geloven dat bv. Theo Van Gogh niet WIST hoe gevaarlijk dat was om die film te maken? Hij wist toch dat hij zijn leven riskeerde? Maar toch wou hij niet leven zonder zijn mening te mogen zeggen. Hetzelfde geldt voor die cartoons. De slachtoffers daar wisten hoe gevaarlijk dat was. En dan zeggen dat zij schrik hadden... Vreemd.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 13 januari 2015 om 01:09.
Stefanie is offline  
Oud 13 januari 2015, 01:14   #6
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard



Ik zie daar, niet verwonderlijk, heel veel moslims tussen lopen in tegenstelling tot de, en eveneens niet verwonderlijk, 'ik ben charlie' mars in Parijs een paar dagen voordien.

Aanslag is wél de ware islam
http://www.nieuws.be/nieuws/Aanslag_..._509225e8.aspx
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 13 januari 2015 om 01:16.
smiley is offline  
Oud 13 januari 2015, 01:15   #7
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Waar het om gaat is "democratie" en "vrije meningsuiting". De moslims hebben daar veel schrik van, want voor hen is dat "haram". En dan zien ze dat de ongelovigen meer succes hebben dan zij. D�*t is hun boosheid. "Het westen" doet alles wat niet mag volgens hun Koran, en toch is de V.S. wereldmacht. En moesten ze hun olie niet hebben, ze zouden heel arm zijn. Natuurlijk weten zij dat.
Bij ons worden de wetten gemaakt door een parlement dat door het volk verkozen werd. Voor de moslims is dat "haram", want in strijd met de sjaria. D�*t is het probleem. Ik wens hierbij de democratie te verdedigen. Voor mij is het belangrijk dat een door het volk verkozen parlement de wetten maakt. Punt. De reden waarom ik die betogers tegen Islamisering steun is gewoon omdat ik een democratie wil, met een parlement dat door het volk verkozen is en het RECHT heeft om onze wetten te veranderen. Van mij mag het parlement onze wetten veranderen en het is het volk aan wie zij moeten verantwoording leggen, NIET Allah. Het is voor mij van heel groot belang dat het parlement verantwoording aflegt aan het volk, in het stemhokje en NIET Allah. Wat heeft dat met angst te maken?
Stefanie is offline  
Oud 13 januari 2015, 01:31   #8
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mettewie Bekijk bericht
Dit was te verwachten, de goed gesmeerde links machine draait op volle toeren.
Inderdaad. Wat 'progressieven' en zogenaamd 'gematigde' moslims doen is de niet-moslimbevolking die niks over de islam weet desinformeren, voorliegen, waardoor die mensen, niet beter wetende, samen met moslims op straat komen en tegelijkertijd haatzaaien tegen diegenen die wel goed over de islam geinfomeerd zijn en die net daarom op straat komen tegen de islam.

Hans Teeuwen neemt die 'progressieven' hier stevig op de korrel.
https://www.youtube.com/watch?v=FjsxbTQ3Qug

Wie de ware aard van het beest islam kent kan daar geen voorstander van zijn en die ideologie, net zomin als het nazisme, op zijn grondgebied dulden.

De desinformatie over de islam, zelfs na de aanslag op charlie, loopt nog steeds op volle toeren. Op de vrt liet men zien hoe een klas met autochtone jongeren (oude Belgen) een moskee bezocht. Om radicalisering tegen te gaan voegde de commentator daar dan nog al te gek aan toe. (alsof de autochtoon het probleem is ???) Een leerlinge vroeg in die moskee aan een tot de islam bekeerd autochtoons meisje hoe dat zij als moslim tegenover die aanslag tegen charlie in Parijs stond. Het gekende onvolledig geciteerde vers 5.32 (desinformatie) werd weer boven gehaald

Het Islamitische Rookgordijn:
“wie één mens doodt heeft de hele mensheid gedood”
http://www.exmoslim.org/wie%20een%20mens%20doodt.html

en het daarna volgende vers 5.33 zoals gewoonlijk verzwegen. De leerlinge die niks over de islam weet wist dan ook niet hoe die moslima haar mond vol tanden te zetten door bvb te vragen wat met volgens de islam 'schuldigen' ? En hoe stond 'profeet' mohammed tegenover zijn critici ? Zou hij tegen die aanslagen zijn geweest of ze hebben goedgekeurd ? Dat krijgen de leerlingen en kijkbuiskinderen niet te horen. Islam is peace beste kijkbuiskinderen slaap rustig verder en kom op tegen de zogenaamde nazis, pegida. Islamcritici, en hen tevens zo monddood trachten te maken, voor racisten, 'islamofoben',




extreem rechtsen of nazis uitmaken gaat er bij de islamonkundigen in als zoete koek. De remedie tegen desinformatie is informatie. Het zal de antipegidabeweging doen wegsmelten als sneew voor de zon.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 13 januari 2015 om 02:01.
smiley is offline  
Oud 13 januari 2015, 01:35   #9
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.207
Standaard

Kunnen ze niet gewoon Duitsland (of Europa) opdelen in een stuk voor Pegida liefhebber en een stuk voor multiculti liefhebbers
Drukazz is offline  
Oud 13 januari 2015, 01:49   #10
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.207
Standaard

Ik bedoel maar, dan kan deze eeuwige discussie eindelijk eens stoppen en kan iedereen kiezen in wat voor samenleving hij wil leven.

Ik zou het wel weten trouwens waar ik mij zou vestigen.
Drukazz is offline  
Oud 13 januari 2015, 03:12   #11
MultiMAN
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 december 2014
Berichten: 824
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Ik zou het wel weten trouwens waar ik mij zou vestigen.
Want in Israël willen ze u niet.
MultiMAN is offline  
Oud 13 januari 2015, 06:58   #12
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Ik bedoel maar, dan kan deze eeuwige discussie eindelijk eens stoppen en kan iedereen kiezen in wat voor samenleving hij wil leven.

Ik zou het wel weten trouwens waar ik mij zou vestigen.
Intrigrerende voorwaardelijke wijs.
Verklaring wordt gewaardeerd.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 13 januari 2015, 07:14   #13
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Ik bedoel maar, dan kan deze eeuwige discussie eindelijk eens stoppen en kan iedereen kiezen in wat voor samenleving hij wil leven.

Ik zou het wel weten trouwens waar ik mij zou vestigen.
Het gaat hen zelfs bij de meesten niet eens over de immigratie an sich, maar over de kansloze immigratie die de sociale kassen komt leegvreten en waarvan haast op voorhand geweten is dat ze nooit zullen gaan werken.
Maar zelfs met dit standpunt ben je tegenwoordig een nazi.
Iedereen kiezen waar ze willen gaan wonen ? Akkoord , maar dan op uw kosten en niet op die van mij.
Pericles is offline  
Oud 13 januari 2015, 09:15   #14
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.895
Standaard

In Dresden: 40.000 PEGIDA sympathisanten.
Boduo is offline  
Oud 13 januari 2015, 09:32   #15
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In Dresden: 40.000 PEGIDA sympathisanten.
En die worden morgen/nu al in hun hemd gezet door hebdo
1207 is offline  
Oud 13 januari 2015, 10:02   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het gaat hen zelfs bij de meesten niet eens over de immigratie an sich, maar over de kansloze immigratie die de sociale kassen komt leegvreten en waarvan haast op voorhand geweten is dat ze nooit zullen gaan werken.
Maar zelfs met dit standpunt ben je tegenwoordig een nazi.
Iedereen kiezen waar ze willen gaan wonen ? Akkoord , maar dan op uw kosten en niet op die van mij.
Zo is dat.

Ik kan er even niet bij dat na de laffe aanslagen van de afgelopen dagen in Frankrijk er nog steeds zoveel mensen zijn, die het dreigende gevaar, nog steeds niet willen inzien en zelfs opkomen voor de verdere Islamisering van Europa?

Rare wereld waar we in leven tegenwoordig
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 januari 2015 om 10:27.
Universalia is offline  
Oud 13 januari 2015, 10:04   #17
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Eerst en vooral, ik volg heel dat gedoe niet echt, ik hou me dus ook niet bezig met wat mensen aan deze of gene zijde van het "conflict" allemaal roepen, wensen, beogen. Dit gezegd zijnde:

1. Anti-islamisering is niet hetzelfde als anti-moslim. Je moet al goed gek zijn om niet tegen islamisering te zijn, maar je moet evengoed een vijs missen om tegen moslims te zijn. Het ene gaat in tegen een gewelddadig, compleet van de pot gerukt geloof in toverkaboutertjes, het andere gaat in tegen mensen van vlees en bloed. Opletten dus met welke labeltjes er door mensen aan beide kanten van de situatie worden gebruikt.

2. Islamofobie bestaat niet. Een fobie is een onredelijke angst, en er is helemaal niks onredelijk aan om bang te zijn voor een extremistisch toverfee-geloof dat mensen ertoe aanzet om zichzelf op te blazen en op te offeren met onschuldigen als doelwit. Ook hier dus labeltjesplakkerij om de olifant in het midden van de kamer te kunnen blijven negeren.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 13 januari 2015, 10:12   #18
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als ik bepaalde slogans bekijk, dan lijkt me dat niet onmiddellijk een verdediging van de vrije meningsuiting. Links wil blijkbaar wel die vrijheid voor zichzelf, maar schijnbaar niet voor sommige andere meningen.
Links is er altijd als de kippen bij om elke mening die wat afwijkt van hun marxistische en politiek-correcte geloofspunten dood te verven als "fascistisch". Daarmee pogen ze iedereen die hen niet bevalt onder te kakken.
quercus is offline  
Oud 13 januari 2015, 10:25   #19
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Kunnen ze niet gewoon Duitsland (of Europa) opdelen in een stuk voor Pegida liefhebber en een stuk voor multiculti liefhebbers
Goede vraag.

Ik stel voor dat de multiculti liefhebbers zich vestigen in mono-culturele gebieden zoals Afrika of het midden-oosten, zodat zij daar met hun aanwezigheid de nodige multicultuur kunnen binnenbrengen. In dat geval hebben ze vooral geen last van Pegida-mensen, noch van extreem rechtse neo-nazi's.

Dat moet toch grandioos zijn?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 13 januari 2015, 10:30   #20
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zo is dat.

Ik kan er even niet bij dat na de laffe aanslagen van de afgelopen dagen in Frankrijk er nog steeds zoveel mensen het gevaar nog steeds niet zien en zelfs opkomen voor de verdere Islamisering van Europa?

Rare wereld waar we in leven tegenwoordig
De desinformatie "islam heeft er niks mee te maken" heeft zijn werk verricht. Nog steeds trapt "het volk" er gewoon in.
Geen hoofddoek te zien op de massale betogingen, maar wie daarachter vraagt doet blijkbaar aan WIJ/ZIJ politiek.

Van één van de doodgeschoten agenten echter, mag je dan weer het halve familieverhaal kennen, dat hij zelfs "een strijder voor vrije meningsuiting was" en vooral zelfs een moslim, ik herhaal het was een MOSLIM , Je suis Achmed, zie je nu wel dat islam er niks mee te maken heeft?

Citaat:
Ahmed, de Franse moslimpolitieagent kwam op voor de vrijheid van meningsuiting en werd daarom door extremisten als een beest afgemaakt. 99% van de Arabische moslims zegt dan ook zonder aarzeling: je suis Ahmed.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...inie/1.2206343

Men heeft nu niet enkel agenten, maar zelfs MOSLIMpolitieagenten! Ik zal maar veronderstellen dat de andere agente die werd doodgeschoten, gewoon een kafferpolitieagente was zeker? Want daar heb ik nog niemand iets over horen zeggen. Nochtans deed die mevrouw, - net zoals de moslimpolitieagent Achmed - vooral haar JOB.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 januari 2015 om 10:33.
circe is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be