Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 mei 2018, 08:41   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard SPa wil hoofddoekjes en stemmen...

Citaat:
BrusselDe onderwijsnetten in de stad Antwerpen sloten negen jaar geleden een convenant waardoor het dragen van levensbeschouwelijke tekens, zoals de hoofddoek, werd verboden voor leerlingen en leerkrachten. Dit werd mee opgenomen in alle schoolreglementen. Volgens de Antwerpse onderwijsgedeputeerde Inga Verhaert moet dit verbod worden herbekeken.
‘De wereld ziet er nu anders uit dan negen jaar geleden’, zegt Verhaert. ‘Ik merk ook dat op de werkvloer in de scholen steeds meer mensen van dit verbod af willen. Er loopt veel talent rond in Antwerpen, maar ze mogen niet voor de klas staan omdat ze een hoofddoek dragen. De scholen merken dat ze zo veel talentvolle leerkrachten aan zich voorbij laten gaan, terwijl we ze echt wel nodig hebben.’
Antwerps SP.A-voorzitter Tom Meeuws betreurt dat de stemming in de provincieraad niet is aangegrepen om het verbod op hoofddoeken en andere levensbeschouwelijke tekens te schrappen, maar ook dat sommige partijen hierover nu politieke spelletjes spelen. ‘Ons standpunt is glashelder, we willen af van dit verbod’, zegt Meeuws.
uit DSonline
Wat je al niet moet doen om je kiesvee bij te houden!
"Ze" mogen niet voor de klas staan omdat ze een hoofddoek dragen.
Als "ze" al zodanig ingeburgerd zijn dat "ze" eigenlijk voor een klas zouden kunnen staan, dan moeten ze gewoon hun hoofddoek weglaten!
Indien die hoofddoek zo belangrijk is dat ze er een goede job voor zouden laten staan, wat gaan ze de leerlingen nog allemaal wijsmaken eens ze voor een klas zullen staan, ivm "hun geloof"! De rest van hun kledij ook aanpassen? Vijf keren bidden per dag op hun matje? Jongetjes en meisjes weer apart, zoals vroeger? Meisjes achteraan op de schoolbus ?enz
Of misschien zijn we al zo ver dat sommige klassen zo goed als vol zitten met moslims en moslima's dat je er evengoed een moslim als leerkracht kunt voor zetten!
Alleen... mannelijke moslims die moeten luisteren en doen wat moslima's zeggen, zitten we daar niet met een probleem?
De voorspelling dat ze, met nog een paar jaren goed doorkweken erbij, binnen een tiental jaren de maatschappij zo goed als zullen kunnen overnemen, vanwege hun "democratische" meerderheid komt langzaam uit.
Laten we er ons op verheugen!

Laatst gewijzigd door andev : 11 mei 2018 om 08:48.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 10:43   #2
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat je al niet moet doen om je kiesvee bij te houden!
"Ze" mogen niet voor de klas staan omdat ze een hoofddoek dragen.
Als "ze" al zodanig ingeburgerd zijn dat "ze" eigenlijk voor een klas zouden kunnen staan, dan moeten ze gewoon hun hoofddoek weglaten!
Indien die hoofddoek zo belangrijk is dat ze er een goede job voor zouden laten staan, wat gaan ze de leerlingen nog allemaal wijsmaken eens ze voor een klas zullen staan, ivm "hun geloof"! De rest van hun kledij ook aanpassen? Vijf keren bidden per dag op hun matje? Jongetjes en meisjes weer apart, zoals vroeger? Meisjes achteraan op de schoolbus ?enz
Of misschien zijn we al zo ver dat sommige klassen zo goed als vol zitten met moslims en moslima's dat je er evengoed een moslim als leerkracht kunt voor zetten!
Alleen... mannelijke moslims die moeten luisteren en doen wat moslima's zeggen, zitten we daar niet met een probleem?
De voorspelling dat ze, met nog een paar jaren goed doorkweken erbij, binnen een tiental jaren de maatschappij zo goed als zullen kunnen overnemen, vanwege hun "democratische" meerderheid komt langzaam uit.
Laten we er ons op verheugen!
Simpel, hoofddoek afzetten.
Toen ik naar school ging, liep iedereen ook blootshoofd op school.
Iemand moet mij eens uitleggen waarom wij ons nog maar eens zouden moeten dubbel plooien voor islamieten.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 10:46   #3
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.226
Standaard

die hoofddoek kan me gestolen worden

de bloedlust voor het kelen dat baart me zorgen
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 11:38   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Simpel, hoofddoek afzetten.
Toen ik naar school ging, liep iedereen ook blootshoofd op school.
Iemand moet mij eens uitleggen waarom wij ons nog maar eens zouden moeten dubbel plooien voor islamieten.
Omdat de Belgische staat liever moslim-vreemdelingen heeft dan Vlamingen.

Op termijn hebben ze liever Sharia-Belgium dan de Vlaamse staat.

Een gegeven waar de dociele vlaming met gaarnte aan meewerkt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 12:57   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

De kiezer krijgt duidelijkheid.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 13:03   #6
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat je al niet moet doen om je kiesvee bij te houden!
Of misschien zijn we al zo ver dat sommige klassen zo goed als vol zitten met moslims en moslima's dat je er evengoed een moslim als leerkracht kunt voor zetten!
Je zegt daar zo iets. Het kan best zijn dat zowat alle leerlingen in sommige klassen moslims zijn en dat alle meisjes daar reeds een hoofddoek dragen. Dan zal het niet veel meer uitmaken zeker of de leerkracht er ook één draagt.
Langs de andere kant is er dan weer het gevaar dat de leerkracht als een voorbeeld wordt gezien en op die manier de beter geïntegreerde en meer geëmancipeerde moslima's in de klas inspireert tot een meer 'religieuze' levenswijze en het dragen van de hoofddoek. Niet direct een wenselijke situatie dus. En zoals gewoonlijk voel ik me dan toch weer verplicht het voorstel van de sossen naar de prullenmand te verwijzen. Tommeke, Tommeke toch.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 13:24   #7
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Volgens SP.A lopen er dus grote aantallen briljante afgestudeerde leraars rond die zonder hoofddoek niet kunnen onderwijzen.
Tegelijkertijd komt er vanuit kabinet Crevitz net nu de wens dat leerkrachten beter leren omgaan met homoseksualiteit in de klas.
Ik zie hoofddoekje al vlotjes homo-koppels in haar lessen verwerken. Noem mij bevooroordeeld als je wil, maar ik sta hier eerder sceptisch tegenover.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 13:37   #8
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Volgens SP.A lopen er dus grote aantallen briljante afgestudeerde leraars rond die zonder hoofddoek niet kunnen onderwijzen.
Tegelijkertijd komt er vanuit kabinet Crevitz net nu de wens dat leerkrachten beter leren omgaan met homoseksualiteit in de klas.
Ik zie hoofddoekje al vlotjes homo-koppels in haar lessen verwerken. Noem mij bevooroordeeld als je wil, maar ik sta hier eerder sceptisch tegenover.
me too
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 21:29   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Provincie verrast door de hoofddoekenbocht van SP.A

Citaat:
De provincie Antwerpen zet de puntjes op de i: het verbod op een hoofddoek (en op andere levensbeschouwelijke tekens) in het provinciaal onderwijs blijft van kracht. Dat benadrukt Luk Lemmens (N-VA).
Keerzijde van de medaille:

‘Tijd is rijp om hoofddoekverbod te schrappen’

Citaat:
In de Antwerpse onderwijsraad staat een punt op de agenda over het schrappen van het verbod op hoofddoeken op school.
'Leuker' kan het niet worden?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2018, 10:31   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Zuhal verwoordde het perfect, in een tweet-ruzie:

Citaat:
El Hammouchi Othman:
Levensstijl van mensen is noch Uw zaak, noch die van de staat.

Zuhal Demir
Gelijke rechten echter wel. Stel u even voor: je bloedt tussen je beentjes, je lijfje ontluikt, onzekere tijden. En dan beslissen anderen dat hoofd en lijf bedekt moeten worden om mannen niet op te winden. Hoe gelijk voelt dat? En scholen moeten daarbij helpen? Ik dacht het niet.

Tijd is rijp dat mannen stoppen om vrouwen verantwoordelijk te stellen voor hun lusten. Laat meisjes op school proeven van een leven zonder hoofddoek in plaats van ze van piepjong verantwoordelijk te stellen voor andermans gedrag.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2018, 10:42   #11
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Je moet dat begrijpen he: spa voelt meer en meer de hete adem van moslimpartijen zoals groen maar ook andere alternatieven. De laatste jaren waren ze bij spa muisstil over hoofddoeken en andere moslim gerelateerde thema's. Nu de verkiezingen naderen en spa peiling na peiling rampzalige resultaten neerzetten moeten ze wel iets doen om niet finaal onder de 10% te zakken en de moslims moeten hen redden, zoveel is duidelijk.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2018, 10:43   #12
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.226
Standaard

waar is de tijd dat moeder nog patatten schilde en manlief rustig de gazet kon lezen
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2018, 10:44   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zuhal verwoordde het perfect, in een tweet-ruzie:
Demir maakt hier toch een fundamentele fout: ze ontkent blijkbaar het recht van ouders om (morele) keuzes te maken in de opvoeding van hun kinderen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2018, 10:46   #14
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Demir maakt hier toch een fundamentele fout: ze ontkent blijkbaar het recht van ouders om (morele) keuzes te maken in de opvoeding van hun kinderen.
vrijheid heeft beperkingen
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2018, 10:48   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
vrijheid heeft beperkingen
Daar zijn we weer met de oproep om onze eigen fundamentele vrijheden te beknotten.

Stel je eens voor dat iemand zou oproepen om ouders de vrijheid af te nemen om corrigerend op te treden op de kleding van hun kinderen. Blijkbaar passeert het wel als het om een hoofddoek gaat.

De twee maten en twee gewichten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2018, 10:53   #16
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar zijn we weer met de oproep om onze eigen fundamentele vrijheden te beknotten.

Stel je eens voor dat iemand zou oproepen om ouders de vrijheid af te nemen om corrigerend op te treden op de kleding van hun kinderen. Blijkbaar passeert het wel als het om een hoofddoek gaat.

De twee maten en twee gewichten.
schooluniform, desnoods clowncostuumkes

gedaan met dat gezever wat kan en niet kan
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2018, 10:57   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
schooluniform, desnoods clowncostuumkes

gedaan met dat gezever wat kan en niet kan
Daar gaat het nu eventjes niet om (wat niet betekent dat ik met u akkoord ben om op scholen een strikte kledingcode erop na te houden).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2018, 11:11   #18
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.997
Standaard

Misschien moet de n-va volgend jaar het Departement Onderwijs opeisen, en vanuit de Vl.Regering het hoofddoekenverbod opleggen aan alle gesubsidieerde scholen, ipv zoals Crevits, die haar paraplu opentrekt, en die beslissing doorschuift naar de schooldirecties, en er op die manier een "never ending story" van maakt.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2018, 11:20   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Demir maakt hier toch een fundamentele fout: ze ontkent blijkbaar het recht van ouders om (morele) keuzes te maken in de opvoeding van hun kinderen.
Bwa, ik mocht anders ook niet binnen in een katholieke school met mij klakje.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2018, 11:26   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Misschien moet de n-va volgend jaar het Departement Onderwijs opeisen, en vanuit de Vl.Regering het hoofddoekenverbod opleggen aan alle gesubsidieerde scholen, ipv zoals Crevits, die haar paraplu opentrekt, en die beslissing doorschuift naar de schooldirecties, en er op die manier een "never ending story" van maakt.
Dat kan niet, beste. De overheid kan geen inbreuk plegen op de grondwettelijke bepalingen.

De overheid kan dat alleen doen in het onderwijs waarvan ze zelfs de organisator is: het GO!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be