Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 oktober 2005, 14:57   #21
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Beste Joris Claessens,

Politiek gezien vindt u me niet aan uw zijde. Er zijn ook mensen die onder gelijke omstandigheden een andere keuze hebben gemaakt.
Maar ik begrijp uw pijn en uw bitterheid. En uw strijd tegen hypocrisie. Mijn oprechte condoleances met uw vader.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 17:16   #22
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Waren er ook geen waalse oostfronters ? Je hoort veel over de vlaamse, maar eigenlijk zelden over de waalse.
Jazeker. Kijk maar op mijn website: Léon Degrelle en REX. De collaboratie in Waalse handen.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 17:23   #23
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
- Aan diegenen die altijd zeuren over collaboratie, '
De collaboratie gaat over héél wat meer dan enkel zij die naar het Oostfront trokken om de geallieerde strijdkrachten te bekampen in dienst van het Derde Rijk.

De collaboratie gaat vooral over de vele duizenden walen en vlamingen die in eigen land hand- en spandiensten leverden aan de bezetter. Als hulpagent, als spion, als kampbeul in Breendonk, als begeleider van jodentransporten, als lid van het Veiligheidskorps van Verbelen om het verzet op te sporen en te liquideren enz....

Tenandere de door jouw zo beschimpte 'witten' verzetsstrijders kampten niet aan het Oostfront tegen de nazi's maar hier -in ons land- tegen de collaborateurs en de bezetter. Een groot verschil.

Oostfronters en mensen zoals bv de Gestapo-spion Prosper de Zitter en Robert Verbelen of Tony Van Dijck in één adem vernoemen met de soldaten die aan het Oosfront als kannonnenvlees gingen sterven, is het begrip Belgische Collaboratie verkrachten en ronduit aan geschiedsvervalsing doen! In naam van de Oostfronters amnestie eisen voor het laagste volk dat in eigen land het eigen volk verraadde en naar de kampen joeg of ze ronduit neerkogelde is misdadig![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by thePiano on 09-10-2005 at 18:24
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
- Aan diegenen die altijd zeuren over collaboratie, '
De collaboratie gaat over héél wat meer dan enkel zij die naar het Oostfront trokken om de geallieerde strijdkrachten te bekampen in dienst van het Derde Rijk.

De collaboratie gaat vooral over de vele duizenden walen en vlamingen die in eigen land hand- en spandiensten leverden aan de bezetter. Als hulpagent, als spion, als kampbeul in Breendonk, als begeleider van jodentransporten, als lid van het Veiligheidskorps van Verbelen om het verzet op te sporen en te liquideren enz....

Tenandere de door jouw zo beschimpte 'witten' verzetsstrijders kampten niet aan het Oostfront tegen de nazi's maar hier -in ons land- tegen de collaborateurs en de bezetter. Een groot verschil.

Oostfronters en mensen zoals bv de Gestapo-spion Prosper de Zitter en Robert Verbelen of Tony Van Dijck in één adem vernoemen met de soldaten die aan het Oosfront als kannonnenvlees gingen sterven, is het begrip Belgische Collaboratie verkrachten en ronduit aan geschiedsvervalsing doen! In naam van de Oostfronters amnestie eisen voor het laagste volk dat in eigen land het eigen volk verraadde en naar de kampen joeg of ze ronduit neerkogelde is misdadig![/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
- Aan diegenen die altijd zeuren over collaboratie, '
De collaboratie gaat over héél wat meer dan enkel zij die naar het Oostfront trokken om de geallieerde strijdkrachten te bekampen in dienst van het Derde Rijk.

De collaboratie gaat vooral over de vele duizenden walen en vlamingen die in eigen land hand- en spandiensten leverden aan de bezetter. Als hulagent, als spion, als kampbeul in Breendonk, als begeleider van jodentransporten, als lid van het Veiligheidskorps van Verbelen om het verzet op te sporen en te liquideren enz....

Tenandere de door jouw zo beschimpte 'witten' verzetsstrijders kampten niet aan het Oostfront tegen de nazi's maar hier -in ons land- tegen de collaborateurs en de bezetter. Een groot verschil.

Oostfronters en mensen zoals bv de Gestapo-spion Prosper de Zitter en Robert Verbelen of Tony Van Dijck in één adem vernoemen met de soldaten die aan het Oosfront als kannonenvlees gingen sterven, is het begrip Belgische Collaboratie verkrachten en ronduit aan geschiedsvervalsing doen! In naam van de Oostfronters amnestie eisen voor het laagste volk dat in eigen land het eigen volk verraadde en naar de kampen joeg of ze ronduit neerkogelde is misdadig.[/size]
[/edit]
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 9 oktober 2005 om 17:24.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 17:56   #24
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Daarjuist met leraar Duits een -naar schoolmaatstaven- héél openhartig gesprek over het Oostfront gehad.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 18:34   #25
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Wát ?
Leeft u nog áltijd in 40-45?
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.


vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 18:43   #26
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Wát ?
Leeft u nog áltijd in 40-45?
Volg dan maar eens de topic over de gecremeerde Bert Eriksson... het halve deelnemersveld hier leeft nog in die periode of doen de grootste moeite om die periode terug te recupereren in een aangepaste versie (Guderian, Betweter, Zwarte Orde, ilfalco, sofietje enz...)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by thePiano on 09-10-2005 at 19:44
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Wát ?
Leeft u nog áltijd in 40-45?
Volg dan maar eens de topic over de gecremeerde Bert Eriksson... het halve deelnemersveld hier leeft nog in die periode of doen de grootste moeite om die periode terug te recupereren in een aangepaste versie (Guderian, Betweter, Zwarte Orde, ilfalco, sofietje enz...)[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Wát ?
Leeft u nog áltijd in 40-45?
Volg dan maar eens de topic over de gecremeerde Bert Eriksson... het halve deelnemersveld hier leeft nog in die periode (Guderian, Betweter, Zwarte Orde, ilfalco, sofietje enz...)[/size]
[/edit]
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 9 oktober 2005 om 18:44.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 18:59   #27
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Over de vechtlust van de Oostfronters kan alleszins niets slechts gezegd worden. Het boek over Remy Schrijnen, de enige Vlaming die het Ridderskruis won, is een aanrader voor iedereen, of je nu voor of tegen bent.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 19:06   #28
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Volg dan maar eens de topic over de gecremeerde Bert Eriksson... het halve deelnemersveld hier leeft nog in die periode of doen de grootste moeite om die periode terug te recupereren in een aangepaste versie (Guderian, Betweter, Zwarte Orde, ilfalco, sofietje enz...)
Kan je nu nog grotere onzin verkondigen ?? Van de door u genoemde personen kan ik voor meer dan de helft van hen mijn hand in het vuur steken. Deze personen in tegenstelling tot de AFF typetjes zijn alles behalve gewelddadig en hebben geen heimwee naar de woelige jaren 30. U daaraantegen zou maar al te graag Breendonck heropenen om mezelf en vele andere oprechte vlamingen netjes op te bergen.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 19:07   #29
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Over de vechtlust van de Oostfronters kan alleszins niets slechts gezegd worden. Het boek over Remy Schrijnen, de enige Vlaming die het Ridderskruis won, is een aanrader voor iedereen, of je nu voor of tegen bent.
zal ik eens lezen
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 22:13   #30
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Over de vechtlust van de Oostfronters kan alleszins niets slechts gezegd worden. Het boek over Remy Schrijnen, de enige Vlaming die het Ridderskruis won, is een aanrader voor iedereen, of je nu voor of tegen bent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
zal ik eens lezen
Het is maar een suggestie hoor, maar als je dan toch bezig bent met lezen, probeer deze dan ook eens :

"En wat deed mijn eigen volk? - Breendonk, een kroniek"

door Jos Vander Velpen (uitgeverij EPO).

Heel verhelderende lectuur...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by No Pasaran on 11-10-2005 at 23:19
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Over de vechtlust van de Oostfronters kan alleszins niets slechts gezegd worden. Het boek over Remy Schrijnen, de enige Vlaming die het Ridderskruis won, is een aanrader voor iedereen, of je nu voor of tegen bent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
zal ik eens lezen
Het is maar een suggestie hoor, maar als je dan toch bezig bent met lezen, probeer deze dan ook eens :

"En wat deed mijn eigen volk? - Breendonk, een kroniek"

door Jos Vander Velpen (uitgeverij EPO).

Heel verhelderende lectuur...[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Over de vechtlust van de Oostfronters kan alleszins niets slechts gezegd worden. Het boek over Remy Schrijnen, de enige Vlaming die het Ridderskruis won, is een aanrader voor iedereen, of je nu voor of tegen bent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
zal ik eens lezen
Het is maar een suggestie hoor, maar als je dan toch bezig bent met lezen, probeer deze dan ook eens :
"En wat deed mijn eigen volk?" door Jos Vander Velpen (uitgeverij EPO). Heel verhelderende lectuur...[/size]
[/edit]
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 11 oktober 2005 om 22:19.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 22:32   #31
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Het is maar een suggestie hoor, maar als je dan toch bezig bent met lezen, probeer deze dan ook eens :

"En wat deed mijn eigen volk? - Breendonk, een kroniek"

door Jos Vander Velpen (uitgeverij EPO).

Heel verhelderende lectuur...
Ongetwijfeld interessante lectuur want dat die collaborateurs hier en daar wat 'schoonheidsfoutjes' maakten, dat schijnen sommigen hier niet echt meer te beseffen. Hopelijk komt het verstand voor sommigen toch nog met de jaren...
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 23:46   #32
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

U doet hier alsof de Holocaust de enige misdaad was van de nazi's en alsof niemand ervan wist. Goed, de kampen waren officieel een geheim maar volgens mijn grootvader die nu overleden is wisten veel mensen dat de gedeporteerde Joden niet naar clubmed werden gezonden... in Rusland en Oekraïne was het anti-semitisme van de nazi's trouwens het belangrijkste lokmiddel om plaatselijke collaborateurs te recruteren, in het oosten was en is het antisemitisme wijdverspreid. Maar de belangrijkste, nog steeds onderbelichte, misdaad van de nazi's was juist "operatie Barbarossa" waar Uw vader aan meedeed, meer dan 20 miljoen Russen kwamen om het leven als gevolg van deze aggressie, veelal burgers. Dat zult U wellicht ontkennen wat van U een negationist maakt vermits deze feiten historisch onderzocht zijn en algemeen aanvaard, ook buiten de Sovjet-Unie. Uw vader deed mee aan een aggressie- en moordcampagne tegen de Sojet-Unie, als vrijwilliger dan nog van een land dat zelf onderdrukt werd door de nazi's. Hij verraadde ook nog eens zijn eigen land, en het feit dat de koning collaboreerde is geen enkel excuus. Ja, de regering ging in ballingschap, wat moesten ze doen zich laten gvangennemen door de Duitsers of collectief zelfmoord plegen? Daar is geen enkel excuus voor, en de straf die hij heeft gekregen is naar mijn mening (en mijn grootvader die aan de andere zijde heeft gestreden op het oostfront zou het ongetwijfeld met me eens zijn) veel te licht. Over de doden niets dan goed zegt men, toch niet in dit geval... misschien moest hij berouw tonen voor de fouten uit zijn jeugd zou ik nog sympathie kunnen opbrengen maar dat lijkt niet het geval te zijn...
En natuurlijk komt U opzetten met "Stalin was erger dan Hitler" en andere negationistische onzin die de nazistische misdaden moet vergoelijken. U durft zelfs te beweren dat de Oost-Duitsers Hitler boven het communisme zouden verkiezen... alvast niet volgens de laatste verkiezingsuitslagen...

Ik vind het wel goed dat U hiermee naar buiten komt, dit thema moet opnieuw in de actualiteit, vooral de innige verwevenheid van radicale flamingante milieus met de collaboratie en de grootste misdaad ooit begaan (operatie Barbarossa doodde naargelang de schattingen tussen de 22 en 26 miljoen Sovjetburgers...) moet opnieuw belicht worden, vooral nu de mensen wereldoorlog twee aan het vergeten zijn en het VB er alles aan doet om er niet meer mee geassocieerd te worden.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by tomm on 12-10-2005 at 00:50
Reason:
--------------------------------

U doet hier alsof de Holocaust de enige misdaad was van de nazi's en alsof niemand ervan wist. Goed, de kampen waren officieel een geheim maar volgens mijn grootvader die nu overleden is wisten veel mensen dat de gedeporteerde Joden niet naar clubmed werden gezonden... in Rusland en Oekraïne was het anti-semitisme van de nazi's trouwens het belangrijkste lokmiddel om plaatselijke collaborateurs te recruteren, in het oosten was en is het antisemitisme wijdverspreid. Maar de belangrijkste, nog steeds onderbelichte, misdaad van de nazi's was juist "operatie Barbarossa" waar Uw vader aan meedeed, meer dan 20 miljoen Russen kwamen om het leven als gevolg van deze aggressie, veelal burgers. Dat zult U wellicht ontkennen wat van U een negationist maakt vermits deze feiten historisch onderzocht zijn en algemeen aanvaard, ook buiten de Sovjet-Unie. Uw vader deed mee aan een aggressie- en moordcampagne tegen de Sojet-Unie, als vrijwilliger dan nog van een land dat zelf onderdrukt werd door de nazi's. Hij verraadde ook nog eens zijn eigen land, en het feit dat de koning collaboreerde is geen enkel excuus. Ja, de regering ging in ballingschap, wat moesten ze doen zich laten gvangennemen door de Duitsers of collectief zelfmoord plegen? Daar is geen enkel excuus voor, en de straf die hij heeft gekregen is naar mijn mening (en mijn grootvader die aan de andere zijde heeft gestreden op het oostfront zou het ongetwijfeld met me eens zijn) veel te licht. Over de doden niets dan goed zegt men, toch niet in dit geval... misschien moest hij berouw tonen voor de fouten uit zijn jeugd zou ik nog sympathie kunnen opbrengen maar dat lijkt niet het geval te zijn...
En natuurlijk komt U opzetten met "Stalin was erger dan Hitler" en andere negationistische onzin die de nazistische misdaden moet vergoelijken. U durft zelfs te beweren dat de Oost-Duitsers Hitler boven het communisme zouden verkiezen... alvast niet volgens de laatste verkiezingsuitslagen...

Ik vind het wel goed dat U hiermee naar buiten komt, dit thema moet opnieuw in de actualiteit, vooral de innige verwevenheid van radicale flamingante milieus met de collaboratie en de grootste misdaad ooit begaan (operatie Barbarossa doodde naargelang de schattingen tussen de 22 en 26 miljoen Sovjetburgers...) moet opnieuw belicht worden, vooral nu de mensen wereldoorlog twee aan het vergeten zijn en het VB er alles aan doet om er niet meer mee geassocieerd te worden.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

U doet hier alsof de Holocaust de enige misdaad was van de nazi's en alsof niemand ervan wist. Goed, de kampen waren officieel een geheim maar volgens mijn grootvader die nu overleden is wisten veel mensen dat de gedeporteerde Joden niet naar clubmed werden gezonden... in Rusland en Oekraïne was het anti-semitisme van de nazi's trouwens het belangrijkste lokmiddel om plaatselijke collaborateurs te recruteren, in het oosten was en is het antisemitisme wijdverspreid. Maar de belangrijkste, nog steeds onderbelichte, misdaad van de nazi's was juist "operatie Barbarossa" waar Uw vader aan meedeed, meer dan 20 miljoen Russen kwamen om het leven als gevolg van deze aggressie, veelal burgers. Dat zult U wellicht ontkennen wat van U een negationist maakt vermits deze feiten historisch onderzocht zijn en algemeen aanvaard, ook buiten de Sovjet-Unie. Uw vader deed mee aan een aggressie- en moordcampagne tegen de Sojet-Unie, als vrijwilliger dan nog van een land dat zelf onderdrukt werd door de nazi's. Hij verraadde ook nog eens zijn eigen land, en het feit dat de koning collaboreerde is geen enkel excuus. Ja, de regering ging in ballingschap, wat moesten ze doen zich laten gvangennemen door de Duitsers of collectief zelfmoord plegen? Daar is geen enkel excuus voor, en de straf die hij heeft gekregen is naar mijn mening (en mijn grootvader die aan de andere zijde heeft gestreden op het oostfront zou het ongetwijfeld met me eens zijn) veel te licht. Over de doden niets dan goed zegt men, toch niet in dit geval...
En natuurlijk komt U opzetten met "Stalin was erger dan Hitler" en andere negationistische onzin die de nazistische misdaden moet vergoelijken. U durft zelfs te beweren dat de Oost-Duitsers Hitler boven het communisme zouden verkiezen... alvast niet volgens de laatste verkiezingsuitslagen...

Ik vind het wel goed dat U hiermee naar buiten komt, dit thema moet opnieuw in de actualiteit, vooral de innige verwevenheid van radicale flamingante milieus met de collaboratie en de grootste misdaad ooit begaan (operatie Barbarossa doodde naargelang de schattingen tussen de 22 en 26 miljoen Sovjetburgers...) moet opnieuw belicht worden, vooral nu de mensen wereldoorlog twee aan het vergeten zijn en het VB er alles aan doet om er niet meer mee geassocieerd te worden.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door tomm : 11 oktober 2005 om 23:50.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 10:01   #33
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Wel wel, de typische onzin die in extreemrechtse middens leeft, wordt hier weer eens op bijzonder simplistische wijze geëtalleerd. Maar de cijfers spreken uw conclusies tegen mijn beste collaboratie-verheerlijker. 60.000 Belgische onderdanen stierven onder het oorlogsgeweld waarvan (afgeronde cijfers) 25.000 joden, 14.000 'witten' verzetsstrijders kwamen om, 1.500 collaborateurs werden omgelegd door het verzet en inderdaad een 'handvol' zwarten kwamen om tijdens de straatrepressie van sep 1944 en de tweede golf van mei 1945 zeggen en schrijven ongeveer 100 personen in de twee periodes samen. 115 Nederlandstalige collaborateurs werden terechtgesteld na de oorlog en 56.000 Belgen (nederlandstaligen en franstaligen samen) werden veroordeeld. Met de Wet Vermeylen van 1961 hadden de meeste spijtoptanten eerherstel verkregen. Was uw vader zaliger een spijtoptant of zoals bv SS'rs Tony Van Dijck iemand die nog steeds Mijn Eer is Trouw blijft roepen?



Hij was geen spijtoptant nee.
Hij vond namelijk dat tegen Stalin en zijn communisten strijden geen misdaad was.
Ook de geallieerden vonden dat na (en zelfs al tijdens de laatste maanden van de oorlog) plots geen misdaad meer.
Noch mijn vader noch zijn collega's zijn ooit betrokken geweest bij de endlösung.
En wat betreft uw cijfers. In belgië is er inderdaad slechts een handvol gefussileerd.
Het aantal mensen dat bestolen, gebrandschat, meermaals verkracht en inderdaad zelfs vermoord werd na de oorlog ligt al heel wat hoger.
En aan het Oostfront stierven er ook heel wat.
Hoe dan ook, mijn vader beschouwde zich niet als misdadiger. En zo denk ik er ook over.
Uw beoordeling of hij al dan niet misdadiger was is gebaseerd op het feit dat zij met de Duitser samen vochten en... de Duitsers vermoorden miljoenen mensen.
Wel, De Amerikanen, verzetsstrijders uit België, Nederlanders, Fransen, Italianen, Spanjaarden enzoverder enzovoorts streden samen met de Stalinisten tegen de Duitsers... en de Stalinisten vermoorden meer dan tien keer zo veel onschuldige slachtoffers, organiseerden de grootste Etnische zuiveringen in de moderne geschiedenis en terroriseerden hun eigen volk voor de volgende 50 jaar.
Wie zijn hier nu eigenlijk de misdadigers?

Bron: http://www.verzet.org/content/view/323/0/
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 10:03   #34
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Bent u dit?

Jawel, staat in mijn tekst hierboven trouwens al vermeld.
Bedankt voor de foto trouwens.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 10:04   #35
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Overigens wil ik u condoleren en veel sterkte toewensen ivm het verlies van uw vader, maar respect opbrengen voor zijn daden of ideologie kan ik niet...
Dank u, beter een waardige tegenstander dan een valse bondgenoot.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 10:06   #36
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
Als uw vader een oprecht bevechter van het Rode Gevaar was, en voor Katholiek eer en geweten naar het Oosten trok ging er een bewonderenswaardig man heen. Indien niet, toch respect voor de dode.
Dank u.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 10:09   #37
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Waren er ook geen waalse oostfronters ? Je hoort veel over de vlaamse, maar eigenlijk zelden over de waalse.
Er waren Waalse... en ook Nederlandse en Franse en Poolse en zelfs Arabische.
Nagenoeg elke Europese en Noord-Afrikaanse en zelfs een aantal Moslimstrijders waren aan het oostfront samen met de Duitsers.
De tweede Wereldoorlog veroorzaakte in elk betrokken land schismas van min of meer belang.

De geschiedenis echter komt uit de pen van de overwinnaar...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 10:16   #38
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Klaarblijkelijk is elke "duitse" soldaat voor velen hier een Nazi, die in zijn vrije tijd joodse ba bies verorberde.

En kom nu niet af dat ze hun orders naast hun konden neerleggen, daarop stond een straf die redelijk hard was.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Tuurlijk, de B.U.B. is de spreekbuis van het volk. Alleen weten ze het zelf nog niet.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 10:39   #39
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
.

Wat betreft 'hij is niet meer'.
Mijn vader, de bewuste oostfronter, overleed 24 september jongstleden.

Gecondoleerd met het heen gaan van uw vader.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 11:12   #40
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
De Oostfronters dachten misschien dat ze voor Kristus en Vlaanderen streden,
in feite streden ze voor een verduitst en verknecht Europa. sommigen waren misleid en onschuldig anderen waren gewoon dwaas en spuien nog altijd onzin uit genre ik heb niet de eed aan Vlaanderen afgelegd maar aan de Führer zelf & ik ben bij de SS gegaan omdat ik het uniform zo mooi vond. De idealen waarvoor gevochten werd zorgde ervoor dat men om heel Duitsland te overzien in Keulen slechts op een stoel moest gaan staan. & Nog werd hier niets geleerd : medemensen haten blijft nog altijd een ideaal waarvoor men zijn gans nageslacht wil opofferen.

Voor een verduitst Europa?
Jazeker.
Maar laten we nu de Jodenvervolging even voor wat ze is (zonder te minimaliseren of op te blazen.
En bekijk nu uw Duits Europa. Zou het zo veel slechter zijn dan nu?
We zouden meer dan 40 jaar vroeger één munt gehad hebben.
De Sociale wetgeving naar Duits voorbeeld was één van de beste in de wereld en stukken beter dan de Amerikaanse.
De organisatie van de verkeers- en industrieorganisatie... daar kunnen we nu nog niet eens aan tippen, integendeel.
Wat men ook verder kan zeggen, Hitlers ideeën over Europa waren bijna een doorslag van wat de EU nu probeert te bereiken.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be