Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid. |
|
Discussietools |
25 september 2024, 12:04 | #1 |
Minister-President
|
bots op Twitter pushing fake news
Zeer interessant: https://x.com/EliotHiggins/status/1838872568041816103
Ook opvallend hoe makkelijk het is zo'n desinformatie campagne te herkennen. Wijst erop dat het Twitter eigenlijk geen zak interesseert om op te treden tegen bots & desinfo.
28 september 2024, 07:20 | #2 |
Secretaris-Generaal VN
|
Ik las daarnet dat Facebook op een bepaald moment bijna dubbel zoveel botaccounts had dan echte. Daar werd een eind aan gesteld itt tot Twitter waar dat blijkbaar minder goed lukt. Nu ja, ik kom ook geregeld fake news, framing en (onbewuste) geschiedvervalsing tegen in de zogezegde kwaliteitspers. En eigenlijk feitelijk ... wordt het fakenews op Twitter bijna altijd onmiddellijk ontkracht door andere gebruikers waar dat in de zogenaamde kwaliteitspers meestal niet het geval is vermits er geen of moeilijker wederwoord is waardoor 'linkse' complottheorieën of vervalsingen van de geschiedenis na verloop van tijd voor waarheid beginnen door te gaan. (Ik gaf daar onlangs nog enkele vermoedelijke voorbeelden van.)
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen! Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen' |