Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 maart 2006, 21:56   #21
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Jij tracteert een pintje???
Ofwel ben jij een rijke zak ofwel denk je dat ons ledenaantal van vonk benadert...
Ik ben niet rijk.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 00:43   #22
Pie
Schepen
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 430
Standaard

zwijg stil Jonas, ik lust wel een pintje
Pie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 01:10   #23
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pie Bekijk bericht
zwijg stil Jonas, ik lust wel een pintje
Misschien achteraf café uitbaten in de Therminal.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 20:19   #24
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Hoe is't nu eigenlijk geweest?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 20:32   #25
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Hoe is't nu eigenlijk geweest?
Super... Toch wat onze interventie betrof. Er was volgens de flikken 700 man en we hadden de grootste delegatie. En ook onze meeting achteraf in de Bengel had een ongewoon hoge opkomst, waarbij er een goede discussie is gevoerd.
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 20:45   #26
Proletariër
Minister-President
 
Proletariër's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 5.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Hoe is't nu eigenlijk geweest?
Pelgrim gaat dringend de andere draadjes ook eens moeten lezen 8)
En hoe was 't bij de Basken?
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 21:40   #27
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
Pelgrim gaat dringend de andere draadjes ook eens moeten lezen 8)
En hoe was 't bij de Basken?
- euh, blijkbaar. Maar na een week is er heel wat afgeluld en ik heb geen goesting om honderd bladzijden te gaan lezen.

- Ondo, heel ondo
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 22:04   #28
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Super... Toch wat onze interventie betrof. Er was volgens de flikken 700 man en we hadden de grootste delegatie. En ook onze meeting achteraf in de Bengel had een ongewoon hoge opkomst, waarbij er een goede discussie is gevoerd.
is dat eigenlijk pijnlijk, zo egocentrisch zijn?
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 22:05   #29
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

en welkom terug pelgrim
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 22:21   #30
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
is dat eigenlijk pijnlijk, zo egocentrisch zijn?
Wat is daar egocentrisch aan? Wij zijn tevreden met hetgeen we verzet hebben van werk, en we zijn ervaringen rijker. Dat is wat ons betreft immers het streefdoel naast de brede beweging te laten groeien tegen het neo-liberalisme en het daaruit voortkomend plan van Vandenbroucke. Wij willen ervaringen opdoen in de strijd, vooral ervaring voor de vele nieuwe leden die dit jaar pas aangesloten zijn bij ALS.
En geef zelf toe dat zonder ALS de betoging belachelijk zou zijn geweest tov die in Brussel. Ik kan mij voorstellen dat Harko er alles aan gedaan heeft om jullie tegen ons op te zetten, maar veel hulp aan de comac hebben jullie toch niet gehad in de laatste weken. (Die waren meer bezig met postjes te vergaren, en voor hun kandidaat bij de verkiezingen gaan spreken in plaats van over het plan VDB)

Ik zou maar al te blij zijn als ik de rest eens zie mobiliseren en op straat zie staan campagne voeren.
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 23:14   #31
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Wat is daar egocentrisch aan? Wij zijn tevreden met hetgeen we verzet hebben van werk, en we zijn ervaringen rijker. Dat is wat ons betreft immers het streefdoel naast de brede beweging te laten groeien tegen het neo-liberalisme en het daaruit voortkomend plan van Vandenbroucke. Wij willen ervaringen opdoen in de strijd, vooral ervaring voor de vele nieuwe leden die dit jaar pas aangesloten zijn bij ALS.
En geef zelf toe dat zonder ALS de betoging belachelijk zou zijn geweest tov die in Brussel. Ik kan mij voorstellen dat Harko er alles aan gedaan heeft om jullie tegen ons op te zetten, maar veel hulp aan de comac hebben jullie toch niet gehad in de laatste weken. (Die waren meer bezig met postjes te vergaren, en voor hun kandidaat bij de verkiezingen gaan spreken in plaats van over het plan VDB)

Ik zou maar al te blij zijn als ik de rest eens zie mobiliseren en op straat zie staan campagne voeren.
echt man, je moet mss toch maar eens leren van niet alles te geloven wat je vriendjes zeggen. VVS heeft de coördinatie en organisatie van de gehele betoging gedaan. zonder ons was er bv geen parcours, geen goedkeuring van de flikken, er was geen eisenplatform, er was geen breed gedragen betoging, er waren geen flyers en affiches, studenten waren niet geïnformeerd via e-mail, website en magazines die ze als betrouwbaar aanzien en door organisaties die ze kennen. voor al deze zaken hebben we hulp gehad van unifac, ASK-Stuwer, studiant, comac en studentenvertegenwoordigers van verschillende instellingen, Animo... bovendien hebben we allemaal mee affiches opgehangen en geflyerd. we hebben er duizenden uitgedeeld, oa aan iedereen die woensdagmorgen van de trein is gestapt. stop dus met doen alsof dit jullie betoging is.

ALS heeft idd stevig gemobiliseerd, wat niemand ontkent. met sommigen heb ik trouwens ook fijne contacten gehad, daar niet van. maar, bepaalde ALSers hebben ook zichzelf zitten profileren op de kap van anderen, hebben de betoging in het extreem-linkse kamp proberen trekken, wat bij de modale antwerpse student niet werkt (zelfs een averrechts effect heeft) en hebben zich niet gehouden aan gemaakte afspraken. en jullie hebben jullie eigen mini-betoging in de echte betoging georganiseerd, dat is waar. proficiat daarvoor hoor.

Comac Antwerpen heeft wel degelijk actief meegewerkt aan de betoging. het ging dan ook om een lokale actie. ze hebben zich ingezet en echt samengewerkt met de rest. stop dus maar met er op af te geven. dat jij dat niet gezien hebt is natuurlijk niet zo verwonderlijk, aangezien jij niet in antwerpen te zien was. wat ook niet nodig was, aangezien het een lokale actie was. ik kan je enkel zeggen dat ik de voorbije week met niets anders ben bezig geweest en dat ik niet de enige ben. maar soit, tis al goed, ALS is geweldig, de rest zijn slecht. moet wel fijn zijn, zo'n simplistisch wereldbeeld.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 23:43   #32
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Ik zou me maar eerder zorgen maken over de extreem-linkse elementen binnen de VVS dan buiten de VVS. Wat zouden ze er in Leuven van vinden denkt u moesten ze vernemen dat de acties binnen de VVS o.a worden georganiseerd door symphatisanten van het regime in Wit-Rusland. Dat zouden ze niet echt leuk vinden denk ik, zeker niet nadat Loko net een motie heeft gestemd om te protesteren tegen de aanhouding van een student in dat land. Dit zou ook wel een averechts effect kunnen hebben op de reputatie van de VVS bij de gemiddelde student. Is de VVS net verlost van wat rest van haar exteem-links imago en dan mogen jullie heel opnieuw beginnen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 23:49   #33
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik zou me maar eerder zorgen maken over de extreem-linkse elementen binnen de VVS dan buiten de VVS. Wat zouden ze er in Leuven van vinden denkt u moesten ze vernemen dat de acties binnen de VVS o.a worden georganiseerd door symphatisanten van het regime in Wit-Rusland. Dat zouden ze niet echt leuk vinden denk ik, zeker niet nadat Loko net een motie heeft gestemd om te protesteren tegen de aanhouding van een student in dat land. Dit zou ook wel een averechts effect kunnen hebben op de reputatie van de VVS bij de gemiddelde student. Is de VVS net verlost van wat rest van haar exteem-links imago en dan mogen jullie heel opnieuw beginnen.
Wat is er mis met het afkeuren van imperialistische bemoeienis van de EU & Navo? Of wilt de LSP een tweede Oranje-revolutie, waar het multinationaal kapitaal een stromannetje (Joesjenko) inzet ism fascistische nationalisten?
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 23:54   #34
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
stop dus met doen alsof dit jullie betoging is.
Wij hebben nooit beweerd dat het onze betoging was en zelfs niet geprentendeerd dat te doen. VVS heeft de kop genomen en wij weten ook dat jullie ze officieel georganiseerd hebben. Maar daarmee heb je nog geen betoging.
Ik weet niet hoe de situatie in Antwerpen precies is, maar in Gent is aaleszins duidelijk dat de enige organisatie die de afgelopen jaren in staat was degelijke betogingen te organiseren ALS (alias blokbuster) was. (Anti-NSV, Jongerenmars voor werk, Economisch congres VB...)

Citaat:
ALS heeft idd stevig gemobiliseerd, wat niemand ontkent. met sommigen heb ik trouwens ook fijne contacten gehad, daar niet van. maar, bepaalde ALSers hebben ook zichzelf zitten profileren op de kap van anderen
Dat is onzin, wij profileren ons op niemands kap...


Citaat:
hebben de betoging in het extreem-linkse kamp proberen trekken
Je kan er echter niet omheen dat het radicaal links is die het overwicht heeft. Buiten ons heb je natuurlijk de comac en naar ik dacht waren die ook radicaal-links. Er is enkel uiting gegeven van het feit dat de meeste studenten die er georganiseerd waren ook radicaal links waren.
Wij kunnen er toch zelf ook niet aan doen dat Animo, LVSV en CDS op geen enkele van de betogingen hun kop hebben laten zien om de betoging naar rechts te trekken. Het is aan VVS om hen te mobiliseren, nietwaar?



Citaat:
en jullie hebben jullie eigen mini-betoging in de echte betoging georganiseerd, dat is waar. proficiat daarvoor hoor.
Dat heet een blok vormen. Iedere delegatie doet dat normaal. Ik kan er ook niet aan doen dat de comac niet genoeg volk had. Ander doen zij net hetzelfde. Net als beide vakbonden trouwens.


Citaat:
Comac Antwerpen heeft wel degelijk actief meegewerkt aan de betoging. het ging dan ook om een lokale actie.
Tja, voor jullie ging het inderdaad over een regionale actie. Maar ik had gedacht dat een radicaal-linkse jongeren-organisatie als comac daar tenminste een beetje nationale prioriteit aan zou geven. (Trouwens de twee belangrijkste figuren van comac die aanwezig waren, wouter en harko, zijn niet van antwerpen, maar van Gent!)
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 23:56   #35
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Wat is er mis met het afkeuren van imperialistische bemoeienis van de EU & Navo?
Is er geen verschil tussen imperialistische interventie afkeuren en een regime als Wit-rusland steunen?
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 00:02   #36
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Is er geen verschil tussen imperialistische interventie afkeuren en een regime als Wit-rusland steunen?
Sorry, ik heb er waarschijnlijk echt over gelezen maar waar doet Harko dat?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 00:02   #37
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Is er geen verschil tussen imperialistische interventie afkeuren en een regime als Wit-rusland steunen?
Er is dan ook geen alternatief. Persoonlijk wens ik de mensen van Wit-Rusland geen Oekraïne-scenario toe.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 00:06   #38
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Wat is er mis met het afkeuren van imperialistische bemoeienis van de EU & Navo? Of wilt de LSP een tweede Oranje-revolutie, waar het multinationaal kapitaal een stromannetje (Joesjenko) inzet ism fascistische nationalisten?
Er is daar helemaal niets mis mee alleen ben ik geen lid van de raad van bestuur van de VVS. Wij zullen echter het regime in Wit-Rusland niet ondersteunen wat de PVDA niet met zoveel woorden wel doet.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 00:09   #39
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Er is daar helemaal niets mis mee alleen ben ik geen lid van de raad van bestuur van de VVS. Wij zullen echter het regime in Wit-Rusland niet ondersteunen wat de PVDA niet met zoveel woorden wel doet.
Pas op dat je niet de weg van Mandel bewandelt (zijn gejuich om de val van de Sovjetunie), want dan krijg je automatisch de deur tegen het gezicht.
Mandel was in WOII ook al pijnlijk naïef, wat dan het leven kostte van enkele van zijn kameraden (openlijk Duitse soldaten aanspreken om zich over te geven, bad idea). Los daarvan blijft hij de meest geniale trotskist.
__________________

Laatst gewijzigd door Praetorian : 2 april 2006 om 00:11.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 00:11   #40
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Pas op dat je niet de weg van Mandel bewandelt (zijn gejuich om de val van de Sovjetunie), want dan krijg je automatisch de deur tegen het gezicht.
Wij behoren dan ook niet tot de vierde, nietwaar... Dat krijg je ervan als je pluralistisch tewerk gaat


Allez, overigens respect voor wat hij heeft gedaan, zeker op economisch vlak... maar een foutloze partij-politiek daar hebben ze toch wel moeilijkheden mee, al zijn ze hier in België toch terug op het relatif goede pad

De meest geniale trotskist tot nu toe was Trotski zelf hoor... Lunacharsky, volkscommissaris van onderwijs onder lenin én een van de zes leiders van 1917 (naast Lenin, Trotsky, Swerlov, Kamenev en Zinoviev) schreef ooit over Trotsky: "Lenin schijnt te verbleken bij de genialiteit van Trotsky, dat is echter niet volledig correct... Niet door overschatting van Trotsky's gaven en karakter, maar omdat het een uiting is van de onderschatting van het politieke genie dat Lenin was!"

Overigens goede, objectieve en vrij korte biografie:http://www.art-bin.com/art/oluna2tro.html
__________________

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 2 april 2006 om 00:22.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be