Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2007, 21:36   #41
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
vind jij het goed dat de sterke, jonge en slimme mensen van arme landen naar hier komen en dat dat land daar nog meer verkommerd?
ik denk niet dat daar in die termen over te oordelen valt, volgens mij is dat vaak begrijpelijk, opportunisme is des mensen, idealisme ook maar ge kunt dat niet opleggen noch moreel afwegen

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 20 oktober 2007 om 21:36.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 21:38   #42
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
ik denk niet dat daar in die termen over te oordelen valt, volgens mij is dat vaak begrijpelijk, opportunisme is des mensen, idealisme minder
ja, ok, maar hoe ver ga je dan dat allemaal toelaten? heel Afrika en Azië toelaten in Eurpa, allé, toch degenen die hier kunnen geraken? waar ga jij die grens leggen?

het is niet omdat iets begrijpelijk is, dat het mag toegelaten worden, toch?

bestaat er een algemeen belang voor jou?
mag de staat denken in het algemeen belang van jou?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 21:40   #43
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar ik ben dan geen echte linkse natuurlijk
ik ook niet
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 21:42   #44
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bestaat er een algemeen belang voor jou?
nee, wel het belang van de haves tegenover dat van de have-nots
Citaat:
mag de staat denken in het algemeen belang van jou?
in het belang van de have-nots ja, maar niet in termen van grenzen en tegen individuen
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 23:11   #45
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Da 's gemakkelijk om te zeggen als ge der zelf geen slachtoffer van zijt
in de buurt waar ik woon zie ik alle weken dramas. Mijn benedenbuur is enkele weken geleden vertrokken omdat hij geen werkvergunning meer heeft. En dat was een toffe gast.
Nu sturen ze hem terug naar pakistan zonder iets. Dus ik herhaal:

We zouden beter al degenen die naar hier werden gehaald om te werken terugsturen met een startkapitaal om in hun eigen land de economische infrastructuur in gang te zetten. Dat is nog veel efficiënter dan de zogenaamde ontwikkelingshulp die bij lokale despoten belandt.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 23:15   #46
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja, ok, maar hoe ver ga je dan dat allemaal toelaten? heel Afrika en Azië toelaten in Eurpa, allé, toch degenen die hier kunnen geraken?
je hebt daar een heel belangrijk punt aangehaald. Degenen die tot hier geraken.
Er zijn er een heleboel die door mensensmokkelaars naar hier worden gelokt met praatjes over het paradijselijke leven maar onderweg van de boot vallen, soms letterlijk. Deze mensen verdwijnen in de mazen van de maatschappij. Dat is pas asociaal. Meer mensenhandel aanmoedigen leidt tot nog meer dramas. Het is veel constructiever daar ter plekke problemen op te lossen. Nu lossen we problemen niet op, we importeren ze naar hier.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 23:29   #47
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
We zouden beter al degenen die naar hier werden gehaald om te werken terugsturen met een startkapitaal om in hun eigen land de economische infrastructuur in gang te zetten.
En als die mensen dat nu niet willen, of als dat (als) haast onmogelijk is of wordt beschouwd?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 10:28   #48
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Dus blindelings vooruit stormen zonder te weten waar naar toe? Er is een Engels spreekwoord voor zulke dingen: "Fools rush in where angels fear to tread"
Blindelings,maar nee,waal je dit?

Maar jegeeft blijk van rechtse fasitoïde paranoÏa,controle boven alles!?
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 11:55   #49
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
En als die mensen dat nu niet willen, of als dat (als) haast onmogelijk is of wordt beschouwd?
ik denk dat de meeste wel zouden willen, zij hebben in eigen land ook familie zitten terwijl ze hier niemand kennen. En als iets onmogelijk is, is er per definitie al reden om politiek asiel aan te vragen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 12:59   #50
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
En als iets onmogelijk is, is er per definitie al reden om politiek asiel aan te vragen.
Dat is niet meteen waar
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 20:06   #51
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Maw 'vermeende maatschappij' > individu
Er is altijd een spanning tussen verschillende individuele belangen die daarom 'in het belang van allen' in toom worden gehouden door de individuele vrijheid in te perken.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 20:56   #52
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Er is altijd een spanning tussen verschillende individuele belangen die daarom 'in het belang van allen' in toom worden gehouden door de individuele vrijheid in te perken.
Het belang van de maatschappij staat boven het individu, inderdaad.
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 20:59   #53
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Het belang van de maatschappij staat boven het individu, inderdaad.


Ik ben die tweede van rechts.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 21:17   #54
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
je hebt daar een heel belangrijk punt aangehaald. Degenen die tot hier geraken.
Er zijn er een heleboel die door mensensmokkelaars naar hier worden gelokt met praatjes over het paradijselijke leven maar onderweg van de boot vallen, soms letterlijk. Deze mensen verdwijnen in de mazen van de maatschappij. Dat is pas asociaal. Meer mensenhandel aanmoedigen leidt tot nog meer dramas. Het is veel constructiever daar ter plekke problemen op te lossen. Nu lossen we problemen niet op, we importeren ze naar hier.
niet alleen dat, maar in feite zullen alleen de zwakkeren achterblijven, is dat dan goed volgens de normen van StevenNr1? ik hoop van niet....
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 21:29   #55
vavli
Parlementslid
 
vavli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 1.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht


Ik ben die tweede van rechts.
Ja, en gij staat verdomme met uw linkse zware bottine op mijn omzwachtelde gewonde voet, ik heb veel goesting om aan uw nepsnor t trekken gij Adder.
__________________

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 21:34   #56
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
niet alleen dat, maar in feite zullen alleen de zwakkeren achterblijven, is dat dan goed volgens de normen van StevenNr1? ik hoop van niet....
als ge met zwakkeren straatarmen bedoelt, ik ben daar 1 niet van overtuigd en ik zie daar 2 geen argument om te beletten dat anderen (iets minder armen) elders hun geluk gaan zoeken
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 21:45   #57
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Het belang van de maatschappij staat boven het individu, inderdaad.

Wnat de maatschappij is iets anders dan individuen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 22:05   #58
vavli
Parlementslid
 
vavli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 1.915
Standaard

De wereld is een dorp geworden, iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen. Je kan het rad van de geschiedenis niet stoppen: de economie globaliseert (voorlopig helaas nog op kapitalistische grondslag) en het gevolg is dat voor het kapitaal én voor de mensen, de grenzen, zoals de middeleeuwse tolbarrierres, een hindernis zijn, die gebroken wordt op alle mogelijke manieren.
En verder lees ik hier veel onzin: het ontwikkelingsgeld gaat naar potentaten in de derde wereld. Geef me daar dan eens één concreet voorbeeld van ? Ik heb 10 jaar voor 11.11.11 gewerkt, ik ben naar verschillende landen geweest: in India gaat het geld naar de kastelozen, vooral naar vrouwen, die in extreem moeilijke omstandigheden tegenmacht opbouwen: vrouwengroepen met 5000 leden kunnen daar, met ijzeren dicipline, 1000 Euro per jaar sparen: als die dan van 11.11.11 een bedrag van bijvoorbeeld 25.000 Euro krijgen, geeft hen dat vleugels. In Brazilie gaat het geld naar de beweging van landloze boeren die met 1000den gezinnen braakliggende grond van grootgrondbezitters bezetten en bewerken- het zaadgoed betalen ze met de 11.11.11 bijdrage.
Het is regelrechte bullshit om te durven zeggen dat het geld van de NGO's bij potentaten komt.
Twee: een nog veel grotere geldstroom van noord naar zuid is er door de steun die migranten doorsluizen naar hun familie en vrienden. Dat is economisch veel belangrijker dan , citaat: ze terug sturen met een startkapitaal om ginder iets op te starten.
Het is inderdaad zo dat de sterksten naar hier komen. En zij helpen de zwakkeren die acher blijven. We gaan die zwakkeren echt niet helpen door ook de sterkeren uit Fort Europa te houden. Dat zal overigens nooit lukken: in nood is de mens het meest creatief: de volgevreten westerling die met zijn zak chips voor tv ligt en zegt: hou ze buiten, zal straks, als hij vol cholesterol voortijdig versleten is, wat blij zijn als een al dan niet gesluierd meisje hem in al dan niet gebroken nederlands verzorgt.
Het is amper 70 jaar geleden dat wij hier nog volledig terug geplooid in ons eigen dorp leefden: we trouwden zelfs niet buiten dat dorp, op kermissen werd er op leven en dood geknokt met de klootzakken van het aangrenzend dorp. Dat is geschiedenis: links is altijd internationalistisch geweest en kan dat en moet dat nu met nog veel meer reden dan ooit voorheen zijn. Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen. En alle mensen willen hetzelfde: respect, geborgenheid, eten op de plank en een dak boven het hoofd. Wie elders woont en dat daar niet vindt, heeft alle recht om te verhuizen naar een plek waar het beter is. Wie ben ik om hem dat te beletten?
__________________

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 23:19   #59
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Dat is niet meteen waar
nee? Ofwel zijn er economische problemen, en die kunnen altijd opgelost worden door de inbreng van kapitaal. Ofwel zijn er politieke problemen, en dan kom je in aanmerking voor politiek asiel.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 23:23   #60
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

de grens tussen politiek en economisch is ten eerste al onduidelijk, ten tweede kan ook het klimaat, of de lokale markt, of het gebrek aan infrastructuur, of persoonlijke redenen, een probleem zijn
maar soit, ik moet daar eigenlijk niet op in gaan, hetgeen jij naar voor bracht is nog geen argument om toe te staan dat mensen gedwongen teruggestuurd worden zij het met wat kruimels in de hand
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be