Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2008, 14:05   #41
De Waal
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2007
Berichten: 1.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als het over uw misplaatst verwijt van dubbelnicks gaat; de moderatie zou dat kunnen bevestigen, van mij mogen ze alvast

en die mediatraining ?! je gaat mij niet wijsmaken dat ze daar veel zaken verkondigen die je met wat gezond verstand ook niet al weet hé


maar ja jij gelooft wat je wil geloven hé, maar besef hoe belachelijk jij jezelf maakt met loze beschuldigingen ...
Iedereen liegt, maar vermits niemand luistert, is dat niet zo erg.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 14:08   #42
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Wat is en uw visie een "transactie" ? één maandelijkse betaling?
Yup

Per uitbetaling per werkloze krijgt de vakbond 12.00 € administratiekosten, reken maar uit.

Bron: Joris van Hauthem een aantal weken geleden
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 24 oktober 2008 om 14:08.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 14:36   #43
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Vakbonden nationaliseren.
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 14:41   #44
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Vraag het eens aan Freddy. Ik heb genoeg VB literatuur(°) doorworsteld om hun ideologische achtergrond goed te begrijpen. Hun anti-vakbondspropaganda (zoals in deze zaak) is duidelijk: ze bestaan overigens lang genoeg om zelf een uitgesproken arbeiders- en bediendenbelangenverdediging op te zetten. Overigens zijn er voldoende militanten in de vakbond die ooit eens met VB sympathiseerden, er lid van waren, militant zelfs die op een gegeven ogenblik hun "Paulusmoment " haddeen en klaar en duidelijk bewust werden van het feit dat het VB niet compatibel is met het verdedigen van arbeiders- en bediendenbelangen.

(°) Ik gooi die daarna altijd weg, daarom kan ik nu niet rechtstreeks verwijzen,
maar stel binnen de partij gerust de vraag.
geen bron ? dan mag ik aannemen dat je t compleet uit je duim zoog hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 14:42   #45
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
Iedereen liegt, maar vermits niemand luistert, is dat niet zo erg.
ik hoop voor jou dat jij nog jong bent

liegen doe je niet, niet omdat je betrapt kan worden, maar voor jezelf, kwestie van zelfrespect.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 14:43   #46
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Yup

Per uitbetaling per werkloze krijgt de vakbond 12.00 € administratiekosten, reken maar uit.

Bron: Joris van Hauthem een aantal weken geleden
totaal aantal werklozen * 144 (ik neem aan dat alle werklozen per maand betaald worden?)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 14:50   #47
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
geen bron ? dan mag ik aannemen dat je t compleet uit je duim zoog hé
Zeker en vast zo zuig ik uit mijn duim dat het VB een racistische partij is met als doel een "etnisch zuiver" Vlaanderen. Het VB denkt wat U denkt, maar durft die gedachten wegens de heersende PC atmosfeer niet te uiten.
Ze zijn tegen de EU, tegen verdraagzaamheid, voor de vrijheid van discriminatie & inderdaad tegen "de vakbonden" zoals blijkt uit dit persbericht dat vol fabuleuze onwaarheden staat.. een andere bron opgeven ? Waarom dit is op zich reeds bron genoeg & je kan voldoende oude draden op dit forum terugvinden die precies hetzelfde zeggen. Wat behelst het "solidaristische gedachtegoed anders dan het afschaffen van vakbonden om deze te vervangen door beroepsraden waarin arbeidgevers en nemers samen zitten ?

Ga zelf op Uw VB webstek eens kijken - ik vertik het om het in Uw plaats te doen.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 14:52   #48
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Yup

Per uitbetaling per werkloze krijgt de vakbond 12.00 € administratiekosten, reken maar uit.

Bron: Joris van Hauthem een aantal weken geleden
Heeft hij ook berekend wat de werkelijke kosten zijn ?
Bruttoloon =
huisvesting all in =
informatisering =
afzonderlijke boekhouding voor RVA =
.... =
resterende winst =
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 14:54   #49
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde
 
DenDane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2006
Berichten: 876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Zeker en vast zo zuig ik uit mijn duim dat het VB een racistische partij is met als doel een "etnisch zuiver" Vlaanderen. Het VB denkt wat U denkt, maar durft die gedachten wegens de heersende PC atmosfeer niet te uiten.
Ze zijn tegen de EU, tegen verdraagzaamheid, voor de vrijheid van discriminatie & inderdaad tegen "de vakbonden" zoals blijkt uit dit persbericht dat vol fabuleuze onwaarheden staat.. een andere bron opgeven ? Waarom dit is op zich reeds bron genoeg & je kan voldoende oude draden op dit forum terugvinden die precies hetzelfde zeggen. Wat behelst het "solidaristische gedachtegoed anders dan het afschaffen van vakbonden om deze te vervangen door beroepsraden waarin arbeidgevers en nemers samen zitten ?

Ga zelf op Uw VB webstek eens kijken - ik vertik het om het in Uw plaats te doen.
U liegt dat u zwart ziet ( no pun intended ), ze zijn niet tegen de EU, zijn ook niet tegen de vakbonden, en willen ook geen etnisch zuiver Vlaanderen.

Ga zelf op de VB webstek eens kijken, ik vertik het om het in uw plaats te doen.

Laatst gewijzigd door DenDane : 24 oktober 2008 om 14:55.
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 15:12   #50
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Het wordt zeker hoog tijd dat de hele vakbondsbureaucratie eens wordt uitgekuist. Alleen dient dat niet te gebeuren door een antisyndicalistische patronale partij als het veebee maar door de vakbondsbasis.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 15:13   #51
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
U liegt dat u zwart ziet ( no pun intended ), ze zijn niet tegen de EU, zijn ook niet tegen de vakbonden, en willen ook geen etnisch zuiver Vlaanderen.

Ga zelf op de VB webstek eens kijken, ik vertik het om het in uw plaats te doen.

Ik heb de voormalige voorzitter/EU EP-lid van het VB het zelf horen zeggen in het EP, tijdens de debatten over het verdrag tot het instellen van een Europese Grondwet ; je kan er overigens ook de notulen van de destijds gevormde "Rechtse Fractie" op nalezen. Het VB zaait graag verwarring over zijn standpunten o.a. de "nieuwere" standpunten die de "oudere" niet vervangen die in de schuif blijven tot op een opportuner moment enz..
Het voor het behoud van het Antwerpse Vliegveld zijn op de ene plaats en het "tegen" zijn op een andere plaats.. het is allemaal de "luxe" van een
"zweeppartij" of "protestpartij", iets dat doorgaans redelijk leuk is om te aanschouwen. Indien ik me aktief in "de bestrijding" zou engageren
(van het VB en zijn gedachtegoed) zou ik ongetwijfeld al deze tegenstrijdigheden netjes gedocumenteerd bezitten. Maar het interesseert me niet - het gaat hier niet over een partij die een vlaamse of belgische staat effectief zou willen besturen, met enige ernst. Het gaat hier uitsluitend om tafelspringers, die van het tafelspringen een lucratief beroep gemaakt hebben. U is geen veellezers, U gelooft de propaganda van vandaag en vergeet met plezier de uitlatingen van gisteren, om die van verleden jaar
niet te noemen.

De pure zuiverheid van de opvatting van een rechtgeaarde VB-er is de absolute kritiekloze navolging van de woorden van de grote leider van het moment.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 15:16   #52
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het wordt zeker hoog tijd dat de hele vakbondsbureaucratie eens wordt uitgekuist. Alleen dient dat niet te gebeuren door een antisyndicalistische patronale partij als het veebee maar door de vakbondsbasis.
Dat kunnen de vakbondsleden best zelf doen er is geen hulp van buitenaf nodig. Mijn mening : de drie "zuilvakbonden "zijn alle 3 lid van het Internationaal Vakverbond - dus ideologisch eigenlijk gelijk : waarom niet consequent zijn en dat ze zich verenigen en de banden met de politieke partijen radikaal doorknippen.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 15:24   #53
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
U liegt dat u zwart ziet ( no pun intended ), ze zijn niet tegen de EU, zijn ook niet tegen de vakbonden, en willen ook geen etnisch zuiver Vlaanderen.

Ga zelf op de VB webstek eens kijken, ik vertik het om het in uw plaats te doen.
Als ze niet tegen vakbonden zijn kan u misschien eens uitleggen waarom ze tegen beter weten in bewijsbare leugens blijven verspreiden over vakbonden, zoals in het persbericht waarmee het hier allemaal begonnen is.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 15:32   #54
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris Van Hauthem
Woordvoerder Vlaams Belang:
]Vakbondscel Vlaams Belang krijgt deel boekhouding ACLVB in handen.
Tenzij overhandigd door de ACLVB-gemachtigden is dat is dus gestolen materiaal=heling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
Zonder criminaliteit geen Vlaams Blok.

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 oktober 2008 om 15:34.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 15:33   #55
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Zeker en vast zo zuig ik uit mijn duim dat het VB een racistische partij is met als doel een "etnisch zuiver" Vlaanderen. Het VB denkt wat U denkt, maar durft die gedachten wegens de heersende PC atmosfeer niet te uiten.
Ze zijn tegen de EU, tegen verdraagzaamheid, voor de vrijheid van discriminatie & inderdaad tegen "de vakbonden" zoals blijkt uit dit persbericht dat vol fabuleuze onwaarheden staat.. een andere bron opgeven ? Waarom dit is op zich reeds bron genoeg & je kan voldoende oude draden op dit forum terugvinden die precies hetzelfde zeggen. Wat behelst het "solidaristische gedachtegoed anders dan het afschaffen van vakbonden om deze te vervangen door beroepsraden waarin arbeidgevers en nemers samen zitten ?

Ga zelf op Uw VB webstek eens kijken - ik vertik het om het in Uw plaats te doen.
gelukkig dat we u hebben om te duiden wat het VB denkt (maar niet zegt en schrijft)

ps in uw vorige post had u het over 'het vb wil niet dat werknemers zich verenigen', en nu schrijft u het VB al beroepsraden toe die werknemers uiteraard verenigen ...

roger, wat ist nu ?! twee posts achtereen zou je toch moeten proberen van consequent te blijven in je redenering hoor, wil je zo'n beetje au serieux genomen worden
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 15:35   #56
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Heeft hij ook berekend wat de werkelijke kosten zijn ?
Bruttoloon =
huisvesting all in =
informatisering =
afzonderlijke boekhouding voor RVA =
.... =
resterende winst =
neemt niet weg dat het een deel van de overhead omhelst ... evenmin van het feit dat de Belgische vakbonden financieel beter worden van het aantal werklozen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 15:38   #57
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het wordt zeker hoog tijd dat de hele vakbondsbureaucratie eens wordt uitgekuist. Alleen dient dat niet te gebeuren door een antisyndicalistische patronale partij als het veebee maar door de vakbondsbasis.
dat het gebeurt is t belangrijkst.
het is natuurlijk de taak van elke politieke partij om zulke zaken aan te kaarten
het is nogal dom van de meerderheidspartijen van een rot systeem de hand boven het hoofd te willen houden ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 15:39   #58
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik heb de voormalige voorzitter/EU EP-lid van het VB het zelf horen zeggen in het EP, tijdens de debatten over het verdrag tot het instellen van een Europese Grondwet ; je kan er overigens ook de notulen van de destijds gevormde "Rechtse Fractie" op nalezen. Het VB zaait graag verwarring over zijn standpunten o.a. de "nieuwere" standpunten die de "oudere" niet vervangen die in de schuif blijven tot op een opportuner moment enz..
Het voor het behoud van het Antwerpse Vliegveld zijn op de ene plaats en het "tegen" zijn op een andere plaats.. het is allemaal de "luxe" van een
"zweeppartij" of "protestpartij", iets dat doorgaans redelijk leuk is om te aanschouwen. Indien ik me aktief in "de bestrijding" zou engageren
(van het VB en zijn gedachtegoed) zou ik ongetwijfeld al deze tegenstrijdigheden netjes gedocumenteerd bezitten. Maar het interesseert me niet - het gaat hier niet over een partij die een vlaamse of belgische staat effectief zou willen besturen, met enige ernst. Het gaat hier uitsluitend om tafelspringers, die van het tafelspringen een lucratief beroep gemaakt hebben. U is geen veellezers, U gelooft de propaganda van vandaag en vergeet met plezier de uitlatingen van gisteren, om die van verleden jaar
niet te noemen.

De pure zuiverheid van de opvatting van een rechtgeaarde VB-er is de absolute kritiekloze navolging van de woorden van de grote leider van het moment.

u vergist zich, bekijk de topictitel maar eens ...

het gaat hier over het feit dat de vakbonden rechtstreeks financieel baat hebben bij een zo hoog mogelijk werkloosheidscijfer

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 oktober 2008 om 15:40.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 15:40   #59
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gelukkig dat we u hebben om te duiden wat het VB denkt (maar niet zegt en schrijft)

ps in uw vorige post had u het over 'het vb wil niet dat werknemers zich verenigen', en nu schrijft u het VB al beroepsraden toe die werknemers uiteraard verenigen ...

roger, wat ist nu ?! twee posts achtereen zou je toch moeten proberen van consequent te blijven in je redenering hoor, wil je zo'n beetje au serieux genomen worden
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gelukkig dat we u hebben om te duiden wat het VB denkt (maar niet zegt en schrijft)

ps in uw vorige post had u het over 'het vb wil niet dat werknemers zich verenigen', en nu schrijft u het VB al beroepsraden toe die werknemers uiteraard verenigen ...

roger, wat ist nu ?! twee posts achtereen zou je toch moeten proberen van consequent te blijven in je redenering hoor, wil je zo'n beetje au serieux genomen worden
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
U liegt dat u zwart ziet ( no pun intended ), ze zijn niet tegen de EU, zijn ook niet tegen de vakbonden, en willen ook geen etnisch zuiver Vlaanderen.
Ga zelf op de VB webstek eens kijken, ik vertik het om het in uw plaats te doen.
Luister naar jullie "Leider "het VB is voor een blank Europa":
http://nl.youtube.com/watch?v=HVdL3fTf58M


Kijk naar je eigen plakkaten:


Gelukkig dat Blokwatch jullie propaganda bijhoudt.

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 oktober 2008 om 15:56.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 15:42   #60
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Dat kunnen de vakbondsleden best zelf doen er is geen hulp van buitenaf nodig. Mijn mening : de drie "zuilvakbonden "zijn alle 3 lid van het Internationaal Vakverbond - dus ideologisch eigenlijk gelijk : waarom niet consequent zijn en dat ze zich verenigen en de banden met de politieke partijen radikaal doorknippen.

de essentie is dat het een belangenconflict geeft en dus onethisch is dat de vakbonden de werkloosheidsgelden uitbetalen(Belgie is trouwens het enige land ter wereld waar dit zo is)

uiteraard is dit niet iets wat de vakbonden zelf, of de leden ervan kunnen rechtzetten

dat moet een politieke beslissing zijn.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be