Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 september 2020, 17:08   #1241
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Er gaan evenwel nog steeds kinderen geboren worden die door allerlei omstandigheden niet door hun natuurlijke ouders kunnen grootgebracht worden. Een homosexuele geraadheid hebben impliceert daarom nog niet dat je geen natuurlijk ingebouwde drang hebt naar voortplanting. Homosexueel zijn impliceert evenmin dat je geen goede eigenschappen zou hebben als opvoeder. De bewering dat het beter is dat kinderen zouden opgevoed worden door heterosexuele koppels heeft vooralsnog geen wetenschappelijke basis en is eerder gebaseerd op een aanvoelen of veronderstelling.
Ik poneer die stelling ook niet.

Ik zeg dat er zelfs geen "koppels" moeten zijn om kinderen op te voeden en dat de seksuele fratsen van die opvoeders totaal geen rol spelen. Of die nu hetero, homo, bi zijn, het met schapen doen, aan groepsseks bezig zijn of wat dan ook heeft in de verste verte totaal geen belang om kind-opvoeder te zijn als die kleine zijn ouders kwijt is. Ik stel mij zelfs de vraag waarom kind-opvoeders met 2 zouden moeten zijn.

Ik denk dat een kind dat moet opgevoed worden zonder zijn ouders, veel beter door een heel rijke alleenstaande opgevoed wordt bijvoorbeeld (zolang dat maar geen te rare persoon is).

Ik zie echt totaal niet wat een seksuele of affectieve relatie tussen volwassenen te maken zou hebben met het opvoeden van kinderen. Dat heeft daar niks mee te maken. Dat is toch ook geen vraag die je aan leraren stelt ? "zijt gij wel getrouwd om mijne kleine wiskunde te leren ?" is toch een ongehoorde vraag ? Als ge iemand wiskunde kunt leren, dan kan je hem ook leren zijn tanden poetsen, op tijd gaan slapen, en alle andere dingen doen die met een opvoeding te maken hebben, waar ook het affectieve en gans de reutemeteut bij komen kijken, en met wie gij nu eventueel seks hebt heeft daar toch niks mee te maken he.

Waar ik iets tegen heb, is dat men DE FABRICATIE VAN KINDEREN PLANT om ze aan anderen te geven om opgevoed te worden. Als men kinderen fabriceert, is dat om ouder te zijn, en dus die kinderen op te voeden. Dat het soms FOUT gaat, tja. Maar om die fout te plannen, dat is er voor mij over.

Het *enige* dat dat te maken heeft met homo koppels is dat dat hun *enige* manier is om aan kinderen te geraken via 'een plan'. Terwijl vruchtbare hetero koppels dat niet nodig hebben.

Maar homo koppels kunnen uiteraard sukkelaars adopteren, voor zoverre het vanuit het oogpunt van die sukkelaar de beste oplossing lijkt.

Zo denk ik dat het voor een kleine een stuk voordeliger is om door een RIJK EN GECULTIVEERD homo koppel opgevoed te worden dan door een middelmatig of arm hetero koppel. Maar het is misschien NOG beter om door een alleenstaande rijke persoon opgevoed te worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 september 2020 om 17:13.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 17:38   #1242
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zie echt totaal niet wat een seksuele of affectieve relatie tussen volwassenen te maken zou hebben met het opvoeden van kinderen. Dat heeft daar niks mee te maken. Dat is toch ook geen vraag die je aan leraren stelt ? "zijt gij wel getrouwd om mijne kleine wiskunde te leren ?" is toch een ongehoorde vraag ?
Bizarre vergelijking. Affectie delen en hofmakerij maken wel degelijk deel uit vh menselijk bestaan. In onze biologische blauwprint is het zoeken naar een levenspartner nog steeds geprogrammeerd. En dit om velerlei redenen; voortplanting, bescherming, meer materiele zekerheid en dus grotere overlevingskansen. De "techniek" hoe je een andere partner versiert leren kinderen aldus van hun ouders en ze gaan dit gedrag dan ook incorporeren.

Daarnaast heb je natuurlijk ook nog andere vaardigheden nodig om te slagen in het leven. Zoals wiskunde of talenkennis bv. Ouders kunnen dit mss tot op zekere hoogte bijbrengen maar een professioneel zal dit beter doen. Vandaar de leraar wiskunde. En neen, die hoeft jou niet je affectieve vaardigheden aan te scherpen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 17:55   #1243
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Bizarre vergelijking. Affectie delen en hofmakerij maken wel degelijk deel uit vh menselijk bestaan. In onze biologische blauwprint is het zoeken naar een levenspartner nog steeds geprogrammeerd. En dit om velerlei redenen; voortplanting, bescherming, meer materiele zekerheid en dus grotere overlevingskansen. De "techniek" hoe je een andere partner versiert leren kinderen aldus van hun ouders en ze gaan dit gedrag dan ook incorporeren.
??

Ik zou denken dat als er 1 ding is waar je als ouder geen maar dan ook totaal geen opvoeding kan in geven, het precies dat is. Komaan. Heb jij van je pa geleerd hoe grieten te versieren ?

Ik heb met mijn oudste nooit of te nimmer over dat soort dinges gesproken. Hij doet dat stukken beter dan ik

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 september 2020 om 17:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 18:13   #1244
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
??

Ik zou denken dat als er 1 ding is waar je als ouder geen maar dan ook totaal geen opvoeding kan in geven, het precies dat is. Komaan. Heb jij van je pa geleerd hoe grieten te versieren ?

Ik heb met mijn oudste nooit of te nimmer over dat soort dinges gesproken. Hij doet dat stukken beter dan ik
Zijn je ouders nooit affectief geweest in je bijzijn? Ik bedoel daarmee niet dat je vader je moeder zat te tongen waar jij stond op te kijken.

Op kinderniveau zijn jongetjes en mesijes dikwijls "rivalen". Meisjes zijn stom en flauw of jongens zijn gemeen en vies. Maar als ze kijken naar de affecties die ouders voor elkaar tonen leren ze ook dat die "tegenstellingen" niet noodzakelijk confronterend en negatief zijn.

Dus ja, uw pa zal u mss niet hebben begeleid tijdens uw versierpogingen en als een cheerleader bij uw bed hebben gestaan roepende "Allee, de Patrick! Zet hem op!". Maar een initiele aanzet tot het benaderen vh andere geslacht zal u toch wel op vroegere leeftijd als een kiempje in uw hoofd hebben gezet.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 19:33   #1245
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat 'n geweldige opvoedkundige adviezen waarmee hier rondgestrooid wordt.

Je adopteert 'n kind of wat, je vertelt hen niets, en hoopt/denkt dat zoiets levenslang verborgen blijft.
't Leven van dat kind begint al met 'n leugen.

Niemand komt er ooit achter?
Ik ken er zo een, die in onwetendheid gelaten werd, tot er op school over geroddeld werd, kinderen onder elkaar - horen dingen van hun ouders - kunnen ongewild erg wreed zijn. Dat kind was 7 jaar en kwam huilend thuis. Hij heeft hen dat z'n leven lang kwalijk genomen.

Of stel dat je kind 'n ziekte krijgt, genetisch bepaald, bloed, plasma, beenmerg/stamcellen, 'n nier ... nodig heeft...en jij kan 't niet afstaan - wat vertel je dan?
Oh ja wacht, ik moet je nog iets vertellen wat me ontschoten is ...?


Hopelijk komen kinderen - als ze al geadopteerd worden door eender wie of van welk geslacht ook - nooit terecht bij dat soort lieden.

Nja, 'n kind met enkel 2 papa's, of 2 mama's kan je al nooit in 't ongewisse laten, of net doen alsof ze beiden de biologische ouders zijn.
Het was een denkoefening dat dient om aan te tonen dat biologische afkomst secundair staat.
Voor het hele dna-gedoe, bloedtype goede etc had je daar het raden naar bij twijfel

En verder is het naïef te stellen dat ge dat maar best niet zou doen omwille van "'t Leven van dat kind begint al met 'n leugen."
Het leven van een kind is één grote leugen door de opvoeding en waarden die ouderlief daar probeert in te pompen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 19:38   #1246
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
De 'praktijk' 'leert' dat niet.
Toch wel, mijn beste
Ge weet dat de bal in jouw kamp ligt ?

Citaat:
Ondertussen is het nihilisme echter zodanig groot geworden dat men niet eens meer ziet wat er verloren gaat. Als je natuurlijk op alle vlakken de individualistische willekeur als (niet-)'norm' neemt, als overal het zinvol cultureel 'verzilveren' van de biologische complementariteit van man en vrouw door de afgunst en irrationele gelijkheidsdrang tegengewerkt wordt (waardoor jongens vandaag overigens vaak zonder rolpatronen vallen, want de hele opvoeding is de facto grondig gefeminiseerd), dan 'zie' je natuurlijk ook nergens nog het verschil, omdat je niet eens weet waarnaar te kijken.
Da's weer zo'n hoop 'gezever'

Ge kaart hier de drogreden van de natuur aan maar een mens doet niks anders dan de natuur naar zijn hand te zetten
BOVENDIEN is het niet zo in de natuur wat opvoeding betreft
Ja ge hebt die twee complementen nodig in de natuur voordat ge nageslacht kunt krijgen en daar stopt het dan meestal

Citaat:
En nogmaals: ik ging er dus van uit dat de andere factoren evenwaardig zijn. Uiteraard is een 'slechtere' situatie - door labiliteit van een van de ouders - bij een heterokoppel niet verkieslijk boven een wat dat betreft 'betere', maar dat moet op voorhand grondig beoordeeld worden. Zolang er echter wel evenwaardige alternatieven bestaan in heterogezinnen, verdienen die de voorkeur.
Uw uitleg _ ge zult waarschijnlijk nog een dozijn drogredenen onder je hoed hebben om als troef uit te spelen _ in acht nemende zie ik niet in waarom ge heterogezinnen voorkeur zou moeten geven

Laatst gewijzigd door praha : 27 september 2020 om 19:39.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 19:45   #1247
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
En het tegendeel is is zeker nog niet bewezen. Toch geenszins als het om homomannen gaat.
Dus ... heeft iedereen voorlopig gelijk.
Dus wat is dan beter zonder bewijs van tegendeel? Toelaten of verbieden?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 19:49   #1248
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, uiteraard. Dat zijn ook geen voortplantingseenheden. Dat schreef ik ook. Zo een onvruchtbare koppels zijn op gelijke voet met homo koppels.

De seksuele relatie (behalve voor het voortplanten zelf) van mensen heeft voor mij totaal geen verband met "kinderen". Je bent ouder omdat je de kleine biologisch gefabriceerd hebt, en dat is het dan. Dat je (recreatieve) seks hebt of niet, dat je een liefdesrelatie hebt of niet, dat heeft daar allemaal niks mee te maken.

Als er een hele hokus pokus bij te pas komt om een vrouw met een eicel, en een man met sperma, een kleine laten te maken is daar niks mis mee, zolang die vrouw en die man maar de twee ouders zijn van die kleine en dus voor zijn opvoeding zorgen. Of die nu in "koppel" leven en ook recreatieve seks met elkaar hebben of niet. Want zij zijn de biologische mama en papa. Of die elkaar nu kennen of niet, zou ik zeggen. De man die sperma geleverd heeft in een sperma bank is gewoon uw vader. Punt. Of die de vrouw kent die de eicel geleverd heeft of niet, en die vrouw is uw moeder, punt. En een andere vader, of andere moeder, hebt ge niet.

Het enige aspect dat De Wanderer naar voren schuift, maar waar ik stukken neutraler over ben, is dat 'imitatie van ouders' inderdaad wat beter kan gefaked worden door een hetero koppel dan door andere constellaties, maar ik ben er niet van overtuigd dat "ouders faken" zo een goed idee is.
soms volg ik jou helemaal niet meer
Uit wat ge nu schrijft, denk ik, te kunnen opmaken dat ge ergens strikt het recht (-> en ergens de daaruit voortvloeiende plicht) voorbehoud aan diegenen die de kleine maakte/creëerde
( wat al heel vreemd is van zodra ge wat gaat knoeien hé ...waar ge dan, dacht ik, toch niet zo'n sterke tegenstander van zijt)
Nu in het geval van spermadonor kan ik je perfect volgen wie hier in strikte zin biologische vader en moeder is maar het is wel zo dat dat kind dan terecht gaat komen in een 'opvoeders' (ik zeg speciaal geen ouder want daar hebt ge iets tegen) omgeving die compleet afwijkt van diegenen die er 'recht' ophadden maar die misschien wel deel uitmaakte van de beslissing
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 19:51   #1249
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Er zijn culturen waar die biologische link irrelevant is. De kinderen worden opgevoed door de ganse stam. In het geval van de Trobrianders, verwant aan Polynesiers, neemt de oom aan moederszijde de rol van vaderfiguur over. De vader heeft uiteraard nog wel contact met de kinderen maar speelt eerder de rol van grote broer of zoiets.

Ouderschap is dus maw cultureel bepaald. Voor Joden ben je ook enkel maar Jood als je dit hebt meegekregen langs moederszijde.
idd
Het kan een wens zijn dat het de biologische ouders zouden moeten zijn voor de voorstanders maar ze moeten niet afkomen met drogredenen als traditie of natuur
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 19:53   #1250
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist, maar dat is dan ook omdat de stam een soort van grote familie is. Dat is geen "maatschappij van onbekenden" zoals hier. Zoals je zegt, het is de OOM. Niet zomaar een totaal onbekende.

Maw, men doet daar wat meer aan "voortplanting van de STAM", je bent daar een "kind van de stam". De biologische link is daar wel degelijk, zij het wat uitgebreider naar "grotere familie dan enkel de DIRECTE producenten".

Zijn we wat aan het afzwakken ?

Als een stel Europeanen morgen een Vietnameeske adopteert dan is er ook een biologische link hé...weliswaar nog wat groter
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 19:59   #1251
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Of hoer je eindeloos zaken aandraagt, die nergens iets mee te maken hebben.
Neen hoor...hier heeft hij wel ergens een punt hoor

Maar ik vrees dat het dan vlug haaks gaat staan op zijn vrees dat het kind geen marchandise mag zijn _ wat ik nog steeds heel vreemd vind hem kennende _ want dat gaat hoogstwaarschijnlijk neer draaien op hogere kosten ed....en zaken zoals de meest 'biedende' (niet dat het dan een werkelijke som op het hoofd is ) krijgt eerst een kind
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 19:59   #1252
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Zijn je ouders nooit affectief geweest in je bijzijn? Ik bedoel daarmee niet dat je vader je moeder zat te tongen waar jij stond op te kijken.

Op kinderniveau zijn jongetjes en mesijes dikwijls "rivalen". Meisjes zijn stom en flauw of jongens zijn gemeen en vies. Maar als ze kijken naar de affecties die ouders voor elkaar tonen leren ze ook dat die "tegenstellingen" niet noodzakelijk confronterend en negatief zijn.

Dus ja, uw pa zal u mss niet hebben begeleid tijdens uw versierpogingen en als een cheerleader bij uw bed hebben gestaan roepende "Allee, de Patrick! Zet hem op!". Maar een initiele aanzet tot het benaderen vh andere geslacht zal u toch wel op vroegere leeftijd als een kiempje in uw hoofd hebben gezet.
Nee ik heb mijn ouders nooit anders gekend dan dat ze ruzie maakten en elkaar klootten tegen de sterren op.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 27 september 2020 om 20:01.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 20:18   #1253
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toch wel. Ik zeg volgende dingen:

1) kinderen maak je enkel als je ze ook wil opvoeden, zo niet is het marchandise die geproduceerd wordt voor een consument
ja maar wat is 'willen' hier
Als een ouder haar/zijn kind in de steek laat voor wat voor reden dan ook nadat het geproduceerd en misschien gewild ( ? in hoeveel % van de gevallen in hoeveel % van de wereld komt dat voor ? ) was dan is het dus marchandise geworden en kan en mag het niet ter adoptie worden aangeboden
Dat als jouw logica gewoon doortrek

Citaat:
2) kinderen die DOOR EEN TEGENSLAG niet opgevoed kunnen worden door hun ouders, moeten een ersatz opvoeding krijgen, en de mensen die dat doen moeten gekozen worden op basis van wat het voordeligste is voor die kleine, en niet in functie van enige "wens" van de opvoeder
Ik zie je aankomen maar ge verklaard daarmee niet waarom het beter een heterostel zou zijn

Citaat:
3) zelfs al kunnen die ersatz opvoedingen goed werken, de mensen die dat doen zijn nooit de ouders
In biologische zin niet, neen...dat beweerd dan ook niemand
In wettelijke zin wel
En dacht ik nu niet gelezen te hebben twee minuten geleden dat gij de voorkeur zou geven aan vervangouders die het financieel veel ruimer hebben.
Ge sprak zelfs over erven

Citaat:
4) De Wanderer denkt dat de beste vorm van ersatz opvoeding door een gelijkaardig koppel man-vrouw wordt gegeven. Ik denk dat het het beste wordt gegeven door rijke mensen.

Voila.
ah hier herhaal je dat nog es

Rijk voor tijdens die opvoeding, goed ... maar zonder wettelijke voogdijschap zit ge wel met een probleemke met erven en successierechten hé
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 20:20   #1254
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat boerenbedrog is wat "adoptie" genoemd wordt he.
Neen, da's een denkoefening wat het zou doen of uitmaken
Antwoord : niks

Vanaf dat een kleine het leven ziet is het vaak allemaal boerenbedrog door de opvoeding meegegeven

Laatst gewijzigd door praha : 27 september 2020 om 20:20.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 20:27   #1255
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik poneer die stelling ook niet.

Ik zeg dat er zelfs geen "koppels" moeten zijn om kinderen op te voeden en dat de seksuele fratsen van die opvoeders totaal geen rol spelen. Of die nu hetero, homo, bi zijn, het met schapen doen, aan groepsseks bezig zijn of wat dan ook heeft in de verste verte totaal geen belang om kind-opvoeder te zijn als die kleine zijn ouders kwijt is. Ik stel mij zelfs de vraag waarom kind-opvoeders met 2 zouden moeten zijn.

Ik denk dat een kind dat moet opgevoed worden zonder zijn ouders, veel beter door een heel rijke alleenstaande opgevoed wordt bijvoorbeeld (zolang dat maar geen te rare persoon is).

Ik zie echt totaal niet wat een seksuele of affectieve relatie tussen volwassenen te maken zou hebben met het opvoeden van kinderen. Dat heeft daar niks mee te maken. Dat is toch ook geen vraag die je aan leraren stelt ? "zijt gij wel getrouwd om mijne kleine wiskunde te leren ?" is toch een ongehoorde vraag ? Als ge iemand wiskunde kunt leren, dan kan je hem ook leren zijn tanden poetsen, op tijd gaan slapen, en alle andere dingen doen die met een opvoeding te maken hebben, waar ook het affectieve en gans de reutemeteut bij komen kijken, en met wie gij nu eventueel seks hebt heeft daar toch niks mee te maken he.

Waar ik iets tegen heb, is dat men DE FABRICATIE VAN KINDEREN PLANT om ze aan anderen te geven om opgevoed te worden. Als men kinderen fabriceert, is dat om ouder te zijn, en dus die kinderen op te voeden. Dat het soms FOUT gaat, tja. Maar om die fout te plannen, dat is er voor mij over.

Het *enige* dat dat te maken heeft met homo koppels is dat dat hun *enige* manier is om aan kinderen te geraken via 'een plan'. Terwijl vruchtbare hetero koppels dat niet nodig hebben.

Maar homo koppels kunnen uiteraard sukkelaars adopteren, voor zoverre het vanuit het oogpunt van die sukkelaar de beste oplossing lijkt.

Zo denk ik dat het voor een kleine een stuk voordeliger is om door een RIJK EN GECULTIVEERD homo koppel opgevoed te worden dan door een middelmatig of arm hetero koppel. Maar het is misschien NOG beter om door een alleenstaande rijke persoon opgevoed te worden.
Da's sterk uitgedrukt want ge alludeert daar tussen de lijnen op het dogma dat heel die marketizing op hen zou gericht zijn

Een wens zou ik stellen...en zodra die concreet genoeg is zult ge daar wat voor moeten doen en over hebben om die te realiseren
Geldt evenzeer voor alleenstaanden, lesbische en hetero's die zelf geen kinderen kunnen krijgen of voor één of andere reden liever een zoveelste adopteren

Trouwens hetero's die op natuurlijke wijze hun kinderwens in realiteit omzetten 'plannen' dat vaak ook in
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 20:28   #1256
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
??

Ik zou denken dat als er 1 ding is waar je als ouder geen maar dan ook totaal geen opvoeding kan in geven, het precies dat is. Komaan. Heb jij van je pa geleerd hoe grieten te versieren ?

Ik heb met mijn oudste nooit of te nimmer over dat soort dinges gesproken. Hij doet dat stukken beter dan ik
klopt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 20:30   #1257
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Zijn je ouders nooit affectief geweest in je bijzijn? Ik bedoel daarmee niet dat je vader je moeder zat te tongen waar jij stond op te kijken.

Op kinderniveau zijn jongetjes en mesijes dikwijls "rivalen". Meisjes zijn stom en flauw of jongens zijn gemeen en vies. Maar als ze kijken naar de affecties die ouders voor elkaar tonen leren ze ook dat die "tegenstellingen" niet noodzakelijk confronterend en negatief zijn.

Dus ja, uw pa zal u mss niet hebben begeleid tijdens uw versierpogingen en als een cheerleader bij uw bed hebben gestaan roepende "Allee, de Patrick! Zet hem op!". Maar een initiele aanzet tot het benaderen vh andere geslacht zal u toch wel op vroegere leeftijd als een kiempje in uw hoofd hebben gezet.
Dit is wel geinig zenne
Want met enige creativiteit kunt ge dus stellen dat homoseksualiteit ( zowel MM al VV ) eerder natuurlijk is en ge dus door uw opvoeding geïndoctrineerd wordt om toch maar voor MV te gaan
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 20:49   #1258
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dus wat is dan beter zonder bewijs van tegendeel? Toelaten of verbieden?
Voorlopig verbieden, tenzij er voor het adoptiekind geen alternatief is, lees: betere toekomst.
Nogmaals, ik zou graag eens willen weten hoeveel homomannen een kind adopteren. IK vind geen cijfermateriaal.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 27 september 2020 om 20:50.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 21:08   #1259
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nee ik heb mijn ouders nooit anders gekend dan dat ze ruzie maakten en elkaar klootten tegen de sterren op.
Dat kan. Ideaal is het niet maar we zijn tenslotte maar mensen he. En dat zal dan ook een voor een stuk je visie op man-vrouw relaties hebben bepaald.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 21:09   #1260
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Voorlopig verbieden, tenzij er voor het adoptiekind geen alternatief is, lees: betere toekomst.
Nogmaals, ik zou graag eens willen weten hoeveel homomannen een kind adopteren. IK vind geen cijfermateriaal.
Er zijn verbieders en er zijn toelaters. Jij bent dus een verbieder.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be