Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 maart 2011, 14:03   #81
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

uit DS :
Citaat:
Het CGKR hoedt er zich voor het ontslag zomaar af te doen als discriminatie. 'Daarvoor kennen we de feiten onvoldoende. Dat vergt verder onderzoek.' De Witte stelt wel dat er redenen zijn om aan te nemen dat het kan gaan om discriminatie op basis van geloofs- of levensbeschouwing.
mooi dan mag CGKR eens voor een rechter aantonen dat die hoofdoek een absolute geloofsvereiste is.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 14:04   #82
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Ik weet niet of jij een democraat bent. Ik heb jou nooit horen klagen toen petjes verboden werden in school- en bedrijvenreglementen.
Ben je dan een selectieve, kortzichtige democraat?
Verder moesten alle christelijke symbolen uit de openbare plaatsen verwijderd worden om de andersgelovigen niet tegen de borst te stoten. Iets waar zij toch ook geen directe last van andervinden. Daarentegen moeten wij wel maar goedkeuren hoe zij met een naar religie verwijzende stinkende schotelvod op hun kop rondlopen? Dat zijn twee maten en twee gewichten.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 14:10   #83
Gerre
Burger
 
Geregistreerd: 29 juli 2005
Berichten: 180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Ik weet niet of jij een democraat bent. Ik heb jou nooit horen klagen toen petjes verboden werden in school- en bedrijvenreglementen.
Ben je dan een selectieve, kortzichtige democraat?
Dit wordt wel belachelijk vind nu zelf niet? Ik stoor me nu eenmaal niet aan vanalles en nog wat. Zo zielig ben ik niet. Ik heb wel wat beters te doen in mijn leven. Ik maak me gewoon zorgen als verzuurde mensen de regel willen gaan bepalen van wat wel en niet mag gedragen worden. '
Ik zal reageren als mijn vrijheden beperkt worden. Of dat nu door moslims is of door verzuurde mensen omdat ik toevallig een t-shirt draag die hun stoort.
Verder heb ik zoiets van leven en laten leven.
Gerre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 14:13   #84
Villa Comedia
Schepen
 
Villa Comedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2006
Berichten: 481
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
Dit wordt wel belachelijk vind nu zelf niet? Ik stoor me nu eenmaal niet aan vanalles en nog wat. Zo zielig ben ik niet. Ik heb wel wat beters te doen in mijn leven. Ik maak me gewoon zorgen als verzuurde mensen de regel willen gaan bepalen van wat wel en niet mag gedragen worden. '
Ik zal reageren als mijn vrijheden beperkt worden. Of dat nu door moslims is of door verzuurde mensen omdat ik toevallig een t-shirt draag die hun stoort.
Verder heb ik zoiets van leven en laten leven.
Jawel, je stoort je aan verzuurde mensen.
__________________
"Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies. "
Villa Comedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 14:14   #85
Gerre
Burger
 
Geregistreerd: 29 juli 2005
Berichten: 180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Verder moesten alle christelijke symbolen uit de openbare plaatsen verwijderd worden om de andersgelovigen niet tegen de borst te stoten. Iets waar zij toch ook geen directe last van andervinden. Daarentegen moeten wij wel maar goedkeuren hoe zij met een naar religie verwijzende stinkende schotelvod op hun kop rondlopen? Dat zijn twee maten en twee gewichten.
Is ook belachelijk. Een paar maand geleden wou de zoon van Karel De Gucht zichzelf ook eens profileren door te stellen dat alle kruisbeelden van kerkhoven moesten verwijderd worden. Waar zijn we nu in godsnaam mee bezig?
Wat maakt het mij uit of in het stadhuis een kruis hangt of dat daar iemand met een hoofddoek rond loopt? En waarom altijd die laag bij de grondse scheldpartijen?
Gerre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 14:15   #86
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Jawel, je stoort je aan verzuurde mensen.
Dat is zoiets als ruis op uw TV...., erg storend dus.

Laatst gewijzigd door Wisord : 8 maart 2011 om 14:15.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 14:15   #87
Pilleke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 februari 2011
Berichten: 630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
Dit wordt wel belachelijk vind nu zelf niet? Ik stoor me nu eenmaal niet aan vanalles en nog wat. Zo zielig ben ik niet. Ik heb wel wat beters te doen in mijn leven. Ik maak me gewoon zorgen als verzuurde mensen de regel willen gaan bepalen van wat wel en niet mag gedragen worden. '
Ik zal reageren als mijn vrijheden beperkt worden. Of dat nu door moslims is of door verzuurde mensen omdat ik toevallig een t-shirt draag die hun stoort.
Verder heb ik zoiets van leven en laten leven.
Je gaat snel lopen voor de vraag die ik stelde. Die vraag stoorde duidelijk, ze wees op je selectieve houding en dus reageer je maar gepikeerd.

Leven en laten leven zeg je, wel dat zit er niet in als je de islam laat doen. Je zou toch beter moeten weten. Bekijk hoe vrij de moslima's leven in moslimlanden.
Mijn bedoeling is je even aan te zetten om na te denken. Helaas laat je je leiden door pure emotionaliteit.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 14:17   #88
Gerre
Burger
 
Geregistreerd: 29 juli 2005
Berichten: 180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Jawel, je stoort je aan verzuurde mensen.
Idd.
Gerre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 14:17   #89
Pilleke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 februari 2011
Berichten: 630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Verder moesten alle christelijke symbolen uit de openbare plaatsen verwijderd worden om de andersgelovigen niet tegen de borst te stoten. Iets waar zij toch ook geen directe last van andervinden. Daarentegen moeten wij wel maar goedkeuren hoe zij met een naar religie verwijzende stinkende schotelvod op hun kop rondlopen? Dat zijn twee maten en twee gewichten.
Ik begrijp wat je bedoelt. Die achterbaksheid stoort me ook.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 14:24   #90
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
Idd.

Zou er zoiets bestaan als een blinde hoofddoekhater?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 14:27   #91
Gerre
Burger
 
Geregistreerd: 29 juli 2005
Berichten: 180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Je gaat snel lopen voor de vraag die ik stelde. Die vraag stoorde duidelijk, ze wees op je selectieve houding en dus reageer je maar gepikeerd.

Leven en laten leven zeg je, wel dat zit er niet in als je de islam laat doen. Je zou toch beter moeten weten. Bekijk hoe vrij de moslima's leven in moslimlanden.
Mijn bedoeling is je even aan te zetten om na te denken. Helaas laat je je leiden door pure emotionaliteit.
Wel grappig hoe je alles omdraait. Maar goed.

Wat er in moslimlanden gebeurt keur ik uiteraard niet goed, maar dat zijn dan ook geen vrije landen. België wel. Nu nog. Tot mensen, in naam van de democratie en rechten van de vrouw vanalles gaan bepalen wat voor kledij er mag gedragen worden en wat men nog mag denken en wat niet.
Wanneer moslims hun geloof gaan opdringen moet er inderdaad ingegrepen worden. Anders niet. Dat zijn de vrijheden die ze hebben in een democratisch land. Of ik en jij dat nu begrijpen of niet of stom vinden maakt niet uit.
Gerre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 14:27   #92
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Je gaat snel lopen voor de vraag die ik stelde. Die vraag stoorde duidelijk, ze wees op je selectieve houding en dus reageer je maar gepikeerd.

Leven en laten leven zeg je, wel dat zit er niet in als je de islam laat doen. Je zou toch beter moeten weten. Bekijk hoe vrij de moslima's leven in moslimlanden.
Mijn bedoeling is je even aan te zetten om na te denken. Helaas laat je je leiden door pure emotionaliteit.
Het is dus omwille van de vrijheid van moslima's in moslimlanden te vergroten dat u hun vrijheid hier wil inperken.

Heeft u uw nickname al genomen vandaag?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 14:32   #93
Gerre
Burger
 
Geregistreerd: 29 juli 2005
Berichten: 180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Zou er zoiets bestaan als een blinde hoofddoekhater?
Een die in de HEMA met zijn witte stok een glas om heeft omgestoten en daar werd op aangesproken door een moslima die daar werkte misschien?
Gerre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 14:55   #94
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uit DS :

mooi dan mag CGKR eens voor een rechter aantonen dat die hoofdoek een absolute geloofsvereiste is.
Vandaag het nieuws van 13h00 gezien?

Joussouf met het schuim op de lippen...de zwavel uit de neusgaten...wat denken "de mensen" wel dat zij opmerkingen durven maken tav dingen die hun storen?...wij hebben toch een brochure uitgegeven waarin duidelijk staat dat hetgeen "de mensen" denken totaal onbelangrijk is...snappen "de mensen" dat nu nog altijd niet?...."kopen, ogen neergeslagen en kop houden"...

Heeeeerlijk....

Ik kan het eigenlijk niet beter verwoorden dan met de woorden van onze Filip: "de verdraagzaamheid in aktie"...of ook: de poco-tolerantie in gans zijn naakte glorie...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 15:00   #95
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Vandaag het nieuws van 13h00 gezien?

Joussouf met het schuim op de lippen...de zwavel uit de neusgaten...wat denken "de mensen" wel dat zij opmerkingen durven maken tav dingen die hun storen?...wij hebben toch een brochure uitgegeven waarin duidelijk staat dat hetgeen "de mensen" denken totaal onbelangrijk is...snappen "de mensen" dat nu nog altijd niet?...."kopen, ogen neergeslagen en kop houden"...

Heeeeerlijk....

Ik kan het eigenlijk niet beter verwoorden dan met de woorden van onze Filip: "de verdraagzaamheid in aktie"...of ook: de poco-tolerantie in gans zijn naakte glorie...
ni gezien, maar lol! ik hoop dat er hier een ferme rechtzaak uit voortkomt, en wel net omdat het een blanke vrouw is
zodat het voor iedereen duidelijk is dat het uitsluitend om die hoofddoek gaat ...

en het lijkt me aan de klager om te bewijzen dat die hoofddoek een noodzakelijk deel uitmaakt van de vrijheid op religie.

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 maart 2011 om 15:00.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 15:07   #96
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard vrouwendag

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
O er wonen meer Limburgers in Limburg die naar de moskee gaan....
Stel dat dit meisje hier is geboren en op "papier" Belg is.
We hebben hier vrijheid van godsdienst nietwaar
Wat heeft een hoofddoek met vrijheid van godsdienst te maken? Er lopen toch zovele moslima's zonder hoofddoek rond (vooral in Limburg) of ben je dan misschien een minder goede moslima en is dit eerder een symbool van totale onderwerping aan het ventje, dat als een dandy loopt rond te paraderen.

Laatst gewijzigd door Jakko : 8 maart 2011 om 15:09.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 15:17   #97
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Wat heeft een hoofddoek met vrijheid van godsdienst te maken? Er lopen toch zovele moslima's zonder hoofddoek rond (vooral in Limburg) of ben je dan misschien een minder goede moslima en is dit eerder een symbool van totale onderwerping aan het ventje, dat als een dandy loopt rond te paraderen.
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 15:17   #98
Wimpeus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
Dit wordt wel belachelijk vind nu zelf niet? Ik stoor me nu eenmaal niet aan vanalles en nog wat. Zo zielig ben ik niet. Ik heb wel wat beters te doen in mijn leven. Ik maak me gewoon zorgen als verzuurde mensen de regel willen gaan bepalen van wat wel en niet mag gedragen worden. '
Ik zal reageren als mijn vrijheden beperkt worden. Of dat nu door moslims is of door verzuurde mensen omdat ik toevallig een t-shirt draag die hun stoort.
Verder heb ik zoiets van leven en laten leven.
U draait met ontzettend veel moeite rond de hete brij.
De vraag is nochtans duidelijk; waarom aanvaarden politiek correcten zonder enig probleem dat voor allerlei jobs aan allerlei mensen kledijvoorschriften worden opgelegd en bepaalde accessoires worden verboden wanneer deze mensen niet kunnen terugvallen op een godsdienst terwijl godsdienstaanhangers op dit vlak dan wel van een voorkeursbehandeling mogen genieten? Zegt politiek correct hier impliciet dat je meer rechten, privileges en voordelen hebt, louter en alleen omdat een bepaalde godsdienst wordt aangehangen?
Verder lijkt u niet het verschil te vatten tussen dragen wat u wil in 'het straatbeeld' of in uw vrije tijd en dragen wat u wordt opgelegd tijdens de werkuren (alhoewel ik snap dat een onverantwoorde mengeling van beide erg dankbaar is om uw argumenten uit te putten).

Laatst gewijzigd door Wimpeus : 8 maart 2011 om 15:18.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 15:21   #99
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
Wel grappig hoe je alles omdraait. Maar goed.

Wat er in moslimlanden gebeurt keur ik uiteraard niet goed, maar dat zijn dan ook geen vrije landen. België wel. Nu nog. Tot mensen, in naam van de democratie en rechten van de vrouw vanalles gaan bepalen wat voor kledij er mag gedragen worden en wat men nog mag denken en wat niet.
Wanneer moslims hun geloof gaan opdringen moet er inderdaad ingegrepen worden. Anders niet. Dat zijn de vrijheden die ze hebben in een democratisch land. Of ik en jij dat nu begrijpen of niet of stom vinden maakt niet uit.
het gaat hier om de vrijheid van een werkgever om al dan niet een dresscode op te mogen leggen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 15:41   #100
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Aanvankelijk droeg ze geen hoofddoek, later is ze er wel een beginnen dragen. Als ze eerst zonder hoofddoek kon werken, waarom moest ze later er absoluut wel een dragen?
Dat heet ik ben er klaar voor in het gehersenspoelde bekeerdenjargon.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be