Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 mei 2020, 18:03   #401
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.561
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ik heb die vraag al meerdere keren van antwoord voor zien Jan.

Uiteraard heeft hij dat recht, net zoals die bakker het recht heeft verkopen wat hij wil, aan wie hij wil.
Het gaat over de uitleg die hij (de bakker) er aan geeft. Die uitleg vind ik maar flauw; en geheel naast de wezenlijke beweegredenen.
Voor mij moest die bakker zelfs geen "excuus" geven. "Ik doe geen zaken met u" is genoeg hoor.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 18:05   #402
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Voor mij moest die bakker zelfs geen "excuus" geven. "Ik doe geen zaken met u" is genoeg hoor.
Akkoord.
Dan liever zo. Maar hij moet ook niet zeveren; en rondom de waarheid fietsen.
Dat hij het dan gewoon zegt, zoals het is.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 18:28   #403
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Seksuele geaardheid behoort tot de 19 wettelijk beschermde discriminatiegronden.
Dat is juist wat er verkeerd is. Onverdraagzaamheid is het logische complement van vrijheid van meningsuiting. Recht op discriminatie hoort bij vrije meningsuiting. Beschermde "uitingen" zijn een aanfluiting van dat basisrecht.

Als gij openlijk homo moogt zijn, dan mag ik openlijk een homo hater zijn. Als gij openlijk een neger moogt zijn, dan mag ik openlijk een racist zijn (euh, bon, daar klopt misschien iets niet... ) ; als gij openlijk een christen moogt zijn, mag ik openlijk christenen discrimineren.

Voila. Zodat men geen vrije meningsuiting kan omzetten in gratuiteiten die door het strot van anderen geramd worden. Onverdraagzaamheid moet een fundamenteel recht zijn, even sterk als vrije meningsuiting, want het is OOK een vorm van vrije meningsuiting.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 18:29   #404
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En daar zit het ergens mis.
Waarom zou een homoseksueel een extreem katholiek bakker wettelijk kunnen laten verplichten een taart te laten bakken om de homoseksuele geplogenheden in de verf te zetten?

En om een tegenhanger aan te halen, waarom zou een atheïstische huurbaas geen net bekeerde Jain uit een huurhuis kunnen schoppen?
2
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 18:53   #405
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Helaas voor u, velen anderen niet.
Ik kan en wil ook niemand tot geloof dwingen. Wel van de waarde van de christelijke boodschap overtuigen. Wel hebben sommigen op dit forum al eerder gepleit om die vrijheid in te perken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 18:55   #406
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ik heb die vraag al meerdere keren van antwoord voor zien Jan.

Uiteraard heeft hij dat recht, net zoals die bakker het recht heeft verkopen wat hij wil, aan wie hij wil.
Het gaat over de uitleg die hij (de bakker) er aan geeft. Die uitleg vind ik maar flauw; en geheel naast de wezenlijke beweegredenen.
Wat zijn dan volgens u "de wezenlijke beweegredenen"? Nam u ondertussen trouwens de tijd de informatie in die links van me na te lezen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 18:58   #407
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Het gegeven alleen, (de pretentie eigenlijk), dat u mensen die er een andere visie/mening op nahouden, zegt 'te dwalen' vind ik al beneden alle peil. Dat u uw leven graag leid op basis van de wet van iemand die u ziet als almachtig is uw goed recht. Dat u die houding dan ook nog eens in verband brengt met een 'morele insteek', slaat alles. Het is zo tegenstrijdig in alle facetten. Ik laat mijn leven niet leiden door een ingebeeld/verzonnen wezen; maar laat wie dat wel doet in zijn/haar waardigheid.
Ik heb nergens gesteld dat mensen "dwalen" omwille een andere visie of mening. Wel als de feiten waarover we discussiëren foutief, onjuist of onvolledig weergeven.

U poneert hier weer iets, maar ik zie eens te meer geen argumentatie. U spreekt over "tegenstrijdig in alle facetten". Waarin steekt dan wel die tegenstrijdigheid en op basis van welke criteria definieert u dat dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 19:00   #408
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maakt niet uit door wie ze geuit werd, het staat vast dat de Christelijke traditie homo-haat niet bestraft.
Langs de andere kant, in een puur hypocriete tegenstelling, werd de lichamelijke liefde tussen religieuze autoriteitsfiguren en jongetjes in veel gevallen in de kast verstopt.
De schijnheiligheid, laksheid en besluiteloosheid van bepaalde kerkelijke verantwoordelijkheid heb ik altijd aangeklaagd en nooit goedgepraat. Ik heb in oudere draden al meer dan eens herhaald: toen het nog geen issue was, stonden Alexandra Colen en ik al aan de poort van het aartsbisschoppelijk paleis om bepaalde zaken aangekaart. We werden wandelen gestuurd. De feiten hebben ons nadien gelijk gegeven.

Naar welke "christelijke traditie" wilt u eigenlijk verwijzen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 19:01   #409
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Akkoord.
Dan liever zo. Maar hij moet ook niet zeveren; en rondom de waarheid fietsen.
Dat hij het dan gewoon zegt, zoals het is.
Wat zei hij dan niet?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be