Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2020, 12:45   #381
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee hoor.
Meestal is het een gevolg van een nog erg prille relatie, of verstoorde werking van anti conceptie door medicatiegebruik, vergeten pil, geen toegang tot voorbehoedsmiddelen, enz...
Scholingsgraad van vrouwen en culturele achtergronden spelen ook mee.
De redeneringen van Het Oosten gaan altijd uit van onzekerheid. Zijn credo is "dat mogen we niet uitsluiten". Je praat dus tegen een dove.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 13:03   #382
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Lijkt u 16 weken niet voldoende als termijn om te beslissen of je moeder wilt worden of niet? Mij dus wel.
Juist omdat sommige vrouwen dit laat te weten kwamen en dus naar Nederland moesten omdat binnen 12 weken niet kon, lijkt me 16 weken beter. Dat is 4 maand, lang genoeg en dus redelijk, lijkt me, u niet?

Ik denk dat tot 16 weken een curettage haalbaar is? Mogelijk niet buiten die periode, het heeft dus met de medische ingreep en grootte van de foetus te maken , denk ik.
Ik aanvaard dat naarmate een foetus meer ontwikkeld is, dit voor gaat op de mogelijkheid tot abortus. Voor mij slaat zelfbeschikkingsrecht op de mogelijkheid tot zwangerschapsonderbreking en ik aanvaard dat dit kan binnen een redelijke termijn, u niet?
Mij lijkt het voldoende.

Maar dat is nu net wat ik probeerde aantonen. Voorstanders van het recht op abortus (waartoe ik mezelf reken) moeten ergens in de zwangerschap een moment kiezen waarop de keuzevrijheid van de vrouw stopt en de bescherming van de vrucht het overneemt.

Dat kan 12 weken zijn, dat kan 16 weken zijn,... Het probleem is dat zulke 'kantelpunten' (met kantelpunt bedoel ik het moment dat de bescherming van de vrucht voorgaat op de keuzevrijheid van de vrouw) redelijk willekeurig gekozen zijn. Het zijn geen duidelijke, afgebakende fases zoals de bevruchting of de geboorte.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 13:18   #383
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De redeneringen van Het Oosten gaan altijd uit van onzekerheid. Zijn credo is "dat mogen we niet uitsluiten". Je praat dus tegen een dove.

Omdat de realiteit zich ook zo manifesteert. Er zijn nu eenmaal op heel veel vlakken geen zekerheden. Zeker niet in een draad die het heeft over godsdiensten. En de motieven waarom een vrouw zich wil laten aborteren zijn zeker niet altijd zo vast omlijnd als u het wil laten uitschijnen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 juni 2020 om 13:18.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 15:37   #384
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Mij lijkt het voldoende.

Maar dat is nu net wat ik probeerde aantonen. Voorstanders van het recht op abortus (waartoe ik mezelf reken) moeten ergens in de zwangerschap een moment kiezen waarop de keuzevrijheid van de vrouw stopt en de bescherming van de vrucht het overneemt.

Dat kan 12 weken zijn, dat kan 16 weken zijn,... Het probleem is dat zulke 'kantelpunten' (met kantelpunt bedoel ik het moment dat de bescherming van de vrucht voorgaat op de keuzevrijheid van de vrouw) redelijk willekeurig gekozen zijn. Het zijn geen duidelijke, afgebakende fases zoals de bevruchting of de geboorte.
Maar dan moet je dat idee ook los laten, het gaat niet enkel om " fases van bevruchting tot geboorte" maar ook om redelijkheid tegenover vrouwen die een beslissing moeten nemen. Beide spelen een rol en dan is waar vaak op uitgekomen wordt, niet zo willekeurig, toch? Want ook de ingreep zelf, dus het medische luik speelt een rol.

Laatst gewijzigd door alice : 24 juni 2020 om 15:37.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 15:41   #385
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Omdat de realiteit zich ook zo manifesteert. Er zijn nu eenmaal op heel veel vlakken geen zekerheden. Zeker niet in een draad die het heeft over godsdiensten. En de motieven waarom een vrouw zich wil laten aborteren zijn zeker niet altijd zo vast omlijnd als u het wil laten uitschijnen.
En dat hoeft ook helemaal niet, vrouwen moeten zich niet verantwoorden over hun motieven, die zijn niemands zaak behalve van die vrouwen zelf.
Ik zag ook niemand willen laten uitschijnen dat het" welomlijnd zou zijn"
maar ik heb wel gesprekken met vrouwen die tot dat besluit tot abortus kwamen gevoerd, en goed geluisterd.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 15:42   #386
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De redeneringen van Het Oosten gaan altijd uit van onzekerheid. Zijn credo is "dat mogen we niet uitsluiten". Je praat dus tegen een dove.
Ai!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 16:40   #387
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ai!
Als men zonder goede argumenten zit, besluit men dan maar de persoon aan te vallen. Zwak.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 20:26   #388
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En dat hoeft ook helemaal niet, vrouwen moeten zich niet verantwoorden over hun motieven, die zijn niemands zaak behalve van die vrouwen zelf.
Ik zag ook niemand willen laten uitschijnen dat het" welomlijnd zou zijn"
maar ik heb wel gesprekken met vrouwen die tot dat besluit tot abortus kwamen gevoerd, en goed geluisterd.
Abortus is nooit een gemakkelijke beslissing, althans niet voor "normale" mensen, geen 4de wereld crapuul. Een meisje van 18 dat studeert en haar verdere leven inplant weet als ze een kind op die jonge leeftijd krijgt haar toekomst naar de vaantjes is.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 10:36   #389
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Abortus is nooit een gemakkelijke beslissing, althans niet voor "normale" mensen, geen 4de wereld crapuul. Een meisje van 18 dat studeert en haar verdere leven inplant weet als ze een kind op die jonge leeftijd krijgt haar toekomst naar de vaantjes is.
4 de wereldkrapuul?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 10:37   #390
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als men zonder goede argumenten zit, besluit men dan maar de persoon aan te vallen. Zwak.
Waar viel ik u aan?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 12:02   #391
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waar viel ik u aan?
Ik had het niet tegen u.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 12:07   #392
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Of er veel of weinig zijn, doet er eigenlijk niets toe. Het gaat om uw principe dat bepaalt dat beperkingen dwang zijn.
Als je de verplichting om de rechten van anderen na te komen "dwang" noemt, heb je natuurlijk 100% gelijk.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 15:15   #393
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik had het niet tegen u.
Ok, prima
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2020, 10:55   #394
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.609
Standaard

Is dat kind nog niet geaborteerd?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2020, 11:27   #395
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.609
Standaard

Uit Wiki:

Over de hele wereld worden per jaar ongeveer 44 miljoen abortussen uitgevoerd.

Als je bedenkt dat de gemiddelde leeftijd ongeveer 70 jaar is en de wereldbevolking ongeveer 7,7 miljard, dan betekent dat dat er jaarlijks ongeveer 100.000 mensen geboren worden.
En dat er dus op elke twee geboorten 1 wordt geaborteerd.

Zou dat niet het geval zijn, dan zou de wereldbevolking, die zich nu ongeveer elke 50 jaar verdubbelt, dus over 100 jaar gelijk zijn aan ongeveer 30 miljard, nog eens met extra de helft toenemen tot 45 miljard.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2020, 11:27   #396
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
4 de wereldkrapuul?
Hetgeen soft links "kansarmen" noemt. Met andere woorden soort die geen enkele inspanning levert om mee te draaien in de maatschappij maar wel piekfijn weten hoe ze kunnen onderhouden worden door de overheid, werkloosheid, openbare onderstand en allerlij steun en premies waar ze op teren en neren. Wat kan die het schelen dat hun dochter of vrouw zich weeral heeft laten volsteken. Eéntje meer voor de openbare onderstand.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2020, 11:40   #397
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Hetgeen soft links "kansarmen" noemt. Met andere woorden soort die geen enkele inspanning levert om mee te draaien in de maatschappij maar wel piekfijn weten hoe ze kunnen onderhouden worden door de overheid, werkloosheid, openbare onderstand en allerlij steun en premies waar ze op teren en neren.
en die arme kapitalisten geen cent meer over houden om een condoom te kunnen kopen...
Citaat:
Wat kan die het schelen dat hun dochter of vrouw zich weeral heeft laten volsteken. Eéntje meer voor de openbare onderstand.
Zo is het: dat neukt maar en heeft toch niks anders te doen...

Dit volgens de zuivere objectieve mening van onze zigeuner, die, al over de wereld zwervende, heel wat heeft gezien....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 09:38   #398
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Hetgeen soft links "kansarmen" noemt. Met andere woorden soort die geen enkele inspanning levert om mee te draaien in de maatschappij maar wel piekfijn weten hoe ze kunnen onderhouden worden door de overheid, werkloosheid, openbare onderstand en allerlij steun en premies waar ze op teren en neren. Wat kan die het schelen dat hun dochter of vrouw zich weeral heeft laten volsteken. Eéntje meer voor de openbare onderstand.
Zo kijk ik niet naar mensen, en soft links zou ik mezelf niet noemen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 11:02   #399
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Uit Wiki:

Over de hele wereld worden per jaar ongeveer 44 miljoen abortussen uitgevoerd.

Als je bedenkt dat de gemiddelde leeftijd ongeveer 70 jaar is en de wereldbevolking ongeveer 7,7 miljard, dan betekent dat dat er jaarlijks ongeveer 100.000 mensen geboren worden.
En dat er dus op elke twee geboorten 1 wordt geaborteerd.

Zou dat niet het geval zijn, dan zou de wereldbevolking, die zich nu ongeveer elke 50 jaar verdubbelt, dus over 100 jaar gelijk zijn aan ongeveer 30 miljard, nog eens met extra de helft toenemen tot 45 miljard.
Dit is dan wat de toekomst betreft vanuit het heden geredeneerd.
Maar de abortus is allang aan de gang en ware dat niet zo geweest dan hadden we nu niet 7,7 miljard mensen op de aarde, maar 1,5 zoveel, dus 11 miljard, en zou de wereldbevolking zich niet in 50 jaar verdubbelen, maar in 33 jaar, en zouden we over 100 jaar 8 x 11 miljard = 88 miljard mensen hebben, ware er geen abortus geweest.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be