Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 mei 2020, 16:57   #261
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U heeft de discussie onvoldoende gevolgd, en duidelijk niet begrepen.
Ik ga ze niet omwille van dat feit, overnieuw doen.

Maar wat uw absurde vergelijking betreft, ik dacht dat wie in het onderwijs zou staan, toch wel basiskennis heeft van wat tot gedwongen opname leidt.
Je moet een gevaar vormen door je gedrag voor jezelf en anderen.
U weet denk ik niets over het onderwerp, vandaar uw absurde vraag.
Voor zover ik weet, als men het over besnijdenis heeft gebeurt dat op heel jonge leeftijd en dus bij kinderen en men kan dat moeilijk afdoen als zelfverminking... Zwaar in tegendeel zelf; zelf als zouden de kinderen het vragen zelfs dan nog blijven de ouders verantwoordelijk en is het dus zware kindermishandeling...

Als volwassen mensen die handelingen op vrijwillige basis willen ondergaan, en dus niet onder druk van de omgeving; maar ik denk dat dat heel moeilijk te bewijzen valt dat die druk niet bestaat... dan pas zouden we het over zelfverminking kunnen hebben...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 11:44   #262
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Voor zover ik weet, als men het over besnijdenis heeft gebeurt dat op heel jonge leeftijd en dus bij kinderen en men kan dat moeilijk afdoen als zelfverminking... Zwaar in tegendeel zelf; zelf als zouden de kinderen het vragen zelfs dan nog blijven de ouders verantwoordelijk en is het dus zware kindermishandeling...

Als volwassen mensen die handelingen op vrijwillige basis willen ondergaan, en dus niet onder druk van de omgeving; maar ik denk dat dat heel moeilijk te bewijzen valt dat die druk niet bestaat... dan pas zouden we het over zelfverminking kunnen hebben...
Natuurlijk spreek je nooit over zelfverminking, wanneer anderen een besnijdenis uitvoeren.
Geen enkele vrouw kiest er voor om besneden te worden, buiten heel zeldzame gevallen binnen SM waar Praha naar verwees, maar zelfs dit is strafbaar en om die reden werd de SM rechter dan ook veroordeeld.

" toestemming" ontslaat niet van vervolging en maar goed ook.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 14:02   #263
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk spreek je nooit over zelfverminking, wanneer anderen een besnijdenis uitvoeren.
Geen enkele vrouw kiest er voor om besneden te worden, buiten heel zeldzame gevallen binnen SM waar Praha naar verwees, maar zelfs dit is strafbaar en om die reden werd de SM rechter dan ook veroordeeld.

" toestemming" ontslaat niet van vervolging en maar goed ook.
Uit wat marie schrijft, denk ik toch te kunnen afleiden dat ze het helemaal niet heeft over vrouwenbesnijdenis. Ik hoor wel van haar als het anders is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2020, 10:56   #264
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uit wat marie schrijft, denk ik toch te kunnen afleiden dat ze het helemaal niet heeft over vrouwenbesnijdenis. Ik hoor wel van haar als het anders is.
Waar leidt je dat aan af?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be