Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 mei 2020, 20:40   #41
Eddy Deconinck
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 juni 2019
Berichten: 20
Standaard

Ik denk dat de Roomse kerk leert dat "het leven" niet het bezit is van de mens, maar van God. Al is het woordje "bezit" misschien verkeerd gekozen. "Het leven" zou van een hogere rangorde zijn, niet onderworpen aan de wil van een mens gezien de menselijke wil, slechts mogelijk is door het leven. Vanuit deze denkpiste, mag een mens dan ook niet oordelen over leven en dood. Het is "het leven" die oordeelt over het bestaan van de mens.

Laatst gewijzigd door Eddy Deconinck : 9 mei 2020 om 20:43.
Eddy Deconinck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 20:40   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Afijn, in Rome beschouwen ze de Broeders van Liefde met al hun rommel van psychiatrische instellingen, scholen enz. als zondaars.
En zondaars moeten buiten gesmeten worden. Volgens Rome hé.
De Roomse beslissing heeft alleen betrekking op de psychiatrische instellingen. Juridisch is dat de zogenaamde "organisatie Broeders van Liefde" die onderscheiden is van de broederorde in België, de congregatie van de Broeders van Liefde. Al jaren bestaan er spanningen op drie niveaus: tussen de generale overste (een Vlaming ten andere) en de Belgische congregatie, binnen de congregatie zelf en tussen de congregatie en de organisatie. Al jaren voert de "organisatie Broeders van Liefde" een eigen koers waarmee sommige broeders het niet eens zijn en andere dan weer wel. Broeder-overste Stockmans heeft al meer dan eens getracht om de organisatie tot betere gedachten te brengen, maar de koppigheid zit aan de kant van de organisatie. Na jaren aarzelen heeft Rome nu besloten de knoop door te hakken. Bij de organisatie weten ze maar al te goed dat tot de uiterste rek zijn gegaan. Uit goede bron weet ik dat ze ervan uitgingen dat Rome niet zou durven ingrijpen. Het was pokerspel van het hoogste niveau, maar nu is het uit. Terecht.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 9 mei 2020 om 20:42.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 20:47   #43
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Roomse beslissing heeft alleen betrekking op de psychiatrische instellingen. Juridisch is dat de zogenaamde "organisatie Broeders van Liefde" die onderscheiden is van de broederorde in België, de congregatie van de Broeders van Liefde. Al jaren bestaan er spanningen op drie niveaus: tussen de generale overste (een Vlaming ten andere) en de Belgische congregatie, binnen de congregatie zelf en tussen de congregatie en de organisatie. Al jaren voert de "organisatie Broeders van Liefde" een eigen koers waarmee sommige broeders het niet eens zijn en andere dan weer wel. Broeder-overste Stockmans heeft al meer dan eens getracht om de organisatie tot betere gedachten te brengen, maar de koppigheid zit aan de kant van de organisatie. Na jaren aarzelen heeft Rome nu besloten de knoop door te hakken. Bij de organisatie weten ze maar al te goed dat tot de uiterste rek zijn gegaan. Uit goede bron weet ik dat ze ervan uitgingen dat Rome niet zou durven ingrijpen. Het was pokerspel van het hoogste niveau, maar nu is het uit. Terecht.
Het is geen allenstaand geval. De vraag is uiteraard ‘van wie is het patrimonium’?

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...zich~a3a8b1a5/

Citaat:
“Ons klooster heeft een moeilijke periode achter de rug”, laten de zusters weten via Facebook. “Sinds een paar jaar verschijnen er documenten uit het Vaticaan die de lat voor het kloosterleven zo hoog leggen, dat bijna geen enkel slotklooster in België aan die voorwaarden kan voldoen. Ook maken we het mee dat men probeert ons kloosterpatrimonium aan te slaan. We hebben ons hier met hand en tand tegen verzet. We leven al 117 jaar hier tussen de mensen, nadat we uit Frankrijk gevlucht waren omdat men ons kloosterpatrimonium wilde aanslaan. De geschiedenis herhaalt zich ... . ”
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 20:50   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Je kan moeilijk van een universele kerk als de katholieke - 'katholikos' betekent ook letterlijk 'universeel' - verwachten dat ze haar fundamentele waarden, zoals de heiligheid van het leven, in een bepaalde regio gaat loslaten, louter omdat de geesten in die regio (vanuit haar oogpunt dan) aan het dwalen zijn gegaan. De vraag is dus: wie geeft wie op? De kerk West-Europa, of West-Europa de Kerk?
De spanningen binnen de Kerk zijn bekend en de breuklijnen lopen grotendeels tussen de as van de drie A's enerzijds en Europa anderzijds. Zelfs de RKK in de VS heeft al meermaals de wenkbrauwen gefronst bij wat er allemaal in Europa gaande is. Laatst kwam er bijvoorbeeld felle kritiek op de zogenaamde Synodale Weg die de Duitse Kerk wil inslaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 20:51   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is geen allenstaand geval. De vraag is uiteraard ‘van wie is het patrimonium’?
Bijna steeds van de congregatie die het dan in erfpacht heeft gegeven aan een organisatie (meestal in de juridische vorm van een vzw).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 20:55   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is geen allenstaand geval.
Er is totaal vergelijk. Bij dat kloostertje uit Halle gaat het om een totaal andere situatie. Binnen het bisdom Brussel-Mechelen zijn er bepaalde elementen die al langer dan vandaag aansturen op de liquidatie van dat klooster. Te conservatief, te contemplatief.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 21:11   #47
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is totaal vergelijk. Bij dat kloostertje uit Halle gaat het om een totaal andere situatie. Binnen het bisdom Brussel-Mechelen zijn er bepaalde elementen die al langer dan vandaag aansturen op de liquidatie van dat klooster. Te conservatief, te contemplatief.
Drie kloosterzusters die een conservatief gevaar vormen voor het Vaticaan?

Het lijkt mij eerder een menselijk probleem. Te duur, dus raus damit.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 22:10   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Drie kloosterzusters die een conservatief gevaar vormen voor het Vaticaan?

Het lijkt mij eerder een menselijk probleem. Te duur, dus raus damit.
Te duur? Voor wie dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 22:16   #49
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Roomse beslissing heeft alleen betrekking op de psychiatrische instellingen. Juridisch is dat de zogenaamde "organisatie Broeders van Liefde" die onderscheiden is van de broederorde in België, de congregatie van de Broeders van Liefde. Al jaren bestaan er spanningen op drie niveaus: tussen de generale overste (een Vlaming ten andere) en de Belgische congregatie, binnen de congregatie zelf en tussen de congregatie en de organisatie. Al jaren voert de "organisatie Broeders van Liefde" een eigen koers waarmee sommige broeders het niet eens zijn en andere dan weer wel. Broeder-overste Stockmans heeft al meer dan eens getracht om de organisatie tot betere gedachten te brengen, maar de koppigheid zit aan de kant van de organisatie. Na jaren aarzelen heeft Rome nu besloten de knoop door te hakken. Bij de organisatie weten ze maar al te goed dat tot de uiterste rek zijn gegaan. Uit goede bron weet ik dat ze ervan uitgingen dat Rome niet zou durven ingrijpen. Het was pokerspel van het hoogste niveau, maar nu is het uit. Terecht.
Dat moet je toch wat beter uitleggen, in het licht van de veronderstelling dat er binnen de grote familie van katholieke organisaties en ordes ruimte is voor diversiteit.

Wat maakt deze situatie er één waarbij men moest 'ingrijpen', terwijl er zoveel andere situaties zijn waar een katholieke organisatie wat afdrijft van wat Rome wil en ongemoeid wordt gelaten.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 22:21   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat moet je toch wat beter uitleggen, in het licht van de veronderstelling dat er binnen de grote familie van katholieke organisaties en ordes ruimte is voor diversiteit.

Wat maakt deze situatie er één waarbij men moest 'ingrijpen', terwijl er zoveel andere situaties zijn waar een katholieke organisatie wat afdrijft van wat Rome wil en ongemoeid wordt gelaten.
Denkt u dat er binnen de grote familie van het voetbal ook ruimte is voor diversiteit, waardoor de spelregels naargelang de club en de wedstrijd eenzijdig gewijzigd worden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 22:27   #51
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Denkt u dat er binnen de grote familie van het voetbal ook ruimte is voor diversiteit, waardoor de spelregels naargelang de club en de wedstrijd eenzijdig gewijzigd worden?
Het spel heeft vaste regels maar de clubs verschillen grondig qua visie, interne cultuur en omgangsvormen.

Het zou me trouwens tegenvallen van een levensbeschouwelijke stroming dat ze zich haar toevlucht neemt tot onterechte parallellen met spelregels in de sport om te ontkomen aan een debat over interne diversiteit.

Ik noteer dat het katholiek geloof iets is dat dient te verlopen op basis van spelregels.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 11:16   #52
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.609
Standaard

Wie wat eerder naar de hemel wil....laat hem rustig gaan.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 13:51   #53
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het probleem van begrippen als 'menselijkheid', 'gezond verstand' en 'zinloos' is natuurlijk dat ze qua invulling nogal durven te verschillen van cultuur tot cultuur, zelfs van individu tot individu. Ik vrees dat je hier je persoonlijke invulling iets te gauw promoveert tot een soort 'objectieve waarheden'. Is de keuze voor euthanasie 'menselijk'? Ongetwijfeld, maar je zou ook kunnen zeggen: 'al te menselijk'.
U moet mijn post waarop u reageert nog even goed lezen? Nergens stel ik" mijn persoonlijke invulling tot een soort objectieve waarheden" zoals u beweert, ik stel enkel in vraag, waar u eigenlijk geen reactie op gaf.

Ja een open deur is het om te stellen van normen en waarden als tijds en cultuurgebonden, dat weet iedereen wel hoor, maar daar gaat de discussie niet over..hebben de broeders der liefde tegen de Belgische wetgeving gehandeld?
Nee denk ik.. horen zij dan als instelling de invulling van normen en waarden vanuit de kerk boven de hier geldende wetgeving te plaatsen? Dat vind ik niet. In die zin kan ik me ook niet vinden in dat rooms handelen, als morele keuze mag je ze zeker in vraag stellen.
Dat deed ik al, maar u negeert dit wat.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 13:58   #54
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Roomse beslissing heeft alleen betrekking op de psychiatrische instellingen. Juridisch is dat de zogenaamde "organisatie Broeders van Liefde" die onderscheiden is van de broederorde in België, de congregatie van de Broeders van Liefde. Al jaren bestaan er spanningen op drie niveaus: tussen de generale overste (een Vlaming ten andere) en de Belgische congregatie, binnen de congregatie zelf en tussen de congregatie en de organisatie. Al jaren voert de "organisatie Broeders van Liefde" een eigen koers waarmee sommige broeders het niet eens zijn en andere dan weer wel. Broeder-overste Stockmans heeft al meer dan eens getracht om de organisatie tot betere gedachten te brengen, maar de koppigheid zit aan de kant van de organisatie. Na jaren aarzelen heeft Rome nu besloten de knoop door te hakken. Bij de organisatie weten ze maar al te goed dat tot de uiterste rek zijn gegaan. Uit goede bron weet ik dat ze ervan uitgingen dat Rome niet zou durven ingrijpen. Het was pokerspel van het hoogste niveau, maar nu is het uit. Terecht.
Handelen de broeders der liefde dan tegen de Belgische wetgeving? Moeten zij de kerk boven de wet stellen? Volgens u wel dus want u vind dat terecht, ik niet...zolang organisaties niet handelen tegen de wetgeving van een land waarin ze actief zijn, zou de kerk het professioneel oordeel vanuit psychiatrie en de wens van patienten boven hun morele dogma's mogen zetten, een kerk die dit niet erkent, ziet eigen organisaties als vertegenwoordigers van de Rooms Katholieke macht.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 17:17   #55
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja een open deur is het om te stellen van normen en waarden als tijds en cultuurgebonden, dat weet iedereen wel hoor, maar daar gaat de discussie niet over..hebben de broeders der liefde tegen de Belgische wetgeving gehandeld?
Nee denk ik.. horen zij dan als instelling de invulling van normen en waarden vanuit de kerk boven de hier geldende wetgeving te plaatsen? Dat vind ik niet. In die zin kan ik me ook niet vinden in dat rooms handelen, als morele keuze mag je ze zeker in vraag stellen.
Dat deed ik al, maar u negeert dit wat.
Ook als de Broeders naar de leer van Rome hadden gehandeld was er geen sprake geweest van zich 'boven de hier geldende wetgeving te plaatsen'. De wetgever geeft alleen de grenzen aan van wat kan en niet kan, zowel wat de rechten van de patiënt als die van de artsen betreft. Een arts mag weigeren. Een patiënt mag een andere arts kiezen. Een instelling op levensbeschouwelijke basis heeft het recht om van haar personeel te eisen dat het zich inschakelt in de desbetreffende levensbeschouwing. Enzovoort.

Wat die christelijke leer aangaat: dat is een zaak van de christenen zelf, hé. Dat ze het onder elkaar maar uitvechten. Ik vind progressieve katholieken veel te laks. Dat ze eens wat daadkracht tonen, zeg. Stap eruit. Richt een eigen kerk op. Als het Luther gelukt is in de 16de eeuw, in veel moeilijkere omstandigheden, zal het ook wel lukken in de 21ste, niet? Denken ze nu echt dat Rome veel gaat 'bougeren' op het vlak van euthanasie, homoseksualiteit of abortus? Nog eerder zullen Pasen en Pinksteren op Kerstmis vallen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 18:30   #56
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Handelen de broeders der liefde dan tegen de Belgische wetgeving? Moeten zij de kerk boven de wet stellen? Volgens u wel dus want u vind dat terecht, ik niet...zolang organisaties niet handelen tegen de wetgeving van een land waarin ze actief zijn, zou de kerk het professioneel oordeel vanuit psychiatrie en de wens van patienten boven hun morele dogma's mogen zetten, een kerk die dit niet erkent, ziet eigen organisaties als vertegenwoordigers van de Rooms Katholieke macht.
Ze handelen niet tegen de Belgische wet, maar wel tegen de kerkelijk wet. Van twee walletjes eten kan dus niet. Sluiten ze zich aan bij de Belgische wet, moeten ze maar uittreden ( wat het verstandigst zou zijn, maar gezien ze in een kloosterorde zitten getuigd reeds van een gemis eraan ).
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 19:24   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard

Wel, ze doen vanzelfsprekend in Rome maar wat ze vinden dat ze moeten doen. Dat is hun recht en hun vrijheid.
Zeker wat betreft hun visie of ze in Vlaanderen zich nog katholiek zouden mogen noemen. (zonder dat dit afdwingbaar is).

Maar ernstiger vind ik het wel, welke hun motiveringen zijn ivm het eigendomsrecht van de gebouwen.
Zijn ze in Rome van plan om munt te slaan uit de psychiatrische zorg in Vlaanderen? Gaan die patiênten het moeten bezuren?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 20:04   #58
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.899
Standaard

Het is goed dat Rome af en toe nog eens zijn tanden laat zien. Mag wat mij betreft meer gebeuren.

Waar was de goeie oude tijd van paus Innocentius III, toen de katholieke kerk ook op politiek vlak zeer machtig was.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 20:10   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het spel heeft vaste regels maar de clubs verschillen grondig qua visie, interne cultuur en omgangsvormen.

Het zou me trouwens tegenvallen van een levensbeschouwelijke stroming dat ze zich haar toevlucht neemt tot onterechte parallellen met spelregels in de sport om te ontkomen aan een debat over interne diversiteit.

Ik noteer dat het katholiek geloof iets is dat dient te verlopen op basis van spelregels.
U mag dat inderdaad noteren. Er zijn inderdaad spelregels, maar die vallen niet te duwen in het katholieke vakje. Het zijn immers christelijke spelregels: respect voor het ons door God gegeven leven. God heeft ons echter in vrijheid geschapen, waardoor we uit vrijwillige toewijding de spelregels volgen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 20:13   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Handelen de broeders der liefde dan tegen de Belgische wetgeving? Moeten zij de kerk boven de wet stellen? Volgens u wel dus want u vind dat terecht, ik niet...zolang organisaties niet handelen tegen de wetgeving van een land waarin ze actief zijn, zou de kerk het professioneel oordeel vanuit psychiatrie en de wens van patienten boven hun morele dogma's mogen zetten, een kerk die dit niet erkent, ziet eigen organisaties als vertegenwoordigers van de Rooms Katholieke macht.
Wie lid wil van een bepaalde club, moet nu eenmaal de spelregels van die club aanvaarden. Als een mannenclub vooropstelt dat je alleen lid kan worden als je man bent en als je een snor hebt, is er volgens mij weinig ruimte om te schermen met de wet. Daar gaat het immers niet om. Wel over de vraag of wie tot een bepaalde club wil behoren, ook lid kan blijven als men openlijk te kennen geeft de regels niet langer te volgen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be