Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 18 april 2009, 14:14   #141
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Als je het er zelf nog moet bij zeggen, is het erg verdacht, Adrian.
Vind je?

Citaat:
Maar ik noteer: het ging er je gewoon om mij "terecht te wijzen", in een viriele duelgeest. Over het thema "imperialisme" denk ik niet dat wij zo verschillend denken, tenminste als jij aanhangt wat ik op de meeste libertarische websites lees...
Ik denk dat nu ook niet. 't stoort mij alleen dat jij bij het minste geringste mensen wat stempels gaat ophangen. Dat kan wel waar zijn, maar dan wens je natuurlijk geen discussie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 18 april 2009, 14:15   #142
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
'k weet niet of dat wel zo waar is. Misschien moet je het hem eens vragen wat hij precies bedoelt met zijn voorstellen om de democratie te overrulen? Je kan perfect oordelen dat mensen zich vergissen, zonder ze achterlijk te vinden. Mensen vergissen zich op democratisch vlak geregeld, zonder daarom achterlijk te zijn. Goed stemmen is immers helemaal niet eenvoudig.
Het woord "achterlijk" is van Liberalist, niet van mij. Nu, uiteraard pak ik hem iets te hard aan. Mijn polemische stijl heeft vooral daar mee te maken dat de eeuwige hypocrisie en intellectuele oneerlijkheid van de Israëlfanaten op mijn zenuwen werkt.

Ze blijven nu eenmaal staalharde feiten, zoals de twee maten en twee gewichten omtrent de Holocaust, steevast ontkennen

Citaat:
'gelijke rechten' is nogal eenvoudig gezegd, he.
Geef ze allen stemrecht bijvoorbeeld.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 19 april 2009, 14:24   #143
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Waarom pas je dat pleidooi voor complexiteit dan niet consequent toe? Heb je daar economische of politieke belangen voor? (Wat mij zou verbazen.) Heb je daar ideologische belangen voor? (Al waarschijnlijker.) Haat je gewoon iedereen die iets positief zegt over liberale vrijheidsvisies? (Ja, bingo!)

Natuurlijk is Palestina-Israël een dubieuze zaak, waarbij Hamas ook een heel dubieuze organisatie is, met dubieuze praktijken. En het zou best kunnen dat de 'democratische' procedure - begrepen als competitieve elites die stemmen trachten te vergaren - daar helemaal geen weg uit is. (Ik denk dat dat Liberalist zijn punt is.) Wat je zou kunnen doen, is daartegen argumenteren in plaats van te beginnen roepen dat het allemaal extremistische zionisten - waarmee ik in uw taal bijna 2 keer hetzelfde zeg - zijn.

Toch raar dat die 'genuanceerdheid' wegvalt als het over de Amerikaanse overheid en mensen die Israël niet compleet willen vernietigen gaat.
Juist, dat was mijn punt.
liberalist_NL is offline  
Oud 19 april 2009, 14:26   #144
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het punt van Liberalist is dat je een inferieure, achterlijke autochtone bevolking hebt (christenen en moslims) - Liberalist zou waarschijnlijk liever spreken van 'inboorlingen' - Palestijnen die staan t.o.v. een uitverkoren volk van superieure Joodse kolonisten die de superieure Westerse beschaving van vrijheid & sletterij komen brengen. De eersten hebben geen recht op democratie, de tweede wel.
Wat een laster! U heeft ofwel mijn boodschap totaal niet begrepen (ik geloof dat ik het nu wel duizend keer heb gezegd) of u wilt hem liever niet begrijpen. Het zal wel het tweede zijn. U bent namelijk niet dom.
liberalist_NL is offline  
Oud 19 april 2009, 14:29   #145
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het woord "achterlijk" is van Liberalist, niet van mij. Nu, uiteraard pak ik hem iets te hard aan. Mijn polemische stijl heeft vooral daar mee te maken dat de eeuwige hypocrisie en intellectuele oneerlijkheid van de Israëlfanaten op mijn zenuwen werkt.

Ze blijven nu eenmaal staalharde feiten, zoals de twee maten en twee gewichten omtrent de Holocaust, steevast ontkennen
Ah ja, die Holocaust die van mij gerust ontkent mag worden; weliswaar met de kans om die mensen die dat verkondigen flink uit te lachen.

Het woord achterlijk ging om het stemgedrag, niet het volk. Maar misschien wisten de Palestijnen van te voren niet wat ze konden verwachten. Dan is het natuurlijk anders. 'Wir haben es nicht gewust', zeggen we dan maar.
liberalist_NL is offline  
Oud 19 april 2009, 15:46   #146
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat een laster! U heeft ofwel mijn boodschap totaal niet begrepen (ik geloof dat ik het nu wel duizend keer heb gezegd) of u wilt hem liever niet begrijpen. Het zal wel het tweede zijn. U bent namelijk niet dom.
Ik deconstrueer het "koloniale onbewuste" achter uw denken en spreken. Dit racisme is trouwens een constante in het liberalisme. Je moet John Stuart Mill eens lezen over het kolonialisme, bijvoorbeeld.

Jawel, de o zo progressieve, links-liberale John Stuart Mill!

Een andere aanrader is het boek Orientalism van Edward Saïd. Jouw visie op het Midden-Oosten is heel sterk door Orientalisme gekleurd, of je het beseft of niet.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 19 april 2009, 18:59   #147
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Citaat:
Een andere aanrader is het boek Orientalism van Edward Saïd. Jouw visie op het Midden-Oosten is heel sterk door Orientalisme gekleurd, of je het beseft of niet.
Literatuur die Kallikles beter niet kan lezen want dan zou zijn denkwereld wel eens een deuk kunnen oplopen:

Debunking Edward Said
Citaat:
Edward Said is a frequently cited critic of how Westerners deal with the "orient" — both in terms of international politics and scholarly research. Are Said's critiques justified, though? Some may be, but many others are arguably mistaken because they are based upon errors, poor research, and incoherent text.
Debunking Edward Said
Citaat:
The latter work taught an entire generation of Arabs the art of self-pity – “ were it not for the wicked imperialists , racists and Zionists , we would be great once more ”- encouraged the Islamic fundamentalist generation of the 1980s , and bludgeoned into silence any criticism of Islam , and even stopped dead the research of eminent Islamologists who felt their findings might offend Muslims sensibilities , and who dared not risk being labelled “orientalist ”. The aggressive tone of Orientalism is what I have called “ intellectual terrorism ” , since it does not seek to convince by arguments or historical analysis but by spraying charges of racism, imperialism , Eurocentrism ,from a moral highground ; anyone who disagrees with Said has insult heaped upon him.
Edward Said and the Saidists:
or Third World Intellectual Terrorism
Mahalingam is offline  
Oud 19 april 2009, 19:22   #148
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Ik ben eerder geneigd jouw link naar de atheïsten te geloven.
liberalist_NL is offline  
Oud 19 april 2009, 19:36   #149
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Literatuur die Kallikles beter niet kan lezen want dan zou zijn denkwereld wel eens een deuk kunnen oplopen:
Jullie zijn toch echt wel vermoeiend, hoor... Maar blijven zeveren over auteurs die je niet gelezen hebt. Saïd heeft prachtige zaken geschreven. Dankzij hem heb ik Joseph Conrad ontdekt.

Voorts was Saïd getuige zijn voornaam "Edward" afkomstig uit een christelijke familie, maar was hij zelf atheïst. Hem in verband brengen met religieus fanatisme is wel heel erg belachelijk...

Voor wie Saïd niet kent, hier een mooi artikel, zeer Saïdaans geschreven bovendien, door een van zijn confraters, Michael Wood:
http://www.lrb.co.uk/v25/n20/print/wood01_.html
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 20 april 2009, 10:46   #150
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Jullie zijn toch echt wel vermoeiend, hoor... Maar blijven zeveren over auteurs die je niet gelezen hebt. Saïd heeft prachtige zaken geschreven. Dankzij hem heb ik Joseph Conrad ontdekt.

Voorts was Saïd getuige zijn voornaam "Edward" afkomstig uit een christelijke familie, maar was hij zelf atheïst. Hem in verband brengen met religieus fanatisme is wel heel erg belachelijk...

Voor wie Saïd niet kent, hier een mooi artikel, zeer Saïdaans geschreven bovendien, door een van zijn confraters, Michael Wood:
http://www.lrb.co.uk/v25/n20/print/wood01_.html
Beter dit even lezen...
http://www.kuwaittimes.net/read_news...M4MTk4MzM1MA==
Francientje is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be